Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Lurer på hvilke ressurser som blir frigjort - er jo ikke ansatt noen nye. De samme folka skal gjøre like mye jobb. Skal Bjørkan jobbe med logistikk blir det mindre jobb på felt.
Una mas cerveza.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Zann »

Overraskende. Argumentet med Bjørkan jr skjønner jeg ikke helt. Han er vel ikke den første treneren som har hatt sin egen sønn på laget, og det er vel ingen som har klagd på situasjonen til nå.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Jeg er bekymret for a) Ketil Knudsens forståelse av og utvikling av 4-3-3, og gjentatte tull rundt 3-5-2. b) Knudsens manglende erfaring fra Eliteserien. Bjørkan brukte 2 år som assistentrener og 1 år som hovedtrener før han brutalt erfarte at det kunne han ikke.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

3-5-2 er selvsagt uaktuelt. Tror nok de fleste vet, inkludert KK, at man slipper billigere unna med å banne i kirka enn å rokke med 4-3-3 i Glimt. Men ellers er jeg positiv til det motsatte er bevist.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Rokeringen har ligget i luften i noen uker og det er lett å lese mellom linjene for å finne ut hva som er årsaken til dette. Jeg tror det kommer til å gå helt greit, selv om jeg ikke bare har hørt lovord om Knutsen.

Men mer alarmerende er det for meg at de to eldste spillerne i troppen, den ene av dem den mest profilerte i klubben, ikke er med resten av laget på bottur. Wtf?
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Zann »

Hva er årsaken, for oss som ikke er så flinke til å lese mellom linjene?
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Larsson wrote: Sat Nov 18, 2017 2:36 pm

Men mer alarmerende er det for meg at de to eldste spillerne i troppen, den ene av dem den mest profilerte i klubben, ikke er med resten av laget på bottur. Wtf?
Reagerte på dette selv,Angel heller ikke med tror jeg. Men var vel samme greia i fjor også.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Jeg trodde først de var hjemme pga operasjonene, men de er faktisk også i Tyskland bare en annen plass enn resten av laget.. Spesielt.

At Angel ikke er med er vel ikke så overraskende etter han reiste til Spania. Han sa vel han skulle gi svar på kontraktforslaget i løpet av november? Blir spennende å se hva han og familien har kommet frem til.
Førr Evig!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Det er jo naturlig at det blir slik med den ultratidlige seriestarten, men spent å se på hvordan laget blir seende ut med så få treningskamper (fem planlagt inn nå, ref AN.no nå). Desto større grunn til å beholde Angel og de øvrige i sentralrekken.
Håper det er lagt et fantastisk grunnarbeid de siste ukene. Og at man slipper å være bakpå i januar og februar. Hvis ikke kan sesongen bli lang...
Edit: Blir faktisk syv treningskamper. To kamper i Marbella + kampen mot ANs utvalgte
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by helsvhe »

Og nå står det på Glimt.no at de også møter Djurgården 10. Februar i Stockholm. Det blir spennende.
http://www.glimt.no/nyheter/bodo-glimt-moter-djurgarden
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Djurgården i Stockholm? Overraskende treningspartner, eller...? Djurgården har iallefall to interessante unge spillere, den norske spissen Julian Kristoffersen (1998/1,97) og midtbanespilleren Besard Sabovic (1998/1,88), som gjerne kunne fulgt med tilbake fra Stockholm.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Thomas Hafstad avslører at han har vært i samtaler med Glimt (og VIF) i 2017 om en jobb i utviklingsavdelingen. Kanskje et aktuelt assistentnavn? Ser man på dagens TIL-stall og det som koker under virker det som at han har gjort en god jobb der oppe.

https://www.nordlys.no/thomas-hafstad/t ... -34-739855
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Larsson wrote: Sat Nov 18, 2017 2:36 pm Men mer alarmerende er det for meg at de to eldste spillerne i troppen, den ene av dem den mest profilerte i klubben, ikke er med resten av laget på bottur. Wtf?
TJ og TO dro for å se Skjelbred og Jarstein spille mot B. Munchen. TO kjenner de to fra tiden i RBK. Ikke noe big deal i det hele tatt. :)
Novi wrote: Fri Nov 17, 2017 3:14 pm Lurer på hvilke ressurser som blir frigjort - er jo ikke ansatt noen nye. De samme folka skal gjøre like mye jobb. Skal Bjørkan jobbe med logistikk blir det mindre jobb på felt.
Det er vel bare snakk om at de løser oppgavene på en annen måte som gjør at de får brukt hver sine spesialiteter best mulig. At Bjørkan er bedre på analyse enn Knutsen er det liten tvil om, og når hovedansvaret da ikke ligger på hans skuldre lengre får han bedre tid til akkurat den biten - og når Knutsen uansett er bedre på feltet er dette en vinn-vinn situasjon.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

eidurgud wrote: Fri Nov 24, 2017 3:03 pm
Larsson wrote: Sat Nov 18, 2017 2:36 pm Men mer alarmerende er det for meg at de to eldste spillerne i troppen, den ene av dem den mest profilerte i klubben, ikke er med resten av laget på bottur. Wtf?
TJ og TO dro for å se Skjelbred og Jarstein spille mot B. Munchen. TO kjenner de to fra tiden i RBK. Ikke noe big deal i det hele tatt. :)
Hvis ikke "dette er en big deal i det hele tatt" er jeg glad du ikke er ansvarlig for å bygge lagene jeg spiller med. 95% av laget reiser på en tur man i fellesskap har vært med å betale og som man trolig har sett fram til hele høsten. Det kommer til å skje ting på slike turer som kommer til å prege og påvirke garderoben langt inni neste år. Det er slike turer som bygger kultur. Kultur som gjør at man kjenner lagkameratene litt bedre og ønsker å gi litt mer for hverandre i duellene. Og dette er altså to av de aller største lederstjernene man har i klubben.

Men hvis ikke dette er en big deal i det hele tatt... Orker du orientere alle bedrifter i verden som satser på teambuilding at det ikke er så viktig? At de kan spare de pengene? Folk reiser jo andre steder, så hvorfor er det nøye at de reiser sammen? Folk har jo ferie de kan bruke til å reise.

Alarmerende og et elendig tegn, spør du meg. Og ikke skjønner jeg hva i all verden de gjorde i stedet, og at han ene har spilt med en av de dem så spille, har så mye med saken å gjøre. De var ikke med på botturen. Punktum.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

ALARM! KRISE! ALARM!

Nei, jeg tror ikke det spiller så stor rolle. Tror eidurgud har grei innsikt i stemninga i klubben, tett på som han er. (Denslags Teambuilding er for øvrig fryktelig overvurdert). Men skal bite det i meg hvis vi ligger sist til sommeren, og alle skylder på den elendige lagmoralen som oppstod da noen spillere ikke ble med til Tyskland fjorårshøsten.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Så resultatet må være hvitt eller sort for at du skal reagere på dette?

Eidurgud mente forøvrig at det var meget kritisk at Zarek Valentin ikke fikk forlenget kontrakten fordi han var så godt likt i garderoben. Gikk greit det. Opprykk med 15 poengs margin
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Larsson wrote: Fri Nov 24, 2017 8:55 pm Orker du orientere alle bedrifter i verden som satser på teambuilding at det ikke er så viktig? At de kan spare de pengene?
Skulle ønske noen kunne orientert mine arbeidsgivere om det i hvert fall. Maken til bortkasta tid, energi og penger er det sjelden jeg har vært borti i arbeidslivet.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Ville Lehtinen »

VG prøver på et kamikazetips for 2018 dagen etter siste serierunde i 2017:

12. BODØ/GLIMT
Vant Obos-ligaen suverent, med 16 poengs margin til Start og med 83 scorede mål på 30 kamper. Det bør i hvert fall gi selvtillit inn i 2018, selv om trener Aasmund Bjørkan har valgt å gi seg. Kristian Fardal Opseth, 2017-navnet i Obos-ligaen, ble lånt inn fra Sogndal før sesongen og så signert i sommer. Det var smart av Bodø-klubbens ledelse. Fardal Opseth scoret 29 av klubbens 83 mål, og det er håp om at det er mulig å overføre noe av denne målteften til Eliteserien, selv om det selvsagt vil bli langt tøffere i 2018.

Glimt hadde ro rundt et nedrykk, og gikk som ventet opp igjen på første forsøk, på en overbevisende måte. Men hvis historien ikke skal gjenta seg, så må det forsterkninger til. Det er kanskje en kjedelig og opplagt oppskrift, men en forsterkning i hvert ledd er å foretrekke hvis ikke Glimt skal havne under streken – igjen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Skal de starte med sånne ukesprognoser fram til seriestart?
@liverglimt
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Larsson wrote: Sat Nov 25, 2017 1:24 pm Eidurgud mente forøvrig at det var meget kritisk at Zarek Valentin ikke fikk forlenget kontrakten fordi han var så godt likt i garderoben. Gikk greit det. Opprykk med 15 poengs margin
Eller nedrykk med 1 poengs margin, hvis man ikke ser bort fra en sesong da... ;)
Førr Evig!
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Og noen trodde at Bjørkan har lagt bort 3-5-2 :

"Det blir spennende med Endre. Han har ekstrem fart og vi tror han kan ta steg hos oss og sammen med resten av guttene. Både Kristian Fardal Opseth og Kupen kan stå som enslig spiss, men de vil nok fungere godt sammen også."
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Da må det inn en del nye spillere som kan fylle posisjonene. Ellers blir det krise...
@liverglimt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Synes det er flott å få inn Endre Kupen. Det er vel ikke noe negativt å få inn gode spillere??. Uansett hvilken formasjon vi spiller trenger vi en backup for Opseth. Kupen har kapasitet, veldig rask, raske forflytninger er målfarlig og en litt annen spilletype enn Opseth. En spiller Brann, Sogndal og AAFK har vært ute etter.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Av de fire siste spissene Glimt har hentet inn (Ibba, Azemi, Sørloth og KFO) er det vel bare Azemi jeg har hatt mer tro på i forkant. Råmaterialet er der. Men jeg er skeptisk til at han får mulighetene han trenger.

Og i motsetningen til flertallet her er jeg utelukkende positiv til at Kupen er en annen spisstype enn Opseth. Alternativet med den langt dyrere Ulf-spissen synes jeg i alle fall ikke er noe bedre.
For meg handler om å ha flere strenger å spille på og at man i løpet av en lang sesong møter mange ulike kampsituasjoner som kan trenge forskjellige ting. Kupen er ferdighetsmessig ganske langt unna de fire tidligere nevnte, men det kan bli en spennende bortebanerekke med Layoni-Kupen-JPH. Også skader ikke kultheltpotensialet saken hans... Tror han er en mann folk kan bli glade i.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Larsson wrote: Sat Nov 25, 2017 1:24 pm Eidurgud mente forøvrig at det var meget kritisk at Zarek Valentin ikke fikk forlenget kontrakten fordi han var så godt likt i garderoben.
Hæ? Hent gjerne frem hele sitatet, Larsson.

Nå er det slik at det verken er Trond Olsen eller Thomas Jacobsen som er sjefer i Glimt, og det var vel langt fra alle som var med på turen. Hvorfor ikke henge seg opp i hvorfor f.eks Ulrik Saltnes og Martin Bjørnbak ikke var med på botturen? Er det slik at alle får være med på en slik tur? Jeg er 100% sikker på at dette ikke er (eller var) et tema i spillergruppa i det hele tatt. Teambuilding etter at sesongen er over betyr nok lite. Hadde det vært i oppkjøringen kunne jeg forstått at du reagerer på at ikke alle var med.



Når det gjelder Kupen er jeg positiv. Det er greit å ha et alternativ til Opseth, back-up til KFO er ikke Kupen i det hele tatt. Til det er de for ulike i spillestilen. Nykommeren har ikke spilt mye ving i Florø såvidt jeg har skjønt, men kan nok spille ving om det kniper.
Locked