Landslaget

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by Mr Bean »

Nå begynner det Norske landslaget og ligne på noe bra :klapp
:D
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Landslaget

Post by gavharr »

God underholdning dette landslaget...
Etter en omgang Alesaami, synes jeg ikke Jacobsen er så verst.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Landslaget

Post by MhepA »

Nå gidder jeg ikke høre mer på hvor gode Tyskland er, for uansett hvor gode de er, så er Norge kanskje den enkleste motstanden noensinne. Vi er faktisk like dårlige som San Marino. 4-0 og total lekestue. Personlig skjønner jeg ikke hvorfor vi fortsatt holder på de elendige spillerne og ikke sender ut et lag som er mer samkjørt. Jeg holder meg på at de som ikke holder internasjonalt nivå og er over 26 ikke bør være en del av laget. King og Jarstein er vel kanskje de eneste som kan forsvare en plass der.

Jeg trodde faktisk ikke norsk fotball kunne synke dypere enn de var for to-tre år siden. Hvor er Ødegaard og Thorsby? Formspillere som ville gjort en bedre jobb enn latterlige Berget.

I det jeg skriver dette innser jeg faktisk at Norge ikke har noen sannsynlige stjerneskudd heller. Vi taper jo tross alt mot Kosovo etter å ha leder 2-0. Samtlige trenere og støtteapparat er gamle mislykkede trenere i norsk sammenheng. Perry, Grodås, Semb... er det mulig? Vi må være den eneste nasjonen som forfremmer personer som har mislyktes i en lavere verdsatt stilling.

Nei, det er bare å finne fram kuleramma og krittet. Dette fengselet av et mareritt skal vi leve lenge i. Man kommer seg liksom ikke ut av det heller, man kan jo ikke slutte å være norsk? Kanskje har vi mulighet å kvalifisere oss til EM i 2028.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by Mr Bean »

5-0 nå .. Hoi hoi :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by J I P »

Syns dommern burde følge barnefotballreglene og la oss få spille med en ekstra mann på banen
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Landslaget

Post by Boombadila »

Det e som å se Brasil?

Bare en sang som ramlet inn i hodet mitt...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Landslaget

Post by Trapattoni »

Skal bli spennende å se om hovedstadspressen fortsatt skal snakke opp spillere som feks. Mats Møller Dæhli. En spiller, blant flere, som gang på gang blir avkledd på landslaget.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Landslaget

Post by Kesseboy »

Ellabdellaoui var nærmest målskåreren på de fire første målene, men ikke i nærheten av å være ordentlig oppi. Vanskelig å legge så mye skyld på ham, men med litt kløkt hadde han stoppa alle fire. Moi var fullstendig usynlig. Dæhli kom til kort (han spiller jo på nivået under motstanderene, så det er vel ikke så rart?). Nordtveit blir jo avkledd og utledd gang på gang. Og Berget ... hva ser folk i ham, egentlig? Berge var tidvis ok. Selnæs viste glimt. Nei uff, dette var en brutal virkelighetsorientering.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Landslaget

Post by Trapattoni »

Kesseboy wrote: Tue Sep 05, 2017 7:14 am Og Berget ... hva ser folk i ham, egentlig?
Snur du hodet på Berget opp/ned så får du Fellaini.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Landslaget

Post by Knuta »

Som jeg alltid påpeker. I dagens fotball er det hurtighet og raske forflytninger som teller. Som Tyskland, Spania, Real Madrid og Barcelona. Det er her Norge bør hente inspirasjon fra. Vi forflytter oss for dårlig. Tyskland tregeste spiller er raskere enn Norges raskere spiller. Før skulle vi ta lag på fysikk, hodespill, lange innkast og dødballer. Faktum er at de beste landslag og klubber har bedre hodespillere, bedre fysikk, bedre løpskapasitet, raskere, bedre teknikk enn noen Norske spillere noengang har hatt. En lang vei å gå.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by J I P »

Sjelden man ser så stor klasseforskjell i en kamp. Denne kampen bør spillerne på landslaget se om igjen - ikke bare en gang men mange ganger.
Kanskje kan de lære noe av den?

Hvilke nordnorske spillere tar steget opp på landslaget en gang - er omtalt I denne artikkelen her:
http://www.altaposten.no/100Sport/fotba ... 1465b.html
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Landslaget

Post by Knuta »

Normann har internasjonalt snitt over seg. Den eneste spilleren fra nord som jeg ser som fremtidig landslagsspiller. Både Stefan og Anders K er gode men jeg synes de mangler det som skal til for å hevde seg internasjonalt. Jeg har aldri forstått hvorfor Nordtveit og Berget spiller på landslaget. Begge blir totalt avkledd i går og er spillere med veldig begrenset kapasitet. Har heller aldri forstått at Skjelvik er noen god spiller hverken for RBK eller landslaget. Er det assistenttreneren på landslaget som gir input til Lagerbæck?. Omar og Alessami er ute av form men normalt sett gode. Synes at King var den eneste som matchet tyskerne på fysikk og tempo. Flere som han takk.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Landslaget

Post by gavharr »

Altså... Bjørnbak er jo en langt bedre stopper enn Nordtveit...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Landslaget

Post by Trapattoni »

Vel, vel. Jeg er ingen Nordtveit-fan, for å si det mildt. Men det er et stykke fra Bundesliga til OBOS. Bjørnbak hadde nok blitt rimelig svimmel i går, han også :-)
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Landslaget

Post by Knuta »

Trapattoni wrote: Tue Sep 05, 2017 9:54 am Vel, vel. Jeg er ingen Nordtveit-fan, for å si det mildt. Men det er et stykke fra Bundesliga til OBOS. Bjørnbak hadde nok blitt rimelig svimmel i går, han også :-)
Ja Brasil sine stoppere ble jo også svimeslått de første 45 min da Tyskland ledet 6-0 ved pause. Når tyskerne spiller som i går er det nesten umulig å gardere seg mot. Jeg synes faktisk Rostedt på Sarpsborg er for tiden Norges beste midstopper. Jeg synes forresten at Sørloth/King i tospann var veldig bra sammen. Så hvorfor forandrer Lagerbæck det som fungerte i forrige kamp?.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by ingen87 »

Man så det med en gang lagene kom ut på banen igår hva som kom til å skje. Norge skulle legge seg bak, noe som er helt greit og forståelig, men med en 4 på midten?? Tyskland fikk lov til å bruke mellomrommet gang på gang da Selnæs blir liggende for langt unna stopperne. Dette til tross for at vi la presset på 40 meter!

I løpet av de første 10 min så hadde vi ballen 4-5 ganger. Da hadde vi en touch opp på King. Det er greit King har vært i god form, men mot fire tyskere så blir det vanskelig. Hummels tok alt som kom langt, egentlig uten at King kom seg opp i duellen en gang. Berget ble liggende en plass mellom midtbanen og King og var i store deler borte vekk. Han fikk skryt av kommentatorene igår fordi han klarte å løpe noen meter før han sparka fra seg ballen. Bortsett fra et skuddforsøk i første omgang så var det ikke akkurat så konstruktivt det han foretok seg. Mats Møller Dæhli, hva gjorde han egentlig på bana igår? Ikke hjalp han Alesaami bakover, og ikke bidro han med noe offensivt. Tydelig alt for mye respekt for tyskerne. Tyskerne fikk doblet på kant, gang på gang på gang. Litt som å se Jonassen og Olsen tidlig i sesongen.

De individuelle prestasjonene var langt under pari hos alle, men det virka for meg at spillerne kom med helt feil holdning til kampen. Man så det lenge før tyskerne scoret 1-0 at vi hverken ville ha ballen, eller ville vinne ballen. Vi var lite aggresive i presset. Når vi vant ballen slo vi den fra oss på 1 touch hver gang. Kanskje like greit når man så hvor lite inspirert og motivert nordmennene var. Hadde de begynt med litt småspill hadde vi helt sikkert fått mange farlige brudd imot.

Tyskland er gode, og landslaget har ikke vært spesielt bra de siste årene, men det er ikke sååå himla forskjell som det vi så igår. Når vi har tapt kampen før vi spiller den så blir det ofte sånn, om man er Glimt G09 eller landslaget så kan man ikke gå ut med den holdninga at kampen er tapt før den er spilt.

Jeg synes det er merkelig å vrakte Stefan til en kamp som det her. Vi hadde null styrke og duellkraft på midtbana, og ingen som bretta opp ermet når tyskerne beleiret mellomrommet. Og nei jeg snakker ikke om mellomrommet mellom Tromsø og Bodø (Narvik)..
Last edited by ingen87 on Tue Sep 05, 2017 11:07 am, edited 1 time in total.
Førr Evig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Landslaget

Post by Trapattoni »

ingen87 wrote: Tue Sep 05, 2017 10:56 am Jeg synes det er merkelig å vrakte Stefan til en kamp som det her.
Stefan var ute med lysketrøbbel.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Landslaget

Post by Trapattoni »

Ellers minnet gårsdagens kamp meg mye om TILs kamper mot Tottenham i EL for noen år siden. Selvsagt var Spurs bedre enn TIL, men husker det var spesielt å se at TIL også rent fysisk var sjanseløse. Ble feid av banen på ren fysikk. Sånn var det ikke på 90-tallet.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Landslaget

Post by liverglimt »

Hva er det med norske fotball ledere. Har de ikke baller?

https://www.dagbladet.no/sport/norge-sl ... u/68758442

Skjerp deg Semb og still opp når de ber pent om intervju. Du er til og med forberedt på temaenene!
@liverglimt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Landslaget

Post by gavharr »

Måtte den fyren bli kastet ut av kontoret sitt... Helst før det blir 12 lag i Eliteserien.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Landslaget

Post by MhepA »

Åpner greit mot Nord-Irland. Men er det flere enn meg som mener vi bør flytte kampene til Lerkendal eller Brann Stadion? Oslo er ikke verdig, så svakt publikum er det.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Landslaget

Post by gavharr »

Meget bra kamp av Sørloth! Hadde fortjent en scoring.
Jeg synes landskampene bør flyttes rundt i landet. Da får flere mulighet til å gå på kamp, og det kommer sikkert flere når kamper spilles i Oslo litt sjeldnere.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Landslaget

Post by liverglimt »

Burde helt klart vært spredd rundt i landet. Fotball til folket! :)
@liverglimt
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Landslaget

Post by Wendigo »

Og når nøff skal velge mellom fotball til folket og økonomi til tullevål så vet vi svaret.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Landslaget

Post by ingen87 »

Helt enig. Har etterspurt dette lenge.

Igår var det 10 244 i en VM-kvalikk på Ullevaal. Hvorav sikkert 2000 var gjester fra Nord-Irland ?

Det var 8126 på vennskapskampen på Aspmyra mellom Norge og Island. Riktignok var landslaget litt mer "hot" på den tida.

Ikke det at jeg mener at det bør legges flere landskamper til Aspmyra før anlegget er sanert (ihvertfall gammeldelen, tar gjerne ny landskamp når ny tribune er på palss), men jeg er rimelig sikker på at det hadde kommet flere enn 10 244 i feks Bergen, Trondheim, Stavanger (sultefora på fotball??).. I tillegg tror jeg det hadde vært positivt for omdømmet til landslaget.
Førr Evig!
Post Reply