Hvem er din ønsketrener?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 158 times
Contact:

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by ingen87 »

Tok AaFK opp i eliten? Og hvor skal vi? 8)
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 158 times
Contact:

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by ingen87 »

Knuta wrote:Det er nettopp det jeg tror at styret/ledelsen har gjort.
Det tror jeg også, og det mener jeg er mest fornuftige fremgangsmåten.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Frodo Baggins »

ingen87 wrote:Kjapt søk på skattelistene for 2011 sier at Cato Andre Hansen tjente 305 000kr, Tom Nordlie tjente 1 230 000kr, Steinar Nilsen 1 440 000 (jøss!). Aasmund Bjørkan tjente til sammenlikning 221 000kr
ingen87 wrote:Da ville jeg valg Bjørkan / Staurvik 10 av 10 ganger til 300 000,-
Skattelister sier egentlig veldig lite om hva som er reell lønn.
Ser du har hengt deg opp i at Glimt kan få en trener for 300 000.-i årslønn. Det tviler jeg sterkt på skjer.

Hvis vi ser på tallene , så kan jeg komme med følgende kommentarer:
CH skulle tilsi en lønn på 450-500000.-
Bjørkan har pendlet i hele fjor, og har nok kraftige fradrag på grunn av det. Årslønn rundt 450000?

Tallene for Nordlie og Steinar Nilsen sier jo ingenting om hva de kommer til å kreve som lønn i en klubb.
I 2011 var ikke Steinar Nilsen trener i noen klubb. Han jobbet som ekspert i Max, pluss endel andre jobber.
Tom Nordlie var trener i KIL fra 1.september 2011. Før dette var han lærer på en skole, og har sikkert dratt inn endel på foredrag, ekstrajobber etc.

Selv TKS er neppe så keen på jobben i glimt at han tar den for 300 000.-
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Glimt1916 »

Det er da ingen hemmelighet at Nordlie har ligget på 2,5+? Han sier jo selv også i artikkelen som er lagt ut her at han tjener langt dårligere i KIL enn i noen klubb han har vært tidligere:
– Utgiftene på meg og Arne er mye lavere nå enn under forrige periode i KIL, og dessuten mye lavere enn i andre klubber jeg har trent.
I følge Glåmdalen har han altså gått ned fra 200 000 til 100 000 i måneden. Jeg tviler på at han har kjent mye mindre enn 200 000 i måneden i de siste klubbene han var i før KIL. Personlig tror jeg han er interessert i å få godt betalt om han skulle gidde å flytte nordover. Om vi ikke igjen skal satse på en trener som pendler da.

Det er også verdt å huske at han nektet å si fra seg noe av lønna si sist KIL holdt på å gå konkurs, selv om han påsto det motsatte i media. Derimot prøvde han å true spillere som tjente mye mye mindre enn han til å si fra seg lønn. Åpenbart en trener med mye faglig kompetanse, men man må være forberedt på litt av hvert om dette er fyren man skal hente inn
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 158 times
Contact:

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by ingen87 »

Frodo Baggins wrote: Skattelister sier egentlig veldig lite om hva som er reell lønn.
Ser du har hengt deg opp i at Glimt kan få en trener for 300 000.-i årslønn. Det tviler jeg sterkt på skjer.
Da må du lese på nytt. Jeg hang meg opp i at Knuta latterliggjorde at jeg mente at Nordlie og Nilsen ble for dyre for Glimt, og at de ikke burde bruke så mye ressurser på ny trener. Det var her 300 000,- kom inn. For det var det Knuta mente var spranget fra Cato Hansen / Tom Kåre Staurvik til Tom Nordlie og Steinar Nilsen. Det var dette jeg hang meg opp i. Spranget er LANGT større enn 300 000,-


Sist innlegg skrev jeg at 600 000 - 700 000 var en fornuftig pris.. Ikke 300 000,-.. Det er det som står oppført på våre trenere, og kan si noe om den relative forskjellen mellom CH/TKS og TN/SN
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Garrincha »

Tom Nordli? Vær så snill, mannen har kun kortsiktige resultater å vise til og krever for mye penger. Pluss for han er at han får medieomtale.

Ivar Morten Nordmark? Trivelig kar som har sendt Mjølner ned. Pluss for han at han var med i Glimts siste virkelig gyldne tid.

Cato Hansen? Fikk umiddelbare resultater etter at Kåre måtte gå planken, men rakk ikke inn. Vanskelig sesong i år, uavklart arbeidssituasjon har ikke hjulpet.

Tom Kåre Staurvik? Ambisjoner, ikke gode resultater å skrive hjem om, men ambisjoner. Negativt: TKS har alltid engasjert, men av en eller annen grunn synes mange at han er litt vel Tom Kåreaktig. Pluss: Tom Kåre har en tendens til å overaske når man minst venter det.

Aasmund Bjørkan? God og trivelig mann med fine resultater. Pluss: Stabil. Minus: Stabil.

Steinar Nilsen? Nei.


Min konklusjon er at jeg aner ikke.

Og til slutt det viktigste av alt: Førr evig!!!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Novi »

"Tom Kåre har en tendens til å overraske"? Jaha? Et utsagn basert på hva da? Overraske som spiller eller trener? Som spiller var han selvgod og trodde han var langt bedre enn han var (selv om han var god), og som trener har han vel prestert akkurat slik som man skulle tro at han vil prestere.

Nei. takk.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Cheese Smirnoff »

Garrincha wrote: Steinar Nilsen? Nei.
Kan man få Steinar Nilsen på en fornuftig og bærekraftig kontrakt så hadde det vært kanon. Han har erfaring på høyeste norske nivå, har ambisjoner og er nord-norsk. Med mindre han er desperat etter å være trener igjen så er nok lønnskravet langt over det man kan ta seg råd til i Glimt.
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Knuta »

Steinar Nilsen er den beste treneren som er ledig, hvis han vil da.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 158 times
Contact:

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by ingen87 »

Cheese Smirnoff wrote:
Garrincha wrote: Steinar Nilsen? Nei.
Kan man få Steinar Nilsen på en fornuftig og bærekraftig kontrakt så hadde det vært kanon. Han har erfaring på høyeste norske nivå, har ambisjoner og er nord-norsk. Med mindre han er desperat etter å være trener igjen så er nok lønnskravet langt over det man kan ta seg råd til i Glimt.
Fornuftig skrevet! Helt enig :)
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by eiriksin »

Syns Trond Sollied kan komme hjem og frelse glimt igjen :-D

http://www.youtube.com/watch?v=d0L5MEoJHk8

Edit: Dette er hovedgrunnen til min barnslige optimisme angd Glimt Raymond ;-)
mortsto
Posts: 7372
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 444 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by mortsto »

Skvatt litt da jeg googla Bård Flovik, og så denne overskrifta
http://fotball.aftenposten.no/aa/article10917.ece

Nå er den jo åtte år gammel, men bør ikke Flovik være et mulig navn også denne gangen? Han begynner jo å få en laaang CV.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 158 times
Contact:

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by ingen87 »

Petter Solli - Assistent under Bjørkan i Alta, og lærer på VGS.. Skulle tilsi ca samme erfaring.. :) Dessuten digget jeg Petter Solli som spiller :D
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by bjornage »

Flovik er ikke den eneste som har vært aktuell. Tom Nordlie var i 2001 også en sterk kandidat, men da ble de ikke enige. http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/ar ... id=7867886

Videre husker vel de fleste sagaen rundt Dag Eilif Fagermo i 2004, der var det kun kompensasjonen til Notodden som var hinderet. http://www.nrk.no/sport/fotball/1.1170224
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Knuta »

Ståle Solbakken blir vel snart ledig igjen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by FSHelgeland »

Det tviler jeg på Knuta, det virker som om de har mer tålmodighet en som så i Wolwerhampton. Leser regelmessig midland news, nettavisa og det ser hvertfall lugt ut en så lenge. Synes Glimtledelsen skal ta en telefon til Sollied og snakke litt om gamle dager...
Tippeliga 2015
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Masinga »

Kan aldri tenke meg at Sollied vil trene Glimt. Dessuten er det dette med "timingen", som Sollied til det kjedsommelige prater om. Når det kommer en henvendelse fra Norge, passer det aldri. Dessuten er belgisk øl bedre og billigere.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by FSHelgeland »

men det koster jo ikke mange kronene å ta telefonen å ringe, det verste man får er et nei...
Tippeliga 2015
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 456
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 36 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Thomas Andersen »

I værste fall får vi et søksmål.
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Zero »

bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by bjornage »

Iversen kunne ordnet en solid oppsving i Bodøs utelivsbransje ihvertfall!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1080 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Kesseboy »

Få ville nok klaget over spillernes forhold til trening og kosthold.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Masinga »

Utvalget er tydeligvis dårlig når man lanserer Steffen Iversen! :)

Jeg synes å merke at man ar kjørt seg litt fast i prosessen med ny trener. Utvalget er begrenset her til lands, særlig hvis man skal ha en trener med lokal forankring. Jeg ville ha stoppet opp og satt beslutningen på vent. Jeg tror man er tjent med å vente til etter sesongslutt. Så får heller Bjørkan forsvinne til Sarp. Glimt bør ta en skikkelig brainstorming inkl. sette seg hårete mål.

Dersom utvalget i Norge er for dårlig er det alltids en mulighet å se utenlands.

Årets treneransettelse i Norge er Kjell Jonevret i Viking.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Masinga »

Glemte forresten å nevne at Rune Skarsfjord er en meget god kandidat. Han kan ha godt av å flytte på seg.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Nilzo »

Iversen, Khalili, Dantas og Braaten. Om ledelsen snakker om luksusproblemer på trenerfronten, så lurer jeg på hva de ville kalt dette?

Fra spøk til alvor. Kan det være at Glimt vil avvente trenerspørsmålet til de vet hvilken divisjon Glimt spiller i neste sesong? Ser for meg at de kan tiltrekke seg bedre kandidater dersom de kan tilby Tippeliga, samt at det kan forsvare en høyere lønn.
Post Reply