Glimtforum.net - har alle forsvunnet

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Glimtsupporter
Posts: 515
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Glimtforum.net - har alle forsvunnet

Post by Glimtsupporter »

Dette er merkelig. Glimt har hatt sin første kamp i Eliteserien på over ett år, og på glimtforum.net er det helt dødt...

Hva skjer?
Har alle forsvunnet til Facebook?
Ingen diskusjoner før kamp. Ingen live kommentarer.
Jeg savner det gode gamle forumet, men hvor er deltakerne?
Veni
Posts: 460
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 33 times
Been thanked: 61 times

Re: Glimtforum.net - har alle forsvunnet

Post by Veni »

Vel, tror en del ikke fikk med seg at kamptrådene nå ligger klistret øverst. Så ikke det
før godt inne i andre omgang
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Glimtforum.net - har alle forsvunnet

Post by liverglimt »

Vi er her, litt omstrukturert. Kamptråd med actiontråd er flyttet i eget underforum. Så bør være greit å finne fram der også. :)

Vi ønsket å pusse opp litt så vi har gjort noen endringer. Mulig vi skulle annonsert det?
@liverglimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Glimtforum.net - har alle forsvunnet

Post by J I P »

Info skader ikke.

Men med så få tråder som det er i hovedforumet så syns ihvertfall jeg at et nytt underforum er unødvendig. Dere har med plasseringen skjult aktiviteten i den tråden/underforumet godt.(Jeg syns aktiviteten i forumet de siste dagene forklarer fint «how hard can it be»).


Dere skriver klistre om å legge disse trådene i et underforum på et sted så høyt oppe på siden hvor ingen ser- da burde det heller blitt plassert under hovedforumet. Personlig syns jeg underforumer dreper aktiviteten - Ref Spill- som også er en sovende undergruppe.

Klistre for meg er slik Dere gjorde med Spillertråd 2018. Den ligger klistret til toppen av dette forumet.

Æ har ellers blitt tvunget av «spamhaus»-filteret til siden til å redusere aktiviteten min på forumet da IP-adressen på jobben er svartelistet- og nye poster godkjennes kun via mobil eller hjemmefra. Fint for jobben det ihvertfall :-)
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Glimtforum.net - har alle forsvunnet

Post by liverglimt »

Send meg en IP fra jobben din så skal vi ordnet det.
@liverglimt
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Glimtforum.net - har alle forsvunnet

Post by Novi »

Enig med JIP her, var vanskelig å finne fram til Action-tråd. Men liker å kunne finne kamptråder tilbake i tid i slike klistrede tråder. Passer seg mer for å kunne finne ting historisk, enn å fremme aktuelle diskusjoner.

Generelt sett har vel man forsvunnet til Facebook, men jeg syns man mister gode diskusjoner slikt. Blir mer korte innlegg om det som skjer akkurat nå, og svært lite strukturert. Selv er jeg typen som ikke skjønner hvorfor noen vil selge ting på Facebook i stedet for Finn, så er kanskje meg det er noe med :)
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Glimtforum.net - har alle forsvunnet

Post by liverglimt »

Det er bare brukerne som kan bestemme hvor de vil diskutere. Glimtforum hadde ca 40 unike skribenter i går på kampdag. Så ikke så aller verst. Husk at rekorden er fra hundre år tilbake når vi var drøyt hundre. Forum er for de skrive og diskusjonsglade, FB er for å få ut en mening kort og enkelt.
@liverglimt
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Glimtforum.net - har alle forsvunnet

Post by Novi »

Vel, brukerne vil tydeligvis ikke diskutere der hvor kamptråden er lagt av admin :-D
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Glimtforum.net - har alle forsvunnet

Post by liverglimt »

Det spørs hvordan man ser det. Mod-teamet har planlagt og snart gjennomført en oppdatering i forumet. Deriblant har kamptråder blitt kjørt i en egen del. Den første kamptråden ble laget av en ikke moderator. Noe vi tar som ett tegn på at noen har fått det med seg. Vi forventer ingen brak økning på forumet, men ønsker å være ett sted hvor alle kan finne fram og diskutere det de måtte ønske. Hjemmekamper er de som blir minst diskutert, så vi får se etter neste kamp som er borte mot Brann før vi eventuelt gjør noe om på kamptrådene.
@liverglimt
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Glimtforum.net - har alle forsvunnet

Post by Larsson »

Sleit også med å finne fram og er enig med de over her - underforum dreper aktiviteten. Kan ikke kamptråder først legges her, så flyttes opp i den klistrede når de er klare for museum?
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Glimtforum.net - har alle forsvunnet

Post by Knuta »

Enig med Larsson. Mulig at jeg ikke er den skarpeste i skuffen men jeg fant ikke kamptråder før 15 min før kamp. Det burde vel stått på hovedsiden at denne er flyttet. Det burde ligge øverst under emner og ikke så malplassert som nå. Når så vidt man har funnet kamptråden, så ble det action tråd. Mulig at det setter seg etterhvert men det var ingen info noen sted om at dette var flyttet ut fra emner.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Glimtforum.net - har alle forsvunnet

Post by Boombadila »

Det som er hyggelig med en slik tråd, er jo at den beviser at brukerene bryr seg om forumet.

Innspill er bra! :)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Glimtforum.net - har alle forsvunnet

Post by liverglimt »

Larsson wrote: Mon Mar 12, 2018 10:48 am Sleit også med å finne fram og er enig med de over her - underforum dreper aktiviteten. Kan ikke kamptråder først legges her, så flyttes opp i den klistrede når de er klare for museum?
Det er ett godt innspill! Slike vil vi ha flere av. :D
@liverglimt
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Glimtforum.net - har alle forsvunnet

Post by MhepA »

Jeg tar på meg ansvaret for underforum! Skal på ingen måte unnskylde meg heller, men folk skjønner kanskje bedre når jeg får forklart litt.

Undeforumet ble laget fordi jeg skulle lage samtlige kamptråder samtidig. Det har jeg derimot ikke fått til av ulike årsaker. Men! Alt av forarbeid er gjort, så det eneste som gjenstår er bare å opprette de. :)

Derfor ville vi ikke ha samtlige kamptråder inne på Bodø/Glimt-forumet fordi det ville blitt veldig rotete.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Glimtforum.net - har alle forsvunnet

Post by Knuta »

Derfor er det flott at denne tråden her ble laget slik at alle nå vet hvor kamptrådene befinner seg. Derfor et takk til Glimtsupporter som så dette behovet.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Glimtforum.net - har alle forsvunnet

Post by liverglimt »

Vi ser på løsninger for å forenkle dette. Så mulig det blir en forandring. Vi får se :D
@liverglimt
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Glimtforum.net - har alle forsvunnet

Post by Novi »

Så om vi skulle STEMME, så vil jeg si at jeg ønsker meg de neste 2-3 kampers tråder i hovedforumet, og så flyttet over til underforum et par dager etter kamp. Det viktigste er jo at folk bidrar, og om det er vanskelig å finne kan det bli et hinder for nye brukere/de som ikke er her hver jäkla dag :glimt
Una mas cerveza.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Glimtforum.net - har alle forsvunnet

Post by Masinga »

Det tok litt tid før jeg skjønte hvor kamptråden ligger, men nå vet jeg det. Jeg er vant til endringer i hverdagen og skal vel takle denne også!
Masinga
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Glimtforum.net - har alle forsvunnet

Post by gavharr »

Vanskelig å lage alt på forhånd siden NFF er så glad i å omberamme kamper, men du skal ha for innsatsen Mhepa ;)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Glimtforum.net - har alle forsvunnet

Post by eidurgud »

Forbundet fortjener all den pepperen de får, men det er vel bare de to kampene i serierunde 2 de har flyttet. Dommeren utsatte Ranheim - Brann, og så er det Discovery som flytter de 97 av 100 andre kampene.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Glimtforum.net - har alle forsvunnet

Post by Knuta »

Start er irritert fordi den omberammede kampen spilles så seint som 29 april. Tipper at LSK kampen hjemme på Åråsen også blir utsatt.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Glimtforum.net - har alle forsvunnet

Post by Garrincha »

Skjønner ikke hvorfor det ikke er enda fler på dette forumet, for det er et godt forum. Mange klubber i Eliteserien har ikke egne fora, antar de diskuterer på Facebook. Mye mer stas med et ordentlig klubb-forum mener nå jeg.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Glimtforum.net - har alle forsvunnet

Post by liverglimt »

Takk Garrincha, det er derfor vi holder det gående her og sponser dere med ett forum. :)
@liverglimt
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Glimtforum.net - har alle forsvunnet

Post by helsvhe »

Helt enig at det er et godt forum.
Facebook er ikke like enkelt å følge med i diskusjonene siden man ikke kan hoppe inn der man sluttet å lese sist og at man kan svare på komenter i tillegg å legge inn kommentarer.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Glimtforum.net - har alle forsvunnet

Post by Kesseboy »

Jeg er fortsatt her. Bare så opptatt med å være sur på flere fronter i livet at sutringa mi fortynnes her inne.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply