Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Finn brekkpunktet for 5000 tilskuere. Så har de ett utgangspunkt.
@liverglimt
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

eidurgud wrote: Tue Jul 04, 2017 10:54 am Jeg tror ikke billettprisen er avgjørende for at det ikke kommer folk på kamp.
Jeg vet at det er folk som ikke drar på kamp på grunn av pris, men disse bor på indre strøk og har regnet transport til og fra Bodø samt et måltid inn i regnestykket, så det er ikke bare selve kampbilletten som er avgjørende men totalpakka for en Bodø-tur. Når det da koster 25 kr per kamp på Eurosport player så må totalpakka på Aspmyra legetimere at prislappen kommer på over 1000 kr for en familie i Saltdal. Det gjør den ikke per idag.

Det er vel kun de som er bosatt i sentrum som ikke har ekstrakostnader knyttet til å dra på kamp.
Førr Evig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

liverglimt wrote: Tue Jul 04, 2017 12:07 pm Finn brekkpunktet for 5000 tilskuere. Så har de ett utgangspunkt.
5000 i OBOS? Tror ikke engang gratis inngang hadde gitt de tallene. Kanskje i et par av kampene når et evt. opprykk sikres.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Gvandreassen »

Glimt søker ny 'utviklingsleder': http://www.glimt.no/bodo-glimt-soker-utviklingsleder

Er ikke det jobben til Ørjan?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Ørjan Berg er Utviklingsleder i dag ja.

Edit: men det sies at denne utlysningen gjelder Øyvind Iversens jobb.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Novi wrote: Tue Jul 04, 2017 12:06 pm E-Player fungerer jo ypperlig, og streaming til Chromecast er faktisk på nivå med om kampen var TV-sendt. Dårlige kommentatorer får man heller leve med - forventer ikke annet.
Mulig den er bedre etter de oppdaterte den, men det var mye tull tidligere. Kommentatorene gidder jeg ikke diskutere engang, de er håpløse nesten alle sammen.
Prisene er høye, og det er likegyldig hva det koster andre steder. Bodø-folk kan ikke dra på kamp i Arendal istedet for Bodø. Mtp de markedsmessige utfordringene, trendene og alt annet som er diskutert her så kunne prisene vært lavere, og Glimt kunne hatt en sterkere filosofi om å være åpne og ærlige, og vise at de VIL ha folk engasjert i klubben. Så kan prisene økes når man er i Eliteserien.
Jeg syns ikke prisene er høye, men at de kunne vært lavere (spesielt i OBOS) er jeg enig med deg i. Burde være mulig å differensiere prisene. Teknisk sett er det enkelt, så får vi se hva som skjer fremover.
Så det er på agendaen? Fint.
Ny leder, ny stil.



ingen87 wrote: Tue Jul 04, 2017 12:10 pm Jeg vet at det er folk som ikke drar på kamp på grunn av pris, men disse bor på indre strøk og har regnet transport til og fra Bodø samt et måltid inn i regnestykket, så det er ikke bare selve kampbilletten som er avgjørende men totalpakka for en Bodø-tur. Når det da koster 25 kr per kamp på Eurosport player så må totalpakka på Aspmyra legetimere at prislappen kommer på over 1000 kr for en familie i Saltdal. Det gjør den ikke per idag.

Det er vel kun de som er bosatt i sentrum som ikke har ekstrakostnader knyttet til å dra på kamp.
Jeg må innrømme at jeg ikke hadde dere som bor i indre strøk i tankene da jeg skrev det. Jeg ser lett at det du skriver gir mening.

Når det gjelder den stillinga som er utlyst er det som Trap sier stillingen Øyvind Iversen har/hadde. Er usikker på om han har starta i NFF enda.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

To ting.

Først: Angående tribuna, dette kommer jo opp med jamne mellomrom. Var det ikke sånn at det er Kjell Lorentsen som eier gamletribuna?

Så: Angående billettpriser. Det er jo et spørsmål om hvordan elastisiteten egentlig er på disse prisene. Jeg vet ikke om særlig mange som lar være å dra på kamp på grunn av prisen, eller for å si det på en annen måte: Jeg tviler på at veldig mange flere ville dratt selv om prisen ble satt ned markant.

Sammenlikna med andre ting kommer ikke Glimt verken veldig godt eller veldig dårlig ut -- det er dyrere enn kino, men billigere enn konserter, for eksempel.

Dersom det er snakk om 200 kroner vs. 100 kroner, så er det vel slik at hvis man er i en situasjon der man må vurdere om man har råd til det eller ikke, så lander man på "nei" uansett. Unntaket er kanskje barnebilletter og familiebilletter, men all den tid alle under 16 kommer gratis inn, så er det kanskje ikke så mye å hente der heller.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Over til noe annet.
Jonas Kolstad og Trond Olsen hadde en gjesteopptreden i tv2s Tour de France sending i dag. De kunne fortelle at de dro spontant til Frankrike for å se på. De hadde engang ikke booket hotell før på torsdag kveld. "Vi tar det som det kommer", så Jonas.
Gutta i kommentantorboksen ble mektig imponett og sa at de nesten måtte begynne å heie på Glimt. Før de skrøt av klubbbdriften og håpet Glimt rykket opp.

Trivelig.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Mulig å se det noe sted? Sumo?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Enten der eller på reprise på sportskanalen. Men det var liksom 3-4 min intervju med de to i en 6 timer lang sending.. så Lykke til med å finne det 😂
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Når det gjelder priser: Glimt har vel periodevis forsøkt med gratis inngang for barn etc uten at det har gitt vesentlig høyere tilskuerantall. Men innføring av familiebillett til en rimelig penge hadde ikke vært så dumt. Men jeg står fortsatt på mitt at hovedårsaken til at folk ikke dukker opp selv om Glimt gjør det bra er stadion og den forfatning den er i. At ikke det settes ned en gruppe for utbedring/riving av Aspmyra synes jeg er utrolig. Alle impliserte parter bør selvfølgelig være med. Den som eventuelt eier Gammeltribuna er vel ikke interessert å se på at den gradvis forfaller og til slutt ramler ned. Hvilken verdi har dette?.

I eliteserien i fjor var det unisont fra alle supporter grupper i eliteserien var at Aspmyra er den mest utrivelige stadion. Synes vi skal merke oss dette. Jeg skulle ønske at markedsføring, stunt, priser etc kunne fylle opp stadion men dessverre har jeg ingen tro på dette. Nå kan man se alle kampene til Glimt på Eurosport, har man Get ser man dem direkte på TV fra kanal 130-136, ellers via Chromecast. Slik er hverdagen og vi som sitter og skriver her kan ikke forandre faktum.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Kesseboy wrote: Tue Jul 04, 2017 3:46 pmAngående tribuna, dette kommer jo opp med jamne mellomrom. Var det ikke sånn at det er Kjell Lorentsen som eier gamletribuna?
Jo, det er han som eier SNN-tribunebygget.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Ja da sitter han jo på en gullgruve som stadig stiger i verdi. Håper virkelig at Glimt og Bodø Kommune er i dialog med fyren. Merker at jeg blir tydelig irritert over den tafatthet som ofte er i Bodø.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Bodø er fortsatt en fylkeskommune-by, hvor majoriteten av innbyggerne enten jobber i fylkeskommune eller kommune, eller virksomheter som støtter disse. Det er lite privat næringsliv til å dra igang og være med å finansiere slike initiativer, noe som trengs. Stavanger har jo "olja", Oslo en rekke personlig rike folk, Trondheim likeså (samt et lag med langt større eksponering), Tromsø en forvillet bergenser (men lite ellers), osv. Et universitet med tekniske linjer kunne tiltrukket seg mer investeringskapital, og bidratt til mer verdiskapning på lengre sikt. Men enn så lenge er situasjonene der man er, og man trenger en rik kommune, og antakelig et spleiselag uten like blandt lokalaktører for å finansiere en ny stadion for jojo-klubben Glimt.
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Vi har fisken.. fisken er den nye olja logrer politikerne.
Men vi hang ikke med i timen når Røkke og Gjelsten la om hele fiskeflåta for å sluse kapitalen sørover. Oppdrettsnæringa i Salten begynner å bli nokså ressurssterk, men jeg vil få en fryktelig bitter smak i munnen om disse finansierer en ny stadion. Kjell Lorentsen er vel daglig leder i Gigante Havbruk:
"I fjor omsatte Gigante Havbruk, som direkte og indirekte eier 34,5 prosent av Salten Aqua, for 290 millioner kroner, og satt igjen med 70,6 millioner kroner på bunnlinjen".

Og så må vi ikke glemme kraftproduksjon. SKS har planer om å bli Nordnorges største strømselskap (ref. gårsdagens AN). De har bygget en fotballhall på Fauske, så de er kanskje ikke like investeringsvillige i Bodø. Dragefossen har finansiert oppgraderinga av fotballbanen på Rognan.
Førr Evig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Knuta wrote: Wed Jul 05, 2017 9:28 am Merker at jeg blir tydelig irritert over den tafatthet som ofte er i Bodø.
Har bodd i Bodø siden 92. Vil si at de siste fem årene har vært preget av særdeles lite tafatthet.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Riktig det vi har fått 'Ny by' prosjektet, Stormen kulturhus etc. Mye som er positivt, men det jeg mente er at det er mye tafatthet når det gjelder samarbeid Glimt/kommunen osv. Det må vel være en start at noen i Bodø/Glimt initierer et møte mellom eieren av Gammeltribunen, By og Planleggingsetat i Bodø for å finne ut om det er mulighet for å fikse opp Aspmyra stadion. Jeg tror at drømmene om en ny stadion er en utopi i mange år fremover, men en utbedring, riving av og bygging av deler av Aspmyra er fullt ut mulig. Burde vel være en av oppgavene til Frode i samarbeid med styret. Vi kan vel ikke sitte å se på et stadion som stadig forfaller og en tribune som om 2-3 år raser sammen. Skulle Glimt plutselig neste år bli blant topp 4 i serien eller vinne cupfinalen så har Bodø antakelig ikke en stadion som holder kravene til Uefa spill. Bare for å nevne et eksempel.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Bjørkan har en sommer oppsummering i AN (https://www.an.no/fotball/sport/elitese ... 5-4-546532). Dessverre er det mye "steg og koder". Litt undrende blir jeg når Bjørkan sier at "Vi er like fullt det mestscorende laget i Norges to øverste divisjoner, og blir også gradvis mer og mer solide." (min uthevelse). B/G har sluppet inn førstemålet i 9 av 15 kamper. (Med den tapte cupkampen mot Elverum, blir det 10 av 16 kamper). I fire av kampene har B/G sluppet inn mål allerede innenfor 6 minutter. Utviklingen i sesongen har ikke blitt bedre. I 5 av de siste 6 kampene har B/G sluppet inn førstemålet, og i tre av disse siste allerede innenfor 6 minutter. B/G slo Elverum 5-0, men tapte senere i cupen, dvs ikke gradvis bedre. For fjorten dager siden ble det tre baklengs mot Strømmen, og det første allerede etter 6 minutter. De siste kampene har ikke vært noe mer solid enn tidligere i sesong, faktisk mer lurvete.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Sulliken wrote: Wed Jul 05, 2017 7:17 am Enten der eller på reprise på sportskanalen. Men det var liksom 3-4 min intervju med de to i en 6 timer lang sending.. så Lykke til med å finne det 😂
4:07:30 - 4:13:00

Etappe 4 fra 4. Juli.

Lett å finne på sumo. Veldig morsomt intervju og litt god reklame for klubben. :)
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

ecke wrote: Thu Jul 06, 2017 7:23 pm Bjørkan har en sommer oppsummering i AN (https://www.an.no/fotball/sport/elitese ... 5-4-546532). Dessverre er det mye "steg og koder". Litt undrende blir jeg når Bjørkan sier at "Vi er like fullt det mestscorende laget i Norges to øverste divisjoner, og blir også gradvis mer og mer solide." (min uthevelse). B/G har sluppet inn førstemålet i 9 av 15 kamper. (Med den tapte cupkampen mot Elverum, blir det 10 av 16 kamper). I fire av kampene har B/G sluppet inn mål allerede innenfor 6 minutter. Utviklingen i sesongen har ikke blitt bedre. I 5 av de siste 6 kampene har B/G sluppet inn førstemålet, og i tre av disse siste allerede innenfor 6 minutter. B/G slo Elverum 5-0, men tapte senere i cupen, dvs ikke gradvis bedre. For fjorten dager siden ble det tre baklengs mot Strømmen, og det første allerede etter 6 minutter. De siste kampene har ikke vært noe mer solid enn tidligere i sesong, faktisk mer lurvete.
Offensivt føler jeg at det har blitt noe bedre, men det er langt fra tatt store steg. Det er ikke slik at det rulles opp gode angrep hver kamp, og målene som kommer har stor grad av tilfeldighet i seg. Men så er ikke fotball rocket science - når de samme 11 får spille kamp etter kamp så blir de jo bedre til å finne hverandre. Bjørkan har jo tidvis hatt lagoppstillingen på random, og forsterkningene er jo heller ikke på plass før uka før seriestart.
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

I mine øyne har vi tre solide kamper denne sesongen, 0-1 mot Fredrikstad, 4-0 seieren mot Jerv og 1-3 seieren over Arendal (kan selvfølgelig slenge på 1. runde i cupen mot Sprint..).

Selv kalasseieren over Elverum vil jeg ikke beskrive som solid. Det var 15 magiske minutter fra de brendte straffesparket, til det plutselig sto 5-0. Kan selvfølgelig betegne disse minuttene som solid, men kampen sett under ett var ikke spesielt solid. Elverum var fullt på høyde, og burde utlikna til 1-1 før vi scoret våre fire på det kvarteret.

Etter 15 seriekamper står vi med 11 seire, 2 uavgjort og 2 tap. Dette er i aller høyeste grad godkjent, så resultatmessig har det vært godt innafor. Selv om tapet i cupen mot Elverum er et stor skår i gleden. Jeg reagerer også litt på bruken av ordet stabil. Synes få av disse kampene har vært veldig stabile. De første kampene denne sesongen hadde vi mye start inn, vi satt våre sjanser motstanderen brente sine. Og det var heller ikke uten grunn at Bjørnbakk var månedens spiller i april. I denne delen av sesongen skapte ikke vi spesielt mange sjanser, men scoret likevel på de få sjansene vi fikk. Utover i sesongen har vi begynt å skape mer, men har også blitt mer ineffektive. Kampene er i det minste mer severdig.

Jeg er spent på fortsettelsen. Jeg føler meg ganske trygg på opprykk. Mye av den grunnen at vi tok så mange poeng i starten av sesongen, da spillet virkelig ikke satt. Det sitter litt bedre nå, men jeg mener vi fremdeles har mye å gå på. Jeg ønsker å se mer av den Jerv-kampen. Olsen på høyre, Drage på venstre. Sist kamp prøvde vi dette i 10 min, og utlikna mot Levanger etter 10 min med godt spill. Likevel valgte Bjørkan å bytte ut Drage og flytte Olsen tilbake på venstresiden.

Oversikt over årets kamper, til nå:
Bodø/Glimt 3 - 2 Kongsvinger
Åsane 1 - 1 Bodø/Glimt
Bodø/Glimt 5 - 0 Elverum
Fredrikstad 0 - 1 Bodø/Glimt
Fauske/Sprint 0 - 7 Bodø/Glimt
Bodø/Glimt 3 - 2 Start
Tromsdalen 2 - 3 Bodø/Glimt
Sandnes Ulf 3 - 0 Bodø/Glimt
Bodø/Glimt 3 - 1 Ullensaker/Kisa
Florø 1 - 2 Bodø/Glimt
Sortland 1 - 3 Bodø/Glimt
Bodø/Glimt 1 - 0 Mjøndalen
Bodø/Glimt 2 - 2 Elverum
Ranheim 2 - 1 Bodø/Glimt
Bodø/Glimt 4 - 0 Jerv
Arendal 1 - 3 Bodø/Glimt
Bodø/Glimt 4 - 3 Strømmen
Levanger 1 - 1 Bodø/Glimt
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Var veldig lite som føltes solid på Levanger.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Saftblanderen gjorde en solid jobb i varmen
Førr Evig!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Kachi på vei vekk, skal være aktuell for Strømmen. Da blir det vel hentet inn en ny angriper, antar jeg.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Nå fikk Kachi uhyre lite tillit, men hva godt gjorde han da han fikk sjansen? Et godt soloraid og scoring mot Elverum.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Locked