Eliteserien 2018

Moderator: Larsen

Svar
Brukeravatar
Kesseboy
Sted: Bodø

Re: Eliteserien 2018

Legg inn av Kesseboy » søn sep 30, 2018 8:38 am

Eurosports Gauseth med tidenes megajinx; Glimt er "ikke et nedrykkslag".
¯\_(ツ)_/¯ Shikata ga nai ¯\_(ツ)_/¯

Brukeravatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Sted: Kløfta
Kontakt:

Legg inn av Sulliken » søn sep 30, 2018 8:52 am

Ta dæ en dram, kjære Runar Berg...

Brukeravatar
gavharr
Sted: Oslo

Legg inn av gavharr » søn sep 30, 2018 3:07 pm

Jinx meg her, og jinx meg der. Tror like mye på sånt tøv, som jeg tror Rekas cap har noe med Start-seier å gjøre...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."

Brukeravatar
Kesseboy
Sted: Bodø

Legg inn av Kesseboy » man okt 01, 2018 7:49 pm

Brann med en absolute masterclass i hvordan ikke skåre mål. Hadde nesten vært litt komisk om det ikke var plagiat av gårsdagens glimtprestasjon.
¯\_(ツ)_/¯ Shikata ga nai ¯\_(ツ)_/¯

Brukeravatar
gavharr

Legg inn av gavharr » man okt 01, 2018 7:53 pm

Joda, men Brann var faktisk hakket værre enn Glimt.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."

Brukeravatar
ingen87
Sted: Saltdal
Kontakt:

Legg inn av ingen87 » man okt 08, 2018 9:57 am

ingen87 skrev:
tir sep 04, 2018 10:02 am
Etter Start-tapet 21. mai har vi kun tapt én kamp, mot Strømsgodset, på 11 kamper, samtidig som vi ser sterkere og sterkere ut for hver kamp. Jeg tror det mye til for at vi plutselig skal tape 6 av de 7 siste. Men selv om det skjer tror jeg at en seier til kan holde. Vi er uavgjortspesialister, vi spiller garantert 1-2 uavgjort på de siste kampene, og med en seier i tillegg er vi oppe på 30 poeng. Stabæk og Lillestrøm må da vinne 4 kamper, begge to, for at vi i det verste fall skal havne på kvalikk. Start må vinne 5(!) for at vi skal rykke direkte ned. Det siste virker svært urealistisk. Synes vi skal vinne de to neste, legge nedrykksdiskusjonen helt død, og bare gunne på oppover! :D
Apropos jinx så står vel dette innlegget som tidenes jinx i min forumist-historie. Etter jeg skrev dette har:
- Glimt tatt 1 poeng og er i ferd med å klare å tape 6 av de 7 gjenværende kampene. Selv om jeg fortsatt er optimist og tror på minst én seier til på de fem kampene som gjenstår. Ranheim borte og Stabæk hjemme ser jeg på som mest realistiske. Taper vi førstkommende mot Ranheim så får vi nok en sekspoengskamp mot Stabæk, 2016 anyone?
- Start har vunnet tre (på de siste fire kampene) av de fem kampene jeg så på som urealistisk.
- Lillestrøm har vunnet to og spilt en uavgjort på de tre siste.
- Sandefjord virker fremdeles helt lost, selv om de ikke har tapt siden august, så hjelper det lite når de fem siste har endt uavgjort. Blir for lite poeng av slikt. Noe vi også får erfare.
Førr Evig!

Knuta

Legg inn av Knuta » man okt 08, 2018 11:56 am

Ser at LSK treneren er veldig flink med sine bytter. Bytter som skjer i det 60-70 minutt slik at de som kommer inn har god tid til å innvirke på kampen. Det har resultert i 4 poeng i to kamper, i stedet for 0 poeng som ville vært resultatet før byttene. I Glimt bytter man inn i de 88 minutt osv og kun håper på et lykketreff. I den fasen startes også med lemping av ballen noe som medfører at all rytme i spillet blir helt fraværende. I går burde byttene ha kommer rett etter at Molde scoret. I stedet for så blir alle mann på banen usikker og den siste halvtimen i går var direkte svak og uten trøkk. Vel byttet Moberg/Patric kom tidligere enn vanlig men det var vel ikke der problemet lå.

Forslag neste kamp:
Keeper: Vår polske venn
Høyre back: TJ
Midtstoppere: Bjørnbak/Lode
Venstre back: Bjørkan
Anker: Saltnes
Indreløpere: Evjen, MK
Angrep: Layoni, Tagbajumi, Zinckernagel

Brukeravatar
gavharr

Legg inn av gavharr » man okt 08, 2018 12:58 pm

Støttes! Er spesielt viktig med en burvokter som har litt matchvinneregenskaper. Der har ikke Ricardo vært i år. I tillegg må det være lov å prøve en annen spiss enn Opseth. Ikke fordi Opseth er dårlig, men han er jo helt ute av form. Man skal jo ikke ta bort all motivasjon fra de andre som "kjemper" om den spissplassen heller...

Brukeravatar
Crazy horse
Sted: Bjugn, men for alltid nordlending

Legg inn av Crazy horse » man okt 08, 2018 11:25 pm

Glimts målscorere i år:
-Moe, Evjen, Herrem, Angel + selvmål 1 mål
-Layouni 2 mål
-Saltnes 3 mål
-Bjørnbak 4 mål
-Zinckernagel 5 mål
-Opseth 9 mål

Vi har faktisk ni målscorere og det er jo ikke ille, men alle burde scoret noen mål til. Opseth fikk en stund delt ansvar med Zinckernagel, men det gikk fort over. Nå er det vist bare han det gjelder. Det blir ikke helt rettferdig.
Fotball er nesten alltid morsomt

Brukeravatar
MhepA
Moderator
Moderator

Legg inn av MhepA » fre nov 09, 2018 7:18 am

Nå ser jeg jo at siste runde skal gå på en lørdag. Hva er greia?? Hva er problemet med søndag?

Da har jeg konsert og går glipp av kampen. Noe så inni......
En gang Glimt, alltid GLIMT!

Brukeravatar
ingen87
Sted: Saltdal
Kontakt:

Legg inn av ingen87 » fre nov 09, 2018 8:58 am

Jeg er i Trondheim frem til søndags formiddag, så jeg er veldig happy med dette!

Jeg synes det er en fin greie. Da kan man ha arrangementer etter kampslutt. Enten for å feire seriegull, sølv eller bronsje, eller for å feire at man spiller i Eliteserien neste år også. Jeg er generelt litt motstander av dette konseptet med søndagskamper. Jeg mener at flest mulig kamper bør spilles på samme tidspunkt for å skape forutsigbarhet. Slik at man slipper den frustrasjonen du nå opplever. Dette tidspunktet kan gjerne være lørdag for min del.
Førr Evig!

Brukeravatar
MhepA
Moderator
Moderator

Legg inn av MhepA » lør nov 10, 2018 8:25 pm

Helt fullstendig enig. Men nå er man jo i grunnen inneforstått med at eliteserien spilles i hovedsak på søndag. Endringen kommer uventet på meg i hvert fall. Jeg tar det nesten litt for gitt at dem spiller på søndag, også vet jeg at en og annen kamp går på mandag, til nøds lørdag.

Brukeravatar
Novi
Sted: Trondheim

Legg inn av Novi » lør nov 10, 2018 9:32 pm

Men denne lørdagskampen har vel vært kjent siden oppsettet kom før sesongen...?
Una mas cerveza.

Brukeravatar
MhepA
Moderator
Moderator

Legg inn av MhepA » lør nov 10, 2018 10:26 pm

Ikke for meg 😅

Svar