Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
helsvhe
Posts: 1497
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

Glimt var visst ikke helt fornøyd med ikke å få seg en til spiss, så nå har de Mahatma Otoo en tidligere Sogndal spiss på prøve som er uten kontrakt og dermed kan signeres utenom overgangsvinduet.
https://www.an.no/glimt/fotball/bodo/gl ... 5-4-575784
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Høres vel mest ut som et korttidsprosjekt i tilfelle KFO blir skadet.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Fra Sogndal til tyrkisk fotball og nå ser Glimt på fyren. Usikker om kvaliteten. Ellers er jeg helt enig om at angrepet kan bli Glimt svakeste punkt i eliteserien. Både Opseth og Otoo fikk ikke tillit av Bakke. Skulle jeg tippe tror jeg at Otoo er raskere og en bedre spiss enn Opseth.

https://www.firda.no/sport/fotball/sogn ... -15-348679
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Bedre enn Opseth? Tjæh, mye har vel skjedd siden han spilte for Sogndal (ikke mye på bana de siste to årene heller, i flg artikkelen). Opseth har jo høyden målteften, mens Otoo kanskje er, som du sier, kjappere? Om han derimot funker bedre i Glimt er vel usikkert. Opseth ser jo også ut til å være en meget likanes kar, noe som er viktig i en spillergruppe som vår.

EDIT: Men er positivt til at vi ønsker få inn en backup på rollen. Vi tåler ikke en skade på Opseth, samt at han trenger litt konkurranse han også.
Una mas cerveza.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Var grei på FM for noen år siden jaffal :) Glimt kan signere han utenfor vinduet, men om han registreres til kamper er jeg noe usikker på.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Det er vel registrering det er snakk om. Alle kan jo signeres utenfor vindu.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

What? Så om han signeres nå kan han ikke spille denne sesongen? Hva er poenget da?
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Han kan signeres og registreres. Siden han er free transfer er det mulig,Start gjor det samme sist. Vet ikke hvor lenge det er åpent for registrering dog.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Mahatma Otoo blir ikke Glimtspiller. Bjørkan tviler på at det kommer noen andre inn. Hvem er så backup for Opseth?
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Stig Johansen.:-)
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

:lol:
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimt1916 »

Hauge?
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Amor blir back-up,evt William :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Vix
Posts: 743
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 118 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vix »

Vil gjerne se William komme innpå de siste 10 en del framover, i hvert fall.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

William er jo meget spennende. Håper han får komme innpå en del.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Ser at det faktisk er en nordmann som spiller for Toronto, som faktisk leder MLS med god margin. Stopper som var på vei hjem til Byåsen da han ble draftet til Toronto. Lurt å ha i bakhodet, om vi er i beit for en stopper når vi skal tilbake til tippeligaen :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Lædre Bjørdal

Post by ecke »

Nå kan Bjørkan starte arbeidet med et godt eliteserielag! Signer Lædre Bjørdal!

http://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/ ... -1.1022241
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Kanskje Glimt burde gjøre som Start. Send assistenttreneren til utlandet:

Tor-Kristian Karlsen er ny sportslig leder i Start. Nå hevder klubben at det er slutt på ukritiske prøvespill, og at Start isteden skal reise rundt for å speide etter nye signeringer. Allerede fredag formiddag setter assistenttrener Mick Priest seg på flyet til Ghana.

– I stedet for ukritisk å hente spillere på prøvespill på løpende bånd, så tror jeg det er viktig at vi reiser og ser spillerne først, sier Tor-Kristian Karlsen til Fædrelandsvennen.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Eventuelt ut i distriktene? Har vi fullstendig dekning av hva som rører seg i egen bakgård, altså alt nord for Trondheim?
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Knuta wrote: Fri Sep 08, 2017 9:24 am Kanskje Glimt burde gjøre som Start. Send assistenttreneren til utlandet:

Tor-Kristian Karlsen er ny sportslig leder i Start. Nå hevder klubben at det er slutt på ukritiske prøvespill, og at Start isteden skal reise rundt for å speide etter nye signeringer. Allerede fredag formiddag setter assistenttrener Mick Priest seg på flyet til Ghana.

– I stedet for ukritisk å hente spillere på prøvespill på løpende bånd, så tror jeg det er viktig at vi reiser og ser spillerne først, sier Tor-Kristian Karlsen til Fædrelandsvennen.
Hadde vi bare hatt TKK i klubben,sukk.

Vi trenger forøvrig mye neste sesong,ny venstreving,ny høyreback,midtbanespiller,spiss!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

G-s-enz wrote: Fri Sep 08, 2017 9:35 am Hadde vi bare hatt TKK i klubben,sukk.
Jeg hører og leser TKK med interesse. Men registrerer at han ikke er spesielt lenge i jobbene sine. Hvor genial er han egentlig?
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sven-Rune »

Ser vi f.eks. til Alta!!! Jeg så Alta G16 på Norway Cup og de hadde en spennende gjeng, og noen svært gode unggutter som også hadde debutert for A-laget til Alta. Selvsagt ikke klare for et A-lag i Glimt, men verdt å kikke på.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Trapattoni wrote: Fri Sep 08, 2017 9:59 am
Jeg hører og leser TKK med interesse. Men registrerer at han ikke er spesielt lenge i jobbene sine. Hvor genial er han egentlig?
Nå var det ikke TKK jeg forkusere på i mitt innlegg, men ideen om at det f.eks er lurt å ta en 3-4 ukers tur Ghana/Senegal og besøke diverse akademier og se på potensielle spillere i stedet for å hente en haug på prøvespill. Kanskje Glimt kan finne en diamant, samt at Glimt har mange gode referanser fra spillere som har vært i klubben som f.eks Badou. Vi skal ikke bare gjøre dette, men også finne lokale talenter fra hele Nord-Norge. Det er helt klart at dagens stall er ikke god nok for eliteserien. Det er rett og slett for lite fart i dagens stall og laget blir avslørt mot middels gode lag. Både Ranheim, Sandnes og Start ville alle vært på bunnen i eliteserien(hvis de var der) og til og med disse lagene sliter vi med.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Nå har jo Glimt hatt representanter ute for å finsikte. Både Bjørkan og Kolstad har jo vært ute og reist, sånn som jeg har forstått det var de på speidetur for både Jevtovic, Mladenovic og Pogoriliy. Blanda drops der, i hvert fall ...

Det er jo ikke bare å reise ut og kikke, så er alt bra. Først og fremst er det vel et nitidig arbeid der man begynner med å sette sammen en ønskeprofil -- hva slags egenskaper skal en spiller ha? Så finner man aktuelle kandidater, deretter finsikter man dem. Og dette fordrer jo at man har en langsiktig plan for hva man har tenkt å gjøre og hvordan man har tenkt å spille. Dette er jo faktisk en av Glimts fordeler -- vi har en forholdsvis fast måte å spille fotball på, som gjør det lettere å finne riktige spillertyper.

Ulempen til Glimt er at de har et begrensa apparat til å gjøre dette, og begrensa med midler til å konkurrere med andre klubber. Noe av løsninga kan være å varig avsette en del av klubbens ressurser til å drive med langsiktig arbeid som dette -- som for eksempel i en sportsdirektør, eventuelt en fast speider.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Nettopp Kesse,man trenger faktisk en som jobber systematisk med dette. Noe jeg vil anta TKK er i gang med å fikse i Start. Det er en kostnad å ha speider,ifølge han selv ca en million i året inkludert reiseutgifter. Men vi har sikkert hatt den diskusjonen tusen ganger her,og den kommer nok opp neste gang vi driter oss ut igjen også. Heh.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply