Spillertråd: Martin Bjørnbak

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by gavharr »

Noen med + som har et kort sammendrag av hva som står i artikkelen?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Ville Lehtinen »

Han legger ikke skjul på at det har vært tunge dager etter at nedrykket var et faktum søndag kveld.

– Det har gått mer og mer inn i løpet av uken. Søndag var det nærmest et sjokk. Mandag var verst. Da lå jeg bare og tenkte og vurderte alt. Nå begynner det å synke mer inn. Fotball er viktig, men det er ikke det viktigste i verden. Vi må ha et større perspektiv på ting. Det er ting som skjer i for eksempel Syria som er en katastrofe, og selv om at det er en katastrofe for oss å rykke ned, er vi nødt til å se større på ting. Men det er ikke noen tvil om at vi alle lider nå, sier midtstopperen.

Allerede nå har han begynt å flytte fokuset framover.

For i likhet med resten av klubben er planen at oppholdet i 1. divisjon skal bli av det meget korte slaget.

– Hva skal dere gjøre for å slå tilbake så fort som mulig?

– Det er hele tiden ting vi kan gjøre bedre. Vi må ta et større tak på trening alle mann, heve kvaliteten og forbedrere innsatsen. Vi må ha et helt annet engasjement rundt treningene, sier Bjørnbak, som er klar på at det ikke skal bli vanskelig å motivere seg til spill i 1. divisjon.

– Selv om at det er et steg ned, så er vi privilegerte som får betalt for å spille fotball. Det er jo fotball vi har hatt det gøy med siden vi var små. Det må vi aldri glemme. Selv om at det er forskjell på å spille på Lerkendal enn i Florø, så er det fortsatt fotball. Motivasjonen når vi møter på trening hver dag, skal være den samme, slår han fast.

Etter nedrykket har han blitt nevnt som en spiller som kan være aktuell for flere andre klubber.

– jeg har kontrakt i to år til, og den må jeg forholde meg til. Jeg vet hva jeg har skrevet under på. Jeg har vært med på å rykke ned, og har ikke hatt noen kjempesesong. Men jeg har spilt alt, i både serie og cup. Jeg har også holdt meg skadefri, og det er lenge siden. Dersom det kommer klubber som Aalesund eller Lillestrøm på banen, så er det ikke aktuelt. Det må i så fall være en klubb som alltid er med og kjemper i toppen, sier 24-åringen.

– Hva med Tromsø?

– Det er totalt uaktuelt, både for meg og dama.

Neste år blir Glimt garantert å bli nødt til å styre kampene.

– Vi må få et bedre grunnspill. De fleste lagene kommer til å legge seg bakpå mot oss, så der er vi nødt til å utvikle oss. Det er vel der vi har mest å gå på, og det er vi nødt til å jobbe med, sier Martin Bjørnbak.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Gvandreassen »

Respekt.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by gavharr »

Herlig! Bjørnbak som Kaptein hadde heller ikke vært å forakte. Han spiller jo hvert eneste minutt i en sesong :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by mortsto »

Godt å høre. Synes jo det var litt rart at vi i det hele tatt fikk ham nordover? Det var jo litt støy da han dro, og verken lønn eller sportslig nivå gir vel grunn til å dra fra Haugesund (hvor han spilte fast?) til Glimt. Er dama fra Bodø muligens?
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Novi »

Flott intervju. Er ikke like autoritær på TV-intervju, men her er han jo rimelig reflektert. Vi trenger noen spillere som står frem og sier fra om det ikke jobbes bra nok på trening.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by J I P »

Det er jo på sin plass å også gratulere Martin med vervet som visekaptein i 2017-sesongen

https://www.an.no/bodo/glimt/det-er-en- ... 5-4-492512
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by gavharr »

Burde vært kaptein, men la oss håpe at Trond bretter opp ermene og gir oss litt av den fighterviljen han viste den første gangen han fikk være kaptein.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 515
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Glimtsupporter »

Martin Bjørnbak har vært Glimts beste i følge DGH
http://bodonu.no/visekapteinen-har-vaer ... 1.05-08:44
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by kimbo »

Ikke bare DGHere som har stemt :glimt
Positivitetsmafian
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by gavharr »

Merkelig å nominere Ricardo. Han har vel spilt én kamp!?
Men meget fortjent at Bjørnbak får en klapp på skuldra for April.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by kimbo »

Går litt på at Sparebank 1 sponser denne kåringen, han har spilt 2 kamper btw
Positivitetsmafian
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Garrincha »

Jeg er helt enig i at Bjørnbak har vært meget bra til nå i sesongen. Håper han fortsetter i kveld, og det ser ut til at han og Lode fungerer godt i lag.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Knuta »

Bjørnbak reddet oss både defensivt og offensivt.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by gavharr »

Merker jeg blir litt provosert når jeg ser utvisningsepisoden i replay. Er en Start-spiller som skal være "tough guy" og dulter rett inn i Bjørnbak, som selvfølgelig reagerer med en liten dytt tilbake. Om noen skulle få kort der, så er det Start-spilleren, som jo faktisk er den som begynner greia.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Kesseboy »

Å i det hele tatt belønne noe som helst i den situasjonen med gult kort er OBOS-dømming om ikke enda verre. Spesielt sammenlikna med de to stygge taklingene på Hauge, for eksempel. Inkonsekvent dommer som blåste i stykker kampen i en periode, og som lot alt fare ti minutter seinere.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Knuta »

Hadde vært verre dersom neste kamp var mot Mjøndalen/Ranheim/Sandnes Ulf. Lode/Moberg tar seg greit av stopperjobben mot TUIL.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by gavharr »

Det er sant. Men hvordan er det med tanke på gule kort nå? Når han har sonet denne kampen, hvor mange gule kan han da få før neste karantene?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by ingen87 »

Interessant problemstilling gavharr.

Hvis grensen er satt på 5 gule.
Vil da begge kortene igår telle? Kun det ene? Eller vil de gule kortene blir "slettet" og omgjort til et rødt kort i så måte?
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by mortsto »

Altomfotball melder at MB står med ett rødt og null gule. Bjørnbak kan (hvis dette stemmer) pådra seg tre nye gule kort før karantene.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Trapattoni »

På fotball.no står han registrert med ett gult og ett rødt - begge fra kampen mot Start.

Edit: men en dommer jeg kjenner mener dette er feil. Ingen av de gule skal telle med videre. Altså slik altomfotball.no viser.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Kesseboy »

Finner dette fra Oslo fotballkrets, antar det er samme praksis over hele landet:
Advarsel og utvisning i samme kamp
Dersom en spiller blir utvist etter to advarsler, teller kun utvisningen. Dersom en spiller først får en advarsel og senere i kampen gis direkte rødt kort, teller både advarselen og utvisningen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by tjongs »

Det høres jo fornuftig ut. Det kan iallefall ikke være slik at han beholder begge de to gule kortene. Da "lønner" det seg jo å bli utvist ved direkte rødt hvis du har gult, fremfor å bi utvist med to gule. Og rødt etter to gule er jo som regel mindre alvorlig enn direkte rødt.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by ingen87 »

Jeg vil tro at i slike tilfeller så gis det mer enn en kamp karantene?
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Kesseboy »

Kommer vel an på forseelsen. I tilfelle gult+direkte rødt er det jo to sanksjoner, og de er ikke kobla sammen. Den ene basert på antallet gule kort, den andre basert på utvisninga.

For eksempel: Gult kort for holding tidlig i kampen, seinere direkte rødt for en brutal takling. Her utmåles den umiddelbare karantenen basert på den brutale taklinga. I Norge typisk to kamper, i f.eks. England gjerne tre. Og formodentlig en eventuell ekstra kamp dersom det ene gule kortet tok spilleren over karantenegrensa.

Et anna eksempel: Gult kort for holding tidlig i kampen, seinere direkte rødt for å hindre en åpenbar målsjanse. Det vil normalt gi én kamp for selve utvisninga, og formodentlig en eventuell ekstra kamp dersom det ene gule korte tok spilleren over karantenegrensa.

Dersom man vises ut ved to gule (tilfelle Bjørnbak), får man en karantene basert på de to forseelsene sammen, og det vil normalt være én kamp for utvisninga.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply