Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Trapattoni wrote: Fri Oct 20, 2017 6:56 am
Larsson wrote: Thu Oct 19, 2017 4:24 pm Tja, klubben er hvertfall godt igang med å invitere Grand til et innledende møte, love at de skal få nærmere beskjed om det skjer noe - for så å ta Grand på senga med dette. Kjempegreier.
Grand tatt på senga ved at Glimt muligens starter opp med et lag for 7 år gamle jenter i 2019? Stakkars Grand, de må virkelig føle seg krenket her. Jeg tenner et lys.
Det handler jo ikke om å være krenket? Skal liksom det være det nye moteordet: krenket?

Det handler jo om å følge opp avtaler. Her er Glimt uredelig. De byr opp til dialog og sier at de ønsker å prate med Grand for hvordan dette skal gjøres best mulig, men så viser det seg at de driter i dialog og kjører et løp de har bestemt seg for. Kall det gjerne krenket om du vil, fryktelig dårlig ord som kastes rundt omkring for tida. Jeg vil heller kalle det ført bak ryggen, upålitelig, sviktet, mistillitt. Alle disse er bedre enn "krenket". Her har Glimt opptredd uprofesjonelt.. IGJEN!
Førr Evig!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Nå er det vel i første omgang snakk om satsing på barne/ungdomslag her, og ikke en direkte A-lagskonkurrent til Grands damelag. Regner med Glimt kommer til å gå i dialog med Grand om det skulle bli aktuelt. Håper i alle fall det.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Forsåvidt greit, men skjønner ikke hvorfor de ikke har satt seg ned med Grand i forkant. Når de har sagt de skal gjøre det. Det har jo ikke stort å si for damelaget og/eller Grand som idrettsklubb, men det er noe med prinsippet når man sier at man skal ha samtaler i forkant..
Førr Evig!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Pisser du rundt deg selv kommer det til å stinke piss av deg selv etter hvert. Unødvendig å dra fram den debatten igjen, men at det ikke var mer enn 1800 tilskuere på forrige hjemmekamp kan nok - blant annet - tilskrive oppfatningen av Glimt i og rundt byen.

Hjelper dette i så måte?
Nei.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Wendigo »

Synes dette er iferd med å dra over i kos-med-misnøye. Reaksjonene her inne er sterkere enn de Grand kommer med. Og det som er satt igang er ett utredningsarbeid der man faktisk skal bruke tid på å snakke med bl.a. Grand.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Over til noe annet, det ser ut til at en av coop sine medlemsfordeler gjelder billigere kampbilletter til eliteserien. Jeg regner med at dette vil gjelde på Aspmyra til neste år, men vet noen om det også gjelder bortebilletter?
https://coop.no/medlem/medlemsfordeler/eliteserien
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Neko »

OBOS-tilbudet (2 for 1) gjaldt jo for bortesupportere, så det er vel ikke utenkelig. Men har de bekreftet at dette videreføres til 2018?
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Fra coop sin side:
Medlemsfordelen gjelder i hele avtaleperioden med Norsk Toppfotball, som i første omgang vil si ut 2019-sesongen.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

De er vel enda strengere med å skille borte og hjemmesupportere i tippeligaen så jeg antar at man - for å bruke Coop-billetten - må enten ha hjemmelaget sine farger på seg - eller være nøytralt kledd.

Evt. så må noen starte lobbyvirksomheten inn mot Coop for å få en bortesupporterdeal på plass.
Vi kan jo argumentere med at OBOS sin 2 for 1 pris gjaldt også for bortesupportere - så hvorfor skal ikke Coop sin gjelde tilsvarende?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

ingen87 wrote: Mon Oct 23, 2017 9:37 am men så viser det seg at de driter i dialog og kjører et løp de har bestemt seg for. Kall det gjerne krenket om du vil, fryktelig dårlig ord som kastes rundt omkring for tida. Jeg vil heller kalle det ført bak ryggen, upålitelig, sviktet, mistillitt. Alle disse er bedre enn "krenket". Her har Glimt opptredd uprofesjonelt.. IGJEN!
Nei, de kjører ikke et løp. De har ikke vedtatt noe som helst. Glimt sier de vurderer jentefotball i løpet av to år. Det er nok av tid til dialog med Grand. "Ført bak ryggen, upålitelig, sviktet, mistillitt". Latterlig, og en nærmest manisk trang til å finne noe å ta Glimt på. Det finnes mange ting man kan gjør det på, men dette ble virkelig hysterisk.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Krenket krenkesen :D
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

For meg er Bodø:
Håndball herre: BHK
Håndball dame: Junkeren
Fotball herre: Glimt
Fotball dame: Grand
Ski: Innstranda

Jeg er ikke en sånn Glimt-patriot at jeg skulle ønske at det var Glimt, Glimt, Glimt, Glimt, Glimt. Ja på mitt krus fra 70 tallet står det Ski- og fotballklubben Bodø/Glimt så om Glimt prøver seg på en ny skisatsning så blir vel det også applaudert.. :) Herregud flaggskipet i Bodø har ikke et eget tilbud for de som har lyst til å gå på ski?!

At Glimt kan hjelpe Grand til å bli enda bedre er bare supert.

Når det kommer til mine forslag til synonymer til krenket, som du hiver deg på megatrenden om å spre rundt deg, så velger jeg å henvise til Grands egen uttalelse angående manglende dialog: "Jeg var i kontakt med Glimt september for om mulig starte en dialog om tettere samarbeid mellom klubbene med tanke på jentefotball. Jeg ble lovet en tilbakemelding, men den kom aldri. Dagens budskap er derfor svært skuffende. Budskapet er svært positivt, men det er ofte lurt å starte et samarbeid med en god dialog. Det føler jeg ikke Glimt har prioritert her". Forøvrig en ukul diskusjonstil du legger deg på med å karakterisere meningsmotstandere som latterlige og hysteriske. Spesielt når du åpner med å skrive sarkastisk og ironisk "Grand må føle seg krenket. Jeg tenner et lys".

Så får det stå som et endelig punktum i den diskusjonen. De er ikke krenket, de er ikke sviktet, men de er svært skuffet. I mine øyne med rette.

Jeg gidder ikke å diskutere dette mer, i mine øyne er damefotballen i byen = Grand. Jeg klarer ikke å være utelukkende positiv til dette initiativet. Ja det har absolutt potensiale til å bli bra. Jeg føler kanskje vi diskuterer på tynt grunnlag. Vil vite mer hva Glimt faktisk tenker med dette før jeg diskuterer det mer, for jeg er oppriktig bekymra for Grand.
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Som jeg tidligere har sagt spiller det ingen rolle hva toppfotball kvinner i Bodø heter. Grand er ok for meg, men Grand er nødt til å få til en økonomi slik at laget kan være med å kjempe sammen med de beste i landet. Ikke som nå hvor kun 3-4 spillere holder nivået. Det er det som er ankepunktet mitt. Derfor ble det Stabæk kvinner og LSK kvinner og VIF kvinner. Nettopp for å ha økonomiske muskler til å hevde seg.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Wendigo »

Grand føler ikke at Glimt har priortert dialog, men mener budskapet er positivt.

Glimt sier eksplisitt at prosessen og dialogen er det vi begynner med nå.

Imellom de to utsagnene er kanskje rom for litt skuffelse, men det er langt derfra til "ført bak ryggen, upålitelig, sviktet, mistillitt". Og hvis man absolutt skal diskutere med såpass kraftige karakteristikker, så får man kanskje tåle å få tilbake ett "hysterisk" også...
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Det var jo ikke karakteristikker av person? Mer alternativer til bruken av ordet krenket. Hvis han blir personlig berørt av at jeg mener Glimt har ført Grand bak ryggen, ja så har han vel grunn til å kalle meg hysterisk og latterlig :)
Førr Evig!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Jeg liker godt dette sitatet: "Dagens budskap er derfor svært skuffende. Budskapet er svært positivt (..)"

Glimt har ikke gått bak ryggen på noen som helst i denne saken. Foreløpig er det ikke noe sak, engang. Glimt skal se på om de skal starte med jentelag, og skal gjøre det i samarbeid med de andre klubbene.

Da Glimt ikke hadde tilbud til jentene var det galt. Når de nå skal se på om de skal gi et tilbud også til jentene så er jammen det også galt. Klubben kan ikke vinne uansett, virker det som.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Damned if you do,
Damned if you don't.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

https://www.vg.no/sport/fotball/elitese ... /24173134/

Tydelig at Glimt har lagt seg på en veldig edruelig linje.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

https://www.an.no/glimt/eliteserien/bod ... 5-4-622831
Olsen mener lønna må opp.

- Klubben kan helt klart hevde seg i enkeltsesonger slik som lønnsnivået er nå. Hvis vi ønsker å stabilisere oss i eliteserien må lønna opp, sier Olsen.

- Det som skjer er at spillerne som slår igjennom i Glimt blir sett av andre klubber. Når disse kommer på banen og frister med høyre lønninger, så forsvinner naturlig nok våre beste spillere videre. Dermed må andre vokse inn i rollene som blir etterlatt. Vi mister kontinuitet og det blir store utskiftninger fra år til år, forklarer Olsen.

- Dette er ikke en lett øvelse for Glimt. Vi spillere vet at klubben er nøye økonomisk, og det er bra. Likevel bør det jobbes for å øke inntektene på sikt.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tjongs »

Dette er jo noe alle har sett over lengre tid. Etter siste redningsaksjon har det vært jobbet svært godt med økonomien i Glimt, og slik håper jeg for alt i verden det fortsetter fremover.

Det enkleste å gjøre er jo å kutte kostnader, og det er naturligvis det Glimt har gjort de første årene med "nye Glimt". Helt rett, og viktig å få stabilisert seg slik.

Når det er sagt, så har Glimt over lang tid (målt i fotballøkonomi) levert stabilt og solid økonomisk. Det skal Glimt fortsette å gjøre, men jeg håper på samtidig (økt?) fokus på inntektsbringende arbeid, slik at vi også tåler høyere utgifter. Altså ikke bruke mer i forhold til hva som kommer inn enn i dag, men rett og slett en "større" økonomi.

Det er nok også en forutsetning for å kunne etablere seg blant topp 10 eller bedre.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Ørjan Berg hadde altså en inntekt på 722k i 2016? Noen som aner om alt kom fra Glimt eller om han har flere arbeidsforhold?
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by youron »

Berg Familien har mesteparten av inntekten fra Eiendom og utleie + +
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Gledelig å se at engasjementet for jente- og kvinnefotball er så sterkt. Vi får håpe det gjenspeiler seg i publikumstallene også etter hvert.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Kan jo ikke være feil at flere klubber satser på jentene. Kjøper særlig argumentet med at foreldre som har både gutt og jente bør kunne ha dem i samme klubb. Jeg er en av dem. Jeg vil nok se jentefotball om/når dattera mi begynner å spille. Synes ellers det har vært spennende å se damelandslaget i aksjon i store mesterskap, men ikke sett mye klubbfotball.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 515
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimtsupporter »

@ecke: I følge Studioglimt og Emil Jonassen så ønsker spillerne i Bodø/Glimt å beholde Angel neste sesong.
Du har ikke lagt skjul på at du ikke tror han er god nok for eliteserien.
Hva er det du ser av begrensninger som ikke de ser?
Og for all del, dette er ikke for å være kritisk, du har nok mer peiling på dette enn jeg, jeg er bare nysgjerrig :-)
Locked