OBOS-ligaen 2017

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by gavharr »

Så krysser vi fingrene for at Florø fortsetter å imponere, i alle fall én kamp til ;)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Zann »

Ulf roter bort to poeng helt på tampen, og Ranheim snubler hjemme mot Ull/Kisa. Ranheim slokner alltid på høsten, så jeg tror fremdeles, som jeg har gjort i hele år, at andreplassen står mellom Start og Ulf. Jeg tror Glimt rykker opp selv om de taper ca. halvparten av kampene som gjenstår.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Sulliken »

Bra runde for oss. 10 poeng ned til kvalik. Det er det som betyr noe, at Start vinner er helt greit.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by gavharr »

Joda, men vil helst slippe å møte et hardt satsende Start i EL. Lettere å bygge lag i Kristiansand, enn i Bodø.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by MhepA »

Start - Florø var i bunn og grunn svært jevn. Det hele sto mer på avslutningsferdighetene og presisjonen i den avsluttende fasen av spillet i dag. Florø kunne godt tatt med seg poeng fra Kristiansand, og jeg føler egentlig de hadde fortjent det også. Men sånt skjer når man virkelig soser bort hver sjanse. 1-0 var en katastrofetabbe av en forsvarsspiller som kommer i det Florø skal bygge opp et angrep, og helt ut av ingenting. Start var sjeldent fremme og truet 2-0. Det siste målet kom av at Florø hadde sendt hele laget frem på slutten, og det er forsåvidt greit.

I september kommer vi på besøk til Kristiansand, på en tirsdag (måtte det hvile en forbannelse over NFF). Der SKAL det være høy sannsynlighet for å ta med seg tre poeng på flyet. Det er utrolig mye rom å spille i på Starts halvdel, og de er usedvanlig upresise i spillet. Glimt på en god dag vinner der, helt sikkert. Gjør vi nettopp det, da er resten av sesongen bare en sjarmøretappe.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by tjongs »

Sulliken wrote: Sun Aug 13, 2017 6:57 pm Bra runde for oss. 10 poeng ned til kvalik. Det er det som betyr noe, at Start vinner er helt greit.
Men dersom Start hadde tapt hadde det vært 11 poeng til kvalik, så det hadde vært enda bedre. Men selvfølgelig en kanonrunde for oss i en helg hvor man på forhånd anså det som mer sannsynlig å tape terreng enn å vinne terreng.

Dersom vi tar minst 2 poeng i kampene mot Ulf og Start tror jeg det skal svært mye til for å rote bort dette.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by liverglimt »

Hvis noen fremdeles tror at vi spiller i OBOS neste år så bør realismefaktoren sjekkes.

Selv Sulikken vet vi rykker opp :lol:
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Sulliken »

Jeg har mine mistanker, ja.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by gavharr »

Jeg klarer ikke helt å få roen før det ikke er teoretisk mulig IKKE å rykke opp. Men man blir jo litt revet med av hva diverse "eksperter" lirer av seg. Hulsker uttalte i går: "Glimt rykker opp, det har vi visst lenge..."
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Knuta »

10 poeng ledelse foran lag nr.3 pluss en enorm målforskjell så blir det 11 poeng. Det betyr at Ranheim må plukke 11 poeng mer enn Glimt på de siste 11 kampene. Sandnes klarte i tillegg å rote bort en sikker seier til uavgjort mot Åsane. Med seier over FFK og minimum uavgjort mot Start borte tror jeg opprykket er klart. Det som har overrasket meg i år er bortekampen mot Sandnes og det elendige spillet mot Ranheim. Men et par glipper må man regne med i løpet av en sesong.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Novi »

Ser jo bra ut, men det at folk ikke tar av her forteller jo bare meg at vi faktisk klarer huske noen år tilbake. Vi rykket jo ned i fjor uten å ligge under streken noen gang - annet enn etter siste kamp.
Una mas cerveza.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Zann »

Vi høster nå fruktene av alle poengene vi knep i begynnelsen av sesongen, mens spillet fremdeles ikke satt. Med mer normal poengfangst i den perioden hadde det fremdeles vært spennende.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Garrincha »

Liverglimt, all fornuft tilsier at vi rykker opp. For tidlig med å konkludere ennå, men det ser unektelig veldig bra ut nå.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Wendigo »

Det som overbeviser meg er hvor tett det er bakover. Fra Ranheim på 3. til Kongsvinger på øverste nedrykksplass er det bare 15 poeng etter 19 runder. Det betyr at alle tar poeng fra alle (utenom Glimt da).
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Boombadila »

Det som blir spennende fremover er jo om trenerteamet klarer å holde to tanker i hodet nå samtidig; hvordan skal vi spille i neste kamp kontra hvordan skal vi fremstå hvis vi spiller en divisjon høyere neste år?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by liverglimt »

Med seiere i kamper hvor vi spiller fotball i 15 minutter så må det bli opprykk. Ingen av de andre lagene er i nærheten av å ha det nivået Glimt har. Vi var for gode til å rykke ned i fjor og vi er for gode til OBOS. Litt som Sogndal før når de heiset opptog ned år etter år.

Dette går veien, de som tviler bør se våre to siste kamper om igjen. Kos dere!
@liverglimt
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by OTH »

Det ser unektelig bra ut mtp opprykk, men er det et lag som kan rote bort ting så er det Glimt. Derfor venter jeg med å feire opprykk til det er 100% sikkert
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Kesseboy »

Novi wrote: Mon Aug 14, 2017 1:38 pm Ser jo bra ut, men det at folk ikke tar av her forteller jo bare meg at vi faktisk klarer huske noen år tilbake.
Jeg husker. Jeg husker alt.

Og likevel, så er jeg 99% sikker på opprykk nå. Jeg ser ikke hvordan vi skal klare å kuke dette til så monumentalt at vi ikke minst klarer andreplass.

Skal nå gå og ofre noen duer for å anti-jinxe.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Knuta »

Jeg forstod heller ikke hvordan Glimt klarte å rote det til i fjor hvor de tapte de 5 siste kampene. Det er vel det som gjør at jeg ikke roper hurra riktig enda.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Vegard »

Overgangsvindet i Norge stenger 17. august. Her er fin oversikt over overgangene så langt i sommer:

https://amundlutnaes.wordpress.com/2017 ... os-ligaen/
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Knuta »

Man har altså klart å sette opp Bodø/Glimt i 5 midtukekamper på rad, til og med en onsdag. Fra 22.august til 26 september. Meningsløst og et utført drap på tilskuerantallet fra NFF/Eurosport. Hvorfor setter ikke klubbene seg imot dette tøvet og gjør noe konkret på fotballtinget?.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Trapattoni »

Jepp, seks midtukekamper på rad når du tar med kveldens runde. Skammelig.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Novi »

Fint for oss som ikke bor i Bodø og da får kampen på TV. Men utover det 100% enig i at det er tullete.
Una mas cerveza.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Trapattoni »

For meg personlig gjør det ingenting - går gjerne på kamp midt i uka. Men for mange blir det langt mer tilfeldig om man går på kamp eller ikke, enn om kampene hadde gått søndag kl. 18. Sånn er det bare.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Novi »

Helt klart. Mister mange på noe som enkelt som at de ikke vet at kampen spilles på det tidspunktet. Samt alle andre planer man har på en vanlig hverdag. Men dette er jo oppe i media støtt og stadig, og klubbene stemmer tilsynelatende på slike ting selv.
Una mas cerveza.
Post Reply