Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5662
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 185 times
Been thanked: 361 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by poteten »

Cato og TKS hadde rett hele tiden: Barca-fotball er best.
Kritisk
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Vegard »

Zann wrote:
Hei til alle sammen, forresten! På tide å slutte å lurke, tenkte jeg.
Velkommen!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8313
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Crazy horse »

Ligger snart 5 minutter etter når jeg ser på sumo nå. HAr prøvd direkteknappen, men kommer ikke nærmere realtime. What the heck....yeaaahhhh Sane!
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8313
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Crazy horse »

2215 tilskuere... :tenk Ingen som ville ha gratisbilletter, altså?
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by gavharr »

4 gule til oss. Ingen til Kisa.
Mongo!!
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Crazy horse
Posts: 8313
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Crazy horse »

Godt å se et Glimt med litt mer fart i spilelt sitt.
Fotball er nesten alltid morsomt
Lillegutt
Posts: 154
Joined: Mon Jun 05, 2006 7:22 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Lillegutt »

Haha det var faen meg på tide at det gjorde ett bytte
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by mester »

Relativt underholdende spill på Aspmyra nå!
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8313
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Crazy horse »

Lenge siden det har vært så moro.
Fotball er nesten alltid morsomt
Lillegutt
Posts: 154
Joined: Mon Jun 05, 2006 7:22 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Lillegutt »

Trist kamp, Badou var i en klasse for seg selv og Dantas var ikke så ille som jeg trodde. Hvis vi får trent ham i litt bedre form så ka det bli bra.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by mester »

Helt grei kamp..synes stundtals i andre omgang at vi viser opp fotball på et høyt nivå...er mange gode ballspillere..men er enkeltspillere som trekker ned voldsomt.

Hvordan Jim Johansen forsvarer en plass på laget er for meg en vits...han må være Norges lateste ballspiller..jogger mer enn han løper, og dette er jobben hans!
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8313
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Crazy horse »

En fullt fortjent seier, og jeg klager ikke selv om det bare ble 1-0. Dette så mer lovende ut enn på lenge. :glimt (Jeg så da bare litt av første omgang)
Last edited by Crazy horse on Sun Sep 09, 2012 6:56 pm, edited 1 time in total.
Fotball er nesten alltid morsomt
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by eiriksin »

Utrolig at det går ann å brenne så mange målsjangser, men vi vinner i alle fall! Og scorer på dødball!! :-D
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by FSHelgeland »

Synes Jim i perioder klarte seg bra, men han burde vel hatt 2 mål i dag. Det burde strengt tatt Dantas også hatt. Berglann imponerer meg igjen, ikke alt han får til men han jobber som en galeislave helt til han blir tatt av banen. Dette var litt fremgang...men bare litt
Tippeliga 2015
mortsto
Posts: 7430
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by mortsto »

Synes også dette var morsommere enn på lenge. Jim må starte på benken neste kamp. Synes Badou var helt enorm i dag. Synd begge backene får kort i dag. Vi trenger virkelig ikke karantener der.
User avatar
stensland
Posts: 134
Joined: Tue Aug 31, 2010 5:34 pm
Location: Trondheim

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by stensland »

Herlig seier! Nå er vi plutselig på kvalikk-plass igjen. Den neste uken blir så viktig, så jævla viktig. Med seks poeng der er man plutselig på fjerdeplass, fire poeng bak Sarpsborg. Bryne skal ihvertfall slås, så blir det spennende å se om man også kan ta SF. Jeg skal be hver dag denne uken! For seks poeng, det skal tas :glimt
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Zann »

Jeg håper at trenerne har innsett det samme som Martin Andresen gjorde i VIF tidligere i år - at meningsløs possession ikke vinner kamper i seg selv og at det må fart og gjennombruddshissighet til. Jeg synes definitivt dette var et steg i riktig retning, selv om det på ingen måte var noen perfekt kamp. Det skal sies at rævafotballaget par excellence Ull/kisa ikke akkurat gjør det lett for oss, Glimt må nødvendigvis eie ballen en del mot et lag som legger seg nedpå og utelukkende satser på dødballer.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by gavharr »

Da må vel også Særp tape sine neste to...?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Kesseboy »

Var en del skygger av gamle Glimt i dette, ja. Synes spillestilen så mer definert ut enn på lenge, det kunne nesten se ut som om det var en plan over spillet. Men en del start-stopp-feil gjør at en del brukbare pasninger forsvinner ut i ingensteder ettersom mottakeren har stansa for lenge sia.

Badou er virkelig stor. Sané er en monumental midtstopper. Jeg skjønner nå at man har savna TE Nordberg, mulig vegen tilbake til laget blir lang for stopper-Braaten. Men steike ta, jeg syntes Dantas var såpass lovende at jeg tror vegen blir lang for spiss-Braaten også. Dantas er jo som en Martins med dribleteknikk.

Dagens negative: At Jimmern ikke blir tatt ut når han går så til de grader tom, og at han får være på bana i 15-20 minutter uten å egentlig bevege seg stort.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8313
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Crazy horse »

TRor 08 kommer til å gå på en smell snart, men spørsmålet er om det kommer flere på rad.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Masinga »

Sikrer vi kvalikplass, må vi være fornøyd! Så får vi ta det derfra.

Husker ennå kampene mot Odd..
Masinga
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Kesseboy »

Må både TJ, Imingen og Sané stå over neste nå?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Zann »

Imingen og Sané må hvertfall stå over. Hvis dette gjelder Jacobsen også har vi et problem mot Bryne. Braaten går rett inn på stopperplass antar jeg, men hvem skal spille venstreback? Kanskje vi får se Sylling Olsen der?
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by Zero »

Etter 90 + minutter på myra sitter jeg igjen med noen synspunkter...Badou: SIGNER HAN! Vini: kjempe kamp. min nye yndling! Jim: gjør mye bra, blir sliten og misser på to kjempe sjangser. Berntsen: tåler en trøkk, jobber godt hele kampen, teknisk kjempegod! TE Norberg: godt at han er tilbake, visste ikke hvor mye jeg savna han :-) Ellers var det vel jevn over som normalt, CH bytter ikke før det er gått 80 minutter...kan noen gi han en ny klokke?! Spillmessig var dette en mer underholdene kamp enn på lenge, Ull/Kisa la seg meget lavt det meste av kampen og da blir det vanskelig og lite rom å springe i. Gleder meg til vi møter "bedre" lag da vi sikkert får mer rom å kontre i. :glimt
Stian Sommerheim
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - UllKisa 09.09 Kl 18:00

Post by RaymondEngmark »

Sånn! Da var første kamp på Aspmyra sett på et par måneder, og jeg har en del på hjertet etter denne opplevelsen.

Et par jeg merker meg utenom kampen også! Snittalderen på tribuna er sjokkerende høy, for det meste er det pensjonister som er på kampene. Også merket jeg meg at TKS i dag satt på benken og holdt munn hele kampen, mens Cato var den som var aktiv og ledet kampen. Jeg la merke til at billetten kostet 300 kroner for meg og madammen og at det ikke frister til gjentagelse i det heletatt.

Jeg dro på kampen fordi jeg trodde vi skulle få se Glimt-fotball av godt gammelt merke, og jeg ble positivt overrasket over lagoppstillingen. Virkelig spennende kombinasjoner som var relativt godt balansert. Men så var det denne spillerstilen da, det blir en slags kvasiblanding i mellom gammel Glimtfotball og posessionfotball, og takk for at vi ikke går for ren posession, for dette gikk virkelig i sirup! Både balltempoet og tempoet på spillerne! Og mot slutten når vi forsvarer inn 1-0 på hjemmebane mot Ull/Kisa og holder ballen på cornerflagget, så er jeg ikke mye stolt av å være Glimtsupporter. Noen få ønsker å angripe og drepe kampen, men det er tydelig at de har fått andre signaler fra benken. På toppen av det hele var dommeren elendig. Og jeg tror faktisk U/K har like mange skudd på mål som Glimt tross at vi sikkert har nærmere 70% posession.

Pavel Londak - 3
Har en veldig god redning i førsteomgang når han er helt oppe i krysset og henter et skudd i første omgang, men sykler på nær samtlige av de lange innkastene. To ganger er det åpent mål mens ballen ramler ned bak Pavel. Griseflaks at vi ikke blir straffet, og generellt sett priser jeg meg lykkelig for at vi ikke er i tippeligaen, for da hadde det vært vanlig kost å bli sendt hjem med 0-5 i bagasjen. Er også litt treig med å sette i gang spillet enkelte ganger.

Thomas Jacobsen - 4
Løper utrolig mye, og er forsåvidt usynelig på en positiv måte. Kanonbra innsats og legger ikke noe i mellom på tacklingene, men har en del upresise pasninger langs bakken, men mye er takket være en Jim Johansen som står på hælene - og den late jævelen kommer jeg tilbake til. Får også et komplett idiotisk gult kort når han spiller bort ballen i en totalt ufarlig situasjon som er 30-40 meter unna.

Vieoux Sanè - 6
Spiller en god kamp og gjør veldig mange riktige valg. Pådrar seg gult kort og må stå over neste etter han klipper ned en motspiller på 20 meter. Er en stoppertype Glimt har manglet i 10-15 år, utrolig rolig med ballen og er helt upåvirket av å bli presset eller være bakerste mann. Løser mange situasjoner veldig godt hvor vi i 10 år har sett midtstoppere pole ballen til motstanderens keeper. Får seg også et mål, men ser ut som ballen treffer han i låret og triller i åpent mål, symptomatisk for Glimt om dagen.

Tom Erik Nordberg - 6
Jeg hadde begynt å virkelig like stopperparret Sanè/Braathen, men jeg syntes Nordberg kommer inn og hever hele forsvaret mange hakk og skaper en helt ny dimensjon. Vinner ALT i lufta, har gode avleveringer og har et Hoftun-driv over seg når han tør/kan føre ball 30-40 meter før han fordeler og spiller seg dermed forbi første pressledd. Er bunnsolid og pisker medspillere hele tiden. Tror Braathen må godta å være tredjevalg heretter, men nå ble jo Wemberg kastet innpå på slutten, så er han kanskje plutselig blitt et fjerdevalg? Hele forsvaret "lider" av at Christian Berg er borte, og man merker at det ofte er en spiller for lite når U/K kommer hurtig. Men jeg tror dette vil løse seg om denne elveren får tid til å sette seg.

Ruben Imingen - 5
Gjør mye av det samme som Jacobsen, men er noen hakk mere presis med avleveringene sine. Men som resten av laget bruker han for lang tid, og ofte går det på 85% når det bør gå på 100%. Har et greit samspill på venstresiden, men samtidig funker det ikke helt. Imingen, Berglann og Berntsen er like i bevegelsene offensivt og blir ofte stående oppå hverandre. Pådrar seg et korrekt gult kort, noe som i grunn bare er fint, for Ruben trenger å gi litt mere juling i kampene.

Tommy Knarvik - 5
Løper vanvittig mye og får en del til i perioder, men faller også mye bort i andre perioder, muligens uten at det alltid er hans feil. Også han lider av en Jim Johansen som er komplett ubrukelig i dag. Er en av få som viser den viljen som hele laget burde ha. Virker å være en god 4-3-3 indreløper i mine øyne, men lider nok en del under posessiontankegangen og tempoet generellt, da han ofte er på gode løp og beveger seg godt i lengderetningen.

Badou - 7
Banens beste, uten tvil! Blir kastet i rollen til Christian Berg og spiller kanskje sin beste kamp i Glimt-trøya. Trikser over motstandere, finter, beveger seg, går på løp - og er en skikkelig boks til boks spiller i dag. Jeg tror jeg foretrekker Badou fremfor Berg i denne rollen, i allefall til en viss grad. Med Badou mister vi noe men får enda mere. For ja, når U/K kommer raskt, så står ofte Badou høyt i banen, mens Glimt er blitt godt vant til å ha Berg sammen med seg - en slags 4-1-2-3 mens Badou blir en ren 4-3-3. Så vi mister noe defensivt, men han henter også mye inn på en utrolig innsats og aksjonsradius. Men så tilfører han utrolig mye ved at vi plutselig har tre midtbanespillere med når vi går i angrep. Mens Christian Berg slutter å fungere når han passerer midtbanen, så er Badou med helt frem. Det blir mere "trøkk" ut av det, og kombinert med at vi ikke har så offensive backer på banen bør det være fullt mulig å balansere dette.

Daniel Berntsen - 6
Varierer utrolig mye og blir tydelig sliten med slutten. Men lider av litt samme syndromet som Imingen, går på 85% når han løper i rom hvor han kunne gått rett på mål dersom han gikk på 100%, og det er litt frustrerende. Trygg med ball, men koser litt for mye med kula enkelte ganger og bidrar til å dra ned tempoet i kampen en god del. Er også litt slurven på den defensive biten, virker rett og slett å være litt dårlig trent i så måte.

Jim Johansen - 2
Hvor skal jeg begynne? Mot slutten var det lynsjestemning på tribuna, og Cato Hansen må være den eneste som syntes Jim burde starte andreomgangen av alle på hele stadion. Er mye spillbar og det er vel det som redder han fra en 1'er på børsen min. Men viser en holdning som topper Stefan Johansen på sitt verste, står på hælene og spillerne rundt han blir veldig tydelig frustrerte og gestikulerer mot Jim. Bommer på alt, kjæler for mye med ballen og ser flere ganger at spillere velger dårlige alternativer fordi dem mistet troen på hva Jim får til med ball. En eneste stor frustrasjon og er totalt ute av form. Er heller ikke målgarantisten som han var og forsvarer ikke en plass på laget. Akkurat nå hadde Erlend Robertsen vært gull verdt!

Vini Dantas - 3
Har en god avslutning som keeper gjør en god redning på mot slutten og har en veldig pen dribleserie, men ut over det er han akkurat som beskrevet: treig og tung i kroppen. Har også skuffende dribleferdigheter (forutenom den ene serien) til å være gammel futsalspiller. Er forsåvidt greit spillbar, men det blir aldri farlig når han mottar ballen. Virker som at U/K ikke markerer han så tett fordi dem får tid til å hente han opp siden han er treig, derav mye spillbar. På mange måter er han en treg versjon av Aram med mindre innsats. Det sier mye om formen til Vegard at Vini får stå kampen ut.

Ulrik Berglann - 3
Lite å si på insatsen til Berglann, men hvordan han bruker kreftene kan det sies en del om. Kommer seg rundt og slår noen gode innlegg, men det blir veldig fantasiløst når han ikke får bruke farten. Virker også noe tung i kroppen. Er litt dårlig som førsteforsvarer og gjør sammen med venstresiden noen dårlig 85% / 100% valg, blandt annet mot slutten når han kan gå rett på mål og komme alene med keeper med enormt rom, men i stede går på 85% og skjermer i stede ballen mens han venter på laget skal komme etter. Et øyeblikk jeg virkelig savnet Trond Olsen! Hele laget har litt av det problemet, men spesiellt venstresiden. Det blir generellt sett mange trekk som leder til lite, ferdighetene til laget virker ikke å være gode nok, og i stede for at det blir mange trekk og utfordrende for motstanderne, så blir det bare flere muligheter for å gjøre feil.

Viljar Nordberg - 2
Og her kommer alibitet til Cato Hansen hvorfor Jim får stå så lenge han gjør. Viljar kommer inn og er frisk, men er totalt blottet for selvtillit. Slår noen forferdlige pasninger og tørr ikke utfordre når han bør. Men kanskje mangler han rett og slett tillit? Men han bør spille fremfor Jim, for han viser om ikke annet entusiasme - ellers er det lite som skiller kvalitetsmessig. Så får vi heller se hvordan det går etterhvert.

Ulrik Saltnes - 3
Kommer inn for en sliten Berntsen og blir som alltid et gjesp. Gjør ingen feil men gjør vel strengt tatt ikke så mye i det hele og store i de minuttene han spiller. Det er forskjell på talentene - Daniel Berntsen kan faktisk ende i United om alle ting skulle gå hans vei de neste to årene - Saltnes ser man vil bli en ny Anders Karlsen som blir en Adeccospiller. Mangler tempo rett og slett.

Krister Wemberg - 3
Kommer inn de siste minuttene og vinner noen hodedueller, men bidrar lite ellers. Merkelig at han blir satt inn fremfor Thomas Braathen, men mulig det er skade/karantene jeg ikke har fått med meg?
Kristatistisk
Post Reply