Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by mortsto »

Regner det for sikkert at Start og Sarp rykker rett opp. Jeg regner med at Glimt tar en kvalikplass, og håper de klatrer litt for å få gunstigere utgangspunkt i sluttspillet. UllKisa har etter en utrolig god start, kommet ned på jorda, og med 2-2-6 på de siste ti, er de det eneste laget på øvre halvdel som plukker mindre enn Glimt. Overbevisende kamp på bortebane av Glimt, så jeg dette bør være tre poeng. Skal bli spennende å se hva trenerne gjør av merkelige prioriteringer denne gangen.
Last edited by Kesseboy on Fri Sep 07, 2012 10:10 am, edited 1 time in total.
Reason: Endret kamptidspunkt.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 16:00

Post by Novi »

Får se da, om vi vinner pga bedre spill, eller at man er heldige. Føler vi har mye av banespillet i alle kamper, men at målene er svært tilfeldige og heldige. Noe som er uvant for oss som er så vant med å se klare kontringsmål, og mål fra kjappe kanter. Jaja...
Una mas cerveza.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 16:00

Post by RaymondEngmark »

Jeg kjenner dessverre jeg bryr meg stadig mindre om Glimt, og jeg orker ikke lengre hverken å dra på kamp eller engasjere meg så mye i forkant av kampene. Når kampen først ruller, så kommer jo naturligvis engasjementet og håpet tilbake.

Personlig ville jeg hatt Aram på topp, men han er jo plutselig leid ut. Også vil jeg gjerne tro på at Ull/Kisa sin dårlige form gjør at vi bør vinne kampen, men så tenker jeg at dette er jo Glimt - det har overhodet ikke noen ting å si - om vi vinner kamper er ren lotto.

Går liksom bare å venter på denne smertefulle og pinlige sesongen skal ta slutt, litt som på slutten med Kåre. Jeg har totalt mistet troen på trenerteamet som har et vanvittig bra mannskap men fremdeles evner dem ikke å vinne kamper mot lag som tidligere ville ført til kollektiv Seppuku dersom vi tapte mot.

Vi er nummer syv i divisjon nummer to, en kamp mot Tromsø er lik forventet tap mot sterkere motstand og det å spille kamper mot RBK er en fjern drøm.

Jeg har aldri tidligere skjønt så godt hvorfor det er tomt på Aspmyra.
Kristatistisk
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 16:00

Post by ecke »

RaymondEngmark wrote:Jeg kjenner dessverre jeg bryr meg stadig mindre om Glimt, og jeg orker ikke lengre hverken å dra på kamp eller engasjere meg så mye i forkant av kampene. .................. Jeg har aldri tidligere skjønt så godt hvorfor det er tomt på Aspmyra.
Du beskriver vel den samme følelsen som supporterne til Viking og Vålerenga har følt tidligere denne sesongen. Begge klubbene hadde bedre spillermateriell enn resultatene tilsa, og det måtte skje endringer med trenerskifte og spillestilsskifte. Jeg gleder meg nå over kantspillet og farten i Viking og dermed også resultatene, og jeg gleder meg over at Martin endelig skjønte at spillet helst bør gå framover og langt raskere. Begge klubbene er eksempler på det B/G burde prioritere.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 16:00

Post by Boombadila »

Det lukter langt på vei neste sesong.

Tar gjerne feil på den.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 16:00

Post by eiriksin »

Vi har jo slått dette laget 3-0 tidligere i år, så det går vel ikke ann å rote bort seieren atter en gang? Da blir jeg utrolig skuffet og lei meg.

Problemet med Glimt er ikke at vi ikke slo Mjøndalen sist helg, men det er 3-3 mot Bærum, 0-0 mot Strømmen, 1-1 mot Kongsvinger og 2-2 mot Mjøndalen - der 5/6 kamper er på hjemmebane.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 16:00

Post by eidurgud »

Boombadila wrote:Det lukter langt på vei neste sesong.

Tar gjerne feil på den.
:tenk
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 16:00

Post by mortsto »

Da jeg laga denne tråden, sto det 16.00 på altomfotball. Ser at dette nå er rettet til 18.00. Regner med det er lagene uten flomlys som må starte 16.00. Moderator må gjerne rette opp dette.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 16:00

Post by Boombadila »

eidurgud wrote:
Boombadila wrote:Det lukter langt på vei neste sesong.

Tar gjerne feil på den.
:tenk
Tenk liverpool :wink:
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Sven-Rune »

Nok en vanskelig kamp!
Ull er tull!
De kampene jeg har sett med dette laget er kjedelig fotball.
Jeg så hele hjemmekampen deres mot Særp og du verden for en negativ fotball.
På hjemmebane (!) spilte de forsvar på egen halvdel og satset på kontringer.
De vant kampen 2-1 på langt innkast=mål og på et kontoversielt mål som burde vært annulert med et våkent dommerteam.

Med tanke på vår evne til å slippe inn mål på dødballer (her må Londak bli mye tøffere) samt vårt problem med lag som ligger lavt er dette en kamp jeg ikke liker.

Dog, vi har et potensielt mye bedre lag en ull og bør egentlig mose dem!
(hørt den før?)
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Knuta »

Finnes det fortsatt mulighet for å se Glimt på en eller fotballpub i Oslo?.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Boombadila »

Buddha skal vel sende, det er i hvert fall planen.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Young Gun »

Det fins jo noe positivt med Adeccoligaen. Mens tippeliga og Premier League har kjedelig landslagspause, rul(l)er denne fantastiske ligaen videre med stø hånd:)
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by bjornage »

Runar Berg & co. deler ut gratis billetter på City Nord i dag.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by eiriksin »

mortsto wrote:Regner det for sikkert at Start og Sarp rykker rett opp. Jeg regner med at Glimt tar en kvalikplass, og håper de klatrer litt for å få gunstigere utgangspunkt i sluttspillet.
Jeg regner ingenting for sikkert når det gjelder Glimt, det har jeg lært meg i løpet av de 20 årene jeg har fulgt dem. Direkte opprykk er lite sannsynlig sånn som tabellen ser ut nå, men ikke UMULIG. Vi har to utfordringer hvis vi skal rykke opp:

1) Vinne hengekampen mot Bryne

2) Sanke 7 poeng mer enn Sarpsborg

7 poeng kan virke mye og dessverre har Sarpsborg prestert meget godt mot start og tatt 4/6 poeng. Det som er litt kjedelig er at vi tapte mot Start på bortebane, så vi kan maksimalt ta 3 poeng i innbyrdes oppgjør. Men vi har et brukbart resultat mot Sarpsborg på bortebane (uavgjort 1-1). Dermed vil seier mot Bryne borte og Sarsborg hjemme føre til at avstanden til sarpsborg blir kuttet ned med 6 poeng.

Avstanden til Sarpsborg er såpass stor er at de har vært i kanonform i det siste og har tatt 18/21 poeng siden de møtte oss - samtidig som vi har prestert elendig. de siste 6 kampene har Sarpsborg 100% uttelling mens vi bare har 50%.

Sannsynligheten er liten for at Sarpsborg vil ha like stor uttelling resten av sesongen, og jeg tror vi kommer til å vinne mer. Blir dette realitet og vi leverer en kanoninnspurt så er det slettes ikke umulig å ta igjen Sarpsborg.
Last edited by eiriksin on Fri Sep 07, 2012 4:39 pm, edited 5 times in total.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Frodo Baggins »

eiriksin wrote: Dermed vil seier mot Bryne borte og Sarsborg hjemme føre til at avstanden til direkte opprykk bare er 4 poeng.
Njaa.. Det regnestykket der har vel noen svakheter. Skal det stemme så må også Sarpsborg og Glimt ha identisk poengfangst i de 5 kampene som skal spilles før Glimt møter Sarpsborg.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by eiriksin »

Jeg mente ikke at faktiske avstanden blir 4 poeng, men at 6 poeng går i får favør dersom vi vinner de 2 kampene. Skal redigere litt :-)
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by ecke »

Det blir flere forandringer på laget forteller AN. Londak er usikker, Badou går inn sentralt for CBerg, Sylling Olsen ute pga karantene med Berglann fra start, og Dantas inn for Bråten. AN skriver også at det skal spilles standard 4-3-3. Formasjonen er den jeg liker, men det er kanskje overraskende med en tredje formasjon på 14 dager.

Londak (Kolstad) - Jacobsen, Sane, Bråten, Imingen - Knarvik, Badou, Berntsen - Berglann, Dantas, JJohansen
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by ingen87 »

Spennende formasjon, men som du sier, her er det mange endringer på kort tid.. Hvordan vil det funke i kamp?
Førr Evig!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by RaymondEngmark »

Etter den nyheten så tror jeg faktisk jeg stikker på kamp i morgen. Klassisk 433 med alle spillerene kjemper på rett plass - spennende! Håper å få se Viljar i 2 omg etter at "Kaka" har gjort sitt.
Kristatistisk
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Frodo Baggins »

En vinn eller forsvinn kamp for Glimt (litt satt på spissen, men...)

Etter en svak periode 0-1-6 rett etter kampfiksingssaken, så har Ull/Kisa reist seg litt igjen og har 2-1-0 på de siste 3 kampene.
De kommer til Bodø for å ligge kompakt, og satse på kontringer. Så får vi se om Glimt har kreativitet nok til å åpne ett forventet kompakt lag.
ecke wrote: Londak (Kolstad) - Jacobsen, Sane, Bråten, Imingen - Knarvik, Badou, Berntsen - Berglann, Dantas, JJohansen
Berg ute? Kan det bety at Glimt har gitt opp å forlenge kontrakten med han?
Sven-Rune wrote:Ull er tull!
De kampene jeg har sett med dette laget er kjedelig fotball.
Det kan du godt si. Men nyopprykkede lag spiller gjerne på det de kan, og det som gir poeng. Synes det er tøv å klage på fotballen som småklubber spiller. De hadde vel som mål å overleve i adecco, og spilller en basic type fotball for å klare nettopp det. Ikke orsomt å se på , men med ett budsjett på 5-8 mill. og en debutsesong i adecco, så synes jeg det er greit at de spiller på det de kan. Skal man spille på en måte som man ikke behersker, så går det som regel rett vest. Noe dere Glimtsupportere vel har opplevd litt i år.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Shredd »

Berg er ute pga karantene, samme med Sylling Olsen.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Shredd »

Og forøvrig er vel Imingen, Berglann og Sané 1 kort unna karantene. Og for Sané vet vi jo at det gjelder i hver kamp.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Sven-Rune »

Re Frodo

Ull er tull er et passende ordspill spør du meg. Og at de spiller kjedelig må jeg få lov til å mene. Det er nesten så jeg ikke skjønner vitsen med å spille fotball når det skal være så kynisk som de spiller! Som Nils A Eggen sa en gang: Rævvafotbaill! Det som er verst med det, er at det har lønt seg!

Ja Frodo, vi Glimtsupportere har sett mer fotball som vi ikke kan enn vi liker, og det har ikke gitt nødvendig resultat heller. Nå får vi snart gjøre det vi kan, og det ser jo ut til at vi skal det i morgen. :idea:

På en eller annen måte tror jeg "fotballen" må ta et oppgjør med den kjedelige fotballen!
Det må lønne seg mer å score mål og så tror jeg det må innføres effektiv spilletid for å få slutt på tulleskader og annen uthaling av tid.
Effektiv spilletid vil også fjerne problemet som Arsene Wenger nylig tok opp. Skal man, eller skal man ikke spille ut ballen ved en skade? Litt på siden men..
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Crazy horse »

Vil tro formasjonsbyttet kommer fordi man har funnet ut at det er bedre å bruke den korteste veien til mål, enn å surre rundt og rundt, uten å komme fram til noe som helst. Jeg tror vi vinner i morgen (men det sa jeg før forrige helg også).
Fotball er nesten alltid morsomt
Post Reply