Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Jeg skjønte ikke helt hvorfor han ble henta på lån i utgangspunktet. Ikke så lenge Osvold er i klubben. Nå risikerer vi at begge forsvinner? Merkelig
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Det er vel ingen som skjønner hvorfor Katchi, Osvold og Mladenovic ble signert. Ikke forstår jeg det i hvert fall. Mulig at jeg er dum.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

De siste årene har det i det hele tatt vært en rekke signeringer som ikke gir mening. Usikre spillere på korte kontrakter med liten sannsynlighet for at de skulle bli dersom de hadde vist seg som god nok uansett.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Det verste er jo Mladenovic som vi betale en OK sum for. Selv om jeg ikke har gitt han opp heeeelt enda :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Han har vel kontrakt ut neste år og, så han har jo enda tid til å blomstre..
Førr Evig!
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Mladenovic har kontrakt ut 2019
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Såpass.. Da var det enda ett år å gjøre det stort på :)
Førr Evig!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Noe må man jo ha sett i Mladenovic. Noe jeg ikke har sett ennå :P
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Noen kunne satt seg ned og grillet Bjørkan for en rekke signeringer med ham i trenerteamet, men man kan vel spørre seg hvor hensiktsmessig det er. Må vel lite på at nytt styre og leder tar en runde på hvordan vi leter og signerer spillere, slik at Bjørkan får den hjelpen han sårt trenger?
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

eidurgud wrote: Tue Jul 04, 2017 10:54 am Jeg tror ikke billettprisen er avgjørende for at det ikke kommer folk på kamp.
http://www.glimt.no/nyheter/vi-setter-n ... ettprisene
Med andre ord et helt unyttig PR-stunt?
PS! Barn slipper fortsatt inn gratis på Barne VIP om de benytter seg av COOP-inngangen på hovedtribunen.
Nå er ikke kiddn gammel nok til å dra på kamp alene, men denne løsninga høres litt bakstreversk ut? Dette binder foreldrene til Diadora-tribuna, og dyrere billetter?
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Midt i ferien så må de gjøre noe for å prøve og trekke folk.
@liverglimt
niklasaune93
Posts: 121
Joined: Mon Oct 08, 2012 7:54 pm
Location: Ski, Viken - Bodø, Nordland
Has thanked: 1 time
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by niklasaune93 »

Bare for å kjapt redegjøre rundt Barne-VIP dersom noen skulle være i tvil.

På hovedtribunen har vi 500 plasser til barn under 16, som Coop Nordland har vært så hyggelige å sponset oss med. Det gir oss muligheten til å gi 500 barn gratis inngang på hver eneste fotballkamp på Aspmyra. Tanken rundt dette feltet er at barna skal få sitt eget felt og eierskap til sine plasser på stadion. På samme måte som en voksen gjør med et sesongkort. Vi ønsker naturligvis barn på kamp.

På andre felt på stadion har vi ikke disse plassene tilgjengelig og derfor må barn betale om de skal inn på andre felt. Dersom man som foreldre ikke ønsker å betale ungen inn på kamp, er barnevippen en ypperlig mulighet. Skal man da sitte sammen med barnet må man kjøpe seg selv inn på barnevipen. Det finnes ulike pristype-kategorier også på barnevipen. De dyreste koster 300 og 250. Mens de billigste billettene for voksen på barnevippen koster 170 kr. Dermed sparer du faktisk penger vs og sette seg på SNN hvor billettene koster (vanligvis) 200 kroner for voksen og 100 kroner for barn.

Det er rett og slett for å gi folk et tilbud og at alle skal finne noe som passer for seg :) Håper det var oppklarende!
Champions League har for lite Bodø/Glimt i seg
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

liverglimt wrote: Tue Jul 18, 2017 12:36 pm Midt i ferien så må de gjøre noe for å prøve og trekke folk.
Men prisen er jo ikke avgjørende ifølge vår egen supporterkoordinator? :p

Jeg synes det var et hyggelig tiltak :)
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

niklasaune93 wrote: Tue Jul 18, 2017 12:46 pm Bare for å kjapt redegjøre rundt Barne-VIP dersom noen skulle være i tvil.
Bra redegjørelse :)

Jeg skulle personlig sett en enklere løsning, men dette fungerer sikkert godt nok for barn og foreldre som ønsker å se kampen ilag :)
Førr Evig!
niklasaune93
Posts: 121
Joined: Mon Oct 08, 2012 7:54 pm
Location: Ski, Viken - Bodø, Nordland
Has thanked: 1 time
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by niklasaune93 »

ingen87 wrote: Wed Jul 19, 2017 8:16 am
niklasaune93 wrote: Tue Jul 18, 2017 12:46 pm Bare for å kjapt redegjøre rundt Barne-VIP dersom noen skulle være i tvil.
Bra redegjørelse :)

Jeg skulle personlig sett en enklere løsning, men dette fungerer sikkert godt nok for barn og foreldre som ønsker å se kampen ilag :)
Vi håper naturligvis det, men er selvfølgelig åpen for innspill som kan gjøre det enda lettere og bedre for våre tilskuere :glimt
Champions League har for lite Bodø/Glimt i seg
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Jeg er blant dem som ikke tror billettene er veldig prissensitive. Men det betyr ikke at redusert pris ikke kan funke som et stunt nå og da.

For å si det sånn: Vi så jo i fjor at det fort ble fullt når billettene ble gitt bort, men tviler på at det ville vært fullt hver gang om billettene alltid var gratis.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Så lenge alternativene til å dra på kamp er så mye billigere enn å dra på kamp, så tror jeg at prisen er mer sensitiv enn vi liker å tro. Det koster fremdeles bare 99,- pr mnd for Eurosport Player. Hvorfor velge et mye dyrere alternativ? Dette blir nesten som OneCall-reklamene.
Førr Evig!
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sven-Rune »

Noen som vet når Glimt trener?
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Neko »

https://www.an.no/glimt/fotball/bodo/he ... 5-4-553432 (AN+)

Trenerapparatet lanserer en 8-punkts liste som tyder på at de enten har fått med seg det som diskuteres her inne, eller ser det samme som vi har sett. Spennende å se hva dette vil si i praksis. Antakelig er det i et langsiktig perspektiv?
1. Økte treningsdoser
2. Økt treningskvalitet
3. Apparatet rundt laget
4. Kvalitetskultur
5. Spillerlogistikk
6. Egenutvikling (lokale spillere)
7. Entusiasme (rundt klubben)
8. Spillestil
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

ingen87 wrote: Wed Jul 19, 2017 8:13 am Men prisen er jo ikke avgjørende ifølge vår egen supporterkoordinator? :p
Litt på etterskudd, men har vært på ferie; det har jeg på ingen måte sagt. Jeg sa at jeg ikke tror pris har så mye å si. Det poengterte jeg også tidligere gjaldt de som ikke må bruke en høvding eller to på transport til og fra stadion.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Ryktes at Glimt er lunkne til å forlenge med José Angel. Det mener jeg vil være et stort feilgrep. Måten han har kommet inn i spillet de siste par to månedene er mye av grunnen til at man leder OBOS med syv poeng. Greit nok at det er smart å pakke han inn sammen med to duellsterke indreløpere som tar det meste i lufta, men jeg tror han vil komme enda mer til sin rett mot bedre motstandere hvor det ikke er like mye gampefotball.
Meget fotballsmart og trer indreløperne inn i mellomrommet gang på gang. Og er så fotballsmart at han dikterer tempoet veldig bra; han skjønner når man vil ha nytte av å holde ballen i laget og når det skal være tut og kjør. Normann aside - hvor lenge er det siden man hadde et like godt anker? Jeg tror vi snakker Staurvik.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

For å ta ditt siste spm først; C.Berg var meget solid i den rollen.

Med Angel skal det jo stemme på banen, sosialt, og økonomisk. Regner med han ser for seg noe som betaler bedre enn hva Glimt betaler, all den tid han nok gikk en del ned fra hva han hadde i Almeira. Videre har han ikke dominert på miidten slik jeg gjerne skulle ønsket, og det har nok mye med språk og sine ikke veldig autoritære væremåte. Normann spurte etter ballen, og fikk den, hele kampen gjennom. Angel ser du mye løpende i mellom med hendene til siden, uten at han blir brukt av den grunn.

Jeg skulle gjerne ønske at vi signerte ham og at han dominerer i den rollen for Glimt - men ikke dersom han er en dyr signering. Tror ikke det er verdt risikoen. Nå har han jo vært her såpass lenge at man skal kunne klare å forutse om han vil klare å være i Bodø et par år til.
Una mas cerveza.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Zann »

Han har jo blitt bare bedre og bedre, så hvis han fortsetter den utviklingen kan det bli riktig så festlig. Det er nesten utrolig at spilleren vi så mot Mjøndalen i helga er den samme som så ut som Bambi på isen de første kampene i år.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Burde signeres videre,om det er økonomisk forsvarlig.

Håper også Saltnes signerer snart også,håpløst om vi skal bygge helt ny midtbane om det blir opprykk.

Forøvrig merkelig at vi ikke har hatt Freddy Adu på prøvespill
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Sett fra et lagbyggingperspektiv håper jeg Bjørkan skjønner og vet at det er i sentralrekken en er nødt til å legge pengene. Det er meningsløst å bruke mye penger på backer og vinger når det er keeper, stopper, midtbane og på spiss det virkelig monner og man får igjen pengene en bruker.

Og akkurat dette med hvor god han er blitt de siste par månedene sier jo absolutt alt om potensialet som ligger der. Jeg synes han har vært mye bedre, og viktigere, enn det Novi beskriver.
Locked