Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Hvis Nordås selges så håper jeg det hentes inn et spisstalent.

Ikke til forkleinelse for Salvesen og Espejord, men det er litt mer spennende å i tillegg ha et ungt talent som ingen helt sikkert vet hvor god kommer til å bli. Synes Nordås viser prov på en del ting som jeg savner fra våre to andre spisser
Last edited by Nordlys on Sat Dec 03, 2022 10:07 pm, edited 1 time in total.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Helt enig med deg i det Nordlys.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Småryktes at Pelle vurderer gammelklubben til Lode, en god sign on fee + sluttpakke etter 6 mnd er noe de fleste hadde takket ja til. Isåfall spennende å se hvordan venstresiden ser ut om en mnd.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Pelle i Bundesliga høres ut som en fryktelig dårlig match.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Hvis det er de ryktene på Twitter, så er det vel kun blitt spekulert litt på bakgrunn av spekulasjoner i tyske Derwesten, som visstnok er et nettsted med veldig dårlig troverdighet.

https://www.derwesten.de/sport/fussball ... 35895.html


Kan ikke tenke meg han drar dit.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Han har tatt valg kun med tanke på pengeboka tidligere, så angret seg (noe som er lettere når pengeboka allerede er full) Kjenner jeg er 50/50 selv om jeg skulle tru Lode sin erfaring vil gjøre den klubben totalt uaktuell.
Men for å gjøre dette topic relatert.
Hvis vi fikk velge erstatteren fritt, Mikkelsen eller Hauge?
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Pellegrino er jo jævlig glad i å spille, han har ikke mye lyst å sitte på benken. I Schalke er vel sjansen liten for spilletid.

Jeg ville valgt Hauge lett. Han må se å komme seg til en klubb som kan bruke han riktig, akkurat nå har han spilt vingback i Belgia :?: Det må vel være en posisjon han passer minst i på hele banen spør du meg.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Det karrierefallet til JPH ville jeg styrt unna. Mikkelsen er på tur opp!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Han har ikke vært spesielt lur/heldig i klubbvalgene sine. Vi så hva som var i emning i Glimt i 2020. Ja det har åpenbart gått nedover, men jeg tror han kunne blitt veldig god igjen i Glimt. Kjetil Knutsen vet nøyaktig hvordan JP bør brukes best. På den andre siden er jo Mikkelsen også en veldig spennende spiller som nok hadde utviklet seg godt i Glimt. Jeg blir ikke misfornøyd om Glimt får tak i Mikkelsen for å si det sånn.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Men er det mulig å få tak i enten Mikkelsen eller JPH? Hadde jo vært helt utrolig bra å da mener jeg vi viser til alle at vi kommer til å gå for gullet igjen 😍
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Drar Pelle så tipper jeg vi prøver ganske så hardt å enten signere Mikkelsen eller låne JPH. Sier ikke neitakk til Layoni heller slik at vi får rulleringsmuligheter :skål
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sniken »

Tror neste kjøp er en danske.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Håper det er andre alternativer for Pelle enn JPH og Mikkelsen. Billigere og bedre.

Pelle skjønner jeg om han hopper på et tilbud for penga, men han får ikke både spilletid på høyt nivå og penger med den kroppen hans.
Una mas cerveza.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Sniken wrote: Sun Dec 04, 2022 8:50 pm Tror neste kjøp er en danske.
På venstre fløj?
Novi wrote: Sun Dec 04, 2022 9:11 pm Håper det er andre alternativer for Pelle enn JPH og Mikkelsen. Billigere og bedre.
Tynt med gode alternativer i Skandinavia hvertfall. Ny Zugelj-case kanskje? Synes det er få unge talenter også. Ingen i Mvuka-kategorien å hente som ikke spiller i et eliteserielag allerede. Du har Ørjasæter, men det er ikke samme potensiale tror jeg.
Last edited by Nordlys on Sun Dec 04, 2022 9:31 pm, edited 2 times in total.
Forumets mest middelmådige ekspert.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by JHA »

Problemet med Zugelj prosjekter er at man vet at de må ha minst et halvt år før de kan bidra.
Vi må ha 2 til signeringer på plass som kan bidra med engang før man går etter slike prosjekter.

Når det er sagt så har jeg sinnsykt god trua på Nino, han kommer til å bli en klasse spiller denne sesongen.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Alexkid
Posts: 414
Joined: Mon Feb 25, 2019 12:41 am
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Alexkid »

Sitter å oppdaterer hele tiden i håp om enda flere gode nyheter. Veldig spent må jeg si!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

Skjer noe på fronten denne uka.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nordlys »

Stakkars arbeidsgiveren til @Alexkid. Nå blir det lav produktivitet :D

I dagens Ballspark-podcast (BT) så sies det at Glimt har lagt inn et markant bud på Jenssen Wassberg litt tilbake i tid.

https://www.bt.no/podkast/bt/program/100123

Fra 05:30 ca.

https://www.youtube.com/watch?v=a9oHuvO8lbc

Man kan se at det sirkulerer noen fotballgener i den slekta.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

Ser at Kolskogen har fått beskjed om at han ikke blir satset på i Brann. U21 landslagsspiller. Her tror jeg Horneland gjør en tabbe. Kolskogen har potensial til å bli stopper med høy klasse.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Jupp,bare synd det er den posisjonen vi er 100% fylt opp på.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimterfrem »

Nordlys wrote: Mon Dec 05, 2022 3:38 pm https://www.youtube.com/watch?v=a9oHuvO8lbc

Man kan se at det sirkulerer noen fotballgener i den slekta.
Har sett noen små klipp av Wassberg før, men overrasket over hvor kjapp han virker i denne videoen. Virker som han både spiller indreløper og venstrekant. Kunne vært en meget spennende spiller å utvikle i Glimt, minner litt om Evjen egentlig. Dersom Hugo blir solgt, og Grønbæk da tar rollen, så trenger vi en ung spiller som skal vokse inn i den rollen på sikt. Hva er egentlig greia med kontrakten hans, ser han på mulighetene sine? Rakk ikke høre hele podcasten.. Lurer på hva et "markant bud" betyr i denne sammenhengen. 1 år igjen på kontrakten, og spiller ikke fast på et lag som rykket opp fra Obos. Tenker 5 mill?
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Chris »

En av norsk fotballs beste keepere er på free-transfer. Glimt bør kjenne sin besøkelsestid - om det ikke er avtalt med Faye at han er 1 keeper: Marcus Sandberg. Klassekeeper. Gratis.

Nikolas Walstad back på Haugesund har potensiale. Venstre-back er vel det Glimt trenger. Han tilfører også hodestyrke.

Hva gjelder Mikkelsen eller JPH, så velger jeg JPH alle dager. Hvorfor, han har vist at han kan spille på et høyt nivå i Europa; det har ikke Mikkelsen. Han kan også 4-3-3; det har jeg aldri sett Mikkelsen i. JPH har en klar rolle i 4-3-3, ving; hva Mikkelsen skal spille er uklart, ving ala Junker eller indreløper, som han vel per nå ikke har kondis til.

Nytt vindu. Ny mulighet til å hente Samuelsen og vise at han er Norges største mest bortglemte og -gjemte talent. Koster trolig lite. En skikkelig billig opsjon med ekstremt potensiale.

Glimt har vist at de kan stable folk på beina. Det hadde vært gilt, gjevt og godt om Glimt ga André Sødlund et tilbud, MEN ikke maste. Han har slitt. Kanskje kunne det hjulpet et menneske og også - om han etterpå vil - få ut sitt potensiale som spiss: Det er ikke lite. Masse kamper på aldersbestemte landslag.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Larsson wrote: Mon Dec 05, 2022 3:31 pm Skjer noe på fronten denne uka.
Posisjon? Venstreving?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Skulle Samuelsen komme til Glimt og ta laget med storm vil vi få internetthistoriens største I-told-you-so fra en av forumets brukere :D
Una mas cerveza.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Chris »

Sondre Tronstad er også en spiller jeg synes er utrolig god. Rolig. Bra teknikk. Bra blikk. Solid løpskapasitet. En klassespiller. Skjønner ikke hvorfor han ikke er på Landsen. Men Solbakken er nok mest opptatt av å mene noe om det utenomsportslige, og ikke følge Hollenderligaen.

Han synes å ha spilt få matcher for Vitesse i det siste på de sidene jeg får opp, så kanskje det er mulig å hente ham. I fall fall bør Glimt følge med på ham.

Skulle Berg dra på nye eventyr, så er dette mannen Glimt bør følge med på.

Kanskje vår Nederlandske venn følger med på Tronstad, eller hva?
Post Reply