Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Moderators: Sulliken, Larsen

MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by MhepA »

Akkurat der føler jeg det hadde vært fornuftig med en form for Hockey-penalty. Da ville man latt spillet gå helt til motstanderlaget får tak i ballen eller får klarert den (hvis det er en åpenbar målsjanse). Det skjedde ikke her, da fikk Start klarere og angripe videre helt til Glimt klarte å klarere ballen over på deres banehalvdel igjen. Da lot de spillet stoppe for at Jonassen skulle få hjelp.

Hva er argumentene i mot en slik regel egentlig?

Når det angår Saltnes og straffe. Han skulle aldri tatt den selv. Akkurat nå føler jeg ikke vi har en klar straffetaker.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by ingen87 »

Legger dette ut her og..

Å dra til Kristiansand og ta med seg poeng hjem er bra. Å score to mål og slippe til Start så lite som vi gjør er også bra. Men, her kommer et stort men..

Vi har møtt Start tidligere i sesongen. Da møtte vi et lag med høyt tempo, dobling på kant, og masse gode innlegg, og vi sleit i store deler av hjemmekampen. I går var ikke Start engang en skygge av dette laget. De gjorde bøttevis med upressa feil, innleggene gikk stort sett bak mål eller uten adresse gjennom feltet (med unntak av 2-2 scoring) og pasninger ut til kant gikk ofte ut over linja. I tillegg til dette gikk det sjeldent i høyt tempo. Dette var et helt annet Start-lag enn det vi møtte på Aspmyra i vår, og takk og lov for det. Jeg skulle ønske at disse feilene kom pga aggresivt og godt Glimt-press, men nei Start gjorde masse feil selv upressa.

Ikke for å være i overkant negativ, for jeg er fornøyd med poenget og at vi scorer to mål, men jeg synes ikke Start var gode. Og det var ikke vår fortjeneste.
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by ingen87 »

MhepA wrote: Wed Sep 13, 2017 11:30 am Det skjedde ikke her, da fikk Start klarere og angripe videre helt til Glimt klarte å klarere ballen over på deres banehalvdel igjen.
Enig i at dommeren burde stoppa spillet når Glimt hadde "brukt" fordelen.

Sånn rent hypotetisk. Hva hadde skjedd om den Lowe hadde scora på kontringa?
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by Knuta »

MhepA wrote: Wed Sep 13, 2017 11:30 am Akkurat nå føler jeg ikke vi har en klar straffetaker.
Bjørnbak har så vidt jeg vet aldri bommet på straffe. Skyter alltid hardt høyt i mål som Odd Iversen i gamle dager. Jeg liker ikke straffene til Saltnes som går ut på finte ut keeper. Når det ikke går ser det helt hjelpeløst ut. De beste keeperne står lenge og er vanskelig å lese som f.eks den legendariske keeperen i TIL Bjarte Flem som vel hadde en redningsprosent på 60%. Haldorsson litt av samme type. I motsatt ende Londak som gikk så tidlig at det bare var å rulle ballen i mål.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by Zann »

Midtbanen fungerer ikke like bra som tidligere i år, nei. Jeg lurer på om det har noe med rytmen i spillet, og at indreløperne går fremover for tidlig og ender opp for høyt i banen. Jeg så noen kamper tidligere i år der Rosenborg hadde tilsvarende problemer.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by Novi »

ingen87 wrote: Wed Sep 13, 2017 11:30 am Legger dette ut her og..

Å dra til Kristiansand og ta med seg poeng hjem er bra. Å score to mål og slippe til Start så lite som vi gjør er også bra. Men, her kommer et stort men..

Vi har møtt Start tidligere i sesongen. Da møtte vi et lag med høyt tempo, dobling på kant, og masse gode innlegg, og vi sleit i store deler av hjemmekampen. I går var ikke Start engang en skygge av dette laget. De gjorde bøttevis med upressa feil, innleggene gikk stort sett bak mål eller uten adresse gjennom feltet (med unntak av 2-2 scoring) og pasninger ut til kant gikk ofte ut over linja. I tillegg til dette gikk det sjeldent i høyt tempo. Dette var et helt annet Start-lag enn det vi møtte på Aspmyra i vår, og takk og lov for det. Jeg skulle ønske at disse feilene kom pga aggresivt og godt Glimt-press, men nei Start gjorde masse feil selv upressa.

Ikke for å være i overkant negativ, for jeg er fornøyd med poenget og at vi scorer to mål, men jeg synes ikke Start var gode. Og det var ikke vår fortjeneste.
Er ikke alltid så lett å si om begge lag er gode/dårlig og det ene laget bare litt bedre, eller om det ene laget er bedre enn det andre, eller om det ene laget spiller det andre dårlig, osv. Kan være at Glimt var flinke defensivt og nøyraliserte Start-laget i større grad? De var svært upresise fremover, men kan det skyldes f.eks. bedre press på ballfører fra vår side? Det var vi jo ikke rå på tidligere.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by Kesseboy »

ingen87 wrote: Wed Sep 13, 2017 11:37 amSånn rent hypotetisk. Hva hadde skjedd om den Lowe hadde scora på kontringa?
Det er sånne vurderinger som ligger til grunn for at man helst bør stoppe spillet ved utvisning. En spiller på avventende utvisning kan skåre, som gjør at regelverket mister litt av meninga. Eller h*n kan gjøre seg skyldig i en forseelse til som burde belønnes med utvisning, for eksempel. Da blir det et vanskelig straffeutmålingsspørsmål.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by ingen87 »

Novi wrote: Wed Sep 13, 2017 12:13 pm De var svært upresise fremover, men kan det skyldes f.eks. bedre press på ballfører fra vår side? Det var vi jo ikke rå på tidligere.
Flere av gangene var det en stopper som skulle slå ut på en back på tur fram på løp. Da var det ikke Glimt-spillere i 30 meters omkrets fra stopperen, så det var ikke bare derfor. Det kan hende, uten at jeg tenkte så mye på det i går, at vi presset de bedre i innleggsposisjon og at det var grunnen til at det meste havnet langt på tribuna? I hjemmekampen kom de 2 mot 1 hele kampen, og kom til mange gode innlegg, men da ble de dårligere presset når de skulle legge inn.
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by ingen87 »

Kesseboy wrote: Wed Sep 13, 2017 12:33 pm
ingen87 wrote: Wed Sep 13, 2017 11:37 amSånn rent hypotetisk. Hva hadde skjedd om den Lowe hadde scora på kontringa?
Det er sånne vurderinger som ligger til grunn for at man helst bør stoppe spillet ved utvisning. En spiller på avventende utvisning kan skåre, som gjør at regelverket mister litt av meninga. Eller h*n kan gjøre seg skyldig i en forseelse til som burde belønnes med utvisning, for eksempel. Da blir det et vanskelig straffeutmålingsspørsmål.
Ja og ironisk nok, siden Jonassen lå nede, så var det Start som fikk fordelen med å spille 11 mot 10 så lenge Lowa var på banen. Det ble heldigvis ikke noe mer enn ei halvfarlig kontring, men det kunne gått verre.

Hadde det vært usportslig spill om Opdal ikke hadde latt ballen gå ut over linja? Heller starta et nytt angrep? Da hadde Lowe fremdeles vært på bana, og Start hadde fremdeles vært i overtall?
Førr Evig!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt, Tirsdag 12/09/17, kl: 19:00

Post by Garrincha »

Zann wrote: Wed Sep 13, 2017 11:55 am Midtbanen fungerer ikke like bra som tidligere i år, nei. Jeg lurer på om det har noe med rytmen i spillet, og at indreløperne går fremover for tidlig og ender opp for høyt i banen. Jeg så noen kamper tidligere i år der Rosenborg hadde tilsvarende problemer.
Det kan også være at de bedre lagene vi har møtt i det siste har vært flinkere enn de dårligere lagene til å stenge mellomrommet. De har nok garantert vært obs på pasningsspillet fra Angel til indreløper i dette rommet.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Post Reply