Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Jeg kommer til å bli småsur hvis jeg oppfatter at man sitter midt i februar og ser over prospekter fra hviterussiske innslag på La Manga, deltakere i NISOs Bosman-turnering og nigerianske youtube-sensasjoner fordi man plutselig innser at man ikke klarer å stille med 14 mann til serieåpninga.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Det er flott at AN gir oss en så fin status på spillerstallen og skadesituasjonen.
Tidligere har Glimt argumentert med at dette er et forhold som ikke nødvendigvis skal være offentlig tilgjengelig.

Samtidig så reduserer en slik oversikt spekulasjonene - som for eksempel med tanke på Oliver Sigurjonsson - som vi nå etter å ha lest artikkelen vet at han sliter med lysk og muskler - og ikke slik som man har begynt å spekulere i - at han rett og slett er for dårlig.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Pr. data 24 spillere i stallen. Jeg ønsker meg 2-3 nye spillere, men da må noen ut som f.eks Thomas Drage. Når skal Glimt lære at spillere som er sendt fra klubb til klubb de siste 2-3 årene ikke er gode nok. Jeg har ingen på blokka foreløpig, men fortsatt mener jeg vi har mye å lære av Haugesund og Sarpsborg, og ingenting å lære av VIF, Ålesund, Viking og Start.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Sarpsborg så potensialet og betalte for det da de hentet Glesnes (21) , Rosted (20), Trondsen (20) og Diatta (18), med en utrolig payback. Dessverre er det for få av disse spillertypene i dagens B/G-stall.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Vi har vel noen talenter som kan blomstre om de får bra med spilletid neste år. I tillegg så solgte vi Normanni fjor og fikk bra med millioner for ham. Det var i 1. divisjon. Tenker aller mest på Hauge og etter hvert Evjen. Kanskje Berg også. Noen alet opp selv, andre hentet inn.
Fotball er nesten alltid morsomt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

ecke wrote: Tue Jan 09, 2018 4:54 pm Sarpsborg så potensialet og betalte for det da de hentet Glesnes (21) , Rosted (20), Trondsen (20) og Diatta (18), med en utrolig payback. Dessverre er det for få av disse spillertypene i dagens B/G-stall.
Ja delvis riktig. Rosted gikk så og si gratis. VIF og LSK ville ikke ha han, men Thomas Berntsen så potensialet etter å ha fulgt spilleren i flere Kjelsås kamper i 2.div. Diatta kom fra akademi veldig billig. Det samme med Haugesund som hentet Leite gratis fra Skeid i 2.div og som var Haugesund sin beste midtbanespiller i 2017. Kunsten er å se unge spillere som har kvaliteter og riktig holdning og ikke minst en grunnteknikk i bunnen. Derfor er jeg ikke så veldig opptatt av kjente navn, men kvalitet og spillere med et stort potensial som da vi hentet Azemi i sin tid. Ellers så er jeg enig at Glimt har veldig mange unge spillere på gang og jeg gleder meg allerede å se Layouni og Hauge på hver sin kant. Spillere som kan passere ledd og har en frekkhet i spillestilen. Snakket med Tjærnås her om dagen og han mente at Glimt ville bli en stor overraskelse i 2018.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Jeg er jo helt enig med både Knuta og ecke. Det går an å finne gode prospects som man har gode sjanser til å videreutvikle. Som klubben for eksempel gjorde med Azemi. Det koster gjerne litt mer å hente en norsk 18/19-åring, men sjansene for å tjene penger på dem er gode. Når de er såpass gamle som 18-19 er de dessuten over den juniorkneika hvor de fleste spillerne feiler. Jeg er helt enig i at ubeskrevne blad fra Ukraina sjelden har vært en suksessbedrift. Det er det vel egentlig ingen som er uenige i, men av og til skyter man jo gullfuglen.
Problemet er bare at Azemi virker å ha vært et plutselig innfall. Jeg vet ikke om det er manglende vilje, kunnskap eller økonomi som er grunnen til at man ikke gjør slike kjøp oftere. Lode og nå sist Åsane-kapteinen er litt for gamle til å snike seg inn i Azemi-kategorien.
Forhåpentligvis har Bjørkan kapasitet til å reise rundt på Østlandet for å se 2. og 3. divisjon nå som han ikke har kampdagansvar i Glimt. Det er her juvelene gjemmer seg. Og med Glimts historikk med å selge spillere direkte til utlandet de siste 3-4-5 årene bør det være en smal sak å overbevise dem om at Bodø kan være et godt alternativ på veien videre.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Helt enig! Flust av talenter, med stor vilje og treningsiver i lavere divisjoner over det ganske land. Men man trenger noen til å se dem i aksjon. Og nå som Bjørkan får muligheten, så er jeg spent på hva som skjer etterhvert.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Enig med Knuta i at det skal bli veldig spennende og se Hauge og Layouni på hver sin ving. Ellers er det glimrende om vi finner upolerte diamanter på vei opp rundt omkring i landet, men det er også andre klubber som tenker sånn. Det er ikke bare å gå å hente. Tror det er litt flaks og god timing i bildet om man treffer blink på en spiller, slik som Azemi.

Jeg er glad for at Glimt nå har gitt f.eks Evjen proffkontrakt slik at vi i allefall klarer å finne de unge talentene vi har her i Nordland.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Enn så lenge det er de samme to trenerne som skal utføre de samme jobbene (med forskjellig fordeling), ser jeg ikke helt hvordan Bjørkan plutselig har så mye tid. Ser at det er slik de har kommunisert det uttad, men man må jo ha vært svært ineffektiv før dersom det å bytte roller lar en gjøre samme jobben bedre, OG ha mer tid til å se spillere? Noe som skurrer for meg, enn så lenge en assistent ikke kommer inn.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Samme her,makes no sense!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Knuta, her er noe som bør interessere oss begge: Ullern, møtende spiss, 18 år, kjempegod teknikk, 196 høy, far fra Bodø og mor fra Lofoten.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Du verden. La oss få navnet.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Tipper han mener Rasmus Sørensen Løvseth,med fortid i Finnsnes IL?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Fevennen og Nordlys melder at Start og TIL ønsker Bjørdal. Mao lag vi skal kunne konkurrere med mtp lønn og sportslig satsning. Hvis han ender der og ikke i en av pengeklubbene, så skal det bli interessant å høre hva Glimt har tenkt på i den anledning.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Start har mye mer cash enn oss,håper han ender opp der. Alt annet enn ett forsterket TIL er å foretrekke.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by youron »

Ny spanjol på prøvespill til Glimt? Spiller og agent er observert i Bodø. Noen som helst info på denne spilleren?
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Knuta wrote: Tue Jan 09, 2018 3:07 pm Pr. data 24 spillere i stallen. Jeg ønsker meg 2-3 nye spillere, men da må noen ut som f.eks Thomas Drage. Når skal Glimt lære at spillere som er sendt fra klubb til klubb de siste 2-3 årene ikke er gode nok. Jeg har ingen på blokka foreløpig, men fortsatt mener jeg vi har mye å lære av Haugesund og Sarpsborg, og ingenting å lære av VIF, Ålesund, Viking og Start.
Ole Jørgen Halvorsen var blant Sarpsborgs viktigste spillere i 2017. Han har vært innom tre klubber (Odd, Glimt og Sarpsborg) på de to siste sesongene :)

Utover dette er jeg helt enig i det du skriver.
Førr Evig!
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by youron »

AN+ sak om den mystiske spanjolen. https://www.an.no/sport/glimt/fotball/g ... 5-4-675847

Han imponerte visstnok :rock
- Vi fikk en forespørsel om se nærmere på en spiller. Dette er en kamerat av Jose Angel, som er på besøk i Bodø. Siden muligheten dukket opp, valgte vi å la ham få lov til å vise seg fram, sier Aasmund Bjørkan.

- Hvorfor er dere så hemmelighetsfulle i forhold til navn og slike ting?

- Denne spilleren har spilt på et høyt nivå sammen med Jose Angel i Spania. Så langt det lar seg gjøre ønsker vi ikke at andre skal få vite så mye om det vi holder på med, sier Glimt-treneren.

Den spanske forsvarsspilleren var med på trening fredag. Denne helgen har Glimt-spillerne treningsfri.

- Kommer denne spilleren til å trene med dere mandag?

- Det er for tidlig å si. Han er som sagt på besøk hos Jose Angel. Det kan hende han dukker opp, men det har jeg ikke oversikt over akkurat nå, sier han.

- Hva synes du om det den nye spanjolen viste fram fredag?

- Det var tydelig å se at han har spilt fotball før, smiler Bjørkan.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

B/G har altså 23 spillere i stallen (+Kolstad) med 2 keepere og 15 kjernetroppspillere, slik styringsdokumentet "Vårres måte" fra årsmøtet 2017 har beskrevet. Men det må være første gangen, tror jeg, at et nyopprykket lag ikke har forsterket førstelaget!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Litt tidlig konklusjon, er det ikke?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Ja, kanskje for tidlig, men stallen er etter B/Gs egne forutsetninger (styringsdokumentet), slik den skal være. Bortsett fra kravet om at kjernetroppen på 15, skal bestå av "15 prestasjonsbærere som alle holder eliteserienivå".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Hva i alle dager er en prestasjonsbærer?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Stusset også på formuleringen,men om man legger godviljen til skjønner man vel forsåvidt hva de mener.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Simon Thomas, Brede Moe, Emil Jonassen, Martin Bjørnbak, Trond Olsen, Patrick Berg, Thomas Jacobsen, William Arne Hanssen og Thomas Drage. <- Disse er inne i sitt siste kontraktsår.

Jeg mener at kun Bjørnbak og Jonassen bør få kontrakt foreløpig. Så får P.Berg,Drage og William Arne prøve å overbevise denne sesongen. Brede Moe kan få kontrakt om han er på samme nivå som før sykdommen. Resten kan få gå.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply