Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Har hør rykter om to spennende islendinger, Gregory Anthonykarlsson og Jon Kristiansson. Rask ving og spillende midtstopper, henholdsvis.

;)
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Ojsann. Det lyder spennende. Kan de spille golf eller fotball? :D
@liverglimt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Det skjer litt lite på overgangsfronten, skjønner jeg. Bli vel ikke mange overganger før februar-mars, tenker jeg.
Fotball er nesten alltid morsomt
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg håper at Bjørkans positive antydninger for kontrakt også med Angel, bare er en taktisk positivitet for et seriespill som ikke er avsluttet. B/G har lengre kontrakter med Opseth, Saltnes og Moberg i årets førstelag, og ingen av disse har et press-spill som er tilfredsstillende, ikke i OBOS, langt mindre for Eliteserien. Angel er en alen av samme slag, og videre kontrakt vil ødelegge muligheten for å skape en midtbane som holder i Eliteserien. Vinteren 2015 sa jeg at det å fortsette med Saltnes som sentral midtbane etter mai måned, ville være et sikkert nedrykk. Heldigvis varte det ikke lengre enn til mai. Vinteren 2016 mente jeg at Bjørkan var naiv uten nytt anker og midtstopper. Dessverre ble resultatet som det ble. Ballfordeleren er kanskje spennende, men det er ballvinneren som vinner fotballkamper.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Problemer er lite interessante uten løsninger.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Hvis argumentet for å ikke signere Angel er at man har Saltnes og Moberg, som blir for like i presset, så tror jeg vi ser problemet i feil ende.
Jeg vil heller se Angel som fast anker, og heller noen nye indreløpere som kan presse bedre enn idag foran ham. Jeg tror selv en midtbane med Saltnes, Moberg og Matic (på United, enorm god i presset) ville slitt i Eliteserien.
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

ecke wrote: Tue Oct 10, 2017 7:41 pm Vinteren 2016 mente jeg at Bjørkan var naiv uten nytt anker og midtstopper. Dessverre ble resultatet som det ble. Ballfordeleren er kanskje spennende, men det er ballvinneren som vinner fotballkamper.
Vi henta jo nytt anker i Babenko og Bjørnbak ble jo en suksesshistorie. At Brede Moe skulle havne på sidelinja nesten helse sesongen endte med sommerkjøpte Sascha Mockenhaupt. Altså hentet vi to midtstoppere i 2016. Babenko vant ikke mange fotballkamper for oss :) En typisk ballvinner-type, som aldri fant seg til rette på vår midtbane. Der har du også et moment, finne seg til rette, fungere i laget. Vel så viktig som at Saltnes ikke ble brukt som sentral midtbane i 2015 var det at Chatto begynte å fungere i denne posisjonen. Etter at han begynte å finne seg til rette hevet laget seg.
Førr Evig!
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

ingen87 wrote: Wed Oct 11, 2017 8:33 am Babenko vant ikke mange fotballkamper for oss En typisk ballvinner-type, som aldri fant seg til rette på vår midtbane.
Babenko var aldeles ingen ballvinner/duellspiller, og omtrent like temposvak som Angel. B/G hentet Bjørnbak med suksess, men det var en for lite i 2016. Symptomatisk var det Mathias Normann som var dødballsmarkering på motstandernes beste hodespiller i de fleste kampene i første del av sesongen.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 94131.html
- Ruslan Babenko er en veldig spennende spiller som vi tror passer godt inn hos oss. Han er arbeidsom, rask og han har et bra overblikk. Han er god spiller som vi tror kan gjøre oss enda bedre, forteller Bjørkan.

- Han forsterker oss gjennom at han er flink til å sette opp de som er rundt ham offensivt og han er flink til å hjelpe bakre firer og midtbaneleddet defensivt. Sånn som det ser ut nå så er han hjertet i laget vårt. Han er den som kontrollerer mye av rytmen i spillet vårt, sier Glimt-treneren.
Nå har jeg aldri skrytt all verden av spillerlogistikken i Glimt de siste årene, men dette var uttalelsen fra Bjørkan da Babenko ble henta, etter prøvespill! Og ja jeg så han også i aksjon med egne øyne. Og er ikke uenig i noe av det du skriver!

Men.. Hvorfor skal jeg overbevises til å tro at Glimt plutselig har en perfekt sentral midtbane i ermet, når dette ble resultatet sist vi skulle finne en rask og arbeidsom midtbaneterrier?

Angel har fungert bra, vi vet hva vi har, men vet ikke hva vi får. Er heller ikke uenig i at han kanskje ikke har optimal forflyttningsevne eller press, men han har andre sider ved spillet sitt som vi har savnet siden Råstads glansdager - evne til å finne medspillere i rom.
Førr Evig!
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Bjørkans uttalelser om Babenko var en del av de "naive" utsagnene han kom med tidlig, og det var ikke mye igjen av beskrivelsen da Babenko ble sendt av gårde. Det du liker med Angel, og som vi alle liker, er dessverre ikke nok for å være nødvendig "ryddegutt" i 4-3-3.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Angel har fungert bra mot dårlige lag med dårlig tempo og forflytningsevne. De få gangene jeg har sett han mot litt gode lag blir han avslørt. Skulle ønske det ikke var tilfellet, men her er jeg helt på linje med Ecke. Jeg vil gjerne ha Reitan, en spiller som er rask, taklingsterk, ung og et godt fotballhode. Vi trenger et nytt anker på midtbanen i tillegg til Patrick Berg som kan få utvikle seg gradvis.
Last edited by Knuta on Wed Oct 11, 2017 12:21 pm, edited 1 time in total.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Er det Angel som blir avslørt,eller Saltnes og Moberg? Tenk litt på det. Jeg mener det er indreløperposisjonen som i utgangspunktet trenger mest forflyttningsevne. Saltnes/Moberg er begge gode spillere men at begge starter som indreløpere samtidig i TL kan bli problematisk. Hvertfall om kantene gjør en slett jobb.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

G-s-enz wrote: Wed Oct 11, 2017 12:21 pm Er det Angel som blir avslørt,eller Saltnes og Moberg? Tenk litt på det. J
Alle 3 blir avslørt mot gode lag.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Det viser bare at sammensettingen er feil,Angel er den soleklart beste spilleren av de tre. Man kan tilogmed diskutere om Saltnes suksess kommer pga Angels evne til å spille han fri. Men jeg tipper vi aldri blir enige her.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Tipper vi får vite om midtbanen vår duger i ES, neste år :P
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Helt klart,godt mulig vi diskuterer ett problem som blir ikke-eksisterende.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

For å sette det på spissen: Angel vil sikkert være god nok hvis du spiller ham sammen med Kanté og Kroos. Det er mange løsninger her. Å beholde Angel er én, men da spøker det for Saltnes og/eller Moberg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ja,helt klart,og det spørs om de ikke vurderer det til at Moberg og Saltnes har lange kontrakter. Angel kan slippes gratis. Bare å håpe islendingen er meget bra for vi kommer til å slite om P.Berg skal spille fast som anker.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Hvis PB tar sjumilssteg i vinter så er problemet løst. Da har vi en forsterkning som ikke koster noe. Om den slår til får tiden vise.

Jeg vil ha inn noen med erfaring og da kan Angel være løsningen.
@liverglimt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Det virker som mange ønsker å skifte ut store deler av midtbanen. Det var kanskje dumt av dem å prestere såpass bra at vi vinner divisjonen før det er fire runder igjen. Jeg er klar over at det blir tøffere til neste år, men jeg tror vi med dagens midtbane kommer til å overleve i Eliteserien.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ikke nødvendigvis skifte ut,men komplimentere den med ferdigheter som ikke er der pdt.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Buster »

Når det gjelder indreløperne har de i mange kamper (sammen med midtstopperne) vært vår sterkeste del av laget. Spesielt Saltnes har denne egenskapen hvor han satser inn i motstanderens felt. Ikke på mange år har jeg sett dette hos Glimt. Jeg tror vi har to indreløpere som i år scorer 20 mål, men har ganske dårlig uttelling på sjansene. Moberg tar ofte defensivt ansvar, og får også et stort pluss for det.

Det vi burde diskutere i forhold til forsterkninger er høyre back og spiss. Dersom Reitan drar tilbake har vi kun Thomas på høyre back. Selv om han er rutinert og en god spiller slet han med å henge med på backen i OBOS denne sesongen. Opseth har vært god, men har vi alternativ på denne plassen?
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Jeg tror det avhenger helt av hvordan Bjørkan ønsker at dette laget skal spille i Eliteserien.
Hvis vi skal spille på samme måte som sist, så blir denne midtbanen fort utspilt på grunn av tempoet.
Jeg ønsker ikke å bytte ut hele midtbana, jeg vil helst beholde alle tre, men vi er helt avhengig av å finne noen med mer intensitet og trykk i presset når vi møter kjappere motstand.

Helt enig i at vi også må se på back, og evt midtstopper, og spiss. Der er det allerede tynt i rekkene, men skal vi bli slagkraftig i Eliteserien tror jeg vi også må se på forsterkninger i andre posisjoner.

Jeg tror den midtbana vi har er god nok til å berge plassen med, men jeg vil jo opp og fram og ta seriegull, CL og cupen innen tre år!
Førr Evig!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Både Saltnes og Moberg er jo under kontrakt så spørsmålet er jo Angel eller ikke Angel.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Garrincha wrote: Fri Oct 13, 2017 9:25 am Både Saltnes og Moberg er jo under kontrakt så spørsmålet er jo Angel eller ikke Angel.
Nettopp, når vi allerede har 2 trege midtbanespillere med dårlig forflytningsevene, så trenger vi ikke enda en.
Post Reply