Spillertråd: Patrick Berg

Moderator: Larsen

Svar
Brukeravatar
G-s-enz
Sted: Målselv
Has thanked: 8 times
Been thanked: 9 times

Re: Spillertråd: Patrick Berg

Legg inn av G-s-enz » tor mar 14, 2019 11:19 pm

Om det var siktet til meg så nei har ikke bestemt meg for at han ikke kommer til å lykkes. Problemet er at ingen kommer med gode argumenter for at han skal lykkes(som omhandler det vi ser på banen). Ingenting hadde vært bedre enn om det ble ei suksesshistorie. Hadde vært deilig å ta feil så kan de som hadde rett hovere over det akkurat som jeg kan hovere over å være en av få som hadde trua på Saltnes,sånn det er å diskutere fotball👌

Hører på eurosport sin podcast med Saltnes og Berg at begge har mental trener(samt 7 til på laget),meget bra. Berg sier det har hjulpet han ift inngang på kamper samt å klare å gi mer faen enn tidligere. Det vil jo hvertfall hjelpe han med problemet tidligere der han aldri traff på tenningsnivået når kampen startet.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevner at vi bør skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!

Larsson
Been thanked: 22 times

Legg inn av Larsson » fre mar 15, 2019 4:27 am

Garrincha skrev:
tor mar 14, 2019 12:19 pm
Dere som har bestemt dere for at han ikke kommer til å lykkes, vi vet det og det trengs ikke å diskuteres i annen hver post. Jeg skal snakke for min egen del, og jeg blir litt sliten av å lese diskusjoner der partene så åpenbart argumenterer for en holdning de bare har bestemt seg for på forhånd. Men for all del, vi har jo heldigvis ytringsfrihet. I fjor var det fullt kjør med Angel og nå er det på'an igjen med Berg.
Hvis du er i den tro at jeg misliker tanken på å ha en lokal gutt oppvokst mellom Aspmyra og Nordlandshallen er jeg redd du har misforstått. Snarere tvert i mot, jeg må være en av de mest ihuga supporterne av nordnorske spillere her inne. Jeg har sågar tatt til orde for et basksisk styrevedtak som går på at kun spillere med nordnorsk tilknytning bør spille i Glimt. Og ikke vær i tvil: Om Berg er en av Glimts tre beste spilere denne sesongen kommer jeg til å være kjempeglad. Det betyr at Glimt har produsert nok en Eliteserie-spiller med videresalgspotensiale som kan finansiere videre drift.

Problemet er jo bare at han ikke er god nok. Inne i sitt 22. år, har ikke vist én tellende Eliteserie-kamp at han har toppnivået inne og det var ingen interesse for ham fra andre klubber da han forlenget i fjor sommer. Beina går for tregt, han lager for mange (unødvendige) frispark, han spiller vekk ballen i helt enkle situasjoner og taper for mange dueller - både langs bakken og i lufta. Ja, det så tidvis bedre ut mot VIF (det tannløse AaFK-laget i Nordlandshallen er ikke representativt for hva Glimt kommer til å møte i 28-29 seriekamper denne sesongen), men én treningskamp? Skulle ikke det bare mangle når han er inne i sin femte sesong på seniornivå og har så mange minutter i beltet? Viljar Nordberg var god i en treningskamp mot kvalifisert motstand. Det betyr ikke at han var god nok for Eliteserien.

Hva i all verden er det som gir dere troen på ham? Annet enn at Knutsen roser jobben han har gjort i vinter? Hvilke kvaliteter er det dere ser? Hvilke faktum er det dere legger til grunn for synspunktet deres?

Det siste har jeg spurt om en rekke ganger, men har fortsatt ikke fått et eneste svar. Og det tror jeg forteller det meste.

Glimt1916
Been thanked: 3 times

Legg inn av Glimt1916 » fre mar 15, 2019 1:34 pm

Han engasjerer i hvert fall folk, det er jo en positiv bivirkning av å benytte lokale spillere.
Form is temporary, class is permanent.

Playmaker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Legg inn av Playmaker » fre mar 15, 2019 3:28 pm

Godkjent match. Må man vel kunne si :-)

Hehe.

JHA
Has thanked: 6 times
Been thanked: 11 times

Legg inn av JHA » fre mar 15, 2019 5:08 pm

Glimts beste i nok en kamp. Gleder meg mer og mer over utviklingen til denne gutten :)

Brukeravatar
gavharr
Sted: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Legg inn av gavharr » fre mar 15, 2019 5:42 pm

Bra kamp, absolutt, men synes kanskje Lode var enda bedre :)
Uansett godt å se at Patrick Berg ser mer og mer ut som en spiller som kan bidra for dette Glimtlaget.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."

JHA

Legg inn av JHA » fre mar 15, 2019 6:17 pm

Nettavisens fotballekspert er i alle fall enig med meg ang utviklingen til unge Berg:

"Jeg synes at Patrik Berg ser fantastisk bra ut, denne vinteren her har han virkelig tatt taktpinnen i Bodø Glimt og er en spiller de kan bygge laget rundt nå."

jendoriluka
Been thanked: 1 time

Legg inn av jendoriluka » fre mar 15, 2019 6:45 pm

@larsson

Det er vanskelig å ta kritikken din mot P. Berg seriøst når du oppstiller spørsmålet om "hvilke faktum" det legges til grunn. Jeg regner med folk baserer sin vurdering på fotballkamper. For øvrig er fotball subjektivt -- heldigvis.

P. Berg har en del gode kvaliteter. Han har en fin pasnings- og skuddfot. Han er nokså rask i forflytningene over korte distanser. Problemet har tidligere vært at han "faller utenfor" i kampene -- dette synes i alle hovedsak å være en mental greie. Klarer han å "være på" har han tekniske og fysiske ferdigheter til å gjøre det bra i tippeligaen -- noe treningskampene viser.

Så får vi håpe at P. Berg lykkes også i seriespill. Det er ikke opplagt. Det er først i seriespill og når det virkelig gjelder, at de mentale ferdighetene til en spiller viser seg.
Sist redigert av jendoriluka den fre mar 15, 2019 6:50 pm, redigert 1 gang totalt.

Larsson

Legg inn av Larsson » fre mar 15, 2019 6:49 pm

Sorry ass. Å være en god fotballspiller eller ikke er en ganske objektiv vurdering. Gjør du flere dårlige involveringer enn gode er du objektivt sett en dårlig fotballspiller. Det har vært det soleklare faktum hva angår Berg.

Men det ser jo ut til å endre seg nå.

JHA

Legg inn av JHA » man mar 18, 2019 3:44 pm

I Glimt har det vært mange spillere som har tatt steg i vinter. Patrick Berg kunne forlatt gratis i fjor, og ville bort. Nå får vi meldinger, fra både agenter og motspillere, om at han ser ut som "a million dollars". -Stian Høgland

Brukeravatar
Novi
Sted: Trondheim
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times

Legg inn av Novi » man mar 18, 2019 6:37 pm

Larsson skrev:
fre mar 15, 2019 6:49 pm
Sorry ass. Å være en god fotballspiller eller ikke er en ganske objektiv vurdering. Gjør du flere dårlige involveringer enn gode er du objektivt sett en dårlig fotballspiller.
Må vel også ha inn forhold som kostnad (kjøp/lønn) og alder. For en klubb som Glimt er det ganske betydelig for om vi syns en spiller er "god".

Men dette er ikke en diskusjon jeg vil dra mye lengre per nå - rimelig ferdigdiskutert frem til sesongen starter egentlig :)
Una mas cerveza.

Larsson

Legg inn av Larsson » man mar 18, 2019 10:17 pm

Ich auch.

Svar