Eliteserien 2017

Moderators: Sulliken, Larsen

liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Eliteserien 2017

Post by liverglimt »

Jeg er enig med to siste talere. Lurer bare på når hans sjef skal forstå det, hvis de ikke har sett det enda?!?
@liverglimt
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Eliteserien 2017

Post by G-s-enz »

Han har vel knapt levert noe velskrevet og velargumentert de siste 5 årene.

Dette var bare ustrukturert røvl.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Eliteserien 2017

Post by Wendigo »

Men bra tabloidjournalistikk. Ta ett komplekst problem og kok det ned til svadanivå. 5kr på at sjefen hans forstår og liker det.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Eliteserien 2017

Post by liverglimt »

5 år? Har han levert noe fornuftig på denne siden av 2000 skiftet?
@liverglimt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Eliteserien 2017

Post by Knuta »

Morten P tipper har vel tippet VIF på 3 plass de siste 10 årene. Han vil vel ha 6 lag i tippeligaen dersom VIF selvfølgelig er et av dem. Kanskje landets dårligste sportskribent.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Eliteserien 2017

Post by G-s-enz »

liverglimt wrote: Thu Jun 22, 2017 7:34 pm 5 år? Har han levert noe fornuftig på denne siden av 2000 skiftet?
Mener å huske en artikkel for noen år siden,men husker ikke hva den handlet om :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Eliteserien 2017

Post by liverglimt »

Sport kanskje? :geeku
@liverglimt
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Eliteserien 2017

Post by Wendigo »

Fryder meg at RBK ikke leder tippeligaen, men gremmes over at Brann gjør det...
Satser på at S08 leder etter helgens runde.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Eliteserien 2017

Post by Wendigo »

Siden forrige spådom gikk åt skogen: Ser gode sjanser for at isbit og LSK rykker ned. Og satser på at Odd får kvaliken, vi vet hvordan det går...

Før eller siden må jeg få rett
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Eliteserien 2017

Post by liverglimt »

Helgardering hvert år! :D
@liverglimt
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Eliteserien 2017

Post by Mr Bean »

Da er tabellen slik etter 27 kamper:

1 RBK 58 P
2 Molde 50 p
3Sarp 08 47 p
4 Godset 44 p
5 Brann 43 p
6 Haugesund 39 p
7 Odd 39 p
8 VIF 36 p
9 Stabæk 35
10 Sandefjord 33 p
11 Kristiansund 31 P
12 LSK 34 Oppdatert
13 Polkagrisene 31 p
14 Sogndal Kvalikk 28
15 Ålebyen dir nedrykk 26
16 Viking dir nedrykk 18

AAFK og Viking er vel fortapt virker det som (iallefall Viking) . Men det blir spennende til siste spark dette :) Men skulle gjerne ha sett at Polkagrisene har skiftet plass med Ålebyen for min del :lol:
Last edited by Mr Bean on Tue Oct 31, 2017 11:12 am, edited 1 time in total.
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Eliteserien 2017

Post by ingen87 »

Aalesund har jo bare 2 poeng opp til Sogndal, men den formen de er i er ikke akkurat fryktinngytende. Tromsø med tre seire på de fire siste har nok berga seg.. Ålesund må vinne to av de tre siste kampene for å gå forbi TIL. Tror dette skal bli beintøft for et lag som ikke har vunnet siden 25. juni (!), evt. på siste 14 kamper.

Siste nedrykksplassen står nok mellom Ålesund og Sogndal. Målforskjellen bikker +2 i favør Sogndal, så en seier til Ålesund og et tap til Sogndal vil utjevne dette. Polkagrisene er fremdeles ikke trygg mtp. kvalikk, men det virker som om de har god kontroll på dette nå.

Ser forøvrig at tabellen ikke er oppdatert etter kampen mellom LSK og Ålesund igår. Ihvertfall står LSK med 34 poeng idag :) Så de er vel sikra mot en evt. kvalikk. Kristiansund har bare tapt én kamp på de siste syv. Tror de også skal klare å karre seg til en sikker plass.

Jeg tror tabellen ender slik den står nå.
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Eliteserien 2017

Post by Kesseboy »

Sogndal-TIL blir en uhorvelig viktig kamp for de involverte. Men jeg er ganske sikker på at TIL klarer seg nå.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Eliteserien 2017

Post by gavharr »

Tror TIL banker Sogndal, men at Sogndal berger seg på de 2 siste kampene. AaFK er totalt ribbet for selvtillit. De ser helt resignerte ut, og går nok rett ned. KBK havner på kvalik tror jeg.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Eliteserien 2017

Post by Masinga »

Er det bare meg, eller er det flere som synes sangen på Lerkendal er utrolig monoton og kjedelig?
Masinga
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Eliteserien 2017

Post by MhepA »

Det er virkelig spennende i bunnen framfor siste serierunde. Sogndal og Aalesund har samme poengsum og samme målforskjell. Eneste forskjellen er antall scorende mål, som er i favør AAFK. Det er så små marginer at jeg hadde vært sjøsyk på land om hjertet mitt befant seg i en av de klubbene. Én ting er i hvert fall sikkert: En av de skal rykke ned på hjemmebane i siste serierunde.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Eliteserien 2017

Post by gavharr »

Frykter at AaFK holder seg nå. Utrolig skuffende :(
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Eliteserien 2017

Post by ingen87 »

Hvis man ser bort fra gullet er det masse spenning knyttet til siste serierunde.
Hvem tar sølv og bronse? (kanskje ikke så veldig høy status?9. Molde møter Sarpsborg og vinneren tar sølv. Molde tar sølv med uavgjort. Vinner Molde evt. at kampen ender uavgjort kan Strømsgodset ta 3. plassen. Da blir Sarpsborg stående på den bitre 4. plassen.. Vet ikke hvor mange lag som får mulighet til å kvalifisere seg til Europa League? Får 4. plassen det? Eller er det bare 2 og 3, samt cupfinalevinner? Dette har jo etterhvert, som det har blitt mye penger i europacupspill, fått stor betydning.

Kanskje enda mer spennende er det om nedrykk- og kvalikkplassen.
Ålesund og Sogndal står som MhepA skriver: lik poengsum og målforskjell, kun antall scorede mål som skiller. Ålesund har scoret flere mål. Hva skjer om Ålesund taper 2-0 og Sogndal taper 3-1? Da står de på samme målforskjell og likt i antall scorede mål. Er det innbyrdes da? Isåfall har Sogndal vunnet begge kampene 1-0. Kanskje mer realistisk at begge lagene vinner. Ålesund vinner 1-0 i siste serierunde mot Strømsgodset, og Sogndal 2-1 vinner siste serierunde mot Vålerenga.. Jeg er så glad jeg ikke har hjertet i Ålesund eller i Sogndal! Tenk så utrolig bittert å rykke ned på innbyrdes?
Førr Evig!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Eliteserien 2017

Post by Sulliken »

Da er det under en halv time til skjebnerunden..
Jeg driter i hvem som får sølv og bronse. Det jeg er mest interessert i er bunnkampen.

Før kamp ligger Saftblanderne på direkte nedrykk, mens Tango er på kvalik. Begge lag har 29 poeng, målforskjellen er lik. Men Aafk har scoret ett mål mer enn Sogndal. (Aafk 34-47, Sogndal 33-46)

Ender Sogndal-Vålerenga 1–1, og Aalesund-Godset 0–0, er også målforskjellen helt identisk (34–47). Da er det innbyrdes oppgjør som avgjør. Da beholder Sogndal plassen (har slått AaFK i begge oppgjør i år).

Og hvis ikke jeg tar helt feil, Rykker Aafk og ned om de taper med mer en et mål enn Sogndal.

Skal jeg være helt ærlig, så håper jeg Sogndal beholder plassen. En liten klubb, men som driver godt, kontra Aafk som har hatt en del rot i sine rekker, og som kom opp på starten av 2000-tallet med økonomisk doping i ryggen.

Alle snakket om at Glimt måtte kunne dra like mange på kamp som Aafk, siden størrelsen på byene kunne sammenlignes. Da Aafk kom opp, hadde de fullt stadion hele tiden. Nå er det mer enn glissent på danskebåten.. 6 105 tilsuere mot RBK sist. Det var riktignok over 7000 mot KBK, men det var jo en nøkkelkamp.. ellers hadde de 5 178, 5 228 og 5 480 de tre siste kampene før der.. Så kanskje de må stikke fingeren i jorda å innse at de ikke er en storklubb i Norge. Kanskje et nedrykk kan gjøre dem godt på sikt. Brann tok jo samling i bunn og kom sterkt tilbake.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Eliteserien 2017

Post by gavharr »

Krysser fingre og tær for at AaFK rykker ned...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Eliteserien 2017

Post by gavharr »

Måtte det holde seg slik det er til pause. Det gjør selvfølgelig ingenting om Brann putter et par mål i andre omgang.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Eliteserien 2017

Post by Sulliken »

Det var spennende lenge, og en stund der på 2-1 til Aafk og 3-2 til Sogndal, så var Sogndal oppe på innbyrdes oppgjør.

Jeg hadde oppe begge kampene, og kampen på Fosshaugane var like merkelig som kampen på Color Line var heftig. På 2-1 til Sogndal bestemte VIF alt spill utpå bana. Jeg sendte til og med en beroligende melding til en Aafk-kompis av meg at VIF kom til putte i Songdal. Ingen tvil.

Jeg fikk jo forsåvidt rett, men så klikka Sogndal helt i vinkel og meide ned VIF i en halv omgang. Enten det, eller så var det noen heftige bestikkelser fra Kjetil Wæhler til gamle kompiser... (4-2målet luktet offside, forresten. Men det hadde ikke gjort noe forskjell).

Det er forøvrig litt merkelig at den fandenivoldske innsatsen som vinner kamper kommer så sent. Begge lag hadde vært på trygg grunn hvis de hadde spilt hele sesongen med samme innsats.. (Høres kjent ut..?)

Aafk nede.. Good Riddance.
Håper og tror Sogndal tar Ranheim. Jeg heier ikke på underdogen denne gangen.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Eliteserien 2017

Post by gavharr »

Enig. Større sjans for 6 poeng mot Sogndal enn mot Ranheim.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Eliteserien 2017

Post by Ville Lehtinen »

Med tanke på at vi følte oss litt snytt over å rykke ned med 30 poeng i fjor, syns jeg kanskje Aalesund har enda større grunn til det med 32 poeng og nedrykk...
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Eliteserien 2017

Post by gavharr »

Men Glimt er jo et mye mer sjarmerende lag....
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Post Reply