Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Med trenersparkingen kan seier på mandag ha dobbel effekt. Én, og den viktigste, er selvsagt poengene. En annen er at Start ikke får den mentale gavepakken en seier uten den gamle treneren ville gitt.

Deilig å høre at det er temperatur på Aspmyra. Det trengs. Få inn Moberg i elleveren nå!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Fridagen og temperaturen ser ut til å gi resultater ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Lillegutt
Posts: 154
Joined: Mon Jun 05, 2006 7:22 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Lillegutt »

Hva bør Glimt gjøre nå? Bør de sparke trenerne og hente ett par nye spillere i vinduet eller bør de spare pengene til Obos?

Sånn som det ser ut nå så går vi mot ett soleklart nedrykk. Aldri har jeg sett ett lag som er så lite målfarlig som dagen Glimt lag.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jendoriluka »

Hva skal vi gjøre nå? Krise er det i alle fall.

Angel må ut nå. Det kan det ikke være tvil om lengre. Jeg ville prøvd Zinkernagel som sentral med tydelige instruksjoner om å fordele ballen raskere enn det han gjør nå. Jeg ville også lagt om til 4-4-2 med Herrem og JPH på topp. Jeg tror de to kunne skapt uro på topp. Opseth trenger tydeligvis å trene seg i form. Jonassen må også ut. Inn med Jakobsen, som har vært trygg og god i år.

Vi kan ikke spille 4-3-3 med kanter som ikke fungerer og en spiss som ikke vinner dueller. Det går bare ikke.

Knudsen virker ikke å ha svar lengre. Det holder ikke å repetere at vi må være på fra start etter hver kamp. Nå må trenerne svare på hvorfor vi ikke skaper målsjanser. Bjørkan har jeg i alle fall ikke noe tro på lengre...
Lillegutt
Posts: 154
Joined: Mon Jun 05, 2006 7:22 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Lillegutt »

Og så har vi kjempebommet med signeringene vi har gjort i år
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Zann »

Altså, jeg tror jeg forstår hva som er tanken bak denne spillestilen. Sist vi var oppe spilte vi veldig direkte, og var 100% kontringsorienterte. Da endte vi ofte opp med kamper der vi ble spilt veldig lave og aldri helt kom inn i det. Det er nok en fordel å være mer med i kampene, og ha litt ballinnehav, ikke minst når det gjelder det defensive. Men denne Glimt-stallen kan jo aldri dominere Eliterserien med possession-fotball, så vi må finne en gylden middelvei. Vi har jo sett gang på gang at det kan gå fryktelig dårlig med lag som insisterer på å spille ambisiøst med masse ballinnehav, f.eks. Sandefjord sist de var oppe.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Mitt forslag
Popovic (større rekkevidde)
Isidoro- Lode-Bjørnbak- Jonassen/TJ
Berg- zickernagel- Saltnes
Layouni- JPH- Håkon Evjen/Drage

Så må Opseth trene seg i form. Angel sendes hjem og TO legge opp.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jendoriluka »

Får håpe Tom-Cato Karlsen kan "røske" litt i styre og stell snart. Det er ikke mange av de øvrige styremedlemmene som har vist mye handlekraft de siste årene...
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Genial plan. Plassere Zinkernagel, som er glad i å føre ballen, mellom to indreløpere der den ene har null eliteserie-ferdigheter (Berg) og den andre er ute av stand til å bidra til de rundt seg (Saltnes). I tillegg betale Angel en million for å ta seg en lang ferie. Bra ressursutnyttelse.

Vi blir sikkert enda bedre med en totalt dysfunksjonell midtbane, ettersom vi er skikkelig rævdårlige med en elendig en.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jendoriluka »

Dersom Zinkernagel skjønner at han må spille ballen fortere, kan han fungere som sentral. Han er god med ballen i beina og flink til å orientere seg. Defensivt tviler jeg på at han vil gjøre en dårligere jobb enn Angel, slik han spiller for tiden.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Dere fikk vel med dere at hele spilleplanen til Start var å ta ut Angel? Enig i at han ikke var god i dag, men det er faen meg flere på dette laget som kan henges ut når vi snakker om innsats til nå i sesongen. Zinckernagel som Anker? Lykke til.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Gvandreassen »

Det er ikke det at jeg tenker at Zinckernagel nødvendigvis hadde vært fryktelig dårlig der, men mer at han da må trenes om og at vi mister den eneste med virkelige ferdigheter i rollen som indreløper. Og så var det ikke kun Angel som slet i dag, selv om jeg mener at han nok er litt vel treg sånn all around.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Jeg ser faktisk ikke hva Angel gjør som rettferdiggjør at han spiller sentralt. Fatter det ikke. Mulig jeg må revurdere det lille jeg kan om fotball. Ting snur ikke av seg selv dessverre. Det skjer aldri. Hvis trenerne mener at dagens sentral linje er god nok og ikke endrer på dette rykker vi ned.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Ikke at Angel spiller bra nok, for all del -- for treig, for seig, for upresis -- men Berg er jo som en dårligere versjon med mindre erfaring. Og Zinkernagel, han kan sikkert fungere i rollen, for all del, men har jo ferdigheter man kan og bør utnytte i andre roller.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Angel er langt i fra perfekt, men etter hvert bidige tap er det han som i dette forumet blir den store syndebukken. Hver kamp. Hva med vingene? De har hatt mange muligheter, men de står totalt med to målpoeng (assists), tre hvis vi anser Moberg som ving. Hele greia er at vi står så mye høyere som lag i år, derfor blir alt annerledes. Opseth vinner ingenting fordi han konstant har to-tre mann rundt seg. Det er noe med spilleopplegget som ikke fungerer.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Zann »

Angel har jo veldig mye ballkontakt, så han blir kanskje ekstra synlig når det ikke fungerer. Jeg er helt enig, det er ikke han eller Opseth som er problemet nå, dette stikker mye dypere. Og jeg er 100% sikker på at dette ikke er noe vi fikser ved å rullere litt innad i troppen og plassere spillere i feil posisjon.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Alltid lurt å rullere mye på laget, spesielt i motgang. Spill med Ricardo og Popovic annenhver kamp for å virkelig gjøre forsvaret usikre, og for all del ikke la vingene spille seg kloke sammen med indreløper. Trond Olsen, som sist var god for noen år siden må spille, men la han gjerne gå seg bort på høyrekanten slik at han blir totalt ubrukelig istedet for bare litt ubrukelig på venstresiden. La Layouni, som selv sier han er best på venstre, spille på høyresiden. Hauge kan bare fortsette å spille poker, det gjør ikke noe at han konsentrerer seg mer om dét enn å spille fotball.

Og så må vi ikke glemme å hente nye spillere fra dårlige lag i Obos!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Koste meg da Stein Sneve på Studio Glimt foreslo fylla for spillerne ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

eidurgud wrote: Mon May 21, 2018 10:11 pm Alltid lurt å rullere mye på laget, spesielt i motgang. Spill med Ricardo og Popovic annenhver kamp for å virkelig gjøre forsvaret usikre, og for all del ikke la vingene spille seg kloke sammen med indreløper. Trond Olsen, som sist var god for noen år siden må spille, men la han gjerne gå seg bort på høyrekanten slik at han blir totalt ubrukelig istedet for bare litt ubrukelig på venstresiden. La Layouni, som selv sier han er best på venstre, spille på høyresiden. Hauge kan bare fortsette å spille poker, det gjør ikke noe at han konsentrerer seg mer om dét enn å spille fotball.

Og så må vi ikke glemme å hente nye spillere fra dårlige lag i Obos!
Well said!!
Og dette er jo trenermat. Og vi ønsker vel ha det slik, når vi ut av det blå signerer dem for enda lengre?
Una mas cerveza.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Buster »

Vanskelig å avgjøre om det er spillerne eller systemet som er det største problemet. Vi scorer ikke mål! Det lukter heller ikke mål av det vi gjør. Savner hurtige angrep når motstanderen er i ubalanse. Trond hadde ett godt forsøk med kleiva, og det var HELE beholdningen fra angrepsrekka. Midtbanen hadde ett skudd fra unge Berg, ellers var det tynt. Er det ingen på Glimt som kan skyte lenger. Selv Bjørnbak ser ut til å ha glemt sine gamle kunster. Sukk!
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Kesseboy wrote: Mon May 21, 2018 10:15 pm Koste meg da Stein Sneve på Studio Glimt foreslo fylla for spillerne ...
Jesus kristus.. Var han ikke på sydøst på onsdag, han altså?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Åpenbart ikke! Altså, jeg skal ikke være han som navngir spillere på bakgrunn av rykter, men det er litt betent å ha hørt om overstadig berusa spillere natt til torsdag som gjorde en særdeles dårlig figur i dag.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Jajonei.

Som vanlig gjelder det her på forumet, den berømte regelen "Tenk, Trykk, Tal".

Så enten bevis eller så tar vi spekulasjoner i en dertil egnet tråd.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Det værste er jo at det ikke innskrenker noe særlig det du skriver, Kesse..
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Nei, det er jo derfor jeg kan skrive det :D
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Locked