Spillertråd: Morten Konradsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Vix
Posts: 743
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 118 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Vix »

Ikke god nok til å være blant de 11 mot Molde engang, og da var man ganske ribbet. Jeg har lurt litt på om den forsiktige bruken også skyldes at man ikke er helt sikker på hvor skadefri han er. Men hvis han starter i en 3.div -kamp tyder vel det på at han er fit og bare ikke god nok, ja. Han kommer sikkert i form tidsnok til at Godset kan melde sin interesse igjen... :?
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by bjornage »

Interessant sak i dagens AN. Morten besøkte RBK-klinikken etter sesongslutt (på eget initiativ) og fikk raskt svar som Glimts apparat ikke har evnet å gi hele året. De mener de har kommet til samme konklusjon, men kanskje ikke klart å kommunisere det ut. Merkelig. I korte trekk har muskelen som ble strekkskadd ikke blitt behandlet og stimulert riktig, slik at utviklingen gikk feil vei i rehabiliteringen. Nå er han i full opptrening mens Glimt-apparatet skal gå gjennom sine rutiner.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Shredd »

Det er ganske pinlig for det medisinske apparatet. De bildene som er lagt ut viser jo at man med det blotte øyet burde ha sett muskelatrofien i låret til Morten.
Og de kan umulig ha hatt gode nok tester, et så signifikant muskelsvinn vil jo gi klare svar på muskeltesting om at låret er svakere enn på motsatt side.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Larsson »

Så gjennomsiktig som norsk fotball er skader det hele klubben. Helt utrolig. Og noe jeg også var innom da MÅK fortsatte å være skadet et godt stykke ut i 2016. Haakon Schwabe så på fem minutter det profesjonelle medisinsk personell ikke klarte på et halvt år. Drit i platte forklaringer, Bjørkan. Her må hoder rulle. Såpass må man kunne forvente av folk som hever lønn fra klubben.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by MhepA »

Helt enig. Vi skal liksom være en profesjonell klubb som skal kunne konkurrere med de beste i Norge, også på det medisinske apparatet. Ikke bra i det hele tatt.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Novi »

Ikke mitt fagfelt, men tydelig at noen ikke har gjort en god nok jobb. Kall det medisinsk vurdering, rehabiliteringsplan, kommunikasjon, eller hvaduvil, men man har et apparat som skal gjøre spillerne friske raskt. Og her har de feilet. Synd at man ikke kan være stor nok til å innrømme det.
Una mas cerveza.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Trapattoni »

Altså - hvis fremstillingen i AN er riktig, så er det altså slik at RBK og Glimts medisinske apparat fant ut akkurat det samme, men Glimts karer slet med å få dette kommunisert! I så fall er det all grunn til å stille følgende spørsmål: - Hæ?
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Gvandreassen »

Grøsser litt med tanke på hvilket signal dette sender til norske spillere rundt omkring i landet. Hvem vil komme til en klubb som feilbehandler og må sende spillerne til andre klubber for å få dem re-diagnostisert?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by gavharr »

Flaue greier....
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Shredd »

Og en måte de kan bedre seg på dette er å være mer åpen om hva de driver med.
Kom over denne artikkelen i BT som viser hvor lett det kan gjøres: http://www.bt.no/100Sport/fotball/Hardt ... 8138b.html

Her ser man også at de bruker tester for å individuelt teste styrke i framside/bakside lår, trolig med en form for dynamometer. Noe så enkelt hadde trolig reddet store deler av sesongen for Konradsen.

Har Glimt fremdeles samarbeid med Nord Universitet hvor de har testlab på Mørkvedlia, eller gikk alt dette i grus da Rizzo starta opp Inox?
ingen87
Posts: 7039
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by ingen87 »

Nå vet jeg ikke helt hvordan dette er organisert i Glimt, men har hele tiden hatt et positivt inntrykk av Frank Rizzo. Kanskje ikke han som er lege, men han er fysioterapeut og burde uansett hatt en rolle i forbindelse med rehablitering av lårskaden MÅK fikk i vår.
Førr Evig!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by J I P »

Morten Ågnes Konradsen blir ikke å se på Glimt-trening den neste uken (AN papir Lørdag)

- Jeg er i Trondheim for å prøve og bli frisk i låret, bekrefter Glimt-spilleren.

- I første omgang skal jeg være her i sju dager, sier han.

Kåre: Gjennom Andres er vi spurt på nytt om Morten kan få komme til en ny sjekk. Det svarte vi også ja til (han var der også ifjor).

- Vi ønsker å bidra til at Morten blir frisk, slik at han raskest mulig kommer på banen for Glimt. Og Glimt trenger en frisk Morten, slår Rosenborg-bossen fast.

Den talentfulle midtbanespilleren fikk ødelagt mesteparten av 2016-sesongen, etter at han skadet seg i treningskamp mot Start i januar.
Så langt i 2017 har han ikke vært frisk til å starte i serien
Edit: Avisa Nordland har lagt ut den komplette saken nå under AN+
https://www.an.no/glimt/trondheim/fotba ... 5-4-515396
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Larsson »

Gud så pinlig det er på klubbens vegne at de ikke på egenhånd klarer å få MÅK frisk. At han har gått via storebroren for å få lov til å komme til Trondheim tyder jo også på at han styrer unna Glimt-ledelsen - eller det medisinske apparatet. Jeg hadde virkelig håp om at dette ble tatt tak i etter skandalen i fjor, men ting turer bare videre.
Jallaklubb.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Knuta »

Vel. Zlatan reiser over til Amerika for å fikse kneet sitt. Det betyr ikke an ManU er en Jallaklubb. I Norge ligger RBK-klinikken langt foran de andre klubbene når det gjelder skadebehandling. Så vidt jeg vet er Konradsen sin skade såpass komplisert at alt må prøves. Tror ikke at betegnelsen Jallaklubb er dekkende for Glimt, da jeg vet at de har et meget dyktig medisinsk apparat.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Larsson »

Samme medisinske apparat som i løpet av et lite år ikke klarte å se det samme som Haakon Schwabe så på fem minutter??? Og som de - over ETT ÅR etter at skaden oppsto - fortsatt ikke har fått fikset?

Og Zlatan-parallellen blir for tynn. Zlatans skade var unik i den forstand at den var meget atypisk for korsbåndsskader i utgangspunktet. Videre har arbeidsgiveren penger nok til å sende han til USA for å få den beste legen i verden på akkurat sitt problem. Ingen av de samme vilkårene virker å være tilstede her.

Og slik jeg tolker det som har skjedd her har MÅK på egenhånd tatt kontakt med RBK for å få konsultasjon. Ikke bare én, men to (!!!!!!) ganger! Her er det ikke tale om noen henvisning - som det jo var i Zlatans tilfelle.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Vegard »

Det viktigste er at Konradsen blir frisk. Om det skjer hos RBK er det samme for meg. Savner å se Morten på B/G.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Crazy horse »

Fint om vi får Morten helt frisk. Tror kanskje det også er interessant for RBK om det skjer, ser ikke bort i fra at de kunne ønsket ham i stallen om han var hundre prosent.
Fotball er nesten alltid morsomt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by J I P »

Morten er på bedringens vei og har hatt ei treningsøkt med RBK
http://www.rbk.no/nyheter/pa-besok-hos-storebror
I dag var 21-åringen såpass frisk at han fikk være med på fellesøkta ute. Planen er at han skal være med også de neste to dagene før han setter kursen nordover igjen.

- Jeg synes det gikk greit. Det er en stund siden jeg har trent fotball, og det var artig å kjenne på nivået. Det var trøkk.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Trapattoni »

Neste gang Konradsen løper ut på en arena i Eliteserien, så er det ikke i gul trøye. Tipper jeg.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Knuta »

Litt merkelig at han må til RBK for å få til en god treningsøkt og føle trøkk på treningen, eller er det liten konflikt med MK og trenerne i Glimt. Noe for AN å gripe tak i?.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Trapattoni »

Absolutt!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Larsson »

Trapattoni wrote: Thu May 11, 2017 8:12 am Neste gang Konradsen løper ut på en arena i Eliteserien, så er det ikke i gul trøye. Tipper jeg.
Ikke et dumt tips, men om det skjer ligger 90% av skylden for det hos Glimt. Tilfellet Stefan Johansen var annerledes ettersom det ikke hadde så mye med skader å gjøre, men MÅK ser ut til å ha falt mellom lignende stoler. Man har rett og slett ikke klart å ta individet på alvor og gitt det den matchingen/backingen/oppfølgingen vedkommende fortjener.

Vi får bare prise oss lykkelig over at ikke det samme skjedde Mathias Normann. For det var ganske nærme. Man kan gjerne slå seg på brystet over kulturen på Aspmyra og hurramegrundt hvor bra alt oppe der er, men det har vært noen stygge episoder de siste årene. Dette blir fort en ny slik.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by mortsto »

Knuta wrote: Thu May 11, 2017 8:28 am Litt merkelig at han må til RBK for å få til en god treningsøkt og føle trøkk på treningen, eller er det liten konflikt med MK og trenerne i Glimt. Noe for AN å gripe tak i?.
Snakk om å legge vrangvilja til. At han får en økt med RBK kan jo være for å se hvordan han reagerer på behandlingen. Han snakker vel ikke ned Glimt på noe vis i det lille som står i den artikkelen? At det er mer trøkk på treningen til Norges klart største klubb er vel ikke rart. Og at han fremsnakker klubben som hjelper ham med å bli frisk når han intervjues av klubbens egen nettside er vel heller ikke noe problem? Det er mulig det er noe mer som skurrer, men jeg kan virkelig ikke lese det av den artikkelen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by gavharr »

Tror ikke han går til RBK med det første....
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Morten Konradsen

Post by Knuta »

Mulig jeg misforstod uttalelsen til MK. På meg virket det som han måtte til RBK for å få en skikkelig treningsøkt. Men antakelig var det det han ikke mente. Men jeg skulle ønske at journalister og utøvere kan være litt mer presise når de kommuniserer. Hadde han f.eks sagt "Jeg har fått trent veldig lite i Glimt fordi skaden har vært belastende. Etter den behandlingen jeg har fått her var det godt å få en god treningsøkt og ser fram til videre behandling". Men det er vel for mye forlangt.
Post Reply