Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Vet noen om videresalgsklausulen er ivaretatt i senere salg etter denne fadesen og om Glimt har endret sine rutiner for kontraktsignering i forbindelse med spillersalg etter dette?

Lurer ellers på hvor BørreA fanget opp dette - siden dette ikke har kommet fram tidligere.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
eltomtom
Posts: 24
Joined: Tue Mar 24, 2015 1:57 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eltomtom »

Har dere lagt merke til at det alltid kommer en blunder eller en skandale når det går godt og man så smått begynner å tro på bedre tider.
Når vinden er i ferd med å snu og man tenker at nå kanskje folk finner veien til Aspmyra....

Slike ting som kontrakten til Badou gjør det vanskelig for folk å forbli glad i Glimt og komme på Aspmyra er min påstand.
Jeg tror at disse amatøridiotfærene river folks forhold til Glimt i stykker. Røsker det opp med rota og så må man begynne på nytt.

Jeg kan jo ramse opp noen slike ting som kommer med noen års mellomrom og som ødelegger så syyykt:
Oj, vi har mistet regnskapet vi...
Oj, kom det så mye folk? Dåkk sku ha kommet før...
Oj, vi er blakk, la oss sende et brev til hele kommunen der vi ber om penger
Oj, glemte vi av en klausul i kontrakten til den eneste spilleren i moderne tid som virkelig hadde videresalgsverdi

Det er sikkert en del jeg har glemt i farten.

Hadde dette vært FM hadde man slått av og startet på nytt....
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Vegard »

mortsto wrote: Thu Jun 29, 2017 8:03 am Også viktig å poengtere at Badou ikke ble solgt i noen stressende kveldstimer siste dag av overgangsvinduet. Han ble solgt 3./4. august.
Det gjør jo saken enda merkeligere.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Der traff du bra eltomtom,veldig energidrepende med slike nyheter.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Tenker de som faktisk bidro litt under forrige redningsaksjon ble enda mer overgitt enn meg, og det skal nesten ikke være mulig.
Førr Evig!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mr Bean »

Det e altså ikke rart at man tviler på hele konseptet Bodø/Glimt .. Fanden for et gjeng :twisted:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Da var det halvspilt serie og vi leder solid Obos-ligaen, selv om laget ikke hele tiden har vartet opp med festfotball. Hvis vi ser på enkeltspillere og antall målpoeng, ligger Opseth på topp med 11 mål og én assist. Trond ligger an til en typisk sesong for han å være, med foreløpig fem nettkjenninger og tre assists.

Jens Petter Hauge har enda til gode å score mål, men han ligger til gjengjeld på delt førsteplass i Obos-ligaen med fem assists.

Gledelig er det at begge indreløperne som er blitt brukt mest til nå, Saltnes og Moberg, har hele fem mål og én assist hver. I alle år jeg har fulgt med Glimt så er det en fellesnevner at indreløperne scorer mye når Glimt er gode - eller motsatt om man vil.

Som en kuriositet kan vi lese av statistikken, at Jacobsen har tre assists som er ok fra back-posisjon. Jonassen har to. Skulle jeg gjettet, hadde jeg trodd det var motsatt.

Bakover har det i deler av vårsesongen vært bra, Bjørnbak har hatt et par flotte og avgjørende frisparkmål, men vi har også sluppet inn endel totalt unødvendige mål, så derfor får forsvaret terningkast fire.

Keeper Ricardo har vært godkjent pluss.

På supporterfronten skal GLIS ha skryt for hederlig innsats på på bortekampene. Antall publikum på Aspmyra har derimot vært en gedigen skuffelse.

Alt i alt må vi selvsagt være storfornøyd med at vi leder serien såpass klart. Høstsesongen blir spennende, så får vi håpe at flere tar turen til Myra utover høsten.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Glimt har som skrevet ikke spilt sin beste fotball, men merkelig nok har de vist en moral jeg sjeldent har sett fra de helgule. Å komme tilbake i såpass mange kamper og faktisk vinne er et kvalitetstegn.

Jeg mener det er veldig mange faktorer som spiller inn på publikumssvikten. Jeg hovedkategoriserer dem som uinngripelig og inngripelig (mine ord).

De vi selvsagt ikke kan gjøre noe med direkte er TV-tilbudet, kampoppsettet og været.

De vi absolutt kan gjøre noe med er PR og medietrening, sportslige prestasjoner, stadionfasiliteter, priser & tilbud, underholdning etc.

Jeg tror Bodø/Glimt egentlig har mange tilhengere, men de er nødt til å vekke dyret. Hvis folk rundt plutselig blir obs på Glimt og ser hva som kommer og de faktisk blir et morsomt lag å følge igjen, med flere profiler som skiller seg ut, tørr å gutse. Da skal dere se at det sniker til seg i hvert fall dobbelt så mange tilskuere på Aspmyra, og om på en ny og bedre stadion, enda flere. Samtidig må klubben markedsføre seg bedre enn de har gjort de siste 10 årene. Det har begynt å komme seg, men jeg ser fortsatt forbedringspotensial.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

MhepA wrote: Mon Jul 03, 2017 8:24 am De vi absolutt kan gjøre noe med er PR og medietrening, sportslige prestasjoner, stadionfasiliteter, priser & tilbud, underholdning etc.
Nå begynner det vel om ikke så lenge ei som er ansatt som markedssjef, så regner med det med PR-biten blir tatt tak i. Hvilke stadionfasiliteter og priser & tilbud tenker du på?
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Bygger Glimt en kompakt stadion som skaper trykk så vil det naturligvis spille en rolle på publikumsoppslutningen.

Det å prise en helårsarrangør er neimen ikke lett, det er mer en kunst. Som forretningsmann ville jeg vært veldig kritisk til hvordan fotballkamper i Norge blir priset. Jeg sier ikke jeg har rett, men jeg mener at det ikke nødvendigvis er utelukkende positivt at enkelte billetter gis bort billig eller gratis. Jeg tror kulturen som blir bygd opp baserer seg på billig underholdning som jeg kan forsyne meg av akkurat når jeg trenger det. Jeg er ikke psykolog, men jeg føler meg i alle fall litt mindre fristet til å gå på kamp. Det trenger ikke å gi mening med det første heller hvis noen er uenig. Men Glimtkamp er i hvert fall mindre eksklusivt enn det var, og det er ikke bare TV-fotballen som er årsaken til det, i mine øyne.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

MhepA wrote: Mon Jul 03, 2017 11:29 am Bygger Glimt en kompakt stadion som skaper trykk så vil det naturligvis spille en rolle på publikumsoppslutningen
Opplagt. Men det kommer neppe inn under kategorien "noe Glimt kan gjøre". Ihvertfall ikke på kort sikt.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Når den 'Nye byen' i Bodø skal bygges burde noen være på banen med tanke på å bygge en helt ny stadion. Tegn inn foretningslokaler som kan leies ut. Vil man gjøre det miljøvennlig? Sett opp vindmøller på takene på stadion, da kan jeg love at klubben får profilering - og det kommer til å passe som hånd i hanske for profilen Bodø by har som vindbyen. Mulig det blir veldig stygt å se på, men men.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Helt klart - men den "nye byen" ligger altså en del år frem i tid.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Jepp og jeg tror alle gjør klokt i å vente på ny stadion til den tid kommer. Og i forhold til miljøteknologi er det også greit å vente et par år siden veldig mye skjer akkurat nå på den fronten. Hvis en stadion skal bygges i den nye bydelen må det selvsagt innebære fornybar energi og ellers gode miljøløsninger.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Trapattoni wrote: Mon Jul 03, 2017 11:48 am
MhepA wrote: Mon Jul 03, 2017 11:29 am Bygger Glimt en kompakt stadion som skaper trykk så vil det naturligvis spille en rolle på publikumsoppslutningen
Opplagt. Men det kommer neppe inn under kategorien "noe Glimt kan gjøre". Ihvertfall ikke på kort sikt.
Ettersom jeg tydelig kategoriserte det som inngripelig og uinngripelig, så holder jeg meg på at en ny stadion ikke bygger seg selv gjennom en naturkatastrofe eller at en rik onkel fysisk tvinger Glimt til å spille på Lerkendal.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Sitter og ser Kristiansund gå fra 0-2 til 3-2 mot RBK. Spør meg om vi kunne vært i nærheten av å levere intensitet på det nivået KBK gjør. Dessverre føler jeg at vi er milevis unna.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Det er forresten helt nydelig. Da tar de tre poeng på Tromsø mot god motstand.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Trapattoni wrote: Mon Jul 03, 2017 11:48 am
MhepA wrote: Mon Jul 03, 2017 11:29 am Bygger Glimt en kompakt stadion som skaper trykk så vil det naturligvis spille en rolle på publikumsoppslutningen
Opplagt. Men det kommer neppe inn under kategorien "noe Glimt kan gjøre". Ihvertfall ikke på kort sikt.
Jeg vet jeg banner i kirka hver gang jeg nevner dette, men Glimt kan jo søke NFF om dispensasjon til å spille i Nordlandshallen :) Da får man en kompakt og lun stadion som skaper masse trykk.. På wikipedia står det at det Nordlandshallen tar 5500. Det tror jeg må være med de mobile tribunene foran betongtribunene? Trenger ikke større enn 5500..

Men å bygge nytt stadion er ikke noe hverken Glimt eller Bodø kommune kommer til å prioritere med det første. Spørsmålet er hva som skjer når gammeltribuna er i så dårlig forfatning at Glimt ikke får lov til å selge billetter der?
Last edited by ingen87 on Tue Jul 04, 2017 10:04 am, edited 1 time in total.
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Jeg skal ikke banne i kirka, men Glimt kan vel rive gammeltribuna, flytte banen med kunstgress 10 meter nærmere den nye tribunen og bygge en ny tribune i stedet for gammeltribunen helt inn til banen. Bare det vil gjøre Aspmyra til en mye mer intim arena. Å tro på ny stadion er utopi.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Glimt eier verken den gamle eller den nye tribuna - så de kan ikke gjøre noe med stadion uansett.


MhepA wrote:Jeg sier ikke jeg har rett, men jeg mener at det ikke nødvendigvis er utelukkende positivt at enkelte billetter gis bort billig eller gratis.
Hva mener du?

Når du skriver at klubben kan gjøre noe med priser & tilbud, hvilke priser er det du sikter til?
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Tilbud - etterspørsel.. Billettene selges forholdsvis mye dyrere enn hva etterspørselen på billettene tilsier. Glimt skaper kunstig etterspørsel ved å gi bort masse billetter gratis, som igjen skaper en forventning til at produktet ikke skal være verdt sin opprinnelige pris. Har satt denne til 200,- som er pris for voksen på Sparebank1-tribuna.

Hvorfor skal folk betale 200,- for å dra på Glimt-kamp? Jeg har ikke noe problem med denne prisen, men kan skjønne at mindre dedikerte tilskuere kan ha en terskel her. Mener jeg betaler 99,- for Eurosport-player. Vi kan ikke sitte å klage på at fotballen blir overeksponert på TV og at folk ikke gidder å komme på kamp pga TV-tilbudet, når kampbilletter koster det firedoble (priseksempel: to hjemmekamper pr måned = 400,- og 99 pr mnd med E-player) av hva TV-tilbudet koster.
Førr Evig!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Nja, jeg er ikke enig i at vi ikke kan klage på det. Hadde det ikke kosta 99,- pr mnd for å ha (forferdelig dårlige) Eurosport Player hadde ikke 200,- for å se Glimt spille kamp vært så galt. Jeg er forsåvidt enig i at prisene på Aspmyra kunne vært lavere, selv om Glimt er blant de rimeligste å se live. Jeg tror ikke billettprisen er avgjørende for at det ikke kommer folk på kamp.

Posisjonen klubben har i byen er ikke god, det murres i stedet for purres når det snakkes om Glimt rundt lunchbordene i byen. Alt fra barne- og ungdomsavdelingen til labert spill på bana trekker ned hos mange. Dette er noe klubben nå ønsker å endre.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

eidurgud wrote: Tue Jul 04, 2017 9:43 am Glimt eier verken den gamle eller den nye tribuna - så de kan ikke gjøre noe med stadion uansett.
Glimt eier heller ikke noen tomt slik at de kan bygge ny stadion heller. Det hele er vel et samarbeid mellom Bodø Kommune og Glimt både når det gjelder utbedring av Aspmyra slik den er i dag, samt andre alternativer. Men noen må jo sette seg ned å snakke sammen som f.eks styret i Glimt og plan og bygningsetaten i Bodø kommune. Det blir vel absolutt ingen løsning dersom alle parter sitter på hver sin side av gjerdet og ikke snakker sammen. Jeg mener fortsatt at utbedring av Aspmyra stadion er det eneste realistiske alternativ de neste 5 årene. Dessverre så vil ingen stunt hjelpe til å få folk til stadion eller markedsføring eller laks og is og pølser så lenge folk sitter og hutrer i vind og vær på en utrivelig stadion og med en storskjerm som nesten aldri fungerer.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

eidurgud wrote: Tue Jul 04, 2017 9:43 am Glimt eier verken den gamle eller den nye tribuna - så de kan ikke gjøre noe med stadion uansett.


MhepA wrote:Jeg sier ikke jeg har rett, men jeg mener at det ikke nødvendigvis er utelukkende positivt at enkelte billetter gis bort billig eller gratis.
Hva mener du?

Når du skriver at klubben kan gjøre noe med priser & tilbud, hvilke priser er det du sikter til?
Jeg forklarte hva jeg siktet til like under det du siterte. Men for å forklare litt enklere så tror jeg at noen tilskuere tenker at det ikke er så farlig om de ikke går på kamp denne søndagen, fordi de enkelt kan gå neste søndag. Det bør være noe du går glipp av om du ikke går på kamp. Man føler ikke nok på det per dags dato.

Når det kommer til priser & tilbud så sikter jeg ikke til noe spesifikt. Jeg peker på alle priser & tilbud Bodø/Glimt som organisasjon kan ha en innvirkning på. Billetter, arrangementer, supporterutstyr, mat, drikke, lounge etc. etc. etc. Lista er lang.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

eidurgud wrote: Tue Jul 04, 2017 10:54 am Nja, jeg er ikke enig i at vi ikke kan klage på det. Hadde det ikke kosta 99,- pr mnd for å ha (forferdelig dårlige) Eurosport Player hadde ikke 200,- for å se Glimt spille kamp vært så galt. Jeg er forsåvidt enig i at prisene på Aspmyra kunne vært lavere, selv om Glimt er blant de rimeligste å se live. Jeg tror ikke billettprisen er avgjørende for at det ikke kommer folk på kamp.
E-Player fungerer jo ypperlig, og streaming til Chromecast er faktisk på nivå med om kampen var TV-sendt. Dårlige kommentatorer får man heller leve med - forventer ikke annet.

Prisene er høye, og det er likegyldig hva det koster andre steder. Bodø-folk kan ikke dra på kamp i Arendal istedet for Bodø. Mtp de markedsmessige utfordringene, trendene og alt annet som er diskutert her så kunne prisene vært lavere, og Glimt kunne hatt en sterkere filosofi om å være åpne og ærlige, og vise at de VIL ha folk engasjert i klubben. Så kan prisene økes når man er i Eliteserien.
eidurgud wrote: Tue Jul 04, 2017 10:54 am Posisjonen klubben har i byen er ikke god, det murres i stedet for purres når det snakkes om Glimt rundt lunchbordene i byen. Alt fra barne- og ungdomsavdelingen til labert spill på bana trekker ned hos mange. Dette er noe klubben nå ønsker å endre.
Så det er på agendaen? Fint.
Una mas cerveza.
Locked