Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Hvis man kun prøvde en ny greie én gang blir det tungt...

Jeg har vært pådriver for 3 bak, men jeg undrer meg hva en "veik" spiller som Bjørkan gjør i den treeren. Han passer mye bedre som vingback. Jeg synes dessuten 3-4-3 passer bedre enn 3-5-2 - en formasjon jeg også foreslo i fjor høst. Trond Olsen gjør seg hvertfall veldig mye bedre i en slik formasjon. Og Jonassen og Jacobsen har begge kapasitet til å løpe begge veier i 90 minutter.

Keeper
Moe-Bjørnbak-Lode
Jacobsen-Angel-Saltnes-Jonassen
Hauge-Opseth-Olsen
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Uansett formasjon så er vi er nødt til å ha mer fart og raskere forflytningevne sentralt i banen. Om det er 3-4-3 eller 3-5-2 betyr mindre.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Kunne gjerne tenke meg å se litt nytenking og eksperimentering på Aspmyra, men aller mest spent er jeg på om man har evne og trenerressurser til å trene inn alternative måter å spille på. Jeg tror en 3-5-2 medfører et rimelig annerledes sett med oppgaver sammenlikna med hva vi er vant med, men et 3-4-3-oppsett vil være enda lenger unna "standard" Glimt-oppsett.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7039
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

3-5-2 trenger ikke å være veldig annerledes. Spørs helt hvordan vi velger å benytte kantene på midten. Men per idag føler jeg ikke vi har midtstoppere nok til å spille med tre samtidig bak. Ei forutsetning her er at Moe er skadefri/frisk, og såvidt jeg vet så er han et stykke unna førstelagsspill? Inntil han er tilbake tror jeg vi skal se langt etter trebackslinje :) Klarer ikke helt se for meg hvem den siste skulle vært. Måtte evt blitt Moberg eller Saltnes?
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7039
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Nå som Brede Moe er tilbake i kamptroppen, og alle høyrebackene våre er skadet ser jeg annerledes på situasjonen.
3-5-2 med Drage og Jonassen som vingbacker kunne vært veldig spennende. Hvem skulle de to på topp være? Opseth....og? Olsen? Layouni?
De tre sentralt på midtbanen kunne vært de samme som i de siste kampene.
Førr Evig!
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Wendigo »

Skeptisk til denne kampen. Nøkkelkamp ift å sikre opprykket tidlig.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Bestilte sent fly hjem fra Bodø på søndag sånn at jeg skulle få med meg kamp når jeg var der oppe... Selvfølgelig er den flyttet :(
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Kunne vi laget en sticky tråd, eller er et del regneark på Google Sheets f.eks., med oversikt over spillere og deres kontraktssituasjon?
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Bare opprett tråden så skal jeg gjøre den sticky. :)
@liverglimt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

I 2013 scoret vi 63 mål. Nå har vi 62, med 5 kamper igjen å spille. Men, vi slapp kun inn 24 mål i 2013, og har allerede sluppet inn 27 sålangt i år.
Spørs om vi klarer å slå +39 i målforskjell, men det er verdt et forsøk.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Ville Lehtinen »

User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Tror Glimt hadde spilt jevnt med det norske landslaget jeg...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Bjørkan sier i dag at vi ønsker beholde Reitan, Ricardo og Angel - vanskelig å si om det er noe han bare sier som svar på om de er gode nok, eller om det faktisk jobbes med dem.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Tolker det som det siste. Regner sterkt med at de har begynt å lodde stemningen for forlengelse.
Tror de haler i land Ricardo og Angel, mer usikker på om Reitan får bli noe lengre.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Wendigo »

Fornøyd om de signerer Ricardo. Angel er oppskrytt, leverer varende mot de svakeste motstanderne men blir avkledd når tempoet går opp. Reitan har jeg ikke skjønt poenget med, men han har kvaliteter, ingen tvil om det. Det jeg er redd for er en forlenget låneavtale som gjør at vi baserer oss på ham, og så forsvinner han plutselig.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Det er vel meningen å skrive kontrakt med Reitan og ikke noen forlengelse av låneavtalen. Ricardo vil jeg gjerne ha med videre også på kontrakt. Så spørs det om Simon Thomas vil være andrekeeper. Virker faktisk som han takler det veldig bra.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Zann »

Reitan er i den alderen hvor han bør spille fast, og dermed er det vel ikke utenkelig at han kan ønske seg bort fra RBK hvis han ikke blir forespeilet spilletid der. I så fall blir det nok flere, og kanskje større klubber, om beinet, men vi kan jo håpe at han trives så godt i høst at han velger Glimt som et fornuftig steg videre.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Litt morsomt å lese fra Martin Ødegaard sin treningsdagbok. Han trente mer som 13 åring enn Glimt sine spillere gjør i dag. Ca 13 timer i uken pluss kamp. Av dette ca 7 timer egentrening. Flere timer i uken med terping på teknikk og ball behandling. Lurer på om TO har vært inne på tanken å følge MØ sine treningsprinsipper.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Knuta wrote: Wed Oct 11, 2017 4:24 pm Lurer på om TO har vært inne på tanken å følge MØ sine treningsprinsipper.
Neppe, men jeg tipper TO også trente mer som 13-åring hjemme i Lyngen enn det han gjør i dag. Synes ikke mengden til MØ er det mest interessante, men heller hvor målrettet han har jobbet. Det er det neppe mange som gjør.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Jeg trente 15 timer svømming som 14 åring. I tillegg dømte jeg fotballkamper på sommeren. Så treningsmengde er ikke alt. :)
@liverglimt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Talent er alfa omega. Men talentet forsvinner dersom man ikke har treningstalent og er bevist på å trene på det man ønsker å bli bedre i. Det er mange fotballspillere som kun er venstrebeint eller høyrebeint og derfor ikke ønsker å trene på det som bør bli bedre i. Det er klar hvis man trener bevist på teknikk og ballbehandling blir man bedre på dette. I fotball og i Glimt var Berg brødrene helt bevist på å bli like gode med begge bein og spesifikk trening er det som skal til. Spesifikk trening krever tid og er ikke gjort med 3-4 økter i uken med kjegleflytting. Klassisk eksempel her er tennisspiller Ivan Lendl som hadde en dårlig forehand, med det resultat at han begynte bevist kun å slå forehand 2 timer hver dag og ble nesten verdens beste i tillegg sin fantastiske backhand. Man kan ikke bare hvile seg til suksess og spille på det talentet man har. De beste trener også mest.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Mange selvfølgeligheter presentert i ett innlegg. :)
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Tja, du kom deg da hele veien til Gran Canaria ;)
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7039
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Det er ikke sikkert du hadde hatt så god sving på golfkølla om du ikke hadde trent 15 timer svømming i uka! :p
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

liverglimt wrote: Thu Oct 12, 2017 11:24 am Mange selvfølgeligheter presentert i ett innlegg. :)
Ja og jeg håper at Glimt spillerne tar hensyn til selvfølgeligheter, noe som jeg ikke er sikker på. Både det å trene på det man ikke mestrer og ikke minst egentrening i stor scala. Orker ikke å nevne navn og mestringskvalitet.
Locked