OBOS-ligaen 2017

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by ingen87 »

Forslag til NFF: Kjøre opp og nedrykk samtidig som overgangsvinduene starter.. altså to ganger i sesongen og man beholder poengene man har oppspart i første halvdel..To lag opp og to lag ned. Det blir ulidelig spennende for de to OBOS-lagene som vil plassere seg i toppen av Eliteserien! For en publikumsboost det ville gitt! Første seriekamp etter ferien hjemme mot RBK - 6 poengskamp! Da hadde det kokt på Aspmyra da...! :)

Gjelder spesielt i år der Glimt leder OBOS, og ville hatt seks poeng forsprang på RBK. Og der TIL ligger på nedrykk i Eliteserien og vil legge seg langt ned i OBOS uten mulighet for opprykk? :p
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by mortsto »

Hjemme mot Strømmen skal være 3 poeng. Borte mot Levanger blir det kanskje litt verre. Sju kamper uten tap er lengst i Obos. Tar vi ett der, så skal vi vel fortsatt ha fin luke. Første kamp etter ferien blir hjemme mot Ranheim, og der skal tapet for to uker siden hevnes.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by tomath »

re Ingen87

God idé! Kanskje man kunne innført det i år som et prøveprosjekt, og så droppet det for all fremtid etter det?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Ville Lehtinen »

ingen87 wrote: Mon Jun 19, 2017 12:02 pm Forslag til NFF: Kjøre opp og nedrykk samtidig som overgangsvinduene starter.. altså to ganger i sesongen og man beholder poengene man har oppspart i første halvdel..To lag opp og to lag ned. Det blir ulidelig spennende for de to OBOS-lagene som vil plassere seg i toppen av Eliteserien! For en publikumsboost det ville gitt! Første seriekamp etter ferien hjemme mot RBK - 6 poengskamp! Da hadde det kokt på Aspmyra da...! :)

Gjelder spesielt i år der Glimt leder OBOS, og ville hatt seks poeng forsprang på RBK. Og der TIL ligger på nedrykk i Eliteserien og vil legge seg langt ned i OBOS uten mulighet for opprykk? :p
Har du husket å fakturere NFF to millioner i konsulentarbeidstimer for dette? :mrgreen:
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by gavharr »

Ingen87-Cube
Rapport av ypperste sort.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by ingen87 »

Vurderer det sterkt, trenger ny traktor!
Førr Evig!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by J I P »

Investorer fra spillebransjen på vei inn i IK Start.

Forhåpentligvis stikker ikke Start nå noen hindringer i veien for Glimt i år.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Wendigo »

Nå har vi stukket ifra de andre, det er nok bare en fordel om ett lag til utmerker seg, hjelper på å holde de andre unna.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by helsvhe »

Mjøndalen ligger under 0-1 for Florø til pause. Og i følge AN Live så er det fortjent også.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Knuta »

Fortjent 4-2 til Florø. Flere lovende spillere på det laget. Imponerende.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Wendigo »

Florø var bra den delen av kampen jeg så, hvis de fortsetter slik blir det minst en kvallikkamp på dem
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by gavharr »

Veldig bra kamp av Florø. Ser ut som vi har resultatene med oss i dag, men det klarer vi jo som kjent ikke utnytte.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Sulliken »

Joda. Det klarte vi.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by gavharr »

Og godt var det ;c)
Fikk litt "fjorårets-kamp-mot-Godset-vibber" av denne fotballkampen.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by MhepA »

Alt i alt en dårlig runde for Glimt. Start og Sandnes tar begge full pott og ligger seks bak Glimt. Nok til at jeg begynner å føle et ubehag jeg hadde håpet å få slippe. Disse møtes i neste runde og sjansen for at et av lagene får tre nye poeng er stor. Taper Glimt mot Mjøndalen borte, så er det straks tre poeng igjen. Ganske kjipt å tape to poeng på slutten der, eller?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Wendigo »

Veldig kjipt. Men vi møtte nr2, og nåværende 2 og 3 møtes neste runde. Gjør ikke noe om ett lag rykker nærmere, det er to lag som går rett opp. Men vi både må og skal slå Mjøndalen.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Novi »

Er så lei av å høre "men vi møtte nr 2 i ligaen". Vi møtte Ranheim. Var på stadion, og det er ikke mye til lag. I OBOS-sammenheng er det av det bedre, og det sier sitt om hvor bedritent dårlig det er i OBOS. Jeg er møkk lei av å spille kamper som for meg er en gjennomføringsetappe. Man må bare møte opp og gjøre jobben (aka holde på ballen når man er på overtid og leder), og Glimt sliter med å gjøre nettopp det. Men nå ligger de an til å rykke opp, og klarer de ikke det i år blir det et "supporter-sabbats"-år for min del. Norsk fotball er ikke så vannvittig mye underholdning på toppnivå heller, men der finnes øyeblikk av god fotball og gode enkeltspillere. Og man blir i det minste omtalt. Nå er vi en notis-klubb.

Glimt er for meg en Eliteserie-klubb, og jeg klarer bare ikke engasjere meg i OBOS. INGEN kamper er spennende.
Una mas cerveza.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by tjongs »

Vi har tatt 1 av 6 poeng mot Ranheim. Det er krise. Mot de andre topplagene må vi minst være "even" etter to kamper, så kan vi heller gå på noen bananskall mot dårlige lag.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Wendigo »

Er enig i at det ikke er godt nok, sier bare at jeg ikke ser det som en bekymring ift opprykk. Det sagt så er det f.. meg på tide å få orden på defensiv organisering.

Med bedre forsvarsjobbing og defensiv organisering hadde dette laget ligget midt på tl-tabellen. Og dette er et trener-problem, ikke enkeltspillere. Det kan fikses, men ser ingenting som tyder på at man jobber med saken.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Crazy horse »

Vi ligger utrolig godt an til opprykk nå. Tipper vi trenger cirka 60 poeng i år, og da klarer det seg med 21 poeng på de siste kampene, som er i overkant av halvparten av det vi har igjen å spille om.
Tror ikke to av forfølgerne tar nærmere full pott på de fjorten siste kampene.
Fotball er nesten alltid morsomt
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Larsson »

Fire poeng mot Ranheim og Mjøndalen er isolert sett veldig bra, men litt skuffende at man ikke står med seks.

Glimt trenger 21 poeng til for å være sikret opprykk, men jeg tror ikke man trenger 60 for å klare det denne sesongen. De syv resterende hjemmekampene:
Arendal, Fredrikstad, Sandnes Ulf, Tromsdalen, Florø, Levanger og Åsane. Bortekampene mot Elverum, Ull/Kisa, Jerv og Strømmen bør også sikre minimum et par trepoengere.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette blir opprykk.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Wendigo »

Har vært så fokusert oppover at jeg ikke har fått med meg at det er tromsianere på 5. plass...

Kroer meg med tanken på ekstra salt i såret når TIL rykker ned, og TUIL kvallifiserer seg opp.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 456
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 36 times
Been thanked: 23 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Thomas Andersen »

Bjørkan på tribunen sandnes/ulf vs start. Speider på Kent Håvard Eriksen, som iflg eurosport kreves 5 mill for...
Gult er kult!
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Neko »

Larsson wrote: Sun Jul 30, 2017 11:55 am Glimt trenger 21 poeng til for å være sikret opprykk, men jeg tror ikke man trenger 60 for å klare det denne sesongen.
Kjørte litt statistikk på det (simulerte 1000 sesonger), og det vanligste tallet man skal opp på akkurat i år er 57:
Promoted:

Max points needed to guarantee: 67
Min points needed to guarantee: 48
Average points needed to guarantee: 57.54
Median points needed to guarantee: 57.00
Mode (points) needed to guarantee: 57 (seen 135 times)
Glimt sin gjennomsnittlige poengfangst (og dette var før kampen mot Mjøndalen):
1) BODØ/GLIMT:

Points (total):

Max: 78
Min: 54
Average: 66.97
Median: 67.00
Mode: 67 (seen 119 times)
Så enig, det er et veldig bra utgangspunkt. Men jobben må fortsatt gjøres. :)
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Sulliken »

Høflig applaus fra Åssa da Eriksen scoret..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply