Eliteserien 2018

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Eliteserien 2018

Post by Trapattoni »

Til alt overmål blir straffeskytteren også skadet der...
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Larsson »

Trapattoni wrote: Tue Mar 13, 2018 10:19 am Det var flere tilskuere(solgte billetter) mot Lillestrøm nå på søndag enn det var mot Rosenborg 2. juli 2016.
I 2015 var det flere mot Rosenborg 5. juli. Men kun marginalt, 3960.
Takk. Men det er selvsagt NFF som er de store idiotene som ikke skjønner noenting og heller ikke anerkjenner norsk tribunekultur.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Eliteserien 2018

Post by G-s-enz »

Om vi ser bort fra tilskuertall så er det jo mye bedre å spille kamp på en strøken gressmatte i juli enn en åker i mars.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Eliteserien 2018

Post by ingen87 »

Vanskelig å sette ord på dette med tidlig seriestart. Jeg har vært en av de kritiske som mener det er for tidlig, uten at jeg har så tungtveiende argumenter for det.

Ikke fryser jeg lett, og ikke lot jeg den tidlige seriestarten hindre meg i å dra på Aspmyra.

Likevel hadde jeg stor skadefro når Glimts kamp ble utsatt i 40 min (var redd den skulle bli avlyst på et tidspunkt) og når de øvrige kampene ble utsatt.

For min del kunne like gjerne kampen blitt spilt i Nordlandshallen. Vi hadde fått plass til alle der inne og da kunne man gått på kamp i fotballdrakt og ikke ekspedisjonsutrustning (mangla pulken, men ellers klar for nordpolen).
Førr Evig!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Garrincha »

Det har vært flere sesonger de siste årene der serien har startet like tidlig som i år. Da har det stort sett ikke blitt så mye snakk om det bortsett fra ymse argumenter som "Tenk at de spiller fotball mens det enda hoppes i Holmenkollen" og lignende. Enkelte får det nesten til å høres ut som en nasjonal tragedie at det hoppes og spilles på samme tid på året.

Og så har vi en skikkelig unormal vinter i år og mange hiver seg på tastaturet over hvor forferdelig det er med for tidlig seriestart. Folk må ta seg litt sammen mener nå jeg. Vi bor i vinterlandet Norge og vi må da for svarte takle litt snø i 2018.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Eliteserien 2018

Post by Trapattoni »

Folk fryser også godt på fotballkamper i Tyskland, Nederland og England i løpet av vinteren. Det største problemet her hjemme blir muligens at de naturgressbanene vi har kan få stygg medfart de første rundene.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Sven-Rune »

Jeg er mer redd for at fotballen får hard medfart av elendige naturgressbaner i mars og april! Tenker med grøss og gru på sist vi var i Bergen og banen ødela for oss! Det var starten på nedrykket!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Eliteserien 2018

Post by Trapattoni »

Noen som vet hvordan ståa er med banedekket i Bergen nå? Ser ut som været blir ok i Bergen frem til kampen. Ikke nedbør, faktisk.
Last edited by Trapattoni on Wed Mar 14, 2018 7:55 am, edited 1 time in total.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Eliteserien 2018

Post by ingen87 »

Garrincha wrote: Tue Mar 13, 2018 5:22 pm Og så har vi en skikkelig unormal vinter i år og mange hiver seg på tastaturet over hvor forferdelig det er med for tidlig seriestart. Folk må ta seg litt sammen mener nå jeg. Vi bor i vinterlandet Norge og vi må da for svarte takle litt snø i 2018.
Hva er uvanlig med årets vinter? Februar var temperaturen i Oslo 0,8 grader under normalen. Problemet er at de siste fem årene har vært langt mildere enn normalen. Og folk tror dette er normalt. Helt vanlig vinter i år altså.

Kjør sesongstart høst da, og følg sesongen til de andre europeiske ligaene. For svarte. Snø og kulde tåler vi :)

Forresten var det ganske glissent på Emirates da Arsenal møtte City da det var kaldt nede på kontinentet.
Wenger accepts Arsenal’s damaging Carabao Cup final loss to City on Sunday played it’s part in the low attendance, but also cited the treacherous weather conditions which have hit the UK this week for the poor turnout


https://www.google.no/amp/metro.co.uk/2 ... 54261/amp/
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Eliteserien 2018

Post by liverglimt »

Hadde vært gull og kjøre september-mai i Norge. Lettere å følge med siden det hadde blitt samme som alle andre.
@liverglimt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Garrincha »

Hadde ikke vært noe problem så lenge vi har Lars Børre Vangen og hans traktor nr 2 parat :)
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Eliteserien 2018

Post by poteten »

Begynne serien siste uka i juli med to serierunder, 6 serierunder i august, 4 i september (landskampmåned), 3 i oktober og 2 i november før vinterpauser i desember. Oppstart med ligacup innendørs i januar og februar (der vinneren får en god pengesum, samt retten til å spille om Europa), 3 serierunder i mars, 5 i april, 6 i mai og 1 i juni. Avslutter sesongen med cupfinale i juni.

Lag nummer 4 på tabellen møter vinneren av ligacupen til kamp om siste europaplass dagen før cupfinalen.
Kritisk
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Eliteserien 2018

Post by ingen87 »

Sikker på at det hadde vært en minst like god løsning som det er idag. Det vi har nå er hverken fugl eller fisk.

Med en ligacup midt i sesongen hadde norske fotballspillere også fått flere kamper, og flere kamper for de "nest beste" til å få spilletid. Idag er det kanskje 2-3 cupkamper hvor man slipper til reservene og juniorene.

Jeg er ikke enig med de som ønsker færre, men flere betydningsfulle kamper. Jeg tror antall kamper også har en del å si. I Norge får jo lag "spunk" om de må spille midtukekamp mellom to helgekamper. I de fleste europeiske ligaene er dette helt vanlig, spesielt for lag som deltar i internasjonale cuper. Se på juleprogrammet i Premier League. Liverpool spilte 11 seriekamper i desember og januar, i tillegg til FAcup og CL. Totalt 14 kamper. Det skulle vært interessant å høre en norsk trener i et intervju, der laget kun har hatt en dag pause mellom kampene (Liverpool - Leicester 30. des, Burnley - Liverpool 1. jan). Intervjuet finnes her: https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml. Dag Eilev Fagermo har i flere intervjuer klaget på tett kampprogram.

Arsenal er vel det engelske laget som har spilt flest kamper denne sesongen (?), og er nå oppe i 47 kamper. Med gjenstående kamper vil de havne på minimum 56 (avhenger av avansement i Europa League .Det samme som Liverpool etter at vi har spil CL-finale). West Bromwich som ligger nederst i ligaen vil få 43 kamper denne sesongen (serie og cupene).

Med flere kamper med betydning vil lagene bli tvunget til å rotere og slippe til flere spillere. Jeg tror dette på sikt vil gi de yngste spillerne i ligaen flere betydningsfulle kamper, og som også bidrar på å gi de bedre utvikling, enn om de får 2-3 cupkamper og noen innhopp.

Foruten Rosenborg som ofte går langt i cupen og får noen e-cup kamper, så vil norske klubber havne på maks 35 kamper (serie + cupfinale).
Førr Evig!
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Eliteserien 2018

Post by dagobert »

Ser på LSK-S08. Skikkelig møkkafotball, mulig det er baneforholdene men null finspill og bare pælming.
Kansje jeg bare er bortskjemt av Glimt sitt nydelige spill for tiden :D
Glimt selvfølgelig!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Eliteserien 2018

Post by Sulliken »

Måtte alle andre kamper ende med U
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Eliteserien 2018

Post by helsvhe »

Og RBK ligger under 0-1 mot KBK etter 25 minutter spilt, kjekt det også :D
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Eliteserien 2018

Post by Sulliken »

Ikke nå lengre...
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Eliteserien 2018

Post by helsvhe »

Men det ble U, og Glimt er fortsatt foran RBK.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Novi »

Kjip start for RBK. Klarer Kåre holde humøret gjennom denne trege perioden tro?
Una mas cerveza.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Novi »

helsvhe wrote: Sat Mar 17, 2018 8:21 pm Men det ble U, og Glimt er fortsatt foran RBK.
Langt foran etter i morgen :glimt
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Knuta »

Forstår godt at jeg tippet ODD langt nede på tabellen i år. De er rett og slett svake og har en tynn stall og en trener som har gått lei. Litt pussig at Fagermo ser en helt annen kamp i går enn resten av fotball Norge.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Wendigo »

Det gjør vel Fagermo regelmessig.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Eliteserien 2018

Post by ingen87 »

Det kan til tider være spennende å høre post-match intervju med Fagermo. Det er utrolig hvor annerledes han ser fotballkamper enn de fleste andre.
Førr Evig!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien 2018

Post by Larsson »

Odds skjebne godter jeg meg godt over. Hyllingen av DEF ville ingen ende ta for noen sesonger siden. Han virker som en veldig enkel sjel med større ego enn evner og forståelse.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Eliteserien 2018

Post by ingen87 »

Nå er det landslagspause.. Skjønner ikke hvorfor vi på død og liv må spille disse to serierundene før pausen. Kunne vi ikke venta til etter påske med å starte serien?
Førr Evig!
Post Reply