Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt 30.09 Kl 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt 30.09 Kl 18:00

Post by Zann »

Interessant å se hvor hardt Alta presset i sluttminuttene. Et slikt press klarer Glimt aldri å etablere, til og med ikke på hjemmebane mot antatt svakere motstand.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt 30.09 Kl 18:00

Post by Cheese Smirnoff »

Glimt la seg jo i 4-5-1 med Dantas som eneste mann over midtsirkelen i lengre perioder. Ikke så rart at Alta kunne angripe med mange spillere når de ikke trenger å bekymre seg for defensiv balanse. Antar samtlige i forsvarsfirern til Alta er raskere enn Dantas. Ikke noe poeng å sette innpå spillere med fart, som Viljar eller Berglann.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt 30.09 Kl 18:00

Post by mortsto »

Merkelig nok var verken Vijar eller Berglann med i troppen i går.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt 30.09 Kl 18:00

Post by Kesseboy »

Jeg skulle veldig gjerne hatt innsikt i hva som var kampplanen i går. Var det kun å være kynisk. Ingen Viljar eller Berglann tyder jo på at det ikke var noen forhåpninger eller forventninger om å kunne verken drepe eller berge kampen med en plan B.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt 30.09 Kl 18:00

Post by RaymondEngmark »

Så at Viljar spillte for Glimt 2, puttet mål og ble BB. Så regner med han ikke var med i troppen opp til Alta?

Nå har jeg fått sove på ting, og jeg er enda like "gruff". Vi skjønner alle at det skjer ting innad i klubben, og at det er den riktige måten å løse en utfordring rundt en ansettelse på, men nå må klubben begynne å senke gjerdene. Det blir fryktelig provoserende å se Glimt spille dårlige kamper gang på gang, etterfulgt av en trener som hevder kampen var 99% perfekt som igjen blir etterfulgt av et styre som hevder de har full tillitt.

Det har dem jo selvfølgelig ikke, det har dem på sett og vis uttalt selv med å skal være topp 20 i Norge samt gå for direkte opprykk i år. Men man vet jo aldri, så for meg hadde det hjulpet veldig om Glimt kunne kommunisere bedre utad hva man tenker fremover. Fikk høre rykter fra Glimt-systemet i går (veldig vage) at TKS er favoritten til å ta over som hovedtrener i 2013. Og da blir jeg bekymret!

Så det hadde hjulpet mye om Glimt gikk ut å sa at dagens trenerteam ikke har fungert som ønsket, og at det jobbes med nye løsninger. Selvfølgelig ville jo en signering av Bjørkan rettet opp i det meste.

Og kanskje ville det fjernet fasaden som Børre mener er innad i klubben så trenerteamet flyttet fokus til det kollektive fremfor egne behov?
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt 30.09 Kl 18:00

Post by mortsto »

Hvis Staurvik blir hovedtrener i 2013, så river jeg meg i håret. Nå har vi det som ser ut som et trenertalent som flytter til byen etter sesongen, og hvis ikke han er førstevalget, så skjønner jeg ingen ting. Det kan ikke være sånn at Glimt skal være oppsamlingsplass for gamle helter som ikke vet hva de skal drive med, og som har null å vise til etter spillerkarrieren.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt 30.09 Kl 18:00

Post by ecke »

Det ville være en skandale!
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 622 times
Been thanked: 824 times

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt 30.09 Kl 18:00

Post by Novi »

Det ville drept min interesse for Glimt, hvertfall. TKS har vel heller ikke bestått trenerutdanningen, så han kan vel ikke ansettes som hovedtrener?
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2318 times
Been thanked: 385 times

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt 30.09 Kl 18:00

Post by liverglimt »

Åssa hovedtrener og TKS blir assistent.
@liverglimt
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt 30.09 Kl 18:00

Post by RaymondEngmark »

Image
Kristatistisk
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt 30.09 Kl 18:00

Post by Frodo Baggins »

RaymondEngmark wrote: Fikk høre rykter fra Glimt-systemet i går (veldig vage) at TKS er favoritten til å ta over som hovedtrener i 2013
For Glimt's del så håper jeg at disse ryktene er fullstendig gale. Men skulle de stemme, så er den interne vurderingen som gjøres i Glimt av styret og ledelsen, at hovedproblemet for Glimt's manglende resultater er Cato Hansen, og TKS frikjennes totalt og forfremmes til å være hovedtrener alene. :shock:

Dette viser en klubb som sportlig er på totalt ville veier.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt 30.09 Kl 18:00

Post by Garrincha »

Hvis TKS blir ny hovedtrener i Glimt.... Ja da tror jeg rett og slett jeg boikotter hele Glimt. De kan vel ikke for alvor mene det alvorlig, det kan nok ikke stemme. Jeg tror helt ærlig at 90 prosent av folk som følger Glimt IKKE ser for seg TKS som hovedtrener. :fy
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Alta - Bodø/Glimt 30.09 Kl 18:00

Post by Garrincha »

Jeg er forøvrig ikke overbegeistret iht Åssa heller bare for å ha det nevnt. Men for ALL DEL ikke TKS.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Post Reply