Bodø/Glimt-Start 28.10 kl. 15.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Nsbtoget
Posts: 21
Joined: Sun Aug 28, 2011 5:31 pm

Re: Bodø/Glimt-Start 28.10 kl. 15.00

Post by Nsbtoget »

Engmark: du er den mest useriøse personen jeg har vært borti. Jeg klarer ikke i min villeste fantasi å skjønne hvorfor du er på kamp. Jeg har følgt deg i lang tid med dine negative kommentarer, akurat nå klarte du å toppe d hele med dett mest useriøse innlegget noen gang. Du er ingen glimtsupporter. Vest det ikke finnes ei "jeg hater bodø glimt " gruppe på facebook så anbefaler jeg deg å lage den og du passer perfekt til å være leder. Du eier ikke forballforståelse. For oss på forumet som følger glimt så anbefaler jeg deg å slutte med din helt sinnsyke negative kommentarene. vi som er her ønsker glimt sitt beste, du gjør i hvertfall ditt for at folk ikke skal komme på kamp.
Ola
Posts: 151
Joined: Sun Sep 18, 2005 2:00 am

Re: Bodø/Glimt-Start 28.10 kl. 15.00

Post by Ola »

Engmark: skjerp deg. Du er såpass negativ at du like gjerne kan holde deg unna.
Total useriøs børs du stiller med. Orker ikke bruke mer tid på deg enn dette!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Bodø/Glimt-Start 28.10 kl. 15.00

Post by Cheese Smirnoff »

Det jeg er skeptisk til er at Bodø/Glimt har, ved andre anledninger i år, hatt kalassifre for så å dumme seg fullstendig ut i de neste kampene. Det er ikke svartmaling å påpeke at man må på et høyere nivå når man spiller mot lag som faktisk har noe å spille for, og har en god oppladning til kampene, i motsetning til Start. Dette har Cato heldigvis gitt klart uttrykk for i dag, og jeg håper han får formidlet det til spillerne slik at de også forstår det.
AN wrote:- Vi har to knalltøffe kamper igjen mot TUIL og Hødd. Og vi må vente oss tøffere motstand enn det Start har gitt oss i dag, sier Hansen.
Det er nettopp denne tilfredsheten som Cato advarer mot som gjør at Glimt går på trynet etter gode kamper, og som fórer frustasjonen til supportere.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Bodø/Glimt-Start 28.10 kl. 15.00

Post by Nilzo »

RaymondEngmark wrote:Drar en børs, er en stund siden sist jeg så Glimt. I dag var Glimt IKKE gode, utenom målene var det usannsynelig tafatt. Men Start var helt forferdelige, sto bare å så på. De fleste kamper på gutte-nivå er mere seerverdig enn disse.
.........
Jeg fikk ikke talt antall Start supportere, men jeg tror kanskje dem var flere enn Horden :shock: (og det sier mest om hvor mange Horden var)
Du skal selvfølgelig ha rett til din mening. Men jeg må bare kommentere.. Når du sier at Glimt var tafatte utenom målene, så kan ikke de ha vært mye tafatte, de skorte tross alt hvert 18. minutt i snitt. Og hvis du virkelig mener at du heller ville sett en random gutte-kamp enn dagens Glimtkamp, så kan ikke du være særlig glad over å se Glimt skore og vinne?

Det var vell nesten 10 Start-supportere der, så DGH var nok i overtall. Var derimot ikke så mye liv fra Startsupporterne, en håndfull ganger de prøvde seg på "Heia Start", men igjen så hadde de ikke så mye å juble for.

En tilnærmet perfekt kamp for Glimt i mine øyne, strafferedningen til Kolstad er prikken over i`en. Viktig seier, og de posisjonerer seg gunstig for kvaik mtp målforskjell. Tilogmed Sane kommer seg gjennom kampen uten gule kort. Forresten, noen som vet om gule kort nullstilles før kvalikkampene? :glimt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Bodø/Glimt-Start 28.10 kl. 15.00

Post by Crazy horse »

Prøvde å se to kamper samtidig i dag, med liverpoolderbyet som den andre. Selv om jeg bare fikk fulgt glimtkampen sånn halveis, så kan jeg ikke tro at noen glimtspiller spilte til 2 på børsen. Og at firemålscorer Jim bare får en firer fra deg Engmark er jo komplett uforståelig. Du gjør som du vil, men jeg velger ialfall å være positiv når det er noe å glede seg over.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Bodø/Glimt-Start 28.10 kl. 15.00

Post by RaymondEngmark »

1-0: Veldig veldig god prestasjon av Jim
2-0: Tusen takk til Start som rygger og rygger og rygger. Keeperen er også etter den og bør klare å få den utenfor. Jim har sluttet å løpe i det han fyrer av skuddet, og ingen støter på 17-18 meter.
3-0: Det er jo litt typisk klabb og babb spill i feltet som det blir mål av. Tilfeldighetsmål fremfor en fantastisk prestasjon.
4-0: Dantas gjør faktisk en god jobb her. Har ikke sett målet på TV, men regner med AN har rett når de sier det var han og ikke selvmål.
5-0: Se på presset da. Samtlige Start-spillere står på hælene mens Glimt får stå innen deres 16-meter å sikte. Man trenger ikke noe særlig prestasjon for å putte da.

Kommentarene til Ola og Nsbtoget skjønner jeg meg ikke på. En Berntsen som sprang rundt med ball i beina uten å distribuere eller forsere. Badou som gikk og gikk og gikk til han ble løpt opp. Jim som forsøker seg på siden og pusler ballen ut over sidelinja. Cornere som er 20 meter for lange. Dantas som bommer på ball. Imingen som lar crosspasningen sprette 2 meter fra sidelinjen, hvorpå den (selvfølgelig) stusser ut. Pedersen som står som en saltstøtte.

Jeg blir dritglad når Glimt putter mål. Jeg syntes det er topp at Glimt vinner kampen. Men å påstå at Glimt gjør en god prestasjon, det ser jeg bare ikke. Ikke går ballen kjapt, ikke sitter pasningsspillet. Så jeg syntes med handen på hjertet ikke at børsen bør være høyere.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Bodø/Glimt-Start 28.10 kl. 15.00

Post by poteten »

Raymond, er den børsen i 1-6 eller 1-10?

Er den 1-6 er jeg enig i mye av den. Er den 1-10, er den langt unna den fotballkampen jeg så (dog på tv).

Regnet for øvrig med at enkelte kom til å si at Start var helt forferdelige her inne, men jeg står inne for at Start ble spilt elendige i dag.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Bodø/Glimt-Start 28.10 kl. 15.00

Post by RaymondEngmark »

Crazy Horse: Hvordan mener du prestasjonen til Jim var utenom målene? Ta bort målene altså. Kan du komme på mange positive involveringer?
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Bodø/Glimt-Start 28.10 kl. 15.00

Post by poteten »

Jeg kan telle minst 10-15 positive løp og involveringer uten å se kampen i reprise, Raymond. JJ var god i dag. Som mot Ranheim.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt-Start 28.10 kl. 15.00

Post by ingen87 »

Synes ikke det bare er mr. Engmark som er negativ. Les kommentarer før kamp og se at Raymond på ingen måte stikker seg ut i surmagete negative innlegg.. At han er den eneste som står for disse kommentarene etter at vi utklasset tippeligalaget Start, får stå på hans regning.

Mange forumister skriver nærmest rett ut at de ønsker at Glimt taper, og at de ønsker at enkeltspillere misslykkes. Da er det FANTASTISK at den spilleren scorer fire mål :)
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Bodø/Glimt-Start 28.10 kl. 15.00

Post by RaymondEngmark »

Får jeg sjangsen til å se kampen i reprise, så kan jeg godt bruke et par timer på å notere meg ting som er riv ruskende galt i forhold til det nivået Glimt burde ligge på. Spesiellt Badou, Berntsen og Pedersen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Bodø/Glimt-Start 28.10 kl. 15.00

Post by Crazy horse »

Engmark:
Kan du svare på om børsen er 1-6 eller 1-10? Er den 1-6 så synes jeg det kan være greit med en firer til Jim, er den 1-10, så holder 4 mål til minst 6-7, uansett hva han gjør utenom målene. Jobben hans er å svore mål og fire i en kamp er enormt bra. Da er han blant annet på rett plass til rett tid fire ganger.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Bodø/Glimt-Start 28.10 kl. 15.00

Post by poteten »

Berntsen spilte bra. Badou spilte veldig på kanten og var tidvis glitrende. Egentlig synes jeg Glimt gjorde en brukbar kamp på linje med Ranheim-kampen. Jeg kan overhodet ikke skjønne at virkelig mener at Glimt spilte ræva. Da forsvinner iallefall din troverdighet i kritikken som du har kommet med i år mot Glimt. Man må ta med seg det positive og det var mye positivt i dag.

Mye rusk, men JJ gjør som mot Ranheim og er en av de bedre spillerne for Glimt.
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Bodø/Glimt-Start 28.10 kl. 15.00

Post by Zero »

Berntsen spillte bra??? han får ballen..drar av to spillere, snurrer rundt og slå ballen bakover minst 5 ganger som jeg husker (det kan du bare spørre Sylling Olsen om som gikk på løp alle de gangene uten å få ballen) eller smakte det godt med 3 poeng hjemme i stua...
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Bodø/Glimt-Start 28.10 kl. 15.00

Post by RaymondEngmark »

Den er 1-10. Jeg syntes Jim er som vanlig drit elendig utenom når han er involvert i målene. Og da mener jeg drit elendig, ikke litt dårlig. Men gutten putter jo mål, det skal han ha, og hadde han ikke gjort det så hadde han aldri i livet vært i noen startoppstilling nå om dagen.

Jeg innser at 4 er lite når noen puttet 4 mål, men jeg får ikke til å gi mere med god samvittighet. 7 på børsen bør vær for dem som har jobbet godt igjennom 90 minutter og lykkes jevnlig med pasninger, innlegg, dueller m.m. Men det er jo bare min vinkling.

Kan ikke dere andre komme med en børs da? Skulle vært fint å se hvordan dere vurderer spillere som Pedersen, Badou, Imingen (spesiellt første omgang) og MSO ...
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Bodø/Glimt-Start 28.10 kl. 15.00

Post by Glimt1916 »

Bare for å ha det klart, jeg ønsker ingen forumister bort. Man skal selvfølgelig ha lov å være uenige. Men når jeg tok turen innom forumet etter kampen i dag var jeg oppriktig glad og veldig ivrig, etter at Glimt, etter min mening, høyst uventet utklasset serielederen. Etter to minutters lesing her følte jeg meg betydelig mindre lystig til sinns. Da synes jeg at det er bedre for meg å bare holde meg unna enn så lenge, så finner jeg diskusjonene rundt Glimt et annet sted. Det er greit å være kritisk, men det må fortsatt være lov å ha det litt moro med fotballen når anledningen byr seg.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Bodø/Glimt-Start 28.10 kl. 15.00

Post by liverglimt »

Jeg har ikke sett kampen, men på generelt grunnlag vil jeg si det enkelt:

- Å gi en spiss som scorer 4 mål, 4 av 10 mulige er skivebom. Jobben til en spiss er å score mål og sette andre opp for målsjanser. Hva mer skal til for å få en 7-8 enn å score 4 mål?
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt-Start 28.10 kl. 15.00

Post by Sulliken »

Jeg er bare imponert at det går an å komme med slaktebørs etter en 5-0 Seier over serielederen..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Bodø/Glimt-Start 28.10 kl. 15.00

Post by Novi »

liverglimt wrote:Jeg har ikke sett kampen, men på generelt grunnlag vil jeg si det enkelt:

- Å gi en spiss som scorer 4 mål, 4 av 10 mulige er skivebom. Jobben til en spiss er å score mål og sette andre opp for målsjanser. Hva mer skal til for å få en 7-8 enn å score 4 mål?
Evnen til å glede seg over at lagkameraten Dantas scorer? Se på Jim's reaksjon etter målet - bare loffer i motsatt retning. Problemet med Jim er at han er god på statistikken, og scorer jo som påpekt 4 mål i dag, men han har en snål holdning mens han er på banen.
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Bodø/Glimt-Start 28.10 kl. 15.00

Post by Young Gun »

Børs på en skala fra 1-10

Londak : 7 - Gjør det meste riktig, og er trygg i feltet på stortsett alle innlegg.
Imingen: 5 - Mye rot i starten, men tar seg opp i 2.omgang.
Braaten: 7 - Stødig i forsvar, og gjør få feil mot en god angrepsrekke.
Jakobsen: 6 - Gode innlegg, og fighter godt, selv om innsatsen til motspillerne ikke er allverdens.

Knarvik: -
Badou: 6 - Godt driv, men noe anonym i vinterværet.
Berntsen: 6 - Er i mye bevegelse, og skaper mange bevegelser, men burde spille ballen mer fremover.
Pedersen: 5 - Tydelig at han har en defensiv ankerrolle, og gjør den greit, med tanke på alderen. Kunne involvert seg mer.

Johansen: 8 - Scorer 4 mål, og da avgjør han kampen ene og alene. Utmerker seg ikke ellers, men det trenger han heller ikke.
Dantas: 5 - Jobber bra på topp mot gode stoppere, og er farlig de gangene han får sjansen. Burde bevege seg bedre.
Olsen: 7 - To herlige assists, ellers anonym.

Kolstad: Herlig strafferedning
Saltnes: -
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Bodø/Glimt-Start 28.10 kl. 15.00

Post by Young Gun »

..Også gir vi Sane en 5. Gjør mye rart, spesielt merkbart på tv vil jeg tro med gode repriser. Sterk i kroppen.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Bodø/Glimt-Start 28.10 kl. 15.00

Post by poteten »

Londak : 6 - gjør en kamp verdig en erfaren keeper. Gjør ingen feil og er trygg i feltet.
Imingen: 4 - Er den som jeg synes har svakest kvalitet på banen i dag. Sitter ikke med inntrykk av en spesielt vellykket kamp i det hele tatt. Reddes av medspillere.
Braaten: 5 - En av de bedre kampene, men synes han gjør mange rare pasningsvalg. Har kontroll på angriperne.
Jakobsen: 5 - På det jevne. Ingen spesielle involveringer som jeg merket meg heller.

Knarvik: -
Badou: 6 - Tidvis helt geniale pasninger. Tidvis helt horrible pasninger. Spiller på kanten, men berges veldig av en svak Start-midtbane.
Berntsen: 6 - Beveger seg bra, spiller med selvtillit. Sliter med å finne vingene. Spesielt virker det som om han har dårlige relasjoner til JJ.
Pedersen: 5 - Bra innhopp. Merket meg ikke han spesielt, og det er jo meningen med ankerrollen.

Johansen: 7 - Går på løp, jobber fremover, om ikke særlig flink bakover. Søker mye mot midten og i dag funket det veldig. Intet å utsette på banens beste. Er i scoringsform og jeg lurer på om andre enn meg merker meg at han tok hver scoringsfeiring som en personlig hevn mot kritikken, samt mangelen på relasjoner til DB?
Dantas: 4 - Anonym. Skårer etter det jeg ser et heldig mål i kategorien "står i veien".
Olsen: 6 - Holder bredden som ving. Det hjelper mye når ballen går rette veien. Mye mer bredde enn mot Ranheim.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Bodø/Glimt-Start 28.10 kl. 15.00

Post by Garrincha »

Det var herlig med storseier i dag, i forhold til kvalikplassen ser det positivt ut.

Når det gjelder RaymondEngmarks slakt med børsen hans så vet alle som er jevnlig inne på forumet her at han ofte overdriver litt for å banke inn et poeng. Å si at RaymondEngmark ikke er Glimtsupporter er feil.

Enig i at det var litt rusk her og der i dag tross storseier, men Raymond, den børsen din var nå litt vel streng.

Bodø/Glimt førr evig!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Bodø/Glimt-Start 28.10 kl. 15.00

Post by Gvandreassen »

Å hjelpes, Raymond, å hjelpes.

Over til matchen, så synes jeg at de to siste børsene er mer realistiske. Vi får ikke mye motstand i form av Start i dag, men det bør ikke være en bortforklaring for det fantastiske sluttresultatet. Fine mål, fine bevegelser og annet mye bra. Synes fortsatt at forsvaret roter endel til tider, men i dag satt mye av det offensive. Synes fortsatt at spillerne går seg litt mye fast, spesielt Berntsen. Er dog strålende fornøyd med 5-0 over Start!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Bodø/Glimt-Start 28.10 kl. 15.00

Post by RaymondEngmark »

Børsen bør etter min mening være en refleksjon på spillerenes innsats og på hvor godt dem lykkes i samtlige involveringer kampen igjennon. En slags pekepinn for de som ikke fikk sett kampen. Den trenger ikke nødvendigvis å si noe om resultatet - til det har vi målprotokollen. En spiller kan gjerne få 10 på min børs selv om laget taper 3-0, dersom han gjorde alt riktig i sine involveringer og var outstanding på alle måter.

Men Garrincha har et poeng. Dette var ikke et reparert Glimt vi så på banen. Det var et Start som ga faen.
Post Reply