Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Crazy horse »

Tenker også først og fremst på kvalik nå, klassisk sånn "Ta en kamp av gangen og se hvor vi ender"-opplegg. Vinner vi nå det menste av de resterende klampene, og lagene over får en formsvikt, så kan jo situasjonen bli en annen når det gjelder direkte opprykk, men det er lite trolig. Vio får satse på at gutta spiller seg i form til kvaliken.
Fotball er nesten alltid morsomt
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by mortsto »

Thomas J må ikke stå over. Tipper han tar venstre back og Saltnes tar høyre. Braaten inn i midten.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by RaymondEngmark »

Mener å huske at Wemberg og Braathen også kunne være alternativer som høyreback?
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by mortsto »

RaymondEngmark wrote: Krister Wemberg - 3
Kommer inn de siste minuttene og vinner noen hodedueller, men bidrar lite ellers. Merkelig at han blir satt inn fremfor Thomas Braathen, men mulig det er skade/karantene jeg ikke har fått med meg?
Braaten kom inn, ikke Wemberg
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Sven-Rune »

Mange gode vurderinger der Raymond, men:
Både Badou og Knarvik kommer egne forsvarersspillerne for mye i møte istedet for å gå i rom. Ofte går de egentlig i veien for forsvarsspillerene og overtar ballen der forsvarerne kunne gått/spilt over midten til de nevnte herremenn i rom/bevegelse! De er dermed med på å senke tempoet!

Trenernes "problem" med Jim er jo at han kan gjøre mål av "ingenting." Han prøver jo også på det noen ganger, men mislykkes. Han trenger vel i likhet med Viljar økt selvtillit?
Men også Viljar kan gjøre umulige ting og er herlig driv i.
Jeg syns vi så noe bra mot et tett og vanskelig Ull!

Bestemte meg i pausen for å se hva som var effektiv spilletid etter å ha ergret meg over all uthaling av tid -som begynte tidlig! Nå ble Ull litt raskere etter Glimt scoret, men hva tror dere var effektiv spilletid i 2. omgang?

Gult kort til Jim for å prøve å ta raskt frispark Hvis dommern ikke har signalisert at han skal blåse først, har han hjemmel til å gi gult på det? Jeg har sett andre dommere som har godkjent slike frispark mens han skritter opp!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Cheese Smirnoff »

En del gode tendenser idag, og vingspillet fungerer til tider. Idag så jeg faktisk både Jacobsen og Imingen på overlapp! Men det fryktelige her er at dette skulle vært en kamp i starten av sesongen, sånn at jeg kunne sagt "mange gode tendenser, men også en del å ta tak i. Dette går seg til utover sesongen.", men nå er det på vei mot slutten av sesongen og for alt vi vet er man tilbake i totalfotball-formasjon allerede mot Sandefjord. Idag så vi hva som kunne vært om 4-3-3 ble terpet på fra januar av, med klare roller og forståelig spillestil.

Badou er enorm, Sanè og Nordberg fortreffelige stoppere og Berntsen frisk. Berntsen har fortsatt svært mye å gå på i pasningskvalitet og gode valg, men han tilfører energi i laget. Vini Dantas er teknisk god og tung i duellene (bokstavelig talt), men jeg vet enda ikke om han er en passelig 4-3-3-spiss. Håper han har scoringsinstinkt. Jim Johansen trenger en spesialpedagog som kan gi han motivasjon og hjelp til å mestre følelsene sine, makan til sutrete og destruktiv oppførsel har jeg ikke sett siden i fjor.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Johansen »

Tror Dantas blir bra. Synd han ikke setter en av de to store sjangsene han får. La merke til at han kommer med mange positive kommentarer til medspillere gjennom hele kampen. Deilig å se at vi endelig har en sjef i forsvaret igjen. Herre som jeg har savna Nordberg! Var også NM i idiotiske gule kort i dag.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Kesseboy »

Vet ikke hvor du satt, Raymond, men det er et par observasjoner jeg vil ta dissens på ut fra hva jeg så.

At Dantas har skuffende dribleferdigheter -- han drar jo ballen ut av trengte situasjoner ved en fire-fem anledninger, og fordeler i tillegg ballen godt ut av dem.

At Pavel sykler på innkastene -- det var vel kun ved én anledning det ble virkelig farlig etter Londaks inngripen.

At Berglann gjør et dårlig valg mot slutten -- veldig god jobb av UK-spilleren som stenger pasningsmuligheten (Berglann har et kroppsspråk som skriker etter behovet for å dra en crosser til en av de tre (!) ledige på motsatt side), så Berglann oppsøker motstanderen for å kunne dra ei finte eller liknende. Han hadde nok blitt tatt på tempo der, så jeg tror det var ei god vurdering.

At Viljar er så svak -- han drar seg jo til dødlinja to (eller var det tre)? ganger på de ti minuttene han får? Han produserer jo mer fra kant på tretten minutter enn hva JJ gjorde på åtti?

For øvrig enig ang JJ. Det er sjokkerende at han får spille en hel time. Og ja, det var Braaten som kom inn, ikke Wemberg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by bjornage »

Sane var fantastisk i dag. Knallhard i duellene, Ull/Kisa-spillerne ligger strødd etter de i tur og orden har forsøkt å seg på han. Herlig! Selv om det kanskje ble litt vel ufint i situasjonen der han fikk gult. Sane/Nordberg i midtforsvaret lukter det svidd av.

Jeg likte Dantas. Anonym i første omgang men det løsnet litt i andre, selv om han blokkerte minst to gode avslutninger på vei mot mål. Bra oppspillspunkt, sterk med ryggen mot mål og har bra teknikk. Spent på fortsettelsen der, selv om jeg syns han var veldig svak i lufta.

Ellers ser vi det vi alltid ser etter Glimt har tatt ledelsen, de mister initiativet helt og det er som om frykten setter seg i kroppene deres. Slipper Ull/Kisa inn i matchen igjen og kun panikkjobbing i forsvaret berget nullen. Ikke spesielt oppløftende, men det var tidvis veldig gode tendenser angrepsmessig og Jim, Dantas og Knarvik kunne alle scoret med litt mer flaks og dyktighet.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Nilzo »

Sven-Rune wrote:Gult kort til Jim for å prøve å ta raskt frispark Hvis dommern ikke har signalisert at han skal blåse først, har han hjemmel til å gi gult på det? Jeg har sett andre dommere som har godkjent slike frispark mens han skritter opp!
Tja, i dette tilfellet viste uansett dommeren det tydelig, så å ta frisparket samtidig som dommeren skritter opp avstanden for muren er bare idioti fra Johansen sin side.
User avatar
stensland
Posts: 134
Joined: Tue Aug 31, 2010 5:34 pm
Location: Trondheim

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by stensland »

gavharr wrote:Da må vel også Særp tape sine neste to...?
De må tape sin kamp som skulle bli spilt idag, men siden den er en stund siden blir det kun fire poeng. Bodø/Glimt hadde jo en kamp mindre spilt enn S08.
Nsbtoget
Posts: 21
Joined: Sun Aug 28, 2011 5:31 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Nsbtoget »

Raymond: du er bare en sutrekopp.. Du bare kritiserer alt og alle.Til og med bilettprisen klager du på. Det koster 100.- for å se 3 div fotball.

Vi spiller til tider en god kamp. Jim var uheldig i dag. Men han mangler kamptrening. Men hvis man ser på statistikken hans i år så er det ingen som slår han med å starte kampen å da få 3 poeng. Når han var skadet ble det en seier i serien og 1 i cupen. 7-8 uavvgjort på rad. Når han kom tilbake ble det seiere igjen. Forrige helg starta han ikke og da ble resultate der etter.

Berglan har feks spilt de fleste kamper i år og scoret 1 mål. Heller ikke vegard har gjort det godt på mange mnd.
Jeg skjønner jim godt at han sutret etter å ha boommet så mye i dag. Vi vinner, 3 poeng og det er det viktigste.

Tilslutt er det også slik at det hjelper ikke å være superrask hvis man ikke er farlig fremfor mål. Hvis fart er det som tells så må man heller begynne med friidrett og løping.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Sven-Rune »

ok Nilzo. La ikke merke til at dommeren signaliserte det.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Kesseboy »

Jim var ikke (bare) uheldig. Jim stod omtrent stille i et kvarter før han ble tatt av. Jeg vet hvordan det er å ha dårlig kondis, og når jeg spiller fotball ser jeg omtrent ut som Jim gjorde i dag (bare at jeg kommer dit etter seks minutter, ikke seksti).
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by mortsto »

Å klage på billettprisene på Aspmyra synes jeg er smålig. En får voksenbilletter til 100 kr på Toyota og 150 kr på Nordmegler. Rabatt for honnør, student og barn. Det er priser som er helt ok.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by RaymondEngmark »

Sven-Rune:
Jim var jo på den måten i 2011, men nå i 2012 syntes jeg ikke lengre han har den X-faktoren til å putte mål. Med 2011-"flaksen" i dag ville han satt 2-3 mål.

Kesseboy:
Dantas holder på ballen ok med en stor kropp, men han drar ikke bort noen spillere? Det er jo å tuppe ballen hit og dit han mest gjør. Pavel har to situasjoner hvor han forlater strek på innkast (en i hver omgang), og ballen lander på bak han på 5-meteren. Det mangler bare en tå for at den skal inn i et åpent mål.

Når det gjelder Berglann så tenker vi kanskje på forskjellige situasjoner? Jeg tenker på når han får en lang ball i fra Berntsen (?) mens høyrebacken deres ligger høyt i banen. Berglann springer da inn fra sentralt og henter ballen og er da nærmeste mann til målet + midtstopperene er 10-15 meter på etterskudd. Dersom han tar ballen med på første touch der, så er han alene med keeperen på 30-40 meter, og med det tempoet til Berglann skal det være en nokså rask jævel som skal ta han igjen.

Du har rett anngående Viljar, men så du f.eks på slutten når han skulle slå 45? All verdens tid men sentrer direkte i beina til en UK spiller i stede, total skivebom helt uten press, det er tynnt. Og det gjorde han flere ganger, men de andre var i nøytrale soner.

Og jeg fikk ikke med meg hvem som ble byttet inn, ikke hurra-nivå på det speakeranlegget.

Morsto:
Det går da ann å forstå at forskjellige folk har forskjellige livssituasjoner? 150 kroner for kamp for meg betyr strengt tatt en dag uten middag. Så for meg er det dyrt. Men la meg omformulere da; det er ikke verdt 150 kroner og 2 timer av dagen min, og det er vel ca 3000 andre som har konkludert med det samme her i byen.
Kristatistisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Kesseboy »

Da tror jeg vi tenker på forskjellige situasjoner for Berglann, ja.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by bjornage »

Det var en situasjon mot slutten der Dantas får en lang ball opp mot seg alene, der han klarer å holde på den til tross for at han er omringet av tre-fire UK-spillere men likevel klarer å dra seg fri og finte dem vekk når resten av Glimtlaget har flyttet seg opp. Håper på mer av den sorten fremover.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Sven-Rune »

I den situasjonen du nevner Raymond prøvde Viljar å nå Tommy som hadde hele goalen foran seg. Viljar slo den ikke i bena på en ullspiller, men ullspilleren oppfattet hva som kom til å skje og løp fram og tok ballen. Godt lest av ullspilleren, ikke nødvendigvis dårlig av Viljar!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by RaymondEngmark »

Ok, mulig jeg ikke ble nok revet med av Dantas, jeg satt hele tiden og sammenlignet han med Khalili, og jeg syntes han var et nummer mindre i det meste. Men nå finnes det jo andre som hevder at Jim var god men uheldig i dag, så det kommet jo ann på øyet som ser.

Sven-Rune:
Stemmer, men jeg satte i linje med meg-tommy-viljar, og den luken Viljar bommer på der er 4-5 meter - det er ille syntes jeg. Men håper du ser det du også at Viljar er fryktelig usikker når han "bør prestere". I pressede situasjoner er han bedre i grunn, selv om det nå var veldig begrenset med tid vi fikk se han.
Kristatistisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Cheese Smirnoff »

Nsbtoget wrote:Jeg skjønner jim godt at han sutret etter å ha boommet så mye i dag.
Til det vil jeg bruke dine egne ord:
Nsbtoget wrote:så må man heller begynne med friidrett og løping
...hvis man skal slutte å spille fotball fordi man bommet på et par skudd på rad.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by eidurgud »

RaymondEngmark wrote:Jeg la merke til at billetten kostet 300 kroner for meg og madammen og at det ikke frister til gjentagelse i det heletatt.

Hvilke kulturarrangementer kommer du inn sammen med fruen for 300,-? Man kan klage på en del her i Bodø, men prisene på Glimtkampene er definitivt ikke én av de tingene.

Og når du ikke ser forskjell på Krister Wemberg og Thomas Braaten, som har hhv 3 og 4 som draktnumre - hvordan skal vi ta noe av det du skriver om kampen seriøst? :wink:

Viljar var svak, så enkelt er det. Han kom seg forbi backen sin to ganger, men begge gangene slo han ballen rett til en Kisaspiller. Burde likevel starte mot Bryne, for JJ har ikke vært i slag siden han kom tilbake fra skade. Nå er Sylling Olsen tilbake til den kampen, så det spørs vel om noen av de får spille, med mindre MSO kan spille venstreving?

Berglann er ekstremt uferdig som spiller. Trekker altfor tidlig inn sentralt, det gir riktignok Ruben mye spillerom, men ingen mulighet for å doble på kanten. Ikke kan han legge inn, og ikke kan han finte. Prøv, hvis du ikke har lagt merke til det allerede, å se på neste gang han prøver på overstegsfinten. Morro å se på, men han drar ikke noen fordel av det han gjør.

Tom Erik Nordberg står frem som den sjefen vi trenger bak der (som Johansen skriver). Vinner vel stort sett alt i lufta, og i motsetning til Sané gjør han det på en fair måte.

De gule kortene vi får er helt korrekte, så det er ikke noe å diskutere.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by mortsto »

RaymondEngmark wrote: Morsto:
Det går da ann å forstå at forskjellige folk har forskjellige livssituasjoner? 150 kroner for kamp for meg betyr strengt tatt en dag uten middag. Så for meg er det dyrt. Men la meg omformulere da; det er ikke verdt 150 kroner og 2 timer av dagen min, og det er vel ca 3000 andre som har konkludert med det samme her i byen.
Greit nok at en er i en situasjon hvor kamp er en stor utgift, men Glimt skal da tross alt tjene penger. Jeg tror de har lagt seg på et helt ok nivå, på linje med andre lag. Jeg tror ikke det er prisen som skremmer den jevne medganssupporter bort.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Cheese Smirnoff »

eidurgud wrote: Ikke kan han legge inn, og ikke kan han finte. Prøv, hvis du ikke har lagt merke til det allerede, å se på neste gang han prøver på overstegsfinten. Morro å se på, men han drar ikke noen fordel av det han gjør.
Dette kunne vært en beskrivelse av Trond Olsen i 2006. Berglann er en enorm ressurs hvis han blir brukt rett av medspillerne sine, noe han ikke blir. De fleste pasningene til Berglann er høye langpasninger som lander bak han. En Reinaldo fremovervendt 1mot1 på venstrevingen kan være Glimts fremste angrepsvåpen, og måten han chipper ballen unna motspilleren, runder han for så å legge inn i skrå vinkel kan bli utnyttet mye bedre.

Det er ikke Berglann som er dårlig, det er laget som ikke evner å spille på styrkene hans.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by ingen87 »

Ja evt Olsen i Rosenborg. Der han fikk en møtende rolle.. Funka ikke i hele tatt, og ble latterliggjort i hele Trondheim pga hans snevre ferdighetsreportoar..

Berglann er for meg en spiller som er genial å hive innpå i kamper der vi tar ledelsen. Han kommer ikke til sin rett når vi møter etablerte lag, da det sjeldent er noe særlig bakrom å utnytte ferdighetene på..

Jeg digger spilleren, og håper han får en lang Glimt-karriere. Tror han kan bli spesielt viktig når vi rykker opp. Da vil vi møte lag som står høyere i banen, og det vil bli mer bakrom han kan sprinte i!
Førr Evig!
Post Reply