Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Fair enough. Fortsatt har jeg mine tvil om det blir filosofien. P.Berg har jo vist seg god nok flere kamper, og bør spille foran Angel hver kamp. Oliver? Ingen vet noe om han, men bedre enn Angel uten fremtid i klubben. Andre unge spillere bør også få sine sjanser i de siste kampene, og gode innhopp allerede nå. Men selvsagt må fokus være å nå 60 poeng først og fremst.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Jeg føler meg litt sørgelig aleine om å synes at Berg ikke holder nivået ... ennå.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Kesseboy, vi er to. Men vi kan være stille ett år til. Håper han legger på litt styrke så blir det hakket bedre.
@liverglimt
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Oi - vi er flere. Vi skal være tålmodige med unge spillere. Men jeg innrømmer gjerne at jeg fortsatt ikke ser helt hva PB egentlig er god på..
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Har aldri vært spesielt imponert over Berg, og han er jo ikke noe kjappere enn Saltnes eller Moberg.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Wendigo »

Men han er fremdeles i utvikling, og for å bygge opp under den utviklingen må han få spille. Han har ikke gjort seg bort, og det er godt nok for å matche han som tabellen ser ut idag.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Enig med siste talere. Jeg har heller aldri klart å forelske meg i Patrick Berg. Kostet to poeng da han ble byttet inn mot Sogndal sist sesong. Det går for sakte med beina, rett og slett. For all del: Fortsatt "bare" 19 år, men det begynner å brenne et lys hos meg.

Hadde en unggutt som het Johnsen eller noe annet enn Berg fått like mange sjanser i Glimt-trøya som det PB har gjort? Debuterte sommeren 2014...
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Nei, det hadde han aldri. Trist men sant. Samme som å dytte inn Bjørkan på kant i siste kamp.

Håper vi snart får noen rykter om spillere slik at vi kan skru opp forhåpningene for neste sesong.
@liverglimt
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Skal selvsagt ikke avskrive PB enda. Onkel Runar spilte i TIL da han var 21. Det viser at det er fullt mulig å komme seg opp fra det dypeste hull selv om man har passert 20.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Zann »

Jeg har mer tro på Bjørkan enn jeg har på Berg, må jeg innrømme. Synes ikke han gjorde seg bort som høyreving mot Start. Han ble satt inn for å bidra med løpskapasitet og den oppgaven løste han greit.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Ser def. potensiale i Berg, men har landa på at vi må ha inn noen på sentral midt, om ikke Oliver er monstrøst god. Berg kan fortsatt bli sykt god, men han er nok ikke der at han kan bære laget i ES ennå. Trenger spilletid, ja. Utlån i OBOS neste år?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

I fotballklubben podcasten til Jesper Mathisen sa Steffen Lie Skålevik at han var ekstremt nært overgang til Glimt på deadlineday.

Glimt hadde sagt at de skulle spille endel 3-5-2 og at Opseth hadde en lyskeskade så han spilte bare kamper. Stemmer det med Opseth?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Når jeg hører Skåleviks uttalelser blir jeg forskrekket, men kanskje ikke forundret.
Til tross for at B/G har trent og spilt på bevegelsene i 4-3-3 med dagens stall, har trent i mange år 4-3-3 med mange av spillerne, og forhåpentligvis er 4-3-3 noe trenerne kan bedre enn mange. Sportsplanen i B/G og i akademiet er basert på 4-3-3. Så forsøker man å lokke Skålevik med at B/G skal spille 3-5-2!! Hvilken sportslig strategi er det man jobber etter?

Er det noen fotballfaglige grunner til å bytte til 3-5-2? At 3-5-2 vitenskapelig er bedre enn 4-3-3. Den forskningen har ikke jeg sett! Mener trenerne at man har en stall som er best i 3-5-2? Da må man kanskje stille spørsmål med Bjørkan som i fire vinduer har vært ansvarlig for rekrutteringen, og skiftet nærmere 25 spillere i denne perioden. Har han rekruttert så feil at B/G må bytte spillesystem senhøstes i sesong 2!! Ikke bare har han rekruttert for dårlig, men spillere som ikke passer inn!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

To gode grunner til å stille med 3-5-2 framfor noe anna:
- Motstanderen spiller 4-4-2
- Motstanderen legger seg bakpå.

Det er vel omtrent det.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg vet hvorfor trenere foretrekker 3-5-2, men skifte formasjon i august/september? Redskap i møte med lag som legger seg bak? Er det formasjonen som har vært problemet i august (5-0, 0-4, 4-0, 0-1)? 14-0 akkurat mens overgangsvinduet stengte og Skålevik skulle hentes tydeligvis. Mot Ulf og Start var det vel heller ikke formasjonen som ødela for resultatet? Knutsen la om til 3 backer da B/G tapte 0-3 i Sandnes, og det gikk fra 0-1 til 0-3. I landslagspause/ pause og uten andre treningskamper skal man spille 3-5-2 i Lofoten. Før kampene mot Ulf og Start!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Har absolutt ingenting imot at vi har en plan B å lene seg oss på,det har vi omtrent aldri hatt før. Dog enig i at å bruke det som forhandlingskort når vi leder serien etter å ha brukt en annen formasjon er merkelig. Om de beholder grunnstammen i laget kan det være greit å få spilt inn to formasjoner neste år,men da må 4-3-3 være i ryggmargen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Hovedpoenget må vel snart være å hente spillere som kan spille kant, da holder kanskje plan A. Nå har Knutsen spilt med Berg og Bjørkan på hkant, med nykjøpt og solgt Nemanja og senere Layouni på benken. Kachi og Osvold var heller ikke god nok som reserver i kantrollen, mens Berg og Bjørkan. Dersom B/G også henter spillere på midten som også flytter beina hurtig. Da skal man se at 4-3-3/4-5-1 holder utmerket som Plan A.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Problemet er som du sier at Glimt i dag ikke har spillere som passer til 4-3-3. Trond eier ikke teknikk og har mistet tempo og har elendige innlegg. Hauge er ingen typisk ving. Layouni er den som kommer nærmest men han får lite tillit foreløpig. Drage ja verken fugl eller fisk.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Man trenger ikke nødvendigvis typiske vinger i 4-3-3,men de må ha ett viss tempo og god teknikk(pluss pluss). Hauge fungerer utmerket der! Layouni kommer også til å bli bra der. Olsen er jeg livredd skal ha klippekort neste år,har null teknikk,mister mer og mer fart. Redder seg på timingen i løp og en bra fot mot trege backer.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Apropos Berg og Bjørkan. Eneste grunnen til at de enda er i klubben er etternavnene.
Både Erlend Robertsen og Viljar Nordberg prestere mer på kortere tid enn de to førstnevnte. Ville valgt Nordberg 10 av 10 ganger på høyrekant foran Fredrik Bjørkan. Erlend Robertsen sleit vel litt med holdninger, men fikk likevel bare to sesonger før han måtte videre. Nordberg fikk tre. Patrick Berg er på sin fjerde sesong, og har fremdeles færre kamper enn Robertsen og fire kamper mer enn Nordberg. Når det er sagt synes jeg det var helt riktig å sende Nordberg og Robertsen videre. Spørsmålet er hvor mye lengre vi kan vente på Berg og Bjørkan?
Førr Evig!
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

@ingen87: "Spørsmålet er hvor mye lengre vi kan vente på Berg og Bjørkan?" Du får trolig litt av svaret i morgendagens kamp mot TUIL. Du skal ikke se bort fra at begge starter!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Har troen på Bjørkan fortsatt, men Patrick virker litt "treig". Han skal være ganske god på andre ting for å gjøre opp for tempoproblemene. Ulrik får jo mye pes for å være treg, men han er jo langt kjappere enn Berg.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

ecke wrote: Mon Sep 18, 2017 2:05 pm @ingen87: "Spørsmålet er hvor mye lengre vi kan vente på Berg og Bjørkan?" Du får trolig litt av svaret i morgendagens kamp mot TUIL. Du skal ikke se bort fra at begge starter!
Hvis Fredrik Bjørkan starter så håper jeg det blir enten venstre back eller venstre kant. Pappa Bjørkan har enda ikke klart å svare for hvorfor han benytta sin sønn som høyre kant.
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Jeg har veldig tro på Bjørkan, man skal huske at han har vært veldig sykdomsplaget i år. Han kan spille på begge backplasser og på venstre kant. Han er rask og så vidt jeg ser er han fotballklok. Tror Glimt må begynne å vurdere at de som forsvinner 10.nov må vike plassen for spillere som skal utvikle seg og være en sentral del av troppen i 2018.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

ingen87 wrote: Tue Sep 19, 2017 11:57 am
ecke wrote: Mon Sep 18, 2017 2:05 pm @ingen87: "Spørsmålet er hvor mye lengre vi kan vente på Berg og Bjørkan?" Du får trolig litt av svaret i morgendagens kamp mot TUIL. Du skal ikke se bort fra at begge starter!
Hvis Fredrik Bjørkan starter så håper jeg det blir enten venstre back eller venstre kant. Pappa Bjørkan har enda ikke klart å svare for hvorfor han benytta sin sønn som høyre kant.
Det svares generelt lite på slikt, og AN tør ikke spørre kritisk så lenge Glimt ligger bra til på tabellen.
Una mas cerveza.
Post Reply