Spillertråd: Patrick Berg

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by ingen87 »

Fant denne nyhetssaken mens jeg letet etter litt fakta om Steiring.

Kan ikke se at den har blitt linket tidligere.

http://www.nettavisen.no/sportspill/fam ... 94748.html
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Knuta »

Det ser ut som en trend i årets vurdering av tippeligaen at man fokuserer på en spiller og sauser sammen masse rør. Verst av alt er Aftenposten som i år ikke har Tjærnås som vurderer men en helt ny person. Hadde Glimt på 16 plass med fokus på Patrick og ikke noe annet. Det samme med TIL hvor man hadde fokus på barne-Tv personen som nå er i klubben uten det minste analyse av laget. Bare latterlig og dumt. Totalt useriøst.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Boombadila »

Vg sine ser nå i hvert fall ut om som om at de har prøvd å sette seg inn i hele spillerstallen, selv om det fokuseres mye på få spillere.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by J I P »

Disse ti ungguttene må du se opp for i år
Hvilke unge fotballtalenter kommer til å ta eliteserien med storm denne sesongen? Vi har plukket ut ti hete kandidater.

Patrick Berg (18), midtbane, Bodø/Glimt.

Sønnen til Rosenborg- og Glimt-legenden Ørjan Berg, . Her er det ingenting i veien med genene, hvert fall. Patrick fikk fire innhopp i eliteserien i fjor, men er én av flere unge spillere i Glimt som er på vei opp og frem. Han er ganske lik sin far; liten og kjapp og et bra blikk for spillet.

– Han debuterte i eliteserie for et par år siden, men har ikke tatt så store steg etter det. Kanskje litt snill, men han har et enormt potensiale, mener Stian Høgland i Avisa Nordland.

http://www.smp.no/100Sport/fotball/elit ... 707337.snd
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Sulliken »

Patrick blir med oss ved evt nedrykk, og han har aldri smakt alkohol (imponerende).

http://www.dagbladet.no/sport/sonnen-ti ... d/64065679
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by mortsto »

Som nevnt i treningskamp-tråden. Patrick er ute pga kyssesyken, og har vært dårlig siden desember. Usikkert når han kan starte opptreningen. Brede Moe har til sammenligning brukt et halvt år på å begynne å trene igjen. Regner med klubben nå er interessert i å beholde de midtbanespillerne de har.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Novi »

Nå ønsker man det beste for Glimt til enhver tid, men med Patrick Berg ønsker jeg virkelig at han får muligheten til å gjøre det stort i Glimt. Man vet at han vil få mye oppmerksomhet i media om han får spille, og skulle han gjøre det blir han garantert et salgsobjekt til bl.a. RBK.

Spent på veien videre for ham - ønsker Glimt ha med Angel videre vil vi ha 3 i den rollen, og Patrick er vel da bakerst? Eller kan Angel igjen prøve seg som indreløper, og la Oliver og Patrick knive om DM-plassen? Bedre å ha godt med alternativer på alle plasser, men 3 rene DM'er vil ikke Glimt ha.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Garrincha »

Angel som indreløper? Det har jeg lite tro på.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Kesseboy »

AN skriver at Berg ble forespeilet utlån, men sa nei. Han vil være i Glimt og bidra. Jeg tenker meg at et utlån ville vært en god idé i hans nåværende situasjon.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by J I P »

Forsåvidt greitt at han velger å ta kampen opp i stedet for å velge en lettere utvei ved å gå på utlån.
– Patrick har blitt utfordret av oss, og han har virkelig tatt opp hansken på trening, forsikrer Aasmund Bjørkan.

– Hva er det konkret han har gjort bedre nå?

– For Patricks del handler det kort fortalt om å ta enda mer plass. Både i garderoben, på trening og i kamp, forklarer Glimt-bossen.

19-åringen selv har ingen problemer med å innrømme at det periodevis har væt litt for puslete fra hans side på trening og i kamp.

– Jeg gikk noen runder med meg selv, og jeg kom fram til at det jeg hadde prestert så langt ikke var godt nok. Det handler litt om å trykke mer til i enhver situasjon. Jeg må ta enda mer plass, og det føler jeg at jeg gjør nå. Det jobber jeg også hardt med for at jeg skal fortsette å gjøre.
Les hele artikkelen i denne linken
https://www.an.no/sport/glimt/fotball/p ... 5-4-594958
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Knuta »

Helt enig med Patrick. Ta opp kampen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Kesseboy »

Det handler vel ikke om å "ta opp kampen", det handler om å utvikle seg. For meg tyder alt på at han hadde utviklet seg bedre, i et langsiktig perspektiv, av å ha et halvår eller et år i en annen klubb et annet sted.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Knuta »

Uenig Kesserboy. Det er vel litt for mange eksempler på utlån av lovende Glimtspillere som har endt i ingenting. Man skal huske at Patrick ble syk i oppkjøringsperioden i år og var ikke i kampmodus før i august. Jeg har veldig stor tro på Patrick Berg.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Kesseboy »

Det finnes også nok av eksempler på lovende Glimt-spillere som ender i ingenting etter å ha grodd seg fast som en "kanskje" i køen bak benken.

Ingen fasit anna enn framtida, men jeg lurer på om spillere som er flaska opp i Glimt kan rynke litt på nesen ved tanken på en sesong i Strømmen eller Åsane eller noe sånt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by ingen87 »

Kesseboy wrote: Tue Sep 19, 2017 12:37 pm Grodd seg fast som en "kanskje" i køen bak benken.
Mange i den kategorien ja.. Synes generelt at vi ikke har vært så alt for flinke til å sende unge lovende spillere på utlån. Når vi har sendt de på lån så har det vært til for dårlige klubber at de ikke har klart å utvikle seg.
Uenig Kesserboy. Det er vel litt for mange eksempler på utlån av lovende Glimtspillere som har endt i ingenting
Hvem da? Og hvordan vet vi at disse ville blitt noe om de ikke hadde blitt utlånt?
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Knuta »

ingen87 wrote: Tue Sep 19, 2017 1:26 pm
Hvem da? Og hvordan vet vi at disse ville blitt noe om de ikke hadde blitt utlånt?
Selvfølgelig er det ingen som vet om utlånte spillere ville blitt en suksess eller ikke. Men jeg sier bare at de som har blitt utlånt unntatt Mathias Normann har vært en fiasko i utlånstiden:
Martin Pedersen
Viljar Nordberg
Ulrik Berglann
Daniel Stensland
Jim Johansen
bare for å nevne noen jeg kommer på i farten. Å leie ut Patrick Berg nå når han er blitt frisk og antakelig erstatter Angel er jo rene galematias.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by ingen87 »

Martin Pedersen - Skader - enough said.. Ble leid ut ettter mange år med skademareritt. Hadde neppe blitt noe uansett. Ble leid ut på tampen av sin Glimt-"karriere" som et siste krampetrekk.

Viljar Nordberg - Ble leid ut til Harstad etter han var ferdig for A-laget til Glimt. Skulle vært leid ut lenge før han satt tre sesonger på benken for A-laget og stagnerte. Nordberg klarte ikke en gang å spille seg inn på Finnsnes når han gikk fra Glimt. Tror ikke dette skyldes det ene halvåret han var på utlån i Harstad :)

Daniel Stensland - Skader tok vel han og?

Ulrik Berglann tja hva skulle vi gjort annerledes? Hatt han på benken i tre sesonger? Han var en av våre beste spillere når JHH fant ut at han skulle styrke laget med Trond. Berglann kunne like gjerne blitt solgt med en gang all den tid Olsen har / hadde en klausul om spilletid i kontrakten.

Jim Johansen var vel ikke akkurat lovende Glimt-spiller når han ble leid ut. Da hadde han spilt flere sesonger og ble veid for lett (Eller for tung, om man ser bokstavlig på det..).

Felles for stort sett alle sammen var at de alle satt mange år på benken i Glimt, som lovende reserver og brukbare backuper, før de fikk sjansen i utlån i nye klubber. Da var allerede Glimt-karrierene på hell. Et annet fellestrekk var at alle sleit med å spille seg inn på nye lag etter at de ble frigitt av Glimt, og jeg tror ikke noen av disse hadde blitt stjernespillere dersom de hadde blitt et par sesonger lengre i Glimt ;)
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by ingen87 »

Tror du oppriktig at disse spillerne ville blitt habile ES-spillere dersom de IKKE hadde dratt på utlån?
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Novi »

Men OT for Patrick: Syns han gjorde en god figur i går. Tok mer for seg defensivt, og noen pene bidrag offensivt også. Har kanskje mer å bidra med MED ball enn Moberg? I rå luftstyrke og fysikk generelt når han ikke opp til Moberg, men liker en indreløper som har litt å bidra med med ball i beina.

Også er en ny Berg på midtbanen en våt drøm for enhver Glimt-supporter - selv om det selvsagt er feil at det skal farge synet på spilleren.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Kesseboy »

Han viser at han er fysisk på høyde med de andre, teknisk er han nok et hakk foran de fleste. Men det mangler noe, og det er litt vanskelig å sette fingeren på hva. Jeg tror det handler litt om posisjonering og hvordan han tilnærmer seg situasjoner. Litt for ofte på litt "respektfull avstand", ganske sjelden oppe i duellene. Gjorde en god jobb da han fikk gult kort (litt ufortjent), trenger å se mer av den typen involvering fra ham. Samtidig er han ikke veldig konstruktiv med ball. Det blir veldig nøytralt.

Han overbeviste ikke meg i går om at han er ES-klar.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Novi »

Men er det realistisk å forvente? Glimt leverer ikke 100% om dagen, kun godt nok til å akkurat vinne/ikke tape. Og Berg starter sin første kamp på veldig lenge.

At Berg ikke viser ES-kvaliteter i går er uproblematisk. At Angel ikke viser det er værre - har har erfaringen, har spilt fast nesten hele sesongen, og er på utgående kontrakt. Åpenbart for meg at man enten spiller inn Oliver eller Berg i den posisjonen i de resterende kampene - så var man se om den man satser på viser ES-kvaliteter de siste kampene, eller om man skal satse på den andre.

EDIT: Angel viser kvaliteter i spillet som gjør at han holder nivået, men også store svakheter i fysikk og fart som faller gjennom mot selv kun OK Obos-lag.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Knuta »

Hvem viste ES kvaliteter i går?. Saltnes, Opseth?.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by Kesseboy »

Reitan, stort sett? Ricardo, muligens.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by MhepA »

Patrick Berg må ta noen syvmilssteg de neste månedene om han skal fortsatt være med opp i Eliteserien. Hvis ikke føler jeg det er dumt å ha en talentfull unggutt på benken over så mange sesonger. Hvis han har et ønske om mer spilletid, noe han virkelig burde, så kunne jeg godt tenke meg at et halvt år hos Tromsdalen, Ranheim eller Levanger ikke vil være så dumt. Lei han en grei kåk så han ikke mistrives, også får han bedre kår når han kommer tilbake i god form. Før det blir aktuelt, vil jeg se hvilke steg han tar i løpet av vinteren. Men en ting er sikkert, Berg blir ikke satset nok på av Glimt, og jeg ser dessverre hvorfor.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Post by J I P »

Det smakte nok godt med en hel kamp for Patrick i gårdagens 2-5 seier over Harstad i cupen.
Mål ble det og kapteinsbindet bar han også.
https://www.fotball.no/fotballdata/kamp/?fiksId=7084646
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply