Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Kachi ble vel hentet fordi vi kun hadde en midtspiss. Mao ikke så rar signering som dette.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Det rare med høyreback-posisjonen til Glimt er at TJ stort sett spiller der. Hvor stor negativ utvikling må vel Edvardsen ha hatt for å ikke få spille, dersom han ikke har vært skadet?

Sånn sett er dette greit for meg - om Edvardsen faktisk ikke er bedre nn TJ, tar jeg gjerne en back som RBK har tro på. De skjønner seg på backer i 4-3-3.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Reitan vil være en klar forsterkning på høyrebacken, så jeg synes det er helt greit å låne ham. Tipper Jack går rimelig kjapt ut av laget...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 515
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtsupporter »

Men med fare for å forskuttere noe, så ville jeg begynt å tenke på laget som skal spille i eliteserien i 2018. Og der er vel ikke Reitan en kandidat?
Skal man hente inn spillere så må det jo være noen som er aktuelle for neste år??
Hvis ikke så har det jo mer verdi å gi Edvardsen spilletid og erfaring enn å hente noen midlertidig....
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Jeg er (selvsagt) enig med de siste talerne og orker ikke bruke så mye mer energi på det. Annet enn at jeg trodde denne praksisen kom til å dø ut så fort BTH var ute av klubben. Slik gikk det jo ikke...

Men jeg finner en mager trøst i det følgende: Nå får RBK kvalitetssikret at Reitan får en god treningshverdag med mye og god trening i Bodø. Den oppfølgingen vil Glimt også nyte godt av...
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Wendigo »

poengløst
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
ingen87
Posts: 7039
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Dette må jo være kroken på døra for Daniel Edvardsen?
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Glimtsupporter wrote: Wed Jul 12, 2017 11:00 pm Men med fare for å forskuttere noe, så ville jeg begynt å tenke på laget som skal spille i eliteserien i 2018. Og der er vel ikke Reitan en kandidat?
Skal man hente inn spillere så må det jo være noen som er aktuelle for neste år??
Hvis ikke så har det jo mer verdi å gi Edvardsen spilletid og erfaring enn å hente noen midlertidig....
Kanskje Edvardsen og TJ kan bruke all tiden sin på banen til å vise at de er gode nok til at den plassen ikke blir vurdert? Spesielt TJ må da evne å vise NOE positiv utvikling i det offensive spillet sitt, og slutte med elendige innlegg over alt og alle?

Venstrekanten er det også høytid for en utfordrer på.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg har alltid vært positivt overrasket over Bjørkans ambisjoner i jakten på aktuelle spillere, men ikke alltid like tilfreds med sluttresultatet. Kanskje kan et Normann-salg gi Bjørkan litt mer armslag for å komme i mål med spillere han gjerne vil ha? Et sommersalg nå gir kanskje også mulighet til spennende sommerkjøp, spillere med eliteseriekvaliteter.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Drit i sommerkjøp. Sørg for å skaffe de nødvendige forsterkningene før Eliteserien i god tid. MEN, er man sikker på en forsterkning så er jo selvfølgelig ikke et sommerkjøp tabu.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Ny spiss bør vi vel ha inn dette vinduet. Et eller annet backup for Opseth må man ha.
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Har ikke vi Arne William Hanssen? Eller er han helt ute av det?
@liverglimt
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Driver vel og trener seg opp igjen, i flg en artikkel tidlig på sommeren. Er han midtspiss? Ser gjerne at vi finner en target type som Opseth. Glimt er ikke så flink til å endre spillestil basert på hvordan spissen er.
Una mas cerveza.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg synes at sentrallinjen er sårbar. Skader og kort på Opseth, Angel, Bjørnbak/Lode? B/G vet at her må det nye spillere inn i 2018. Da kan sommerkjøp være veldig fornuftig. Bjørkan er forutseende med Layouni og Reitan, gode leie/kjøp, men det er spillere også for sentrallinja i "bevegelse" i sommervinduet som absolutt er interessant for 2018. VIF har sagt at de skal rydde i en alt for stor stall, og det vil også være trist om vår egen Berntsen blir ryddet til andre klubber.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Uten å komme med konkrete alternativer bør vi forsterke på følgende posisjoner:

Midtstopper, Venstreback, Høyreback og Anker. Resten kan være backup og unge spillere på vei opp.

Jeg noterer at vi scorer mye mål for tiden, men defensivt er det veldig skralt. Vi har egentlig bare én spiller som er for god for OBOS, og det er naturligvis Bjørnbak. Klarer vi å signere gode kontrakter med Friedrich og Bjørnbak har vi startet godt.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Jeg tror vi skal prøve å skaffe oss D.Berntsen før han forsvinner til en annen klubb. Bakenga på Rosenborg er ett annet alternativ vi burde prøve oss på. To spillere med mye TL erfaring og erfaring fra utlandet. Begge er også relativt ung enda.

Av andre alternativer:

Dersom Kristiansund rykker ned bør vi prøve oss på høyrebacken Coly.

Dersom TIL rykker ned bør vi prøve å sprenge banken på å hente M.Ingebrigsen(garanterer at vi får de pengene tilbake). Kan bekle ving og indreløper.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Tar gjerne Åsen om TIL rykker ned, selv om vi vel er greit bekledd på den plassen. Ikke med spillere av hans kaliber, da.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Berntsen bør prioritere å komme seg til en klubb hvor han får spille fast. Nå er det ti minutter her og der og andrelagsfotball mot Grorud. Ingebrigtsen har allerede snakket om at han vil til en større klubb enn TIL, og er neppe interessert i en ny klubb nord for Saltfjellet. Bakenga kan vel være en mulighet, men har de siste årene virket å tro han er bedre enn det han er. Kanskje Glimt kan låne ut sesongen for å se om han trives og lykkes i Bodø? Ellers burde vel Høgli satse på å spille eliteserie når han returnerer, men det er vel også en tapt sak. Er vel ikke flust av realistiske spillere som er gode nok, men siden tabellen tilsier ES neste år, så kan det vel hende noen lar seg friste.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

La oss begynne med å få frisk alle lokale talentene Glimt har og satse på disse. Det kan være en god start. Ønsker hverken Åsen eller Høgli til Glimt. Spillere på hell ønsker jeg ikke til Glimt. Har tittet litt på DB i år. Er betydelig svakere enn da jeg så han sist i Glimt drakt. Har derimot stor tro på den nye svenske spilleren fra Elverum. Et nytt scoop. Skulle gjerne hatt en hurtig og teknisk bakromsspiss, da jeg fortsatt tror at Opseth ikke har tempo som holder i eliteserien.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Ellingsen er en spiller Glimt burde hatt mål av seg å hente. Nå går han dessverre til Molde. Håper Glimt hvertfall har vært på ballen her.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Ellingsen hadde vært et alt for fjernt mål for Glimt. Var dypt i samtaler med Godset over en lengre periode, men endte opp i Molde.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Talentene forsvant sånn helt plutselig. Jeg som hadde gledet meg til en midtbane med Berntsen, Normann og Konradsen i Eliteserien! Dessverre ser jeg ingen i dagens stall som burde være i førsteoppstillingen på midten neste år.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Bjørnbak ecke?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply