Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Uten sentrallinja i midten av februar, uavhengig av godt salg og gode treningsresultater, i tillegg en rekke andre skader, er alt annet enn oppløftende. Selv med Angel ute, er tiden for Oliver allerede slutt, tror jeg. Det var vel klart allerede da han ble plassert bak Angel, Berg og Ask i de første treningskampene. Bjørkan forteller ofte at de har tatt steg, men problemet er at laget som tar stegene, forsvinner (Opseth, Bjørnbak, Angel, Drage, Jacobsen, Wollen Steen, Olsen, Jonassen, Popovic, Krysiak, Tagbajumi, og trolig Oliver og Herrem).

Forhåpentligvis skal en nytt førstelag bygges med ny spiss, ny midtstopper, og et nytt anker, slik jeg tolker Knutsen. Reitan, Zinckernagel og Kupen, er forhåpentligvis også førstelagsspillere, kanskje også Evjen, men skadet fram til seriestart, og da blir mer enn halvparten av serielaget ukjente for hverandre, og den bærende sentrallinja ukjent med B/G.

Bjørkan skrev etter sin første sesong i 2016: "Stabilitet og kontinuitet er viktig i forhold til å utvikle relasjoner og gode resultater...... Vi må innrømme at utskiftingene i løpet av 2016 ble i overkant store,...". Nå er det enda flere utskiftninger, rene "massakren", og enda mindre stabilitet enn den gangen.

Kanskje kan vi håpe på noen skikkelige overraskelser, som jeg "drømmer" om:
Ricardo - Reitan, Bergan, Lode, Bjørkan - Zinckernagel, Gregersen, Saltnes - Kupen, Gustaf Nilsson, Layouni
JHA
Posts: 949
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

ecke wrote: Fri Feb 15, 2019 11:42 pmKanskje kan vi håpe på noen skikkelige overraskelser, som jeg "drømmer" om:
Ricardo - Reitan, Bergan, Lode, Bjørkan - Zinckernagel, Gregersen, Saltnes - Kupen, Gustaf Nilsson, Layouni
Er Gustaf Nilsson tilgjengelig? Hadde varmet et godt gammeldags 4-3-3 hjerte med en slik signering.
Molde vil vel helst låne ut Gregersen, redd han blir dyr ved kjøp. Bergan er jeg litt mere usikker på.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Dersom Gregersen hadde vært tilgjengelig, ville han vært et naturlig første kjøpsprosjekt, og leie dersom det var eneste mulighet. Men nå går han visstnok til Elfsborg. https://www.nettavisen.no/sport/hevder- ... 94029.html.

Han har selv gitt uttrykk for usikkerhet for sin posisjon i klubben, med Bjørnbak inn og stadig nye midtbanespillere som kommer. Gregersen spiller midtstopper, og sentral midtbane slik han engang var. Da kan man også hente Family som utviklingsprosjekt uten sportslig risiko.

Vejle har høylydt erklært at de nå er en selgende klubb da de solgte Rasmus Lauritsen, for 3 mill. til Norrkøping i februar 2019. Gustaf Nilsson har fallt i verdi etter at han gikk til Brøndby fra Falkenberg. Han har vært innom Silkeborg på utleie, og gikk til Vejle for antatt like i overkant av millionen. Han er ikke førstevalget i Vejle, slik jeg kan se, og en pris omkring Zinckernagels kan sikkert være mulig. Men Bjørkan må overbevise Nilsson om at han kan følge i fotsporene til Ibba, Sørloth, Azemi og Opseth. Jeg får tro at Layounis vei fra Brage/Degerfors til spennende eliteseriespiller i B/G, og Zinckernagel fra benken i Sønderjyske til suksess i B/G, er gode argumenter.
JHA
Posts: 949
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Gregersen drar dessverre til Sverige på lån. Ja skulle gjerne sett han i klubben, men ikke på lån.

Da er det bare å lete videre :D
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Lån hadde vært helt OK, og da hentet Family som utviklingsspiller. Trolig hadde lån vært mulig med å koble salg av Bjørnbak med lån av Gregersen (m opsjon på kjøp).
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Ecke, du kan da ikke drømme om Vegard Bergan. Spør hvilken som helst person med relasjon til Odd, og du vil få det samme svaret. Han har ikke holdt nivået. Posisjonerer seg som en guttespiller og mangler forståelse.
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Usikkerheten om Bergan er jeg enig i, og som jeg har sagt tidligere, det er en grunn til at Odd lar han gå. Gregersen hadde vært ideelt. B/G kunne "gamblet" med alternativene, Oliver på midten og Gregersen bak, eller også Family eller Bergan i midtforsvaret med Gregersen foran.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Tror Gregersen hadde vært knall jeg også...
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Hadde det vært mulig å lurt tilbake Pontus Silfwer til Norge mon tro?

Storspilte jo for et par år siden i Mjøndalen. Fikk kapteinsbindet etter 2 mnd i klubben. Solgt til Halmstad som nå rykket opp til Allsvenskan. Veldig god midtbanespiller.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Gregersen ville vært perfekt.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

18-åring fra Nigeria skal prøve seg: https://sportshjornet.com/live-det-nors ... zeKLPcrKaw
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Det lille jeg ser av hans aksjoner for VIF mot Dynamo Kiev er hvertfall en spiller med bra fart og OK fysikk. Er definitivt noe der av interesse men om det er nok er umulig å si basert på det lille han var involvert i den kampen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Om ikke Friday kunne satses på fordi han trenger 6 mnd på å bli fast ES-spiller, ja da skal det vel mye til for at en 18-åring skal vise seg god nok for spissplassen?
Una mas cerveza.
JHA
Posts: 949
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Nå er det vel gjerne slik at et midstopper bør være litt mere stabilt god enn hva en spiss kan være.
Jeg sier jatakk begge deler, u20 spillere fra Nigeria høres absolutt ikke dumt ut.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Dersom Boniface blir aktuell, er det kanskje fornuftig å se Family som en del av sosial tilrettelegging for to unge og ukjente med verden.
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Veldig naturlig.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2201 times
Been thanked: 362 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Peis på og få inn noen som kan bli gode investeringer.
@liverglimt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Sportshjørnet har en oversikt over det de mener er Obosligaens mest spennende spillere. Her må det være noen som kan være interessant for Glimt. Mulig de er dyre, særlig dem fra opprykkskandidatene Aafk og Sogndal, men det kan lønne seg senere, om man blir gode på regnskap.
Fotball er nesten alltid morsomt
JHA
Posts: 949
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Boniface har imponert på trening og skal starte treningskampen i morgen. Spennende spennende!
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Hvis det ender med kontrakt håper jeg Family også hentes. Tror det er som natt og dag om en får med seg en landsmann når en tar turen til Nord-Norge. Ser ellers at RBK ønsker å låne ut Faye-Lund. Kriseløsning på keeperplassen?
JHA
Posts: 949
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Boniface ser ut til å ha samme fysikk som Moberg. Ganske like der de varmer opp.
Det må jo bare bety at han er bedre enn Ronaldo!!
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Glenn P
Posts: 2811
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

Høres jo ut som en meget interessant signering denne Victor Okoh Boniface. Hadde gjerne sett for meg at Glimt kapret en spiss som går rett inn i startellleveren, og har levert på Eliteserienivå tidligere. Vålerenga hadde Boni på prøvespill, men ble ikke noe der. En kommentar fra VIF-forum som festet seg var at han var for lik andre i troppen. Glimt trenger spisser, og akkurat nå ser jeg dessverre ikke kvaliteten som trengs i hverken Herrem eller spiss-Moberg. Kan ikke tenke meg at Boni er så skrekkelig kravstor, og Glimt kan lokke med at alle spissene til Glimt drar til utlandet 8) "Football Manageren" i meg sier signèr, men Glimt må tenke på økonomien, og dersom det er enten Boni eller en etablert spiss, bør det satses på det trygge ettersom Glimt har en del egne talenter og Kupen som fortsatt skal få lov til å vise hva han kan.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Noen som vet hvor lenge Boniface er på prøvespill?
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Hvor blir det av nye spillere? Vi er snart i mars! Blir vell noen panikksigneringer snart. Vil ha en gladnyhet snart. Ikke bare nye spillere, men noen som holder nivået!
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Willis Forko var jo en strålende signering i syvende time, men noen god strategi er det ikke.
Una mas cerveza.
Post Reply