Går du på Aspmyra?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply

Går du på Aspmyra for å følge Glimts seriekamper?

Ja, jeg går på alle kampene
3
9%
Ja, med mindre kampene kolliderer viktige plikter som jobb el.l.
4
11%
Ja, med mindre det kolliderer med bursdag, trening, kino etc
0
No votes
Ja, men bare sporadisk ut avhengig av vær og andre tilbud
1
3%
Nei, men det er fordi jeg ikke bor i Bodø
24
69%
Nei, produktet er for dårlig.
3
9%
 
Total votes: 35

RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Går du på Aspmyra?

Post by RaymondEngmark »

Den jevne borger har sluttet å gå på Aspmyra - hva med oss?
Kristatistisk
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Går du på Aspmyra?

Post by Novi »

Hadde nok gått på Aspmyra om jeg hadde bodd i byen. Men det er ikke oss på forumet Glimt bør bekymre seg for - vi har en naiv tro og optimisme inntil det motsatte er bevist.
Una mas cerveza.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Går du på Aspmyra?

Post by Cheese Smirnoff »

Men det burde lyse store, røde varselslamper på Aspmyra når vår naive tro og optimisme falmer for hver uke som går!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Går du på Aspmyra?

Post by RaymondEngmark »

Men dersom den harde kjerne ikke lengre orker gå på kamp, så er problemet mye større enn om det kun er den jevne borger som ikke drar. Og når man ser på DGH, så ser man jo at ting ikke er i orden.
Kristatistisk
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Går du på Aspmyra?

Post by Ville Lehtinen »

Man er da aldri mer innbitt supporter enn når det butter imot? Hadde dratt for å sett treningene dersom jeg bodde i Bodø! :)
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Går du på Aspmyra?

Post by Novi »

RaymondEngmark wrote:Men dersom den harde kjerne ikke lengre orker gå på kamp, så er problemet mye større enn om det kun er den jevne borger som ikke drar. Og når man ser på DGH, så ser man jo at ting ikke er i orden.
Absolutt! Men akkurat nå går det jo så rævva sportslig at det nesten er bortkastet å bruke tid på å få folk på kampene. Kjipt om man klarer å hente tilbake folk til myra, for så å servere dem en kamp slik som vi så i dag.
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Går du på Aspmyra?

Post by bjornage »

Selvfølgelig. Har sesongkort og koser meg alltid på kamp. Selv om det ikke alltid er det helt store som foregår ute på banen.

Skjønner hvorfor mange ikke gidder derimot. Hadde jeg bodd på mørkved hadde det vært lett å finne unnskyldninger for å holde seg hjemme.
JimL
Posts: 97
Joined: Mon Sep 28, 2009 2:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Går du på Aspmyra?

Post by JimL »

Ja, samboeren er megasupporter og iom at vi bor i sentrum ser vi det som stress å kjøre. Ser svært mange velger å kjøre på kamp, men om det kommer av latskap eller mangel på kollektivtrafikk vites ikke.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Går du på Aspmyra?

Post by mortsto »

Bor i Trondheim, men prøver å legge turene nordover sånn at jeg får sett en eller to kamper på Myra hver sesong. Hadde nok hatt sesongkort og vært fast inventar hadde jeg bodd i Bodø, selv om jeg seinest i kveld lukka laptopen og banna og lova meg sjøl at jeg ikke skal se flere kamper i år.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Går du på Aspmyra?

Post by eiriksin »

De største supporterne bor ikke i Bodø inkludert meg :-D
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 156 times
Contact:

Re: Går du på Aspmyra?

Post by ingen87 »

Siden jeg bor i Mosjøen for tida, så blir det kun Aspmyra når jeg er hjemme. Selv om jeg ofte "bare" drar til Saltdal på hytta, så hender det seg at jeg tar omveien via Bodø på søndag, når jeg skal tilbake til Mosjøen.

Likevel, når jeg gikk i Mosjøen som elev, så kjørte jeg hjem til så si hver hjemmekamp. Dette var første sesongen i Adecco, og av en eller annen grunn var det sinnsyk trykk i Horden. Noen som husker kampene i Nordlandshallen mot feks Sparta Sarpsborg? Da var det gode tider, til tross for at vi nettopp hadde rykka ned til 1. div etter 13 sesonger i Tippeligaen så var det sinnsykt trykk på supporterfeltet. Jeg vet at jeg til tider er litt krass i forhold til DGH, men ingen kan komme å si at det er like gøy på J-feltet nå som 2006/2007 sesongene (sammenliknbare Adeccosesonger).
Førr Evig!
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Går du på Aspmyra?

Post by Shredd »

Når jeg er hjemme går jeg på alt av kamper, og dobbeltsjekker ofte terminlista før jeg bestiller turer andre steder, i håp om å få med meg en bortekamp.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Går du på Aspmyra?

Post by Mr Bean »

Når jeg bodde i Bodø var æ på alt som kunne gåes på nær æ hadde fri fra jobben .. Men det jeg ser nå på myra er utrolig i den forstand at nesten hele J feltet er borte :shock:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Går du på Aspmyra?

Post by RaymondEngmark »

eiriksin wrote:De største supporterne bor ikke i Bodø inkludert meg :-D
Hva er det Joddski sier i en av sine sanger? "De som fløtta ut å end opp med å oppfør sæ som en ravanes patriot"? 8)

Så langt sier avstemningen at Bodø/Glimt vil tjene på å flytte hjemmearena til Kippermoen/Ranheim/Strømmen :lol:
Kristatistisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Går du på Aspmyra?

Post by Cheese Smirnoff »

Glimt-supporterne stiller ihvertfall sterkere i Trondheim og Oslo enn i Bodø. Sikkert ikke så rart siden det ikke er snakk om så mange kamper i året, men oppmøte, sangvilje og samhold er på et helt annet nivå enn man finner på Aspmyra.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Går du på Aspmyra?

Post by Mjh »

Så lenge laget ikke makter å ta tilbake aspmyra, tviler jeg på at supporterne der gidder det.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Går du på Aspmyra?

Post by Nilzo »

Cheese Smirnoff wrote:Glimt-supporterne stiller ihvertfall sterkere i Trondheim og Oslo enn i Bodø. Sikkert ikke så rart siden det ikke er snakk om så mange kamper i året, men oppmøte, sangvilje og samhold er på et helt annet nivå enn man finner på Aspmyra.
Usikker på hva du legger i begrepet "Glimt-supporter". Men slik jeg ser det så er ca alle som møter opp på Aspmyra Glimt-supportere, og da slår ikke oppmøtet i Trondheim/Oslo oppmøtet på Aspmyra.

JimL wrote:Ja, samboeren er megasupporter og iom at vi bor i sentrum ser vi det som stress å kjøre. Ser svært mange velger å kjøre på kamp, men om det kommer av latskap eller mangel på kollektivtrafikk vites ikke.
Er garantert en god del latskap, men dersom man bor ett stykke utenfor som feks. Mørkved, så sparer man masse tid på å kjøre. Busstilbudet på søndager er svært dårlig. Før i tiden gikk det busser fra Aspmyra rett etter kampslutt, det er det vell slutt på nå?

Når det er sagt så velger jeg svaralternativ #2
JimL
Posts: 97
Joined: Mon Sep 28, 2009 2:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Går du på Aspmyra?

Post by JimL »

En ting er i hvert fall sikkert, DGH kan ikke klage på at det kommer få folk på kamp før J-feltet er "fylt opp". Dere som har vært på feltet i noen år nå, hvor er folket? Regner med hver og en av dere har flere venner/bekjente som har sluttet å dra.

2012
Image

2009
Image
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 156 times
Contact:

Re: Går du på Aspmyra?

Post by ingen87 »

Dette var tider. Tror dette er min beste DGH-opplevelse. Hjemme i Nordlandshallen mot Sparta Sarpsborg i 2006.
Image
Førr Evig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Går du på Aspmyra?

Post by Cheese Smirnoff »

Nilzo wrote: Usikker på hva du legger i begrepet "Glimt-supporter". Men slik jeg ser det så er ca alle som møter opp på Aspmyra Glimt-supportere, og da slår ikke oppmøtet i Trondheim/Oslo oppmøtet på Aspmyra.
Uten å inngå en ny intrikat polemikk på hva en supporter er, så mente jeg i dette tilfellet de som står på tribunen og synger sanger og lager liv. Det fins det ikke så mange av på Aspmyra.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Går du på Aspmyra?

Post by Nilzo »

Okei stemmer. Da lar jeg den ligge, og innser derfor at jeg ikke er Glimtsupporter. Dette til tross for at jeg går kledd i gult på kamp, går på alle kampene jeg har muligheten til og leser alt jeg kommer over av Glimtstoff. Bare synd jeg velger å sitte på feil felt ;) Når det er sagt så har du mye rett i det du sier angående stemning og samhold, tror jeg.

Hovedgrunnen til at jeg ikke står sammens med DGH er todelt. Jeg liker å sitte midt på tribunen, og at jeg som regel har med meg 3-4 "nøytale" venner som ikke vil være i den harde kjerne.
User avatar
stensland
Posts: 134
Joined: Tue Aug 31, 2010 5:34 pm
Location: Trondheim

Re: Går du på Aspmyra?

Post by stensland »

Jeg er ikke mye på Aspmyra nei, hele grunnen er at jeg bor i Lofoten. Jeg har vært en gang før iår mot LSK, og blir nok også å møte opp mot Notodden. Så spørs det om jeg ikke blir å drar over for å se Start også. Selv om Bodø kun er fire timer unna, er det dyrt for en student å dra over mange ganger, så iår får det bli med minst to og kanskje tre Glimt-kamper :)
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Går du på Aspmyra?

Post by XuliX »

Synes diskusjonen om hva supporter er og ikke er, er ganske dum.

Jeg er på alle kamper jeg kan, og jeg var med i DGH et år. Det er mange grunner til at jeg ikke er med der;

1. Jeg liker å sitte midt på. Jeg liker kanskje å sitte der glimt angriper, slik at jeg ser hva som er interresant å se. Har hendt at jeg har flyttet på meg. (noe galt i det?)
2. Jeg har en dårlig fot, som gjør det vondt å stå stille over lengre tid.
3. Jeg liker å dra på kampen med 'noen', det å dra på kamp alene, er gørr kjedelig. Før var det greit, men ikke nå lengre.

Det er sikkert flere grunner til det, men er jeg blitt mindre supporter fordi jeg liker å se Glimt sin angrepsfotball?
Er jeg mindre supporter fordi jeg ikke kan stå såpass lenge?
Er jeg mindre supporter fordi jeg er sosial som person?


Uansett; jeg prøver å få med meg alle kamper som jeg har mulighet til. Førr Evig.
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Går du på Aspmyra?

Post by Cheese Smirnoff »

Cheese Smirnoff wrote: Uten å inngå en ny intrikat polemikk på hva en supporter er, så mente jeg i dette tilfellet de som står på tribunen og synger sanger og lager liv.
:lol:
Jeg kalte det bare for supportere i mangel av et annet begrep for å skille dem fra de andre tilskuerne på Glimt-kamper. Hva-er-en-supporter-debatten har rast for mange ganger før her inne og har heller ingen relevans til denne saken.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Går du på Aspmyra?

Post by Nilzo »

Ser den, og er klar over at dette er en diskusjon som har gått tidligere. Men tror du burde skrevet DGH eller J-feltet, dersom det var de du sammenlignet det med.
Post Reply