Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

JHA wrote: Wed Feb 20, 2019 12:02 pm Det positive må jo være at hylekoret som mente at Glimt må satse over økonomisk evne for å lykkes, fikk testet ut sin teori :D :D
(Ikke forum relatert)
Vel, her har vi gått over økonomisk evne uten å satse. Så som Kesse sier; har ikke engang noe moro å vise til.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

JHA wrote: Tue Feb 19, 2019 10:40 pm Vi har altså prøvd oss på både JLB og Sane sålangt, liker at de legger lista høyt. Håper de får napp snart :)
Hvorfor var ikke Sane interessert, er ikke han klubbløs?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

Han har vel blitt vant med vesentlig større lønninger enn hva vi kan tilby.
Pluss mulig det er noe utenomsportslige greier han helst ikke vil være i nærheten av.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Ah. Den siste der hadde jeg helt glemt.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

JHA, den hadde vi gravlagt! F... :D
@liverglimt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Da skal Glimt ha nye møter med supporterne. Denne gangen åpent for media:

https://www.an.no/glimt/fotball/sport/g ... ommentArea
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Nærmere en innrømmelse for at gårsdagens møte skulle vært åpen for media er det vel knapt mulig å komme.

Edit: Det greiene i går irriterer meg fortsatt. Hvordan man kom fram til avveiningen mellom 50 supportere som kommer uanfaensett er viktigere enn de 2-3000 som KAN finne på å komme er beyond me. Dette skulle jeg gjerne visst. Skulle tro de ønsket å få roligere dager på kampdag. Helt utrolig.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

Hva er poenget med å bli irritert?
Er mye rart man kan irritere seg over, men at klubben virkelig prøver å imøtekomme våre ønsker er absolutt ikke en av dem.

Ja jeg forstår godt at de ønsket å prøve med et lukket møte, prøve å gjøre det litt mere intimt og få supportere til å føle seg mere velkommen / komfortable. Jeg vet det var personer der som ikke hadde dratt hvis media hadde vært der og tatt mye oppmerksomhet og jeg vet det var folk der som synes at akkurat den presse stoppen var meningsløs.
Nå har Glimt prøvd en varianten på et møte, tilbakemeldingen var tydeligvis at denne type møter vil vi ha mere av og det er greit at det er åpent for media de neste gangene. Da er de såppas imøtekommende neste møte er åpne for alle. Fantastisk bra jobbet!

Det gleder meg stort at de faktisk prøver ut slike ting, det viser stor lyst til å involvere oss som elsker klubben.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Bevares: Tanken og initiativet er kjempebra. Utallige Glimt-administrasjoner hadde ikke i sitt mest publikumsorienterte øyeblikk engang tenkt tanken. Det er helt nydelig.

Og da er det desto kjipere at gjennomføringen kaster enorme skygger over initiativet. Istedenfor gladsaker om at Glimt ønsker å være landets mest åpne klubb (den posisjonen er der for the taking) med åpne supportermøter får man piss om at de ønsker å stenge. Enhver journaliststudent på Mørkved med C i snitt med pittelitt grunnleggende supporterkunnskap kunne fortalt dem at det kom til å skje.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

Bevares, nå ble jo nettopp dette diskutert før møtet og man ble ening om å prøve det slik.
Det eneste kjipe er at media som har kan spørre hva de vil alle andre dager i året, velger å servere piss fordi klubben ønsker å prøve å gjøre dette eksklusivt for supporterene. Lukter jo bortskjemt drittunge over hele håndteringen der.

Ja mulig det var feil av Glimt å ha det lukket, men det var ønsket fra flere all ære for at de prøvde.
De kom fram til at neste skal være åpent.
Er absolutt ingen grunn til å spre negativt piss av den grunn, er nok av andre ting man kan henge seg opp i.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Gladsak om Glimt inviterte til et infomøte? Ville ikke vært mer sak enn 1/4-side i AN, for at en klubb snakker til media er vitterlig ikke særlig spesielt.

Er kritisk til mye med Glimt, men akkurat denne skjønner jeg. Spesielt siden AN og BodøNU er noe av det mest klikkhungrige media-norge har å by på, så her vil mange vegre seg for å være en del av "Du vil ikke tro hva som skjedde når"-journalistikken til de 2.

Og videre - media har all mulighet til å lage kritiske saker eller grave i informasjon hele året. Er vel bare å ringe dem eller møte opp.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Du verden. Vi har mye å stri med her på berget.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

JHA wrote: Thu Feb 21, 2019 10:06 am Bevares, nå ble jo nettopp dette diskutert før møtet og man ble ening om å prøve det slik.
Det eneste kjipe er at media som har kan spørre hva de vil alle andre dager i året, velger å servere piss fordi klubben ønsker å prøve å gjøre dette eksklusivt for supporterene. Lukter jo bortskjemt drittunge over hele håndteringen der
Leser du inne på Facebook-siden Glimtforum fremkommer det klart og tydelig at de ikke kan "spørre om hva de vil alle andre dager i året". Markus Jensen, redaktør i Bodø Nu, skriver:
"helt vesentlig informasjon som vi har etterspurt utallige ganger fra klubben. For eksempel hvordan det er mulig å finne ut i desember at du går med 6 millioner kroner i minus, ikke 2. Så får det være Glimts formening at dette skal være informasjon forbeholdt et lukket møte."

Media står fritt fram til å spørre, men ikke til å få svar, tydeligvis. Det stengte møtet er jo bare siste ledd i en helt elendig kommunikasjonsstrategi. Og jf. Jensen-sitatet er jo bildet krystallklart: En av hovedårsakene til at det er lite Glimt-stoff i lokalavisene (som med meget jevne mellomrom blir omtalt og kritisert her) er at Glimt ikke stiller opp. Den mediestrategien (hvis den i det hele tatt kan kalles det) til Glimt er pill råtten. Beviset? Tilskuertallet utgjør en sentral del av bevisgrunnlaget. Vi har dette og en styreleder som skal fortelle lokalaviser hva som er en god sak og ikke. På tide med en sjelegranskning, Glimt.

Og som Jensen også påpeker: Dette handler ikke om at _MEDIA_ skal få tilgang. Det handler om at vi, potensielle Aspmyra-tilskuere, ikke får tilgang.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Knuta wrote: Thu Feb 21, 2019 10:12 am Du verden. Vi har mye å stri med her på berget.
Dette er rimelig billig hersketeknikk.

Positivt at de åpner neste møte for media, så får vi håpe at de evt vil svare på spørsmål om økonomien neste gang også, og at de ikke anser seg som ferdig med det etter møtet der de "testet" det å ikke ha media til stede.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

38 dager til seriestart, og dette er status for spillerstallen:

Keeperplass
Ricardo OK
Ingen etablert reserve

Forsvar
Reitan Skulder
Isidoro OK
Lode OK
Bjørkan Uavklart
Moe (syk)
Øyvann (Vrist)

Midtbane
Tjærandsen-Skau Lyske
Konradsen OK
Evjen Rekonvalesens
Sigurjonsson Legg
Berg OK
Moberg OK
Saltnes OK

Angrep
Zinckernagel Rekonvalesens
Herrem Astma
Kupen Rekonvalesens

R. Hauge OK
Layouni (syk)
J. P. Hauge OK
Hanssen OK

Greit at vi har 27-0 på fire kamper og alt det der, men dette lover ikke fryktelig bra for sesongoppkjøringa som helhet, gjør det vel?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

I lengden vil manglende kvalitet på trening prege oss ja,sikkert fint for de unggutta de fyller på med tho. Merker meg at det er ingen referansespillere,kanskje kun Saltnes og tildels Moe som virkelig vet hva dette handler om. Ellers mange som kun har fjoråret.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Om man har en liten forkjøelse 5 uker før seristart så betyr vel det ingenting som med Moe, Layouni. Zinckernagel og Kupen blir med til Spania. Evjen er tilbake ca 20 mars. Reitan vet jeg lite om. Bedre å vinne 27-0 enn å tape. Selvtillit er ikke noe man har men noe man får med gode opplevelser. Er veldig overrasket at så mange unge har tatt nivået. Vi stilte nesten med et B-lag mot Aafk og vant 3-0. Men jeg ønsker en midtstopper og rask bakromsspiss.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Kan vi håpe at vi kanskje ser en ketchupeffekt av systematisk talentutvikling over tid?

Jeg synes Glimt har veldig mye spennende unge på gang nå. Jens Petter, Runar, William Arne, Patrick Berg, Bjørkan og mange flere viser seg frem. I tillegg har vi Andreas. Det er treningskamper, men det er ikke negativt å spille gode treningskamper. Ikke umulig mange av disse blir faste på laget etter hvert. Dessverre kan kun 11 spille av gangen, og dessverre er få av dem rene spisser.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Er for gammel til å bli optimistisk pga 27-0 i treningskamper mot svært dårlig motstand. Ålesund er kanskje de eneste av visst nivå som har stilt med førstelaget? Godset var vel bare b-spillere i første omgang, og de andre vi har møtt er strengt tatt bare fine å møte pga at vi ikke har nok egne spillere til å spille internkamp. Ikke en sur-gammel-gubbe-kommentar fra meg, men nok år på baken til å ha sett dette før.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Jeg tror heller ikke resultatene i treningskampene har så mye å si hvordan sesongen blir. Men det som jeg ser som positivt at det er veldig mye hurtighet og teknikk i laget. Akkurat det er veldig viktige elementer i dagens fotball. Når det gjelder kampen mot Godset så maglet Godset 2 nøkkelspillere, resten var og er en del av 16 manns troppen. Glimt stilte vel så og si med et 'juniorlag', og når en ser på de som startet mot Aafk så var jeg helt sikkert på tap i den kampen. Derfor er jeg overrasket når Bohinen sier at det var vedlig mye trøkk i Glimt laget og det med mange unge uerfarne spillere. Det er tydelig at trenings filosofien til KK begynner å gi resultater. Nå foretrekker jeg å være optimist, men dog realist. Er veldig spent på hvem som blir start ellveren i første seriekamp. Nå er jeg forresten en gammal gubbe.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Ja det er veldig bra teknikk på mange. Sånn var det ikke i gamle dager.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Garrincha wrote: Fri Feb 22, 2019 12:25 pm Ja det er veldig bra teknikk på mange. Sånn var det ikke i gamle dager.
Historisk har vi hatt masse teknikk i Glimt-laget med brødrene Berg og Dutte som enestående. I tillegg en del spillere med mye fart, men med dårlig teknikk. Nevner ikke navn. I fjor synes jeg Glimt periodevis spilte som i sirup, men en midtbane som stadig senket tempo og en spiss uten bevegelse og fart. Ser en endring til det bedre i år. Gleder meg til at Zinckernagel kommer tilbake og en frisk Evjen. Kupen er jeg spent på, men historisk sett er det vanskelig å komme tilbake etter et langtidsskade. Vi må få inn en kvalitetsspiss, det er der bøygen ligger.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Hvor lang tid trenger en spiller vanligvis på å komme i kampform etter mer enn tre uker ute med skade, tro? Så klart kommer det an på skaden, men hvis vi skal gjette?

Og: Hvor lang tid trenger en spiller på å finne sin plass i laget når han kommer inn?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Vi har selvfølgelig hatt mange gode tekniske spillere opp i gjennom årene. Men jeg synes helt generelt at dagens spillere er bedre teknisk idag kontra i gamle dager.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Ønsker å presiere/konkretisere den kritikken jeg har ytret mot Glimt-kommunikasjonen lengre opp her. For det fremkommer jo klart og tydelig at mye av årsaken til lite Glimt-stoff i lokalpressen er mangelen på tilgang. Mangelen på svar. Mangelen på velvilje fra Glimt side.

Når du driver med kommunikasjon er det ikke så mange målbare parametere en kan bedømme om en strategi er vellykket. I fotball knytter det seg til to parametere, slik jeg ser det. Det er generell oppslutning (TV-tall, entusiasme) og især tilskuertall.

Hvordan kan Ramsvik & co mene at den kommunikasjonsstrategien Glimt har fulgt de siste par årene har vært vellykket? Unnskylder man seg med at tilskuertallene all over er på nedadgående kurve? Dette har definitivt noe med saken å gjøre, men kan på langt nær forklare alt.

I Norge er, og har vært de siste 15-20 årene, det en tendens til å tro at eksklusivitet er veien å gå. Stengte treninger og lite tilgang på spillere er melodien. Jeg kan til en viss grad forstå behovet for regulering i byer som Bergen med to konkurrende lokalaviser i tillegg til et Brann-offensivt TV 2 + at klubben er så stor at interessen fra Oslo-pressen er tilstede. Men de samme parametere jeg omtaler lengre opp her taler jo for at begrensningene man ilegger pressen er for store. Det kommer jo ikke folk på stadion. Selv i en gullkamp sliter de med å engasjere. Mye av grunnen kan nok også skyldes det dritakjedelige spillet til LAN, men læll... Reguleringen fører til en distanse mellom spillere og fans, og det båndet leder til tomme stadionseter. Og hvordan kan det påvirke spillerne å være tilgjengelig for pressen hver dag etter en trening? Overført til Bodø har man to lokalaviser og nesten ingen rikspresse å prate om.

I amerikansk idrett, der de forøvrig ikke sliter med tomme stadionseter (ei heller TV-seere), har de sågar åpne GARDEROBER etter trening og kamp. Og nøkkelspillerne i NFL har to dager de MÅ stille på pressekonferanser i uken opp mot kamp. Det har aldri vært flere profiler enn hva det er i NBA i dag. Interessen for NBA har aldri vært større. Mye av grunnen skal selvsagt krediteres at spillerne oppfordres og får lov til å være aktiv i sosiale medier. Og får lov til å være seg selv der. Men den generelle medietilgangen er LANGT mindre striks enn hva den er i Norge og i Glimt. Her finner du mer om NBA-tendensen: https://www.fastcompany.com/90298947/nb ... anies-2019

Det er gjennom media man bygger profiler. Overført til Premier League er det ikke tilfeldig at mange ser på managerne som de største profilene. Det er også disse som prater mest med media. Obligatorisk med pressekonferanse dagen før kamp og pk rett etter kamp - i tillegg til mixed zone-tilgang. Og den tendensen man ser at Glimt ønsker å bygge disse profilene gjennom egne medier; glimt.no, Facebook, Twitter, Instagram... De som ikke oppsøker disse stedene (og det finnes HAUGEVIS av disse) får ikke ta del i dette. Det er en sirkel som aldri utvider seg.

Så mine spørsmål til Glimt-ledelsen er egentlig disse: Hva er egentlig mediestrategien? Hva er tanken bak? Og har dere noen tall som støtter opp om at dette er veien å gå?
Locked