Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Akkurat det har de sagt at de skal legge føringer for med en gang. Og som andre har sagt tidligere, det er vel ingen overganger som vil bli godt like mye i sømmene som akkurat de mellom RBK og Glimt dersom hun skulle bli styreleder.

Jeg er ikke overimponert over den fotballfaglige kompetansen i styret, men liker at det er flere kvinner der, samt folk med erfaring fra styre og næringsliv. Tror det kan veie tyngre enn det sportslige, som uansett bør sitte i klubbens administrasjon.
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Det ble besvart i artikkelen at styret og administrasjonen må legge føringer for slike scenario der det skulle spørsmål om habilitet.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

For dere som har tid og mulighet, Norge G19 spiller mot Irland kl 13:00. Vises på Sumo og Sportskanalen. Jens Petter Hauge starter på venstrekant i det som ser ut til å være 4-4-1-1. En av mange spennende spillere som starter :)

https://www.fotball.no/landslag/norge-g ... er-irland/
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

AN+ melder at Runar slutter som markedssjef. Det ligger ingen dramatikk bak velget, men han føler ikke at han har energien til å fortsette i en slik stilling. Tror det er et klokt valg. Glimt trenger noen som kan jobbe målrettet med markedsarbeid 12 måneder i året. Tror andre kan gjøre dette bedre.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

AN+ melder at WA Hanssen og FA Bjørkan begge må opereres for Gilmore Groin. De skal snart (?) opereres i Trondheim og blir etter det ute i fire til seks uker.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Såe da har vi typ 16 spillere på kontrakt som er frisk?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Pøh.. Det er lenge til sesongen starter og Glimt jobber for fullt med å få på plass forsterkninger.. :p
Førr Evig!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Ja det er jo tungt arbeid å filtrere agentmailer ;)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Begynner å nærme seg den tida på året at Glimt jobber 100% med å få billettene lagt ut for salg.
Førr Evig!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

http://www.rbkweb.no/vis/12357

"Tap på trening: 100 kr
Skyte ball over nett: 50 kr pr. ball, maks 250 kr pr. trening "

Disse to likte jeg. Maner frem vinnermentalitet... ellers blir det dyrt ;)
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

AN+ melder at Glimt budsjetterer med 3 mill i minus. Dette dekkes opp av egenkapital som har vokst jevnt og trutt de siste årene, og som nå er på 11,5 mill. Klubben satser hardt på å rykke rett opp igjen, og skal hente inn flere spillere.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Vegar Hedenstad kom fra 2.Bundesliga og ble overrasket over hvor hardt RBK trente.

"Laget er akkurat ferdige med fredagens økt som varte to timer og 10 minutter. Den ble avsluttet med rein løping, men før den tid var det som Hedenstad nevnte: mye ball og mye spill.

- Det var litt brutalt å komme til disse treningene etter hektiske dager med flytting og lite søvn i Tyskland. Det har vært knallhardt, men det er morsomme treninger med høy temperatur, forteller Hedenstad."

Er Glimt i nærheten av å ha slike økter?
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

Bjørkan avfeide vel det som bare skryt fra RBK.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

For første gang siden nedrykket kjenner jeg en smule til min kjærlighet for Bodø/Glimt. Jeg hørte på "Barndomsminne fra Nordland", det var strålende sol ute og jeg kjente på lysten til å gå på kamp. Jeg prøver bevist å holde meg unna nyheter fra Bodø for å få tilbake de følelsene som bare ble sønderknust i jubileumssesongen. Det jeg har fått med meg er kaos i kulissene, halveis forsterkninger og spillere som ønsker seg vekk. Det er ikke noe jeg trenger å høre noe mer om. Det er få ting jeg misliker så sterkt som ansatte som flykter avgårde i livbåtene med alt av redningsvester på og bare vinker farvel til et skip som synker. De eier ikke stolthet og har total mangel på sympati for tilskuere og supportere som lever og ånder for klubben. Folk som punger ut for at de skal få betalt lønna si blir bare forlatt i det iskalde vannet uten at dem selv tar i så mye som et lite tak for å få dem opp igjen.

Men som sagt, nå er jeg på bedringens vei. Akkurat nå kjenner jeg virkelig på hvor B/G trenger en god blanding av folk som har sitt elsk for klubben og folk som er ekstremt profesjonelle i det de gjør.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by kimbo »

Personelig begynte jeg å glede meg til sesongen allerde i januar, skal på rekordmange borteturer i forhold til tidligere blandt annet :D
Positivitetsmafian
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Gruer meg fortsatt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Men noen her tilsynelatende synger på Teigen sin optimist, og andre synger på Ain`t no love in the heart of the city, så nøyer jeg meg med å referere til A horse with no name.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

MhepA wrote: Sun Feb 19, 2017 2:19 pm For første gang siden nedrykket kjenner jeg en smule til min kjærlighet for Bodø/Glimt. Jeg hørte på "Barndomsminne fra Nordland", det var strålende sol ute og jeg kjente på lysten til å gå på kamp.
Kjente litt av samme følelse her om dagen, men så dundret en OBOS-katalog meg i hodet....
Førr Evig!
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by kimbo »

http://www.dn.no/etterBors/2017/02/19/2 ... g-har-sett

Flere som har lest denne artikkelen?
Kort oppsummert er den om medias fokus på at hun er gift med RBK-Kåre, men er egentlig det så rart?
Jeg mener at det er naturlig å stille seg i allefall skeptisk til hennes habilitet om feks vi skulle solgt en spiller på billigsalg til RBK.
Positivitetsmafian
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Jeg får ikke lest så mye av den saken siden jeg ikke har abonnement på Dagens Næringsliv.

Men får lest dette: "Nyhetssaken i mediene om den nye styrelederen i Bodø/Glimt er et strålende eksempel på kjønnsmakt og diskriminering i norsk idrett, skriver artikkelforfatteren."

Helt enig! Lite fokus på kompetansen og erfaringa hun har i norsk fotball. Også lite fokus på hvordan Glimt har implementert kvinner i styret.

Hvorfor stille spørsmål ved habilitet før en slik sak i det hele tatt har dukket opp. For alt du og jeg vet så melder hun seg inhabil i slike saker.
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Hun har gitt beskjed om akkurat habilitetsting. Som salg og andre ting mellom Glimt og RBK så vil hun være inhabil.
@liverglimt
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Her ligger den DN-artikkelen gratis: https://www.medier24.no/artikler/rbk-tr ... ing/376897
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tjongs »

Nå er vel dette ikke så relevant på et fotballforum, men fokuset i artikkelen er altså at det er så grusomt at overskriftene om ny leder i Glimt omhandler "Ingebrigtsens kone".

Det enkle svaret på det er vel at Ingebrigtsen er laaaaangt mer kjent blant mannen i gata enn kona.

Hadde noen reagert om overskriften hadde vært "Erna Solbergs mann fikk toppstilling" dersom Sindre Finnes hadde fått nettopp det? Ikke det nei.

Enkelte er utrolig hårsåre på vegne av eget kjønn, og ser spøkelser på høylys dag.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Media etter smart-telefonens inntog har jo vært 100% klikkdrevet. Og skal man ha klikk treffer det flere med "RBK-trenerens kone" enn både navn og "tidligere styremedlem/visepresident i NFF".

Helt enig i at det er en dårlig trend hos media (og på hvordan folk konsumerer media), men problemet det fører til er langt større enn at det brukes slike overskrifter i verdens mest likestilte land.
Una mas cerveza.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Ville Lehtinen »

Det er jo nettopp det at hun er RBK-trenerens kone som er problematisk her!

Nekter ikke for at det ofte skjer at kvinner defineres ut fra forhold til menn, men mistenker at de som har reagert her ikke kjenner til hvordan forhold mellom klubber i fotballverdenen fungerer.
Locked