Kamptråd Bodø/Glimt - HamKam 26.08 Kl 15:00

Moderators: Sulliken, Larsen

mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Kamptråd Bodø/Glimt - HamKam 26.08 Kl 15:00

Post by mortsto »

Storkamp i Bodø! Glimt gjør sjarmoffensiv på UiN, og vinner nye, gule hjerter. Glimt vinner, og havner i en medgangsbølge utover høsten. Her har jeg faktisk trua. Satser på at en viss godfølelse og sjøltillit har bredt seg etter seier mot Bærum og en brukbar kamp mot Polkagrisene.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 622 times
Been thanked: 824 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - HamKam 26.08 Kl 15:00

Post by Novi »

Dette er da en bankers hjemmekamp? Vi har vel alltid hatt stålkontroll på Kamma hjemme (foruten i 2003 da...).
Una mas cerveza.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - HamKam 26.08 Kl 15:00

Post by eiriksin »

Må vel vinnes? Hvis vi ikke vinner mye framover så er løpet om direkte opprykk kjørt. Kvalifisering gjenstår da og det blir ikke gøy.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2318 times
Been thanked: 385 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - HamKam 26.08 Kl 15:00

Post by liverglimt »

@liverglimt
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - HamKam 26.08 Kl 15:00

Post by eiriksin »

Håper trenerne har lært av kampen mot Tromsø og bruker vingene mer denne gangen. Hvis ikke er jeg redd det blir uavgjort igjen...
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - HamKam 26.08 Kl 15:00

Post by Frodo Baggins »

2 kjempeviktige kamper for Glimt nå, hjemme mot Hamkam, og borte med Mjøndalen.
Med tap i begge så begynner man å miste heng på topp 6, og dermed sjansen til å spille kvalik.
Man tåler ikke mange feilgrep nå, før høsten kan bli relativt uinteressant.

Men hjemme mot Kamma er jo normalt 3 poeng, og alt annet en seier vil overaske meg stort ...
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - HamKam 26.08 Kl 15:00

Post by eiriksin »

Tror faktisk det er lettere for oss hjemme på Aspmyra mot bedre lag (med unntak av Ranheim) enn det er mot dårligere lag.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - HamKam 26.08 Kl 15:00

Post by eidurgud »

Jeg er spent på årsaken til at Tv2 valgte akkurat denne kampen til tv-kamp. De kan ikke ha gjort noe spesielt med research i forkant av beslutningen - og det er merkelig at ikke Glimt har noe som helst å si i saken. Det er fotballturnering i helga, og kamper pågår mens denne spilles. Vanligvis får man en noe økt tilskuermasse på disse kampene, siden de som er med i turneringa bruker å få gratis inngang, men nå er det mange som går glipp av kampen fordi den ble flyttet frem noen timer.

Når det er sagt; noe annet enn seier i de to neste kampene er ikke godt nok. Disse kampene må, bør og skal gi seks poeng. Klarer Glimt mindre enn det er det bare å si farvel til opprykk denne sesongen (også).

Jeg lurer på om Cato og Tom Kåre ikke gidder å engasjere guttene mer enn de gjør, siden de vet at de mest sannsynlig ikke får kontrakt etter denne sesongen?
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - HamKam 26.08 Kl 15:00

Post by Masinga »

eidurgud wrote: Jeg lurer på om Cato og Tom Kåre ikke gidder å engasjere guttene mer enn de gjør, siden de vet at de mest sannsynlig ikke får kontrakt etter denne sesongen?
Hvis dette er riktig, sier det ganske mye om trenerne. Den beste jobbsøknaden man kan levere er å gjøre en best mulig jobb, ikke giddaløshet!
Masinga
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - HamKam 26.08 Kl 15:00

Post by Mr Bean »

MAO : Vinn eller forsvinn ut av opprykkskampen ... Som æ va så inn i gampræva sikker på at det skulle gå veien i år, tidligere .. :roll:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - HamKam 26.08 Kl 15:00

Post by mortsto »

Er det noen puber i Trondheim som viser denne? Har Sumo, men de viser ikke Zebrakamper. Tv2 og Canal Digital har en el annen catfight gående, så den kanalen er svart hos meg.

Edit: Etter G-s-enz oppfordring fant jeg kampen på Sumo. Trodde av en el annen grunn at tv-kampene ikke ble vist der.
Last edited by mortsto on Sat Aug 25, 2012 10:07 am, edited 1 time in total.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - HamKam 26.08 Kl 15:00

Post by G-s-enz »

Se tv2 zebra direkte fra sumokontoen din :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - HamKam 26.08 Kl 15:00

Post by mortsto »

eidurgud wrote:Jeg er spent på årsaken til at Tv2 valgte akkurat denne kampen til tv-kamp. De kan ikke ha gjort noe spesielt med research i forkant av beslutningen - og det er merkelig at ikke Glimt har noe som helst å si i saken. Det er fotballturnering i helga, og kamper pågår mens denne spilles. Vanligvis får man en noe økt tilskuermasse på disse kampene, siden de som er med i turneringa bruker å få gratis inngang, men nå er det mange som går glipp av kampen fordi den ble flyttet frem noen timer.
Tror kombinasjonen av at denne kampen i TV2s øyne er den mest attraktive, og det at Glimt får tv-inntekter teller mer enn at det er noen barn som ikke får sett kampen. Det vil vel være muligheter for en god del av som spiller cup, å få med seg kampen allikevel. Det er vel sannsynligvis finalene i de ulike gruppene som går såpass seint på søndag?
User avatar
stensland
Posts: 134
Joined: Tue Aug 31, 2010 5:34 pm
Location: Trondheim

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - HamKam 26.08 Kl 15:00

Post by stensland »

Gleder meg til HamKam! Har virkelig trua etter kampen mot TIL, og nå er jo Sane tilbake som midtstopper. Han og Braaten han virkelig utgjøre et bra par, mens Khalili burde starte. Syns Jim var dårlig sist kamp, og Berglann ganske god så jeg vil heller se Berglann fra start. Kan jo også fort bli rom for en som Berglann og farta hans mot et lag som Hamkam. Det ender 3-0 etter at Aram Khalili scorer to mål, mens Ulrik Berglann et :glimt

Håper dette laget får starte
Londak
Jacobsen - Sane - V.Braaten - Imingen

Knarvik - Berg - Pape

Robertsen - Khalili - Berglann
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - HamKam 26.08 Kl 15:00

Post by Zero »

Viljar framfor Robertsen :-)
Stian Sommerheim
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - HamKam 26.08 Kl 15:00

Post by mortsto »

Tipper det gjøres plass for både Berntsen og JJ. Skal bli interessant å se om vi får nok en ikkeving på vingen.
User avatar
maud
Posts: 332
Joined: Sat Apr 23, 2005 5:19 pm
Location: Valnesfjord

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - HamKam 26.08 Kl 15:00

Post by maud »

Vet ikke hvilket vær det i Bodø kontra i Valnesfjord, men jeg håper inderlig det er bedre enn her. Ellers blir tilskuerantallet ca 5 stykker..
FØRR EVIG
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - HamKam 26.08 Kl 15:00

Post by mortsto »

11 grader og sol er jo en flott sommerdag i nord! :D Tror ikke en kan skylde på været hvis det kommer lite folk.
Intervju med Berntsen før kampen. http://www.an.no/glimt/article6206073.ece
User avatar
Crazy horse
Posts: 8313
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - HamKam 26.08 Kl 15:00

Post by Crazy horse »

Våknet med en veldig god følelse i dag og per nå tror jeg detvilvare ut dagen. Glimt vinner mot Kamma og Liverpool klarer minst uavgjort mot City, det er mitt tips. :glimt
Fotball er nesten alltid morsomt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - HamKam 26.08 Kl 15:00

Post by bjornage »

Kroppen min er klar. I dag vinner vi!
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - HamKam 26.08 Kl 15:00

Post by mester »

mortsto wrote:Er det noen puber i Trondheim som viser denne? Har Sumo, men de viser ikke Zebrakamper. Tv2 og Canal Digital har en el annen catfight gående, så den kanalen er svart hos meg.

Edit: Etter G-s-enz oppfordring fant jeg kampen på Sumo. Trodde av en el annen grunn at tv-kampene ikke ble vist der.
Men med Sumo kan du se på DIREKTE og der er Zebra ?
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - HamKam 26.08 Kl 15:00

Post by mester »

Jeg håper innerlig at Sane er tilbake i førstelleveren og Wenberg tar plass på benken. Er litt splittet når det gjelder om Berntsen skal få starte eller ikke. Hvis ikke får han komme inn som et friskt pust etter 60 minutter. Uansett håper jeg Berglann henviser Johansen til benken og at Khalii starter på topp. Høyrevingen er vel den plassen jeg sliter mest med å finne et godt alternativ..synes Robertsen variert voldsomt med prestasjonene og Viljar er desverre svært kamprusten . 3

Har dog en relativt god følelse forran denne kampen...men i og med at de fleste resultater denne helgen har gått min vei så er det vel Glimt som blir helgens skuffelse, håper jeg tar feil:P
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
ingen87
Posts: 7119
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 198 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - HamKam 26.08 Kl 15:00

Post by ingen87 »

Har også mistet Zebra, som er fjernet fra kabelnettet til Canal Digital. Litt kjedelig, noe mer forutsigbar enn Sumo. Men kvaliteten blir tilnærmet den samme, så lenge nettet holder seg stabilt
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - HamKam 26.08 Kl 15:00

Post by mortsto »

Sitter på nettet til NTNU, og må muligvis se den her. Prøvde å streame Spurs i går, men kvaliteten var elendig. Skjønner ikke hvor det butter. Jeg sitter da på et av de raskeste nettene i landet. Er det Sumo som føkker det opp?
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - HamKam 26.08 Kl 15:00

Post by mester »

For min del fungerer som regel alltid streaminga så bra at det ikke er noe forskjell på TV og nett-tv, og jeg streamer HD-kvalitet.....men uploading er noe som regel drar ned kvaliteten på nett-tv
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Post Reply