Kamptråd Glimt-Tuil, Tirsdag 19.09.17 på Aspmyra

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd Glimt-Tuil, Tirsdag 19.09.17 på Aspmyra

Post by Kesseboy »

Tror kanskje Olsen fikk lide litt av at Saltnes ikke hadde dagen i går. Men det er verdt å merke seg at Jonassen hadde en fullstendig udramatisk dag på jobben -- mye takket være Olsen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd Glimt-Tuil, Tirsdag 19.09.17 på Aspmyra

Post by ecke »

ingen87 wrote: Wed Sep 20, 2017 7:55 am Ecke: Det skriver du hver gang. Det betyr bare at den andre kanten har vært enda dårligere.
Litt rett har du i det, men det blir merkverdig når han benkes eller tas ut, til tross for han ikke er den dårligste. I går ble det "dødt" utover i andre omgang med Hauge og Berg. Jeg ville hatt intensiteten og løpsviljen hos Trond, men også bytte til Drage som kunne løpt mer enn Berg var i stand til etter hvert.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Glimt-Tuil, Tirsdag 19.09.17 på Aspmyra

Post by ingen87 »

Novi wrote: Wed Sep 20, 2017 8:07 am Og Bjørkan på ving - det er ikke så malplassert som å se Sane på ving, men vi må da vitterlig spille inn folk de er gode/har sin plass?
Jeg synes det er urettferdig over talentene som må spille i uvant posisjon foran et forhåpningsfullt hjemmepublikum, og jeg synes det er urettferdig ovenfor svensker og serbere som blir hentet nord for polarsirkelen for å sitte på benken.
Førr Evig!
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Kamptråd Glimt-Tuil, Tirsdag 19.09.17 på Aspmyra

Post by Wendigo »

Jeg synes Bjørkan gjorde en god jobb igår, det kommer innlegg som vi har savnet og han klarer også å skjære innover og skape situasjoner. I det hele tatt var vi litt bedre på å skape målsjanser igår, og dårligere til å putte når ballen kom inn i farlig rom.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd Glimt-Tuil, Tirsdag 19.09.17 på Aspmyra

Post by mortsto »

Enig med ingen. Hvis det er lite sannsynlig at Jurado blir med videre, bør Sigurjónnson få muligheter til å spille seg inn på plassen. Og Olsen bør starte på benken enkelte kamper, både fordi benking gjør ham ekstra tent, og fordi vi har andre spillere som fortjener sjansen. Så gjør Reitan det bra, men om han forsvinner og Edvardsen skal være med videre, så bør sistnevnte prioriteres.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Glimt-Tuil, Tirsdag 19.09.17 på Aspmyra

Post by Masinga »

Reitan og Layouni var lyspunktene på en ellers grå dag.
Masinga
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Glimt-Tuil, Tirsdag 19.09.17 på Aspmyra

Post by Knuta »

Litt rart at både Saltnes og Opseth har hatt en nedgang de siste kampene. Begge ble skrytt opp i skyene for noen uker siden. I går var de helt usynlige. Jeg synes også at Bjørkan bidro mye i startfasen i går selv om han spilte på en uvant plass. Ellers enig med Masinga. TUIL overrasket meg faktisk, men jeg så dem på TV i bortekampen mot Start hvor de klarte 2-2 men burde egentlig vunnet. Også veldig overrasket over at 2700 går på kamp på en tirsdag kveld i Bodø, veldig imponerende.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Kamptråd Glimt-Tuil, Tirsdag 19.09.17 på Aspmyra

Post by Wendigo »

Forøvrig hørte vi som så på tv synging fra J-feltet gjennom hele kampen. Kudos.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Glimt-Tuil, Tirsdag 19.09.17 på Aspmyra

Post by Masinga »

Hadde håpet på litt mer tæl og trøkk når kamper vises direkte på TV. De 2700 hadde sikkert også forventninger om det samme når de kom til Aspmyra en tirsdags kveld.

I første omgang holdt jeg på å sovne i sofaen, mens jeg tenkte på norsk fotball sånn generelt. Norsk fotball er i en skikkelig bølgedal og har en jobb å gjøre. Derfor er det deprimerende når det ikke legges innsats i det man foretar seg. En ting er at man mangler ferdigheter. Når dette kombineres med litt slapp holdning, blir interessen fra oss andre ganske likegyldig til slutt.

Jeg må si eliteserien er totalt uinteressant. Jeg vet at Rosenborg leder, men jeg gidder ikke se kamper lenger. Det vil nesten ikke merkes når fotballen tar ferie i november.

Derfor er det litt skuffende når Glimt ikke ser muligheter, køler på og gjør sitt for å vekke interesse. Det må da være en haug med ting man kan forbedre seg på? Til neste år er det tilbake i toppdivisjonen igjen. Håper Glimt ser mulighetene! Glimt må være så hårete i målene at man sikter høyere enn bare å redde kontrakt.
Masinga
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Glimt-Tuil, Tirsdag 19.09.17 på Aspmyra

Post by Knuta »

Apropos sove til fotball. Engelsk fotball kjeder livet av meg. Jeg sovnet til tippekampen Burnley - Liverpool på lørdag. Synes faktisk at denne kampen her var mer engasjerende.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Glimt-Tuil, Tirsdag 19.09.17 på Aspmyra

Post by ingen87 »

Litt farget av å være Liverpool-supporter,men jeg synes dette er spesielt.. I en kamp med 40 avslutninger så kjedet du deg så mye at du sovnet? Det skjedde noe rundt 16 meterne ANNET HVERT minutt.

Så ikke kampen i går, men hvis den var mer engasjerende gikk jeg visst glipp av en spesielt engasjerende 1-0 kamp. Ifølge Livesenteret til An.no var det 13 avslutninger i kampen. "Bare" 27 mindre enn på Anfield i helga.

Hva var det som var så kjedelig med Liverpool - Burnley skjønner jeg ikke..? Jeg synes det var et uhorvelig kjipt utfall av kampen, men skulle tro at dette var en morsom kamp for den nøytrale tilskuer, og kanskje enda morsommere for rivaliserende lags supportere..
Førr Evig!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kamptråd Glimt-Tuil, Tirsdag 19.09.17 på Aspmyra

Post by Mr Bean »

:tenk Kanskje Knuta er United supporter? :lol:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Glimt-Tuil, Tirsdag 19.09.17 på Aspmyra

Post by Knuta »

I England er Liverpool mitt lag så det er klart. Jeg synes kampen i går var spennende helt til slutt. Til og med på overtid med Ricardo skade og superredning. Bedre det enn å se Liverpool sine elendige innlegg som nested aldri treffer en rød spiller.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd Glimt-Tuil, Tirsdag 19.09.17 på Aspmyra

Post by Kesseboy »

Jeg sleit med å holde meg våken i går, det var kun den vonde betongen på SNN som sørga for at jeg ikke duppa av til pause. Litt bedre etterpå. Ellers har jeg slitt meg gjennom en implosivt uengasjerende cup-semifinale mellom Vålerenga og Sarpsborg nå i kveld. Gjeeeeeeeeeeeesp.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd Glimt-Tuil, Tirsdag 19.09.17 på Aspmyra

Post by MhepA »

Knuta wrote: Wed Sep 20, 2017 12:19 pm Også veldig overrasket over at 2700 går på kamp på en tirsdag kveld i Bodø, veldig imponerende.
Oy :shock: Ikke bare dommeren som legger lista lavt ser jeg. Denne sesongen isolert sett så er det faktisk et bra oppmøte, men dette kan ikke Glimt og Bodø være bekjent av. De klarer å mobilisere flere tilskuere i Sogndal enn de gjør i Bodø.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Glimt-Tuil, Tirsdag 19.09.17 på Aspmyra

Post by Knuta »

Nå snakker jeg om Obos og ikke Sogndal i eliteserien. I tillegg en ganske uinteressant kamp mot TUIL og dertil på en tirsdag ettermiddag. Sånn sett synes jeg 2700 er et høyt tall, da vi faktisk har slitt med å få 2500 på søndager mot attraktive motstandere. Ser at VIF med et omslagsfelt på 600.000 kun klarer 8000 i en utrolig viktig semifinale og på en ny flott stadion, så da er oppmøte i Bodø bra i denne kampen. Men jeg håper at snittet blir over 3.500 neste år. Lista er verken lav eller høy men realistisk.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd Glimt-Tuil, Tirsdag 19.09.17 på Aspmyra

Post by Trapattoni »

Det var ikke i nærheten av 2700 tilskuere på Aspmyra tirsdag. Jeg tipper tallet var like i underkant av 2000.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Glimt-Tuil, Tirsdag 19.09.17 på Aspmyra

Post by Novi »

Telles det ikke faktisk besøkende, da? Syns også 2700 var høyt. Tenkte ikke over der når jeg så kampen.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Glimt-Tuil, Tirsdag 19.09.17 på Aspmyra

Post by Knuta »

Antall solgte sesongkort er vel alltid med i tellingen på seriekamper.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd Glimt-Tuil, Tirsdag 19.09.17 på Aspmyra

Post by Kesseboy »

Det var ganske folksomt på SNN i hvert fall. Jeg kom seint (men godt), og endte opp på betongen på A-feltet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd Glimt-Tuil, Tirsdag 19.09.17 på Aspmyra

Post by eidurgud »

Trapattoni wrote: Tue Sep 19, 2017 1:17 pm FFK er 114 år. Fredrikstad by er derimot 450 år.
Selvsagt!
Boombadila wrote: Tue Sep 19, 2017 5:33 pm Da er laget ute. PB inn som indreløper, FB inn som høyre kant.

Ellers uforandret.
FB spilte høyre kant også mot Start.
Wendigo wrote: Wed Sep 20, 2017 12:25 pm Forøvrig hørte vi som så på tv synging fra J-feltet gjennom hele kampen. Kudos.

Det sto folk og sang på feltet en halvtime etter kampslutt, også.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd Glimt-Tuil, Tirsdag 19.09.17 på Aspmyra

Post by eidurgud »

Novi wrote: Thu Sep 21, 2017 9:53 am Telles det ikke faktisk besøkende, da? Syns også 2700 var høyt. Tenkte ikke over der når jeg så kampen.

Joda, de telles - men oppgitt tilskuertall er antall solgte billetter, og det er inkludert sesongkort.
Post Reply