Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

B/G kunne gått inn for flere salg i 2021. Det gjorde de ikke. Junker ble de "tvunget" til å gi slipp på. Selv om mange er på utgående etter 2022, tror jeg at de samme holdningene til spillersalg vil være neste år. B/G ønsker å bygge lag og ei sportslig framtid. Jeg tror det må store summer, veldig store summer for at stallen skal tappes for mange spillere.
Last edited by ecke on Tue Dec 07, 2021 12:56 pm, edited 1 time in total.
Glenn P
Posts: 2836
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

Er litt synd at Amundsen ikke har spilt seg til fast plass hos polka, er ikke et styrketegn.

Ask har vært spennende å se de få gangene jeg har sett han. Kan gå inn som en utfordrer til neste sesong, og er kanskje pdd. den etter Hagen i ankerrollen når Berg forsvinner.
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Skulle ikke forundre meg om Berg blir ut kontraktstiden. Tror kun bud over 50 kan gjøre noe med det.
Med historien om at det er bedre å la spillere gå ut kontraktstiden og få resultater istedet for små salg, så er det kun Lode som kan forlate av de viktige spilleren. Tipper at hvis KK forlenger, så gjør Lode også det.

Gode kontrakter på KK,Berg,Bot,Sol og Lode er julegave ønskene.

Da er det eneste vi trenger, venstre back. Og skulle ikke forundre meg om han allerede er i stallen.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
kengu
Posts: 32
Joined: Thu Jun 25, 2020 10:46 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by kengu »

Har noen en oversikt over hvor lenge kontraktene til spillerne på dagens lag varer?
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Det er bare å søke på forumet. Novi har laget en fil.
@liverglimt
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Una mas cerveza.
kengu
Posts: 32
Joined: Thu Jun 25, 2020 10:46 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by kengu »

Takk Novi!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

At 7 stykker forsvinner ut portene på Aspmyra virker litt i overkant. Nå er klubben tross alt i en situasjon hvor den ikke trenger å selge alle samtidig. At Berg og Lode forsvinner føler jeg meg ganske trygg på, men hvorfor skulle vi selge Sampsted og Haikin?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Glenn P
Posts: 2836
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

Kommer det en storklubb fra Russland og banker på Haikin-døra, ja da skal det bli artig å se om Thomassen legger e-posten i søppelmappa…
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Joda, ser den, det er ikke ofte man selger keepere utenlands, men foreløpig har det vel ikke vært noen henvendelser? Og om budet er under 10 mill. så tipper jeg det er relativt uaktuelt for Glimt å selge.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Tjaaa, hvor langt unna er Smiths og ta over? Han virker ikke som typen som finner seg i og være evig 2.valg. Kommer det et OK bud på Haikin så kan det være man tar en prat med spilleren selv, tror jeg. Han har vært bedre enn forventet mens Smiths har vært dårligere enn forventet. Uten at han har vært helt enorm. Førstemålet til Brann var f.eks. ikke helt utagbart for en keeper med litt mer rekkevidde og trygghet i feltet.
Una mas cerveza.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Hva skulle i så fall en akseptabel pris på Haikin være? Står til ca 6mill på transfermarkt må uten oppdatering siden I sommer. Landslagsuttak og europaerfaring betyr jo pluss i boka. Så pris mellom 15-20mill?
User avatar
Vix
Posts: 765
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 126 times
Been thanked: 123 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vix »

gavharr wrote: Tue Dec 07, 2021 2:44 pm At 7 stykker forsvinner ut portene på Aspmyra virker litt i overkant. Nå er klubben tross alt i en situasjon hvor den ikke trenger å selge alle samtidig. At Berg og Lode forsvinner føler jeg meg ganske trygg på, men hvorfor skulle vi selge Sampsted og Haikin?
Ja, eller Solbakken?
Botheim kan man kanskje tillate seg å selge siden man har et par veldig spennende midtspisser igjen i troppen - hvis interessen er sånn som det går rykter om. Berg forsvinner fordi han ikke har lagt skjul på at han ønsker seg videre. Da fortjener han å få gå selv om Glimt ikke får 50 millioner for ham.
På venstre ving håper jeg vi satser på noen andre enn Pellegrino.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Haikin kan gå for 10 mill+. Er ikke realistisk og få noe mer, og jeg antar at Smiths ikke er langt unna (det vet jo klubben bedre, selvsagt). Hagen har spilt bra både i ES og Europa, så vi selger Berg for 25 mill+. Er en god story for ham og bli satt en slik verdi på, og en god story for Glimt at vi selger en Berg.

Tror også vi kan ha en bedre ving enn Pelle på venstre. Mvuka er nok ikke der i dag, så der må det noen inn. Forøvrig ikke umulig at vi forlenger med Pelle, og han også blir bedre etter en sesongoppkjøring med laget.
Una mas cerveza.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jonsnow »

@Novi det jeg skrev var en liste som er helt usannsynlig da mange her skrev ned en del spillere som vi aldri kommer til kjøpe/hente, per dags dato er vel bare Evjen som er en pitteliten sjangse for at man kan dra i land!

Wemanbongo og Serbesic burde vi prøve på.

Totland hos polkagrisene er spennede

Og se litt på diverse spillere i 1 div. Som har gjort det bra, gjerne:
Ismaheel (blir dyr tror jeg da flere utelandske klubber lukter på han)
Flere stk på Jerv feks.
Willis Furtado.

Og så er det litt etter hvem som rykker ned om det er noen inntresange der, mener brann har flere og Stabæk, mens Mjøndalen ikke har en enste jeg kan se for meg ville være til nytte.

Brann:
David Møller Wolfe,
Niklas Jensen Wassberg
Moonga Simba
Felix Horn Myhre
Robert Taylor

Stabæk:
Oliver vallaker Edvardasen
Kornelius Normann Hansen
Markus Solbakken

Så får man bare se hva som skjer framover, kommer jo helt ann på hvem som drar på hva vi trenger.
Glenn P
Posts: 2836
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

Sturla Ottesen på Stabæk er også en interessant spiller. Kunne kanskje omskolert han fra høyre til venstreback. Husker ikke helt på stående fot om han kan bruke venstre også, som egentlig er et must om han skal være back. Kan ikke ha en en-fotet back på "feil" side.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Synes Olden Larsen fra Mjøndalen er interessant. Tror han kunne vært ypperlig som indreløper i Glimt. Målfarlig, bra løpskapasitet og godt nærteknikk. Men så er jo det en posisjon hvor vi har litt å velge i.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Noen som har innblikk i hvordan nivået på akademiet i glimt er? Er det noen som kan ta steget opp utenom de som er på utlån per idag i andre klubber?
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Jeg tror ikke det,de som er nærmest er imo Beck Hansen(?) og Bay Larsen. De er begge offensive spillere men er nok for langt unna,tipper det er sunt med nok ett år på Glimt 2. De var trossalt bare noen få poeng unna nedrykk i ei svak 3.divisjonsavdeling.

Så har man jo Johnsplass der som kanskje kan bli back-up på høyreback men synes ikke han har utviklet seg noe særlig i år og heller ikke vært spesielt bra. Karlsen Sundsvåg kan kaaaanskje også bli en ok venstreback på sikt men synes også disse to bør holde seg til Glimt 2.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pondus »

Takker for tilbakemelding, G-s-enz....
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16606
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

Børre vil ha August Mikkelsen
https://www.an.no/la-oss-fa-se-august-m ... -4-1520096

Tru det hadde blitt fyr i teltet i isødet om det hadde skjedd. Bøffe arvesølvet til TIL.
:lol:

Skulle likt og sett han i gult, dog. Meget god.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Shithousery, dette. Av ypperste merke.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Hvis dem sier nei til 6 millioner for Totland så tror dem sikkert at dem får 30 millioner for Mikkelsen.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

De er vel ikke i posisjon til og si nei til så veldig mye. Er vel mer snakk om at om Glimt legger millionene på bordet så begynner agenten og tromme opp andre interessenter. Og om de ikke er der eller ønsker by mer, vel...
Una mas cerveza.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimterfrem »

Mikkelsen er et bra talent, men prisen TIL kommer til å kreve er for mye for en spiller som ikke kommer til å være fast hos oss. Ja, vi er faktisk i en slik posisjon (spesielt hvis vi vinner serien i år også) at TIL før eller siden må selge til oss. Men de kommer til å skru opp en skyhøy pris for å la spillere gå. Det er ikke verdt det. Det er noen spennende OBOS-spillere rundt omkring, men regner også med at klubben ser utenlands. Vi kan fort finne noe gull i land som Tsjekkia og Serbia, der vi har kikket på spillere før. Det blir uansett et spennende overgangsvindu.

Dersom Brann rykker ned, så tror jeg vi kan få en fin pris på Robert Taylor. En spiller jeg tror kan skinne hos oss i vårt system. Muligheten er der også for at han kan spille venstre vingback, det har han gjort for både Finland og TIL.
Post Reply