Kamptråd: GLIMT - RANHEIM søndag 8. juli kl. 15.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: GLIMT - RANHEIM søndag 8. juli kl. 15.00

Post by Shredd »

Og når man først bytter, hvorfor i faen setter man inn Braaten? Problemet var jo at Khalili aldri fikk ballen! De byttene man satt å venta på kom jo ikke før vi var passert 80 minutter. Berglann skulle ha kommet inn etter 30. min.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: GLIMT - RANHEIM søndag 8. juli kl. 15.00

Post by RaymondEngmark »

Huff og huff ... det er nettopp slikt som gjør at vi ikke blir å rykke opp i år, desverre. Bjørkan kan Glimt og kjenner dem ut og inn, han vet hvordan han skal møte laget. Med det spillermateriellet han rår over som nok attpåtil er demoralisert av et 25% lønnskutt for en ukes tid siden, så viser det hvor viktig trenergjerningen er.

Spent på om Bjørkan fikk trenerjobben i Glimt ved å vinne denne kampen..
Kristatistisk
rpetter
Posts: 70
Joined: Thu May 24, 2012 7:59 pm
Has thanked: 2 times

Re: Kamptråd: GLIMT - RANHEIM søndag 8. juli kl. 15.00

Post by rpetter »

Er redd du har rett.Nekter og tro at det var Cup-kampen mot LSK som satt i beina.Da har jeg mere tro på at den satt i hodet på spillerene.Det viser seg gang på gang,og år etter år,at Glimt sliter med og prestere over tid.Spesiellt etter en litt større seier.Og her tror jeg trener kan spille en viktig rolle,dvs og få nullstillt gutta frem til neste kamp.
Dette må en bli bedre på,hvis en skal ha forhåpninger om tippeligaspill
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: GLIMT - RANHEIM søndag 8. juli kl. 15.00

Post by eiriksin »

Alle lag taper kamper i løpet av en sesong, tror ikke kveldens tap nødvendigvis har allverden å si. Vi vinner borte mot Sarpsborg neste kamp :-)
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: GLIMT - RANHEIM søndag 8. juli kl. 15.00

Post by mortsto »

Etter å ha grublet litt, så slår det meg at det er lenge siden jeg har sett Glimt tape på Aspmyra på den måten som i dag. Når Glimt har tapt hjemme de siste sesongene, så er det ofte greit spill, men der en bare ikke får ballen i mål, og får et drittmål eller to imot. I dag virka det bare som vi bare møtte et mye bedre lag. Ranheim tok kontroll fra start, og det var bare flaks og god keeper som gjorde at vi ikke lå under til pause. Etter et kjapt mål etter pause, så virka det som om Ranheim kontrollerte det meste, og at seieren aldri var trua. Trenerne ante ikke hva de skulle gjøre, og tapet var velfortjent.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: GLIMT - RANHEIM søndag 8. juli kl. 15.00

Post by Masinga »

Jeg trooooor jeg har opplevd en del av dette tidligere. Nok en gang går Glimt på en smell fordi de tar for lett på ting og senker seg ned til det middelmådige fordi profesjonalitet er et fremmedord i klubben.

Det verste er at Ranheim vant helt fortjent. Dette var ikke et ran. Egentlig burde Ranheim vunnet 6-1.
Masinga
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Kamptråd: GLIMT - RANHEIM søndag 8. juli kl. 15.00

Post by Gvandreassen »

Jeg hadde ikke tid til å se kampen i dag, noe som kanskje var like greit. Fikk vondt da jeg så resultatet på an.no...
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: GLIMT - RANHEIM søndag 8. juli kl. 15.00

Post by RaymondEngmark »

Dagens AN er ikke særlig nådig. Cato er missfornøyd til de grader med innsatsen, men enda lengre går Christian Berg som virkelig tordner rundt innsatsen. Vi har vært for dårlige mot topplagene, og uansett om det var taktikk, tropp, innsats eller hva som var årsaken, så må det ordnes opp i. Aasmund sier også at Glimt ble overkjørt av Ranheim, til dels sier også Thomas Rønning det.

Trond Olsen puttet sitt første for sesongen, Bjørdal ikke i troppen (hvorfor det?). Stefan Johansen blir av VG rangert som den 9. beste spilleren i eliteserien. Badou må stå over neste kamp pga gule kort.

Pavel - 7 - Forhindret stortap

Jacobsen - 3 - Ofte overspillt, tapte på 0-1
Wemberg - 3 - Trøbbel mot Stene
Braathen - 3 - Svak i presset, i trøbbel
Imingen - 4 - Rundet mange ganger

Knarvik - 2 - På etterskudd, tung og uopplagt
Berg - 3 - Brukbar innsats, mangle enkle feil
Badou - 3 - Fra genial til håpløs

Robertsen - 3 - God jobb bakover, småfrisk
Khalili - 2 - Spillte han?
Sanè - 4 - God jobb, mye småpent

Braathen - Klarte ikke prege kampen
Berglann - Burde kommet inn tidligere
Saltnes - Inn syv minutter før full tid

PS! Er det noen som bryr seg om at jeg skriver inn dette? Få tilbakemeldinger på det som kommer i fra AN, og det er jo bare ekstraarbeide for meg.
Kristatistisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: GLIMT - RANHEIM søndag 8. juli kl. 15.00

Post by Kesseboy »

Veldig greit når jeg ikke gidder å lese avisa sjøl.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Vimes
Posts: 195
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:34 pm
Location: Ankh-Morpork muligens

Re: Kamptråd: GLIMT - RANHEIM søndag 8. juli kl. 15.00

Post by Vimes »

RaymondEngmark wrote:
PS! Er det noen som bryr seg om at jeg skriver inn dette? Få tilbakemeldinger på det som kommer i fra AN, og det er jo bare ekstraarbeide for meg.
Jeg har ikke muligheten til å få lest AN så jeg setter stor pris på at du tar deg tiden til å formidle det her. Stor takk til deg Raymond :)
"Vimes's grin was as funny as the one that moves very fast towards drowning men. And has a fin on top."
-Jingo
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Kamptråd: GLIMT - RANHEIM søndag 8. juli kl. 15.00

Post by liverglimt »

Flott å lese her, for jeg har ingen AN i de sydenske trakter hvor jeg bor! :lol:
@liverglimt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: GLIMT - RANHEIM søndag 8. juli kl. 15.00

Post by FSHelgeland »

Samme her, setter stor pris på at noen tar seg bryet med å formidle det som står i AN
Tippeliga 2015
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: GLIMT - RANHEIM søndag 8. juli kl. 15.00

Post by mortsto »

Tommel opp Raymond! Regner med Sané flyttes ned mot Sarp, og at vi da får muligheten til å spille med to glimtvinger.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd: GLIMT - RANHEIM søndag 8. juli kl. 15.00

Post by Vegard »

Leses med interesse.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd: GLIMT - RANHEIM søndag 8. juli kl. 15.00

Post by Novi »

Syns det er slik hver gang vi møter Ranheim - vi blir totalt avkledd. Er ikke det at vi nødvendigvis ER drittdårlige, vi blir bare no så jævlig tatt der vi er svake.

Samme om vi taper 2-1 eller 3-0 - når vi møter Ranheim skal vi ha mer flaks enn dyktighet for å få poeng. Det endres kanskje når Bjørkan blir vår trener i stedet...
Una mas cerveza.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: GLIMT - RANHEIM søndag 8. juli kl. 15.00

Post by Cheese Smirnoff »

Fint å se at Christian Berg lufter frustrasjonen sin.
Christian Berg til AN wrote:Enten var vi mentalt for dårlig forberedt, for dårlig trent, eller så valgte vi feil taktikk og laguttak. Det må vi finne ut av.
Virker som relativt krass kritikk mot trenerne for meg. Alle disse tre tingene er jo trenernes ansvar, og det virker ikke som om Christian Berg mener at spillerne ikke fulgte kampplanen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glenn P
Posts: 2836
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Kamptråd: GLIMT - RANHEIM søndag 8. juli kl. 15.00

Post by Glenn P »

Du må fortsette jobben du gjør! Vi verdsetter det i det stille.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: GLIMT - RANHEIM søndag 8. juli kl. 15.00

Post by Kesseboy »

Omsider knota meg til å se høydepunktene.
0-1: Midtbanen henger ikke med, Imingen er slapp i presset, Knarvik står og ser på, og Jacobsen følger ikke med.
0-2: Braaten (er det vel?) blir lurt, Imingen står og ser på, og midtbanen -- gisp -- står og ser på. Provoserende tafatt.
0-3: Jaja, dill, dall og lom etter corner kan vel alle bli utsatt for.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: GLIMT - RANHEIM søndag 8. juli kl. 15.00

Post by Masinga »

Slapt press, ja. Er dette en ny farsott i norsk fotball? Dette ble eksemplifisert til det ekstreme på TV Max i kveld da Vålerenga slo Odd 3-2. Jeg skjønner nesten ikke at det er mulig for VIF å slippe unna med det lave presset, eller skal vi si fraværende press. Gang på gang kunne Odd uforstyrret slå innlegg. VIF-spillerne sto 5-10 meter unna. En bedre spiss enn Frode "over the hill" Johnsen ville scoret 5 på hodet. Hvis VIF forsetter med dette vil det gå riktig ille. Bare flaks redder dem. Det samme gjelder Glimt.
Masinga
Post Reply