Spillertråd: Mathias Normann

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Trapattoni »

Vi snakker hva spillerne selv ønsker. Kall han gjerne XX om du vil. Men XX hadde treårskontrakt med Glimt da han nektet å reise på treningsleir med klubben for å presse frem en overgang. Det nevner jeg for å minne om at spillerne i realiteten har veldig stor makt i dette spillet.

Spørsmålet er jo enkelt: hva gjør Glimt om de avslår et bud på 5 mill fra RBK og Normann deretter nekter å reise til La Manga? Lar han spille sesongen på b-laget? Det skjer ikke.

Vil RBK ha Normann, og Normann vil dit, så vet vi hva som skjer.
Last edited by Trapattoni on Tue Nov 08, 2016 12:51 pm, edited 2 times in total.
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by kimbo »

Blir ikke overrasket om Rosenborg frister, men tror rett og slett at Mathias er blitt så sentral i dette Glimtlaget at det er sannsynelig at laget bygges rundt ham, og kaptein er heller ikke en usannsynelig rolle, skal ikke lenger tilbake enn 07 for å finne en like ung kaptein :wink:
Positivitetsmafian
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Shredd »

Spørsmålet er om han får spille i Rosenborg? Er i såfall Konradsen han kan danke ut. Jensen og Midtsjø er bedre enn han.
Hvilke andre toppklubber er aktuell? Brann og Odd? Neppe. Brann for usikkert til å være topplag. Molde? Vanskelig å danke ut Singh, Sarr og Strand og delvis Svendsen der.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Trapattoni »

RBK selger spillere hvert eneste år. Tipper Midtsjø reiser.
Og en annen ting - gode, unge og ambisiøse spillere pleier ikke være så bekymret for sånt... :-)

Mitt tips: Kun Glimt og RBK er aktuell for Normann her hjemme.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Playmaker »

Jeg er faktisk enig i at Normann er en kapteinstype. Han sier det som det er og tørr i motsetning til ALLE andre, å gi juling både fysisk og verbalt på banen. Har baller.

Edit: Vebjørn Vinje smeller også til. Herlig mentalitet på disse to. Fraværende hos alle andre etter mitt syn.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by gavharr »

Enig, Normann tør å "melde". Og det tror jeg både gjelder innad i laget, men også utad til media og folk utenfor klubben. Hadde vært et frisk pust, og en som kunne bidratt til at folk fattet interesse for Glimt igjen.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by bjornage »

gavharr wrote:Skulle gjerne hatt en sånn "rik onkel" i Glimt. Da hadde vi kanskje hatt flere tilskuere nå. Fattern har et ekstremt dårlig forhold til Glimt, fordi han mener de har sugerør i kommunekassa, som han sier det... De økonomiske problemene til Glimt og utallige redningsaksjoner har tæret på mange.
Der har du helt rett. Det vil ta mange år før de retter opp omdømmet sitt. De har forsøkt, men har ikke klart å levere sportslig. Synd de skvaldret bort tippeligaplassen på denne måten og på mange måter må begynne på nytt nå. Kunne de levert godt sportslig samtidig som de drev bærekraftig ville det gjort underverker.

Er ikke misunnelig på TIL. De er ikke særlig bedre enn oss og forvalter den massive støtten de får særdeles dårlig. Det vil smelle en dag for dem også når overføringene fra Mohn og Eidissen stopper. Det er surt å måtte ryke når man ser lagene som klarte seg, men sånn er det.

Om jeg skal være on topic har jeg ingen tro på at Tromsø "henter" noen fra oss. De er fortsatt avhengig av ekstern finansiering for å kjøpe spillere, og om de skulle hente noen fra Bodø må det være Anders Karlsen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Gvandreassen »

Og jeg sier igjen, det er to dager etter nedrykket. Gi Normann på 20 år noen dager på å kalibrere seg. Vi må ikke fly av hengslene her.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by tjongs »

Spør du meg så virker Normann temmelig godt kalibrert. Skulle bare så gjerne sett flere velkalibrerte både i spillergruppe og ledelse.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Garrincha »

Angående om Normann kan finne på å sette seg på bakbeina hvis han ikke får lov å gå til RBK - Glimt har full rett å si til Normann at de ikke akter å selge han for den og den summen nettopp fordi klubben mener han er mye mer verdt OG at han har langtidskontrakt med klubben. Glimt kan også si at klubben trenger Normann for å rykke rett opp igjen og de kan også hevde at Normann ikke kommer til å stagnere av å ta et år i Obos. Setter Normann seg på bakbeina så har klubben sin fulle rett til å bruke han på B-laget. Og dèt er det mest Mathias selv som taper på.

Vi må for all del ikke selge gutten for småpenger, vi har ingen ting å tape på å sette en høy pris for Normann. Og hvis ingen vil betale så bruker vi han mer enn gjerne selv. Men Azemi må vi selge hvis vi skal få noe for han.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Baltus »

Klubben er i sin fulle rett å sende Normann ned på b-laget i en gitt situasjon, men hvor lurt er det hvis spilleren sier han vil bort? (hypotetisk situasjon vel og merke). Spilleren blir surere, og markedsverdien synker. Hvis en spiller på død og liv vil bort, så får han gå.
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Garrincha »

Klubben bør kanskje sette et eksempel. Jeg tror ikke klubben kommer til å få problemer med å knytte til seg talenter kun fordi klubben ønsker rett pris på spillere under kontrakt. Klubben investerer mye i talentarbeidet og klubben gir unge spillere tillit, det bør være forståelig at klubben skal ha noe igjen for "spillerproduktene" sine. Og Glimt bør skape en kultur der det er en gjensidig forståelse for dette. Normann har skrevet kontrakt til 2020. Han er Glimts eiendom og vi trenger ikke selge han hvis ikke vi får en veldig god pris for han.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Trapattoni »

Hvor mange eksempler har vi på spillere som blir værende i sin klubb til tross for at de sterkt ønsker overgang til en annen klubb? Ikke mange, vil jeg tro. I et tilfelle der RBK er på banen og Normann ønsker dette, så snakker vi bare om hvilken nedre smertegrense Glimt har når det kommer til overgangssum. Forhåpentligvis er den høy, men jeg tipper den er lavere enn vi supportere ønsker oss. Men at en overgang til slutt går i orden i dette tenkte tilfellet, det er jeg sikker på.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by ingen87 »

Denne fotballen er merkelig. For ett år siden ønsket Normann å bli værende i Alta da han følte at Glimt ikke ønsket å satse på han. Tenk om vi hadde latt han gått!

http://www.ifinnmark.no/sport/alta/fotb ... -81-122545
Førr Evig!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by tomath »

Re Trapattoni

Ikke så mange, men Glimt kan jo i verste fall somle litt med faksmaskinen på deadline day hvis alt annet svikter :wink:
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Sven-Rune »

Den godeste Nordmann bør se litt på hva som skjedde med forrige unggutt som hadde det travelt med å komme seg ut....
Man stagnerer på benken eller i 2 divisjon med RBK, ikke i 1.divisjon med Glimt.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Garrincha »

Hvis Glimt velger å la han gå må klubben i det minste sikre seg en meget solid videresalgsprosent. Men enig med Sven-Rune, Normann er ikke en ferdig spiller på det nivået RBK trenger hvis de har ambisjoner om Europa. Han har helt klart stort potensiale, men han gjør ennå endel glipper defensivt og han har fremdeles ustabiliteten som de fleste 20-åringer har.

Men som sagt han, han har et veldig stort potensiale og har kontrakt med Glimt til 2020 så jeg er uenig i at Glimt må la han gå billig til RBK, selv om han selv ønsker det.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Knuta »

Det er ingen i RBK miljøet eller i Adressa eller på forum som har nevnt noe kjøp av Normann. Det er VG som har kokt sammen at alle som er på den nye U21 samlingen er spillere som RBK følger. Så har AN og DAgbladet og Lofotposten referert til VG som om det er en sannhet. Enig med Svenn Rune her.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Zann »

Vel, Normann har en ganske lang tråd på supporterforumet til RBK.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Trapattoni »

Akkurat DET tror jeg ikke betyr så mye... :-)
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Kesseboy »

Det hadde Vladimir Voskoboinikov her også ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Zann »

Det var bare en kommentar til Knuta som hevdet det ikke fantes forumtråder om ham.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Trapattoni »

Ok, ser den nå.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by bjornage »

Snodig sak i onsdagens AN. To agenter, som jeg ikke tror representerer noen av våre spillere, spekulerer i hvem som bør selges og hvem som bør bli værende. Normann verdsettes til 20 millioner kroner, og Glimt kan selge han utenlands om de spiller kortene rett. Høres noe tvilsomt ut spør du meg. Men lett å lage silly season-saker på Normann nå merker jeg.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Kesseboy »

20 millioner? Da har vi jo råd til å kjøpe Kara ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply