Treningskamper / Sesongoppkjøring 2023

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2022

Post by Glenn P »

Prøver meg på en liten oppsummering av hver spiller.

Smits 45min: Ble vel aldri satt helt på prøve, så lite å si der. Syns han var overraskende komfortabel med igangssettingene og spilte seg ofte trygt ut. Ikke Haikin-nivå, men dette lovde bra!

Alfons 90min(?): Mr. Stabil fortsetter vel som før. Defensivt gjør han noen småfeil hist og pist, men ti lå være kamp1 var det bra. Kan kanskje sette litt "skyld" på at det ble mye forandringer utover kampen, så samspillet satt ikke helt. Offensivt var det ok. Kom vel til noe innlegg, men ble aldri noe ut av det. Grei start, men det kan bare bli bedre.

Moe 45min(?): Stabil og fin. Rydder mye, og observerte vel egentlig ingen store minus.

Høibråten 60min(ish?): Syns dette var veldig lovende! Tar med ballen opp ofte, og tør spille på Hagen en del. Tar noen risker hist og der, men det er jo derfor man har treingskamper. Kommer til en stor sjanse på corner som keeper må strekke seg for å redde til ny corner.

Brice Wembagomo 45min: For en start på venstrebacken! Ser mye "Bjørkan" i det offensive! Drar seg lett forbi spillere, og drar seg fint innover i banen. Glir ikke så bra i den siste tredjedelen, men det kommer når han får spilt mer sammen med Salte og Pelle. Litt ugunstig kanskje at både Pelle og Brice er høyrebente og søker innover, så der må det virkelig terpes på å være tolmodig. Fikk aldri sett Brices innleggsføtter, kanskje det jeg er mest spent på. Defensivt var han ok. Tempo var bra, og stupte aldri inn uvørent osv. Virket veldig sliten litt tidlig, så bare å få trent han opp så har vi nytt gull!

Konradsen 80min(?): Godkjent.. Var vel ganske usynlig, som man kanskje kan tolke litt som man vil. Gjør ingen ekstreme feil, men heller ingen stor offensiv/kreativ kraft. Dette var et godt lag Glimt møtte, så det ble nok mest fokus på det defensive.

Hagen 90min: Som forventa/frykta.. Gjør mye bra, skaffer seg rom og får spilt seg oppover i banen. Noe uryddig og en del somling og ballmist. Tenker vi setter dette på samme konto som egentlig alle andre, dette var første kamp.

Saltnes 70min(!?): Mannen leger jo sine skader kjappere enn Wolverine! Typisk "førstekamp" her også. Ville nok fått slakt om det var mot Eliteseriemotstand. Prøver på det kjære og kjente, men er rusk i maskineriet. Skaper mindre enn håpa, men spiller fine kombinasjoner på kant, men det blir dessverre aldri noe ut av de.

Solbakken 45min: Er litt skuffa. Hvis jeg leser rett så møtte han U-19 venstreback Kostyantyn Vivcharenko. Er på Ukrainas U21, så er ikke helt krise. Solbakken prøver mye, men får aldri vist farta si skikkelig, og er såklart rusten. Spiller på motsatt side, og med et litt stort utsnitt generelt, er det ikke så lett å få med seg eventuelle detaljer.

Boniface 45min: Er vel egentlig der han har vært hver gang han har spilt for Glimt. Prøver seg på noen dragninger og triks, lykkes til dels med det. Knutsen var hard etter kamp og sa Victor har gjort en dårlig jobb over jula, så legger litt på at hans fyiske form er dårlig. Scorer et fint mål i duell med flere spillere, kanskje det var de ekstra kiloene som hjalp han der! Spiller bra som møtende spiss og vinner ballen der, for så å spille bra til kant eller Saltnes/Konradsen når de kom opp. Var litt Botheim å spore i de møtende bevegelsene. Tenker de sitter bedre når han får trent litt.

Pelle 45min: Godkjent+ Er vel en kamp midt på treet, men langt fra de dårlige kampene han hadde i høst. Tenker om dette er det dårligste han viser, så er det mye fint i vente! Har vel slitt med Covid-19, så dette har jeg troa på!

_____

Innbyttere


Haikin 45min: Hadde kanskje litt mer å gjøre enn Smits da det ble mer rom utover kampen. Virket som sitt gamle jeg, så lite å bekymre seg over der.

Kvile 45min: Mye bra å se her! Tar med seg ballen fint opp og får gitt den videre. Blir jo en rotete kamp utover, og han tar vel over venstre stopper når Høibråten går ut. Ingenting negativt å si, så tenker dette var bra!

Amundsen 20min: Lite action på tampen, så skrekkelig lite å si. Har et par fine øyeblikk vir han drar seg fint forbi spissen.

Kongsro 45min: Bekler venstrebacken fint. En ny "usynlig" spiller, men det er lov i første kamp.Ble vel litt lurt etter 78 min hvor han ble litt hissig framover, men det er lov.

Sjøvold: 20min(?): Får ikke helt vist det kommentator sa "wow what a player". Har et fint driv, og vinner ballen. Vi egentlig ikke si at det var noe spesielt å si. Er flott med i angrep på overganger, så her lukter det målpoeng!

Komsoon 45min: Slår veldig gode dødballer! Kanskje den som overrasket meg mest! Spiller fint med Sampsted. Er vel også i litt julemodus, men syns han var kvikk og gjør mange gode valg. Vinner cornere, og får slått innlegg i spill. Kan fort ende med at han og Solbakken blir kantene som spiller mest når syklusen er i gang.

Nordås 45min. Var vel litt "meh". Hadde en enorm sjanse mot slutten hvor han bare ser stressa ut, har en skrekkelig touch som gjør at ballen bare ruller til keeper. Han jakter ballen og knekker nesa på keeperen, får gult kort.. Er stor og sterk, men er fortsatt fantastisk klumsete i kroppen. Vet ikke helt om jeg ser potensiale her.

Mvuka 45min: Dette var kampens svakeste spiller. Får ballen en del på kanten, og forsøker som regel å dra seg innover i banen. Har lavt tempo og rekkevidde, så ender fort opp med å gå rett i forsvarer, eller bare sende ballen videre. Er ikke feil å sende ballen videre, men det ble aldri noe farlig fra den gutten. Spilte siste del av kampen som indreløper etter Saltnes går ut og Hauge kommer inn. Er faktisk MYE bedre der! Hadde han vært 10cm høyere og noe bredere hadde jeg lett villet omskolere han dit. Så litt Evjen i han, om det er lov å si. Joel hadde vel Covid i jula, så er i dårligere fysisk form enn de fleste andre.

Hauge 10min(?). Ikke noe å si her, kampen var død da han kom inn, så det ble bare vas.

Tror dette var alle?

Oppsummert - Litt for mye rot, men dette er som sagt allerede lagt på kontoen "Årets første treningskamp", og en del har hatt Covid-19. Tendensene er der mtp. "Glimtspill", så nå er det to kamper til å finne de beste kombinasjonene
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2022

Post by Sulliken »

Moe hadde et minus, og det var å ikke vinne duellen der det ble scoring mot. Du ser det på kroppsråket hans også.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2022

Post by jendoriluka »

Noen som vet om Dynamo Kiev stilte med sterkt lag i dag?
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2022

Post by Vegard »

Stilte med tilnærmet toppet lag, men gjorde som Glimt mange bytter.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2022

Post by Novi »

Dagens lag:
Nikita Haikin – Alfons Sampsted, Sigurd Kvile, Marius Høibråten, Brice Wembangomo – Hugo Vetlesen, Elias Kristoffersen Hagen, Ulrik Saltnes - Ola Solbakken, Victor Okoh Boniface, Amahl Pellegrino.

Moe ute med kjenning i låret, Vetti, Sørli og Fet også ute. Men Hugo is back, og Espejord vil nok få noen minutter, sies det.
Una mas cerveza.
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2022

Post by Alexkid »

Fint lag dette! Det beste vi kunne stilt med vel omstendighetene tatt i betraktning. Men la det nå gå opp et lys. B/G trenger spillere som ikke hangler hele tiden!!! Hører ikke annet enn at spillere er skadet! Eller sitter å ser på.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2022

Post by Novi »

Man hører vel det man vil høre :) Jeg ser et lag med masse trøkk og potensiale, og vi stiller faktisk med samme midtbane som i Europa-kampene. Faktisk oppgradert fra Fet til Vetlesen, vil jeg påstå. Superhete Solbakken er der fortsatt, Pellegrino på vei opp. Usikkerhet rundt spiss og stopperplass er det, men det var det vel vitterlig i fjor også.
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2022

Post by Sulliken »

Dette er så langt definitivt ikke et steg opp fra forrige kamp.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Galnasen
Posts: 334
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 35 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2022

Post by Galnasen »

Enormt viktig trening dette. Møter et lag som står høyt med et enormt press. Ser tydelig at både midtstopperne og Hagen blir ukomfortable med situasjonen. Viktig at man da klarer å koble på indreløperne i frispillingen. Bedre de siste minuttene.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2022

Post by Glenn P »

Litt småforelska i Brice!

edit. Jinxa jeg den som faen..?
Last edited by Glenn P on Thu Feb 03, 2022 6:34 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2022

Post by Novi »

Super motstander og møte. Tydeligvis et lag som sliter med og score, men utfra sjansene de skaper så ser vi at vi må jobbe med balltap fremover.

Og ja, bakover er det noe samhandling det må jobbes med. Og det er jo det disse kampene er for.
Una mas cerveza.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2022

Post by jonsnow »

Brice er helt abnormt god, den farta han har og hvordan han løper opp bakover er bare så digg å se. Mye bra framover også. Så får vi håpe han ikke blei skadet der
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2022

Post by Glenn P »

Antar han går av til pause, men ser ut som det går veldig bra. Klar til å spille maks antall minutter neste torsdag håper jeg.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2022

Post by jonsnow »

Boniface ser ut til å fått kroppen i gang igjen! Jobber mye bedre i dag enn sist. Noen uker til med denne framgangen og vi kan få se det store gjennombruddet man han venter på for den karen.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2022

Post by MhepA »

Det skrytes mye, men det jeg først og fremst ser er en daff Solbakken og alt for mange feilpasninger generelt
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2022

Post by Sulliken »

Tror ikke Celtic skjelver i shortsene sine etter å ha sett denne omgangen.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2022

Post by Crazy horse »

Litt mer skjelving etter den suseren?
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2022

Post by Sulliken »

En usynlig Ulrik tar ansvar.

1-0
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2022

Post by jonsnow »

Deilig mål det der!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2022

Post by MhepA »

Fikk ikke med meg målet. Irriterende at det ikke går ann å spole tilbake.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2022

Post by jonsnow »

Må skryte av de få som gjør det bra, kunne ha sotte å slaktet store deler av laget, men velger heller å ta det posetive. Siden dette er treningskamp 2 etter vinter/julepausen så forventer i hvertfall ikke jeg så alt for mye, mye nytt som skal prøves ut og få til et samspill.

Vetlesen har gjort en meget pen figur i dag. Stort sett bra framover og jobber bra bakover! Haikin får god kjent, mens resten kunne man ha slaktet kraftig så langt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2022

Post by Novi »

Apropos spole tilbake, mener kommentatoren pratet om Dynamo Kiev som 'russisk motstand' i innledningen til kampen. Litt spesielt dårlig timing på en slik kommentar :D
Una mas cerveza.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2022

Post by Novi »

jonsnow wrote: Thu Feb 03, 2022 7:23 pm Må skryte av de få som gjør det bra, kunne ha sotte å slaktet store deler av laget, men velger heller å ta det posetive. Siden dette er treningskamp 2 etter vinter/julepausen så forventer i hvertfall ikke jeg så alt for mye, mye nytt som skal prøves ut og få til et samspill.

Vetlesen har gjort en meget pen figur i dag. Stort sett bra framover og jobber bra bakover! Haikin får god kjent, mens resten kunne man ha slaktet kraftig så langt
Fiffig at du trekker frem Vetlesen, syns han har vært lite venn med ballen i dag. Sampsted syns jeg har vært svært god, fortsetter der han slapp. Så er det samspillet som ikke sitter, og da blir det fleste seende litt småruskete ut.
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2022

Post by Sulliken »

Ser ut som at Glimt står kampen bedre ut nå.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Treningskamper / Sesongoppkjøring 2022

Post by Crazy horse »

Novi wrote: Thu Feb 03, 2022 7:26 pm Apropos spole tilbake, mener kommentatoren pratet om Dynamo Kiev som 'russisk motstand' i innledningen til kampen. Litt spesielt dårlig timing på en slik kommentar :D
Stryk i Geografi får han også... Kiev!
Fotball er nesten alltid morsomt
Post Reply