Skader

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Skader

Post by Buster »

Når alle som spiller på midtbanen og i angrep på et lag får alvorlig sykdom eller skade i løpet av sesongen bør varsellampene blinke. Det er mye enklere å liste opp de som ikke har vært skadet. Ikke på grunn av harde dueller eller rått spill fra motstander, men på grunn av overtrening og at de smitter hverandre med sykdom.

Å påstå at de balanserer på en knivsegg blir bare tøv. De som tror at spillere blir bedre av å være skadet/syk kan ta seg en bolle. Dersom ikke Glimt får dette under kontroll hurtig blir det straka vegen ned i OBOS igjen.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Skader

Post by mortsto »

Patrick Berg sier:
– Etter sesongslutt 2016 var vi en del unge spillere som startet med styrketrening, blant annet på lyskene, jeg ser ikke bort fra at denne treningene ble overdrevet noe. Iallfall har både William Arne Hanssen, Fredrik Andre Bjørkan, Mathias Normann, jeg selv og Ulrik Saltnes slitt denne sesongen. De tre første er allerede operert, og nå håper jeg å bli det.

Synes det er veldig rart om ikke de yngste spillerne følges bedre opp enn denne uttalelsen antyder.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Skader

Post by G-s-enz »

Positivt at de øker treningsdosene men virker som de har økt vel mye.

Virker som de har lært og at økningen neste år ikke skulle bli like høy.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Skader

Post by eidurgud »

Jeg syns det medisinske apparatet svarer godt for seg. Man trenger ikke like alt de gjør, men de sier at de har gjort dette bevisst. At noen tåler det bedre enn andre er ikke noe merkelig, slik er mennesker. De har prøvd å balansere, og i flere tilfeller har de trådd feil - men grunnlaget foran neste sesong er uansett bedre enn foran inneværende sesong. Alt i alt vil jeg si at det var rett sesong å ta disse grepene i.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Skader

Post by Buster »

eidurgud wrote: Sat Oct 28, 2017 6:44 pm grunnlaget foran neste sesong er uansett bedre enn foran inneværende sesong.
Hvis spillerne må opereres, og er skadet, er ikke grunnlaget bedre. Da er det Rykk tilbake til start.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Post Reply