Kamptråd Kongsvinger-Bodø/Glimt Tirsdag 22/8 kl. 19

Moderators: Sulliken, Larsen

Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd Kongsvinger-Bodø/Glimt Tirsdag 22/8 kl. 19

Post by Trapattoni »

Mye rart i denne kampen. Bl.a. Bjørkans scoring som ble feilaktig avblåst for offside. Bittert :-)
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd Kongsvinger-Bodø/Glimt Tirsdag 22/8 kl. 19

Post by liverglimt »

Glimt1916, det var mange som maste om en elendig første omgang. Jeg så 20 minutter og 3 sjanser til glimt, 25 minutter og ett par sjanser til KIL. At vi ikke styrer kampen på bortebane er helt ok.

Andre omgang ble som forventet for mye for KIL. De ble slitne og klarte ikke å følge opp spillet i første.

Trist at ikke Bjørkan får seg ett mål, men ett gult kort. Feil av dommerne.
@liverglimt
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd Kongsvinger-Bodø/Glimt Tirsdag 22/8 kl. 19

Post by Trapattoni »

At Kongsvinger ligger på 12. plass i OBOS forundrer meg veldig. Basert på de fire kampene jeg har sett det laget i år.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Kamptråd Kongsvinger-Bodø/Glimt Tirsdag 22/8 kl. 19

Post by Kesseboy »

Var offsiden feilaktig da?

Det var en del å være skeptisk til i denne kampen. Hvor lett KIL kom seg gjennom midtbanen er nevnt. De hadde to stykker omtrent permanent stasjonert i mellomrommet mellom Glimts midtbane og forsvar, og det var merkelig at de ikke ble brukt noe særlig. Angel ble avslørt på tempo der. Moberg og Saltnes var ikke smarte nok i plasseringa, og ble løpende mye mellom. Midtbana fungerte likevel mye bedre enn den gjorde tidlig i sesongen, la nå det være sagt.

Opseth hadde betongskoa på; seig i bevegelsene, dårlig touch. Olsen var nærmere bunnivået enn vanlig. Jonassen stadig på feil sted. Og kampledelsen mot slutten synes jeg var merkelig.

Når det er sagt, så vinner man likefullt. KIL hadde to i stolpene, ja, men den ene er via muren, så vi kan snu på det og si at det var en god mur. Den andre er noen cm unna å gå i mål, men er den litt lavere tar Ricardo den. Opseths bom aleine med keeper er sånn sett verre.

Ellers var Reitan god i andre omgang, Bjørnbak som alltid solid, Lode var litt virrete over det hele, men gjør likevel mye bra. Saltnes og Moberg gjør også mye bra, de var bare ikke så frittgående som vi har blitt vant til. Ricardo gjør en god kamp.

Også enig med Trapattoni, det er merkelig at KIL ligger der de ligger. De har åpenbare kvaliteter, og er et av få lag i OBOS (til og med i Norge) det faktisk kan være gøy å se på, som nøytral tilskuer. De mangler edge, feel eller flow eller hva du vil kalle det ... kanskje de bare mangler den flaksen vi har.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Kongsvinger-Bodø/Glimt Tirsdag 22/8 kl. 19

Post by Knuta »

Til Kesserboy. Det hele minte meg veldig om kampen mot KIL på Aspmyra. Det samme skjedde da og heldigvis for Glimt var ikke Guven like god i denne kampen. Ja i Bodø ble Angel byttet ut og betegnet som håpløs, som alle ser så blir han avslørt på tempo når man møter lag med hurtige forflytninger. Din oppsummering er jeg enig i. Det er flere her på forumet som er bekymret over tempo i vårt midtbaneledd og jeg syntes det ble avslørt i denne kampen. Men vi vant i Bodø på en dårlig dag og vi vant i går. Det sier meg at det er mye moral og innsatsvilje i laget. Forsvaret var glimrende i går.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd Kongsvinger-Bodø/Glimt Tirsdag 22/8 kl. 19

Post by gavharr »

Var offsiden feil? Husker jeg tenkte det da den ble blåst, men det var ingen protester, så jeg tenkte bare at det var noe jeg ikke hadde fått med meg..
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Kongsvinger-Bodø/Glimt Tirsdag 22/8 kl. 19

Post by Novi »

Angel hadde noen gode defensive taklinger, som det ikke har vært for mange av fra hans side tidligere. Men jeg er fortsatt ikke imponert over det han står for som spiller. Bedre nå enn de tidlige kampene, ja, men vanskelig for å se at han skal ta flere steg mot å bli en "norsk" DM som vi trenger - mer fart, fysikk og taklingsevne. Ser heller at Berg tar den rollen, om man kan velge. Hva Oliver står for vet jeg ikke ennå.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Kongsvinger-Bodø/Glimt Tirsdag 22/8 kl. 19

Post by Knuta »

Til Novi: Tror nok Bjørkan og Knutsen ser det samme som deg og mange andre. Angel forsvinner nok etter årets sesong. Angel er god når man møter lag med lite tempo og pondus, som f.eks FFK, Elverum og Arendal. Da får han god tid til å slå gode pasninger og det er han flink til når ingen presser han.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd Kongsvinger-Bodø/Glimt Tirsdag 22/8 kl. 19

Post by Trapattoni »

Image

Selv om vinkelen er litt vridd her, så synes jeg ikke det ser ut som offside.
En dommernerd i Trondheim også klar på at det ikke var offside - og da snakker vi om en type som ikke påpeker dommerfeil for moro skyld :-)
Men - dette betyr jo ingenting.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Kongsvinger-Bodø/Glimt Tirsdag 22/8 kl. 19

Post by Knuta »

Imponerende bilde Trapattori. Dette ser ikke ut som offside.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Kongsvinger-Bodø/Glimt Tirsdag 22/8 kl. 19

Post by Novi »

Men linjemann må strengt tatt stå i perfekt vinkel for å se at de er nærmest HELT på linje. Og Bjørkan er i full sprint fremover, mens Kongsvinger-spilleren nok ikke holder samme farten - slik at om man ikke har fullstendig oversikt skal det veldig lite til for en linjemann å sterkt anta denne som offside.
Una mas cerveza.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd Kongsvinger-Bodø/Glimt Tirsdag 22/8 kl. 19

Post by Trapattoni »

Utvilsomt små marginer ja. Gidder ikke hisse meg opp over akkurat slike små feil. Lett å si når vi uansett vant :-)
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd Kongsvinger-Bodø/Glimt Tirsdag 22/8 kl. 19

Post by gavharr »

Nei, det der ser man jo faktisk med det blotte øyet at ikke er offside. Suynd for Bjørkan. Greit for Hauge ;)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd Kongsvinger-Bodø/Glimt Tirsdag 22/8 kl. 19

Post by MhepA »

Man blir veldig lett lurt av bilder som har en litt feil vinkel. Det vi bør se på (selv om ikke det er helt presist) er skyggen og hvor den krysser midtbanen. For meg virker det som om Bjørkan og KIL-spilleren er akkurat helt på linje. Kan godt være Bjørkan faktisk er foran. Jeg heller derimot også mot det andre sier, dette var en dommerfeil og det skulle aldri vært offside og gult kort, men mål. Men, det der er helt menneskelig å ta feil av.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Kamptråd Kongsvinger-Bodø/Glimt Tirsdag 22/8 kl. 19

Post by Buster »

Glimrende bilde!
Dersom vi forutsetter at bildet er tatt i akkurat riktig øyeblikk blir forholdstallet mellom avstanden fra leggen til Bjørkan til midtstreken og høyden til Bjørkan 2,069. Med en høyde på unge Bjørkan på 1,75m blir det da en avstand på 3,62m til streken.
Tilsvarende for spilleren fra KIL blir forholdstallet 2,125. Dersom de har samme høyde er saken klar. Da er Bjørkan onside.
Siden høyden på KIL-spilleren på det nåværende tidpunktet er ukjent kan det ikke endelig konkluderes med onside. Dersom vi setter forholdstallen mot hverandre må KIL spilleren være under 1,70m for å gi offside. Kanskje fotballforbundet på bakgrunn av videobevis som er så populært kan innkalle spillerne til høydemåling for å få avgjort om Bjørkan skal krediteres dette målet.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Kamptråd Kongsvinger-Bodø/Glimt Tirsdag 22/8 kl. 19

Post by Neko »

Om spillerne måtte måles der og da, ute på banen, kan man i alle fall ikke si at videodømming ikke er underholdende. :lol:
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Kongsvinger-Bodø/Glimt Tirsdag 22/8 kl. 19

Post by Boombadila »

Jeg ser at Glimt-studio skryter av sidebackene og Glis. Det er i ettertid vanskelig å være uenig av det.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd Kongsvinger-Bodø/Glimt Tirsdag 22/8 kl. 19

Post by Garrincha »

Kommentaren nevnte jo GLIS flere ganger sist kamp, og det er vel fortjent. Spillerne setter nok også stor pris på GLIS også.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Kamptråd Kongsvinger-Bodø/Glimt Tirsdag 22/8 kl. 19

Post by Kesseboy »

Ang. bildet -- det går an å regne ut vinkel på den teoretiske offside-linja, ut fra bildet, dersom man ser bort fra forvrengninga som er i bildet (midtstreken er ikke helt rett -- er dette fortegning, eller hva var det igjen?). Men jeg orker ikke prøve, ettersom vi vant.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Kongsvinger-Bodø/Glimt Tirsdag 22/8 kl. 19

Post by Novi »

Det sier jo litt om hvor godt det går om dagen, når det blir et tema å diskutere :)
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 731 times
Contact:

Re: Kamptråd Kongsvinger-Bodø/Glimt Tirsdag 22/8 kl. 19

Post by Sulliken »

Så må man og regne inn spillernes avstand og vinkel i forhold til flomlyset for å avgjøre lengden på skyggene.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd Kongsvinger-Bodø/Glimt Tirsdag 22/8 kl. 19

Post by mortsto »

For en gjeng! :LFC :skål
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd Kongsvinger-Bodø/Glimt Tirsdag 22/8 kl. 19

Post by Garrincha »

Buster wrote: Thu Aug 24, 2017 9:00 am Glimrende bilde!
Dersom vi forutsetter at bildet er tatt i akkurat riktig øyeblikk blir forholdstallet mellom avstanden fra leggen til Bjørkan til midtstreken og høyden til Bjørkan 2,069. Med en høyde på unge Bjørkan på 1,75m blir det da en avstand på 3,62m til streken.
Tilsvarende for spilleren fra KIL blir forholdstallet 2,125. Dersom de har samme høyde er saken klar. Da er Bjørkan onside.
Siden høyden på KIL-spilleren på det nåværende tidpunktet er ukjent kan det ikke endelig konkluderes med onside. Dersom vi setter forholdstallen mot hverandre må KIL spilleren være under 1,70m for å gi offside. Kanskje fotballforbundet på bakgrunn av videobevis som er så populært kan innkalle spillerne til høydemåling for å få avgjort om Bjørkan skal krediteres dette målet.
Nydelig :lol:
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd Kongsvinger-Bodø/Glimt Tirsdag 22/8 kl. 19

Post by gavharr »

Laveste på KIL er Røyrane. Han er 172cm. Så Bjørkan er altså onside.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Post Reply