Spillertråd: José Angel (Nr. 10) (2017-2018)

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by Vix »

Han ble spurt av AN, da, etter FFK-kampen, om han hadde vært i dialog med Glimt om forlenging. Han svarte at Glimt ikke hadde tatt det opp med ham, men at de fortsatt har god tid til å snakke sammen. Han dro også en spøk om at de sikkert ikke hadde råd til ham nå som de hadde forlenget med Saltnes.

Så lenge Glimt ikke har tatt initiativ til å prate om framtiden har han vel neppe så mye ytterligere å si om den saken.
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by dagobert »

Håper han blir med vidre. Han slår mange helt fantastiske pasninger og er virkelig i en egen klasse. Berg har ett stykke igjen selv om han leverte en god kamp sist :D
Glimt selvfølgelig!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by Larsson »

Jeg håper virkelig Bjørkan skjønner at Patrick Berg ikke duger som sentral midtbane i Eliteserien. Legg pengene i sentralrekken. Angel vil være verdt pengene.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by ingen87 »

Angel har virkelig løftet spillet sitt i løpet av sommeren. Fra å tidlig bli stempla som flopp, til å bli den midtbanegeneralen vi ble forespeilet. Vi har en veldig dynamisk midtbane som fungerer veldig godt ilag. Hadde aldri i verden trodd at dette skulle bli vår faste treer på midten før sesongen starta, men de utfyller hverandre på en god måte og spiller hverandre gode. Helt sykt at Saltnes og Moberg har putta 17 mål til sammen!

Men hvor god er denne midtbana egentlig. Er det Angel som spiller de to andre gode? Hvordan vil de takle en overgang til Eliteserien?

Jeg håper så gjerne at Angel kan bli med opp, om ikke bare for ett år!
Førr Evig!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by gavharr »

Tror vi hadde slått både Vålerenga og LSK per nå. Mye pga. denne midtbanen. Håper vi kan slå dem i 2018, ikke bare i mine fantasier...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by Garrincha »

Ja det er helt vanvittig at indreløperne har scoret nesten 20 mål til sammen og ennå er det mange kamper igjen.

Angel har både viljen og evnen til å finne indreløperne i mellomrommet og da blir det ofte farlig for motstanderne. Men indreløperne skal ha skryt for at de faktisk beveger seg i dette rommet.

Hvis jeg skal sammenligne Angel med f.eks Chatto så går ballen mye kjappere i lengderetningen med Angel. Chatto var mye mere på tvers og bakover i spillet sitt og da gir det et hav av tid til motstanderne å få organisert seg.

Midtbanen vår har god balanse og fantastisk kjemi nå. Jeg tror denne midtbanen kunne gjort det bra også i Eliteserien. Og at Berg kommer inn og gjør en meget godkjent kamp er et kjempepluss, vi trenger god backup på ankeret da dette er en meget viktig posisjon. Ideelt sett bør Berg spille så mye som mulig, men jeg er usikker på om han foreløpig er god nok for Eliteserien. Så har vi jo hentet islendingen. Kanskje bør Glimt låne ut Berg hvis Angel blir med videre.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by Knuta »

Berg og Bjørkan og Hauge er de 3 største talentene i Glimt for øyeblikket. Alle disse er i utvikling og Berg spilte en glimrende kamp sist da Angel var suspendert. Å leie ut Berg er bare tullete. Etter min mening bør alle 3 fases inn i første ellveren i Glimt. I fjor var vel det et unisont krav om at Saltnes ikke var god nok(også fra meg), men nå ser vi hva tillit betyr. I en klubb som Glimt er den lokale forankring utrolig viktig og begynne å kludre med den er meningsløs.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by Sven-Rune »

Fornuftig Knuta!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by Wendigo »

Yep!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by Garrincha »

Ja han hadde en god kamp. Men han er ung og kommer mest sannsynlig til å prestere litt opp og ned slik som de fleste på hans alder.

Jeg skrev forøvrig at Berg kanskje burde leies ut hvis Angel ble med videre. Og dette burde være, og er, sikkert med i totalvurderingen Glimt må ta angående den sentrale midtbanen.

Knuta, du skriver at det er tullete å leie han ut, men du er vel enig i at han burde spille mest mulig i den alderen han er i? Hvis Berg helt hypotetisk stiller som tredjevalg burde i allefall et utlån være et alternativ slik at gutten får spille. Jeg klarer ikke være enig i at akkurat det er tullete. Hadde Normann vondt av et år i Alta?

Slik jeg forstår deg mener du at Glimt heller burde satse på Oliver og Berg sentralt, og det kan godt hende at det er det lureste for Glimt å gjøre totalt sett. Mulig blir det også for dyrt å beholde Angel, men det vet jeg ingen ting om.

Likevel, jeg synes det er veldig synd å splitte en midtbanetrio som virkelig har funnet godtonen og den fremoverrettede stilen til Angel har jeg god sans for.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by mortsto »

Månedens spiller i august. Noen som vet mer om hva det snakkes om i gangene på Aspmyra? Noen av partene som ønsker videre samarbeid?
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by J I P »

Roger Risholt sa dette om Josè tidlig i April
En av disse midtbanespillerne er spanjolen José Ángel Jurado de la Torre. 24-åringen kommer fra Segunda División etter at Almería valgte å terminere kontrakten med ham, og har allerede rukket å begeistre Eurosports OBOS-ekspert Roger Risholt.

– Han er helt fantastisk og er en spiller som kan bli en stor profil i OBOS-ligaen denne sesongen. Jeg så ham i treningskamp mot Tromsdalen nylig. Allerede etter fem minutter tenkte jeg «oh my God», sier den tidligere Fredrikstad-kapteinen.

– Han er teknisk begavet, med et fantastisk overblikk. Måten han trer inn pasninger mellom ledd på, crosserne han slår, han har en spillforståelse som er helt unik. Veldig få i Eliteserien matcher ham på disse tingene. Han liker å dominere kamper og vil ha mye ball, og spiller med en kontrollert høy risiko. Jeg ble rett og slett litt forelsket, jeg elsker slike spillere, sier Risholt.
Fikk Risholt rett?

http://www.eurosport.no/fotball/obos-li ... tory.shtml
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by Larsson »

Ja, og Glimt er noen forbanna idioter som tror at Patrick Berg eller noen andre Glimt er kapable til å hente skal gjøre en bedre jobb enn José Angel. Beste sentrale midtbanespilleren som har spilt i Glimt siden Råstad i 2003-sesongen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by G-s-enz »

I mine øyne ja. Men han var i dårlig fysisk forfatning når han kom. Ikke bra de første kampene.

Men måten han spiller løs indreløperne har vi ikke sett i Glimt siden Staurvik spilte anker. Vinner mange dueller gjør han også. Det sikkert samtlige er litt skeptiske til er vel tempoet hans,men synes han klarer å kamuflere det glimrende sålenge resten av laget posisjonerer seg der de skal. Han ville sett ut som verdens dårligste fotballspiller om han spilte anker under JHH.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by J I P »

Jeg håper og tror han blir i Glimt hvis han ikke får et tilbud fra en klubb i en av de to øverste divisjonene i Spania.

Og hvis/når han da fortsetter med en god prestasjon i eliteserien i ett år til, da skal du ikke se bort i fra at han kommer seg hjem da.

Så spørs det om når man får en avklaring på dette - vil Glimt kunne vente helt til Februar på Josè sin avklaring?
Og tar Josè sjansen på å miste formen hvis han ikke holder seg i trening med Glimt?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by mortsto »

Ikke at brukere på VGD nødvendigvis kjenner denne saken bedre enn folk på glimtforum, men der sies det at Angel ikke er motivert for å fortsette i Glimt.
EDIT: Ser nå på DGH at han ble kåret til månedens spiller også i september.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by Novi »

Motivasjon må vel være avhengig av hvilke alternativer han har? Ønsker Glimt signere ham, må det skje nå. Kan være helt sikre på at han ikke er mer motivert etter en kald og forblåst Bodø-vinter i mørketid.
Una mas cerveza.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by MhepA »

En god slant med penger bør være motiverende nok tenker jeg. To år med José og vi har rukket å finne en god nok erstatter innen den tid. Kanskje P. Berg seiler opp som en mer naturlig kandidat om noen år.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by Kesseboy »

Jeg synes ikke Risholt har fått rett. Angel har vært god, men ikke SÅ god.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by Larsson »

Ok. Da vet vi hvor du står.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by J I P »

Jeg syns vel ikke at Levanger kampen gikk så bra uten Josè på banen.

Josè har nå fått tilbud om ny kontrakt men avgjørelsen vil drøye til nærmere jul
Vi spiller ikke siste kamp før i starten av november. Så får vi se hvor lang tid etter den kampen det tar før jeg får ferie med familien min i Spania. Slik det føles nå må jeg kunne gi Glimt et svar i siste del av november, eller i første del av desember, forklarer han.

- Og hva tenker du om muligheten for at Glimt-fansen får se deg i helgult i eliteserien i 2018?

- Akkurat nå er jeg mer på «maybe yes», enn på «maybe, maybe».
Jeg er positivt overrasket hvis vi får en avklaring før jul da min magefølelse tilsier at en avgjørelse kan drøye til utpå nyåret hvis Glimt ikke setter hardt mot hardt.
Kanskje best å la han få hele Desember på hjemlige trakter - til det verste av mørketia er over.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by Knuta »

J I P wrote: Wed Oct 18, 2017 8:40 am Jeg syns vel ikke at Levanger kampen gikk så bra uten Josè på banen.
Nå synes jeg ikke bortekampen mot Levanger var så bra heller med Angel på banen. Egentlig var den kampen enda verre. Mot Levanger hjemme var det formasjonen som har helt feil og forsvaret så ut som kløner inkludert keeper. Har ikke noe imot at Angel blir i klubben men jeg er fortsatt bekymret for om tempoet i midtbaneleddet holder eliteserie nivå. Men mulig at jeg er for pessimistisk her.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by Knuta »

Synd at vi ikke får se Angel mot Strømmen. Husker i hjemmekampen ble han helt avkledd i duellspillet mot Strømmen, og det ville vært morsomt å se om han har utviklet dette i løpet av sesongen. Vi husker vel alle at Stømmen ledet 2-0 til rett før slutt og Glimt på en mirakuløs måte snudde kampen til 3-2 med scoring av Osvold på overtid av overtiden. VI møter fortsatt et duellspillende lag til helga og vi får se om Glimt takler dette.
niklasaune93
Posts: 121
Joined: Mon Oct 08, 2012 7:54 pm
Location: Ski, Viken - Bodø, Nordland
Has thanked: 1 time
Contact:

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by niklasaune93 »

Knuta wrote: Tue Oct 31, 2017 1:22 pm Vi husker vel alle at Stømmen ledet 2-0 til rett før slutt og Glimt på en mirakuløs måte snudde kampen til 3-2 med scoring av Osvold på overtid av overtiden.
Da husker du noe ikke jeg husker. Jeg husker at Strømmen ledet 2-0 til pause før Fardal Opseth reduserte i andre omgang. Strømmen gikk så pinadø hen og scorte 3-1, som sto til rundt 80 minutter. Da reduserte Saltnes til 2-3 før Osvold scorte 3-3 på overtid. Enda lenger på overtiden scorte Saltnes 4-3 på straffe. Artig kamp! :glimt
Champions League har for lite Bodø/Glimt i seg
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: José Angel (Nr. 10)

Post by gavharr »

Og det var selvfølgeig Saltnes sin straffe nr.2 i kampen. Den første brente han...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Post Reply