Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Nå føler jeg virkelig det er på sin rette plass å diskutere forsterkninger. Jeg er helt enig med Bjørnbak at vi skal endre minst mulig, men vi kan alle være enige at om Dahl Reitan ikke fortsetter, så er vi veldig svake på backene. Jeg ville gjort alt i vår makt for å lande en god høyreback som førstepri.

MhepA's ønskeliste:

1. Erlend Dahl Reitan
2. Endre Kupen
3. Kent Håvard Eriksen

Jeg har også et ønske om å faktisk få se om islendingen duger. Hvis ikke bør vi absolutt satse på et anker. Hadde vært fornøyd med Jose Angel egentlig.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Enig om Reitan. Men de andre to er da mest av alt OBOS-spillere. De har vi nok av.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

+1 Kesse. Ønsker meg gjerne unge talenter fra nedre divisjoner, men folk "oppi åra" bør ha vært innom høyere nivå enn Obos fra før. Eller hvertfall være så godt scoutet at vi tilnærmet VET at det blir en match. Kupen og Eriksen føler jeg blir litt opp-hypa og overprisa Obos-spillere, som er svært usikre i Eliteserien.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Ganske morsomt at de er meget forskjellige også. Skiller vel omtrent en meter....
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Jeg hadde aldri satt Kupen som midtspiss i Glimts 4-3-3. Han er ideell fordi jeg mener Trond Olsen er veldig varierende og vi kan trenge en skikkelig utfordrer på venstrekant. Samtidig mener jeg vi trenger en midtspiss som kan utfordre Opseth de gangene han skulle svikte, og hvem hadde fylt skoene bedre enn Eriksen (som i realiteten kan havne i Bodø)?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Merker jeg er bekymret for vår islandske midtbanespiller. Vet at han har deltatt i begravelse på Island og slikt, men han har vel ikke vært i nærheten av å spille siden han kom? Satser på at dette ikke er en ny Joshua Silva-situasjon
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Mer som en ny Mladenovic-situasjon. Men han har jo sett ok ut de få minuttene jeg har sett ham.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

I følge AN på i går før kampen er han skadet og stod sammen med Thomas Jacobsen og Ricardo. Det stod lyske på han også.
https://www.an.no/glimt/fotball/bodo/gj ... 5-4-602755
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Posisjoner det bør forsterkes i prioritert rekkefølge(fordrer at Angel blir,anker førstepri om han drar).

1. Høyreback,helst Dahl Reitan.

2. Spiss,gjerne ett ungt talent,Diambars kanskje? Gjerne en med litt andre ferdigheter.

3.Klassekeeper ala Hannes.

4. Klassespiller med tempo i indreløperrollen. Gjermund Åsen godt alternativ.

5. Venstreving. En til å spille de 20 kampene Trond er rævva,mao en meget bra spiller. Norø Ingebrigsten en fantastisk signering.

6. Venstreback,lei ut Bjørkan om vi får inn back-up for Jonassen. Diambars?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Jose Angel på Twitter virker nesten som han tar et slags farvel -- eller er det bare min kreative tolkning av ikke-superstødig engelsk?

https://twitter.com/joseangeljurado/sta ... 8937015296

Til lista over: Ecke har bekreftet min skepsis til Gjermund Åsen. Tror vi kan gjøre bedre enn ham. Men jeg vil fremme et annet, makabert alternativ fra TIL: Kent-Are Antonsen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Ville Lehtinen »

Jeezes, skal vi ikke heller bare sette opp en liste over hvilke TIL-spillere vi IKKE vil ha neste sesong? :shock:
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Vi skal ikke ha Antonsen på TIL. De begynte å vinne kamper når Lasse Nilsen begynte å spille isteden for han. Konstant rundingsbøye. Har vært ok når han har spilt på midten tho.

Er selvsagt enig i at vi kan finne mye bedre enn de vi lister opp,men vil vi med Glimts nettverk(eller mangel på)ha noen ubeskrevne blad? Blir mer beroliget om vi henter noen fra norsk liga.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Vil ikke ha Antonsen. Åsen hadde vært ok, men er ikke helt overbevist. Springer mye, men å å påstå at han er kjapp... Mehh...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

@G-s-enz: Det var ei lang prioritert liste, men uten ny midtstopper!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Tja Bjørnbak,Lode,Moe og Saltnes. For min del skulle vi gjerne hatt en på Bjørnbaks nivå der men tror trenerne er veldig fornøyd med de vi har.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Det er én ja og to kanskje på den lista. Og Saltnes, da.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Er mest bekymret for hvordan Lode blir når vi konstant har trykk på oss. En perfekt spiller når vi står høyt,men med mindre Bjørkan endrer taktikken fra sist vi var oppe så skjer vel det ca en gang i løpet av 30 kamper.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

http://www.eurosport.no/fotball/elitese ... tory.shtml

Perfekt signering om vi tenker å signere midtstopper.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

G-s-enz wrote: Tue Oct 03, 2017 8:34 am Er mest bekymret for hvordan Lode blir når vi konstant har trykk på oss. En perfekt spiller når vi står høyt,men med mindre Bjørkan endrer taktikken fra sist vi var oppe så skjer vel det ca en gang i løpet av 30 kamper.
Er det lov til å håpe at vi tør å stå høyt også mot bedre motstand? :skål
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Håper virkelig det blir trent hardt på vekslende pressnivå så vi har mer å veksle på. Blir for ensidig med lavt, lavt og kontringer.
@liverglimt
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Det jeg har merket meg er når Glimt ligger lavt så faller aggressiviteten.
Jeg tror jeg aldri har sett lag som er så enkle å spille ut, med 11 mann godt innpå egen banehalvdel, enn det vi er. Selv mot dårlige lag i Obos har vi slitt med å forsvare oss sammen når vi har ligget kompakt. Når dette er tilfellet så synes jeg det er bedre å stå høyt. Da er ihvertfall aggressiviteten og innsatsen på topp. Hadde vi klart å kombinere denne fandenivoldskheten med å ligge lavt, så har vi blitt vanskelig å slå, men vi er IKKE gode til dette.

Har ikke telling på hvor mange ganger iløpet av fjoråret vi slapp inn mål, før vi begynte å spille fotball. Motstandere som fikk stå på 17-18 meter å breiside skuddene i lengste, uten press på seg, var en gjenganger. Det har vi også sett i år i kamper der vi har lagt oss lavt. Når vi legger oss lavt kommer dessuten motstanderen til mange innlegg. Jeg ønsker meg kjappere vinger, og vinger som tørr å stå litt høyt slik at motstandernes backer må ta hensyn til disse når de stormer i angrep. Når vi ligger lavt blir det dobling på kant og innlegg gang etter gang. Bjørnbak har vært en konge bak der i år, og rydda unna det som kommer, men jeg er usikker på om det blir like enkelt når ES-spissene skal opp i duell.
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Mye av forklaringa på at det blir sånn som du sier? For seig midtbane ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Enig. Rett og slett for dårlig forflytningsevne i midtbaneleddet, noe jeg har påpekt i hele år. I tillegg når vi ligger lavt er vi ekstremt avhengig av hurtige kanter noe vi heller ikke har lengre. Men Layouni og en god JPH kan bli de kantene vi ønsker neste år.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Kesseboy wrote: Fri Oct 06, 2017 9:26 am Mye av forklaringa på at det blir sånn som du sier? For seig midtbane ...
Vanskelig å være uenig i det. Men synes de klarer seg bedre når vi står høyt. Spesielt Saltnes og Moberg.
Førr Evig!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by eidurgud »

Trenger vi ny keeper dersom Friedrich signerer ny kontrakt?

Kristoffer Haugen har sagt at han vil forlate Viking nå siden de rykker ned, han bør vel kanskje klubben undersøke om de klarer å lokke nordover.

Endre Kupen er det visstnok interesse for fremdeles, så spørs det om han har de rette holdningene for å spille for et "heislag" som han så fint kalte Glimt.

Johan Lædre Bjørdal kommer på et eller annet tidspunkt å flytte tilbake til Bodø. Like greit å hente han nå, han blir vel ikke å koste noe annet enn lønn siden kontrakten hans med RBK går ut etter denne sesongen.
Post Reply