Kamptråd Bodø/Glimt - Notodden 23.09 Kl 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Notodden 23.09 Kl 18:00

Post by Crazy horse »

Nå begynner det å ligne noe.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Notodden 23.09 Kl 18:00

Post by poteten »

6-0
Kritisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Notodden 23.09 Kl 18:00

Post by Cheese Smirnoff »

Herlig! Hvem er dette laget, og hva har de gjort med Bodø/Glimt?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Notodden 23.09 Kl 18:00

Post by Mr Bean »

Nå begynner det og ligne ... :)
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Notodden 23.09 Kl 18:00

Post by bjornage »

Selvfølgelig at den ene gangen jeg ikke er på Aspmyra i år blir det målfest. Kanskje jeg må holde meg hjemme oftere?
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Notodden 23.09 Kl 18:00

Post by Crazy horse »

6-0 er storseier. Det er lenge siden sist!
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
maud
Posts: 332
Joined: Sat Apr 23, 2005 5:19 pm
Location: Valnesfjord

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Notodden 23.09 Kl 18:00

Post by maud »

Guran så gøy. Og mange fine mål.
FØRR EVIG
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Notodden 23.09 Kl 18:00

Post by Garrincha »

Veldig bra :D nå skal det sies at Notodden ikke akkurat var veldig gode, men uansett flott med mye mål. Godt å se at Glimt spilte ballen mer fremover og direkte enn de har gjort på lenge.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
maud
Posts: 332
Joined: Sat Apr 23, 2005 5:19 pm
Location: Valnesfjord

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Notodden 23.09 Kl 18:00

Post by maud »

Jepp. De husket jo på at de hadde vinger store deler av kampen. Stas.
FØRR EVIG
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Notodden 23.09 Kl 18:00

Post by FSHelgeland »

Mulig jeg tok feil av Pedersen og Willassen i min iver etter å skryte i første omgangen. Spiller nr 17 var vel Willassen? Han spilte hvertfall en helt helt strålende kamp. Herlig å se, også herlig å se laget langt mer direkte en på lenge. Det var bevegelse og det var pasninger i rom, vil se mer slikt.
Tippeliga 2015
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Notodden 23.09 Kl 18:00

Post by Zann »

Artig med storseier og fine mål. Men Notodden var vel strengt tatt så dårlige at dette gir få svar når det gjelder Glimts allmennstilstand.

Jim burde få seg litt selvtillit av dette ihvertfall. Det er bra. Og så begynner jeg å bli ganske skeptisk til Dantas, merker jeg.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Notodden 23.09 Kl 18:00

Post by Shredd »

Tilogmed gøy å lese an live idag også, til tross for problemer med linja der. Artig at når de har fått inn vikar/erstatning for Revang så er personen totalt motsatt, fornøyd og optimistisk med alt. Men idag måtte vel selv Revang ha vært fornøyd.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Notodden 23.09 Kl 18:00

Post by Garrincha »

Merker også at jeg begynner å bli litt skeptisk til Dantas. Og jeg liker ikke at Badou benkes, Badou må signeres fort som f.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Notodden 23.09 Kl 18:00

Post by Crazy horse »

I dag fant man litt mer den korteste veien til mål, i stedet for å surre rundt og rundt. Mange fine mål, ja. Jeg likte andremålet godt, men må se det på nytt for å kunne forklare meg, men tror det handlet om en kontring, og det har vi sett altfor lite av i år, at man virkelig tar sjansen når den byr seg.
Fotball er nesten alltid morsomt
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Notodden 23.09 Kl 18:00

Post by Zann »

De to første målene kom på dødball og kontring. Sjelden kost!
User avatar
Vimes
Posts: 195
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:34 pm
Location: Ankh-Morpork muligens

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Notodden 23.09 Kl 18:00

Post by Vimes »

For en herlig kamp!

Deilig å se at Jim lykkes igjen etter skaden, synes han fortjener det. Herlig å se Willasen gjøre en fin debut i glimttrøya også. Tydelig at det gror meget godt i Glimt, så er det bare at dagens trenere klarer å ta vare på talentene på skikkelig vis...

Undrer meg over at Badou benkes, kunne man virkelig ikke benket Knarvik i stedet? Gjør i alle fall en god jobb når han kommer inn og er sentral ved hvert fall to av målene.
"Vimes's grin was as funny as the one that moves very fast towards drowning men. And has a fin on top."
-Jingo
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Notodden 23.09 Kl 18:00

Post by Garrincha »

Ja det var herlig at Jim fikk seg to skikkelig flotte mål :D Han er tilbake, back in buisness!
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Notodden 23.09 Kl 18:00

Post by eiriksin »

Typisk at dette er kampen jeg ikke ser på Sumo :-P Kanskje det er lov å håpe på noen bedre kamper framover ?
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Notodden 23.09 Kl 18:00

Post by Ville Lehtinen »

Shredd wrote:Tilogmed gøy å lese an live idag også, til tross for problemer med linja der. Artig at når de har fått inn vikar/erstatning for Revang så er personen totalt motsatt, fornøyd og optimistisk med alt. Men idag måtte vel selv Revang ha vært fornøyd.
Er Jarle-Andre Almendingen som rapporterte for AN Live i dag den samme Jarle-Andre som finnes i denne oversikten (http://www.kxweb.no/portal/public/showC ... o?id=11338) ? 15 år gammel altså? :)
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Notodden 23.09 Kl 18:00

Post by Kesseboy »

Nå skal jeg komme og ødelegge stemninga helt :wink:

Neida, ikke helt. Moro med seks mål. Men litt å sette fingern på, hvis det skal holde til opprykk. Og Notodden er muligens det svakeste ligalaget jeg noensinne har sett på Aspmyra. På høyde med Mo IL og 2. divisjons-utgavene av TUIL som har gjestet oss i cuppen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Notodden 23.09 Kl 18:00

Post by eidurgud »

Vimes wrote:
Undrer meg over at Badou benkes, kunne man virkelig ikke benket Knarvik i stedet? Gjør i alle fall en god jobb når han kommer inn og er sentral ved hvert fall to av målene.

Hvorfor vil du at Knarvik skal benkes?

1) Han er toppscorer for Glimt
2) Han spiller høyre indreløper. Badou og Berntsen spiller venstre indreløper

Å la Berntsen spille er for meg like uforståelig som at Dantas får spille. Dantas har ikke gjort noe siden han kom til klubben (eller han hadde vel kanskje én assist i dag?).


6-0 mot Notodden er akkurat der Glimt skal være. Notodden var forferdelig dårlig. Dette er ikke noe å rope veldig mye hurra for, men det hjelper nok på selvtilliten til de som scoret, samt Pedersen (nr. 22) og Willassen (nr. 17). De spilte bunnsolid begge to.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Notodden 23.09 Kl 18:00

Post by Kesseboy »

Pedersen kjempegod. Utrolig lovende. Gleder meg til å se ham og Sané danne stopperpar en gang.

Willassen helt ok, men noen skjønnhetsfeil.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Notodden 23.09 Kl 18:00

Post by RaymondEngmark »

Man kan ikke klage på laguttaket når man vinner 6-0, og heller ikke byttene når en innbytter kommer inn og får til to assists. Knarvik får seg et mål, Berntsen to assists og blir BB (lokale juryen) og Badou får to assists. Det er jo sånn det skal være. Skal man klage på noe, så må det være at Dantas får spille.

For to måneder siden ville Badou spillt en eller annen syk posisjon for å ha han på banen, nå blir han satt på benken og kommer i stede inn med friske bein og masse motivasjon når de andre er slitne.

Selv om det er litt far out; det kan tenkes at utfallet ville blitt et helt annet dersom Badou fikk starte på bekostning av Berntsen når han har assists på de to første.
Kristatistisk
User avatar
Vimes
Posts: 195
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:34 pm
Location: Ankh-Morpork muligens

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Notodden 23.09 Kl 18:00

Post by Vimes »

eidurgud wrote:
1) Han er toppscorer for Glimt
2) Han spiller høyre indreløper. Badou og Berntsen spiller venstre indreløper

Å la Berntsen spille er for meg like uforståelig som at Dantas får spille. Dantas har ikke gjort noe siden han kom til klubben (eller han hadde vel kanskje én assist i dag?).
1) Hvor har du denne statistikken fra?
2) Mener du at Badou ikke kunne matche Knarviks prestasjoner fordi han da måtte være høyre indreløper fremfor venstre?
"Vimes's grin was as funny as the one that moves very fast towards drowning men. And has a fin on top."
-Jingo
User avatar
Vimes
Posts: 195
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:34 pm
Location: Ankh-Morpork muligens

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Notodden 23.09 Kl 18:00

Post by Vimes »

RaymondEngmark wrote:Man kan ikke klage på laguttaket når man vinner 6-0, og heller ikke byttene når en innbytter kommer inn og får til to assists. Knarvik får seg et mål, Berntsen to assists og blir BB (lokale juryen) og Badou får to assists. Det er jo sånn det skal være. Skal man klage på noe, så må det være at Dantas får spille.

For to måneder siden ville Badou spillt en eller annen syk posisjon for å ha han på banen, nå blir han satt på benken og kommer i stede inn med friske bein og masse motivasjon når de andre er slitne.

Selv om det er litt far out; det kan tenkes at utfallet ville blitt et helt annet dersom Badou fikk starte på bekostning av Berntsen når han har assists på de to første.
Selvfølgelig kan man diskutere laguttaket selv om man vinner 6-0. Vel, er jeg fornøyd med dette resultatet men det betyr ikke at jeg tror alt er fryd og gammen av den grunn. Er jeg uenig i et laguttak så sier jeg det.

Men for å si det slik så er dagens oppstilling bedre enn den teite løsningen hvor både Berg, Badou, Berntsen og Knarvik spilte samtidig. Sånn sett er det framgang.

Jeg er uansett misfornøyd med hva Knarvik har prestert. Etter en god start i Glimt har han blitt bare dårligere, og den nedturen begynte før Glimt sakket akterut. Det jeg prøver å si er at Knarvik har vært godt under pari lenge. Dantas har heller ikke imponert, men i det aller minste har han unnskyldning med at han er ny og har kun spilt 5 kamper hvor av ikke alle er fra start.
"Vimes's grin was as funny as the one that moves very fast towards drowning men. And has a fin on top."
-Jingo
Post Reply