Kamptråd: Ranheim - Bodø/Glimt 21.10.12 Kl 14:00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
-list
Posts: 1654
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 32 times

Re: Kamptråd: Ranheim - Bodø/Glimt 21.10.12 Kl 14:00

Post by -list »

Tommel opp for mål.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: Ranheim - Bodø/Glimt 21.10.12 Kl 14:00

Post by Boombadila »

MSO har jo vært en bedre handel enn både Berntsen og Dantas.
User avatar
-list
Posts: 1654
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 32 times

Re: Kamptråd: Ranheim - Bodø/Glimt 21.10.12 Kl 14:00

Post by -list »

Boombadila wrote: Det er ikke virkelighetsfjernt, vi opplever bare en middeltidig skjevhet i virkeligheta ;)
Rettferdiggjør det med at de tross alt er best i byen. Hvis vi ser bort fra andre sporter. Og andre kjønn.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Ranheim - Bodø/Glimt 21.10.12 Kl 14:00

Post by Garrincha »

Et til nå! :-)
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Kamptråd: Ranheim - Bodø/Glimt 21.10.12 Kl 14:00

Post by Sulliken »

Som jeg skrev før kampen. Uavgjort er jeg fornøyd med.

Men herregud hvor en rævva dommer. Frekt å gi Saltnes gult kort for dytt i ryggen 2 sekunder etter badou ble utsatt for akkurat det samme, uten at det ble blåst. Likedan noen minutter tidligere da badou hadde kontroll på ballen, blir taklet bakfra, ingen frispark, og Ranheim får en stor sjangse. Æ blir Irritert!
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Kamptråd: Ranheim - Bodø/Glimt 21.10.12 Kl 14:00

Post by Mjh »

Hvordan hørtes supporterne? :-)
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Ranheim - Bodø/Glimt 21.10.12 Kl 14:00

Post by Garrincha »

Vi skal i allefall slik kampen utviklet seg i dag være fornøyd med ett poeng, det kan komme til å vise seg å være et viktig poeng. Tommelen opp for MSO, han har absolutt innfridd siden han kom til oss.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd: Ranheim - Bodø/Glimt 21.10.12 Kl 14:00

Post by Vegard »

Supporterne hørtes! Flere enn Ranheim.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Kamptråd: Ranheim - Bodø/Glimt 21.10.12 Kl 14:00

Post by Ville Lehtinen »

Tom for stemme nå :mrgreen:
Lillegutt
Posts: 154
Joined: Mon Jun 05, 2006 7:22 pm

Re: Kamptråd: Ranheim - Bodø/Glimt 21.10.12 Kl 14:00

Post by Lillegutt »

Supporterne hørtes bedre enn de høres på aspmyra.
Paradigma
Posts: 592
Joined: Sun Feb 22, 2004 9:01 pm
Location: Trondheim
Been thanked: 12 times

Re: Kamptråd: Ranheim - Bodø/Glimt 21.10.12 Kl 14:00

Post by Paradigma »

bra jobb i dag Ville! Jeg telte ca 90 stk på bortetribunen.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 361 times

Re: Kamptråd: Ranheim - Bodø/Glimt 21.10.12 Kl 14:00

Post by poteten »

I tillegg til rundt 50-60 på sittetribunen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd: Ranheim - Bodø/Glimt 21.10.12 Kl 14:00

Post by Kesseboy »

Noen høydepunkter her: http://www.an.no/glimt/article6298697.ece.
Så ikke kampen, men på de høydepunktene kan man allerede tidlig legge merke til et par ting:
:!: Jim Johansen har lav kvalitet på avslutningene sine.
:!: Badou løser rollen på en helt annen måte enn CB, og dette er nok en medvirkende årsak til at Ranheim får kontre.
:!: Thomas Braaten er alt, alt for passiv i presset, dette lar i prinsippet Ranheim skåre.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Ranheim - Bodø/Glimt 21.10.12 Kl 14:00

Post by Cheese Smirnoff »

Kesseboy wrote: :!: Jim Johansen har lav kvalitet
:idea:
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Kamptråd: Ranheim - Bodø/Glimt 21.10.12 Kl 14:00

Post by Ville Lehtinen »

Thomas Braaten hadde en elendig dag på jobben. Touch som en murstein, feilplassert, slapp i presset, usikker... Sané gjorde 1,5 manns innsats i dag, og leverte veldig bra med tanke på det, selv om han spiller på hårreisende små marginer av og til.

Og så vidt jeg kunne se, var det Tommy Knarvik som spilte ankermann i dag. Jeg syns Badou og Berntsen fungerte ganske bra som offensiv drivkraft på midten, problemet lå i måten angrepene ble utført på kant. Jim Johansen var fullstendig feil spillertype i dag, all ære til hans evne til å avgjøre kamper og score viktige og uventede mål, men du dyran så frustrerende det er å se på at han alltid skal ta en runde og oppsøke backen sin istedet for å sette fart mot linja når pasningen kommer. At Viljar Nordberg varmer benken i 94 minutter i dag, er en skam, men det beviser jo at Cato Hansen har en fullstendig manglende evne (eller vilje?) til å gjøre bytter for å forsøke å endre kampbildet.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 361 times

Re: Kamptråd: Ranheim - Bodø/Glimt 21.10.12 Kl 14:00

Post by poteten »

Da har jeg endelig fått vært litt ivrig Glimt-supporter på en trist kamp. Jeg sa vel før sesongen at topp 5 var mest realistisk og det var det. Her er min børs:

Londak
Fremstår som eneste glimtspiller med trygghet i det han gjør. Rolig, god, sikker.

Jakobsen
Har mistet mye av fotballforståelsen, til tross for at han burde ha mer rutine og erfaring. Bommer stygt på plasseringen sin på siden. Skal ha kred for å være ivrig fremover, men har lave kvaliteter. Dessverre.

sane
Spiller ok, men mangler trygghet. Forsøker på ting som resten av glimtlaget ikke henger med på. Som å spille gjennom midten. For mye støttepasninger.

thomas braaten
Er usikker og presser bortimot aldri ballfører. Skaper mange farligheter for Ranheim når han blir avslørt på sin manglende trygghet.

imingen
Plasserer seg bra og er brukbar, men også her virker det som om kvaliteten rett og slett ikke er tilstede.

Knarvik
Forsøker å være trygg med ballen, men gjør mange rare valg (synes jeg) og synes han er passiv på midten. Er ikke direkte dårlig, men fremstår heller ikke sitt livs form...

Badou
Min favoritt. Uslepen, men aggressiv og uredd. Virker å ha inne et mye høyere toppnivå og av og til la han de helt geniale pasningene, som aldri ble fulgt ordentlig opp.

Berntsen
Er egentlig positiv overrasket over han. Synes han jobber bra, forsøker å drive Glimt fremover, men han kan jo ikke plassere medspillerne heller. De må jo tenke selv. Blir for ego i mangel av valg/relasjoner til de andre på banen. Irriterte meg tre ganger over at han ikke fikk satt fart i pasningsspillet, men heller tok med ballen og gikk til han mistet ballen selv.

MSO
Skårer mål og gjør jobben sin. Synes han er usynlig og blir løpende for mye innover og bakover i banen.

Dantas
Første gang jeg har sett ham live og jeg forsøkte å følge litt ekstra med på kraftpluggen vår. Uvenn med ball, underlag og sparker rettmessig i irritasjon i innbytterbenken når han blir tatt ut. Synes han fremstår som et kraftig bomkjøp, men han har jo nettet et par ganger og det må han jo gjerne fortsette med.

Jim
Han har mistet all selvtillit foran mål, og han har dårlige relasjoner til Berntsen, noe som gjør at han et par ganger går på flotte løp uten å få noe som helst igjen for det, eller at kommunikasjonen er for dårlig. Synes han jobber veldig bra på kanten i dag og er ikke enig i de som sier han daffer. Dog basert ut kun på denne kampen. Med litt hell hadde han fort avgjort kampen.


PS!
Cato Hansen ser ut til å ha kontroll over spillergruppa, men han virker lite gira på å flytte lag oppover i banen. Mange ganger, når Glimt-gutta forsøkte så godt de kunne å flytte ballen raskt opp, viste han tydelig med hånden at de skulle roe ned å spille kula seg i mellom.

Konklusjon:
Er ikke overbevist om at Glimt trenger å kvitte seg med trenere. Det er for det meste relasjoner som mangler. De kommuniserer dårlig og det er tydelige tegn på at enkelte spillere har sine favoritter de spiller ballen til på banen. Flere merkverdige pasningsvalg i bruddsituasjoner underbygger påstanden.

Men rytmen i angrepsspillet satt kanskje to ganger. Og når det sitter, er det fint å se på. Problemet ligger i at ballen går for mye på tvers og bakover, og vingene går jo rett og slett lei av å gå på "falske" løp.

1-1 er ok. Seier ville vært deilig, men ikke fortjent. Ranheim kontrollerte kampen lenge, synes jeg, og de var også farligst når de kom fremover.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 361 times

Re: Kamptråd: Ranheim - Bodø/Glimt 21.10.12 Kl 14:00

Post by poteten »

Og ja; innbytte etter 83 minutter i en kamp vi må ha poeng i når vi ligger under er horribel coaching.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Ranheim - Bodø/Glimt 21.10.12 Kl 14:00

Post by gavharr »

Trenerne har hatt 1 hel sesong på seg på å skape relasjoner. Totalt uening i at de bør få fortsette (I Glimt altså, de må gjerne fortsette i Lofoten FK).
Vi trenger en trener med litt pondus, og som har respekt i hele spillergruppa.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 361 times

Re: Kamptråd: Ranheim - Bodø/Glimt 21.10.12 Kl 14:00

Post by poteten »

Det er vel ingen easy fix-relasjonsbygging? Det handler om kontinuitet også.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Ranheim - Bodø/Glimt 21.10.12 Kl 14:00

Post by gavharr »

poteten wrote:Det er vel ingen easy fix-relasjonsbygging? Det handler om kontinuitet også.
Nei, men 1 år burde holde til å se en utvikling. Her har det vært 0 utvikling "whatsoever" :roll:
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 361 times

Re: Kamptråd: Ranheim - Bodø/Glimt 21.10.12 Kl 14:00

Post by poteten »

Det kan jeg forsåvidt være enig i. Tom Nordlie eller Nils Arne Eggen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Ranheim - Bodø/Glimt 21.10.12 Kl 14:00

Post by Cheese Smirnoff »

Den utviklingen som har vært, har vært til det verre. Som i tilfellene Tommy Knarvik og Vegard Braathen, og laget generelt.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Kamptråd: Ranheim - Bodø/Glimt 21.10.12 Kl 14:00

Post by Novi »

Kan ikke se noen enkeltspillere som har utviklet seg i positiv retning, nei. Annet enn Berntsen, men det hjelper oss jo lite.

Så forsåvidt Erik Hoftun og Janne Jönsson på kampen.
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: Ranheim - Bodø/Glimt 21.10.12 Kl 14:00

Post by mortsto »

Noen som vet hvorfor Berglann ikke var med? I dag har vi ingen å sette inn på venstrekanten. Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor Jim får den tilliten som han får i Glimt. I fjor hadde han en viss x-faktor, men i år er han en middelmådighet. Attpåtil har vi en Berglann som sannsynlig har et mye større potensiale som ikke engang får være med.
Enig i at Dantas er et bomkjøp. Han har på ni kamper (8 fra start) netta to ganger. Dette i en periode hvor Glimt har putta 16 ganger. Dantas har bra fightervilje, men det er absolutt ingen ting som tilsier at han er bedre enn Braaten eller Khalili. i 2013 så stiller vi med tre jevngode og middelmådige midtspisser.
Mine favoritter i dag var Sané og Londak. Ellers var det en del småfikse kombinasjoner, men akk så lite effektivt.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kamptråd: Ranheim - Bodø/Glimt 21.10.12 Kl 14:00

Post by ecke »

Det du ser i kamp, er det du gjør på trening. Når man ser Thomas B tilskuerrolle på Ranheims mål, da ser man B/Gs mangel på intensitet og kvalitet, også på treningsfeltet. Treningskultur! Det startet med "ferien" fra sesongslutt til nyttår!
Post Reply