Hvem er din ønsketrener?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
jendoriluka
Posts: 516
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by jendoriluka »

Det meste du skriver er meget bra, Ecke, og det du skriver, blir med rette respektert. Men jeg reagerer på hvor sterkt du er i mot TKS, hvorfor?
-Jeg vet at CH har sett på andre formasjoner enn den rene 4-3-3 i flere tilfelleri år. Det at han kjørte Sane på kant må til og med du se som et argument mot det du skriver.
- TKS sin endring i b-laget var noen indreløperbevegelser og en et mer fokus på å holde ballen i laget. Ikke det og ikke kjøre kontra. Det gjorde de. Jr-laget var gode i JET-cup og burde slått RBK i kvarten.
- Jeg har hørt at TKS er ekstremt dyktig på feltet. Spørsmålet står vell på andre deler av TKS.
- Hvordan fungerte KI´s 4-3-3 når det buttet litt imot eller at nøkkelspillere ikke fungerte? INGEN andre strenger å spille på.
- 4-3-3 stilen til Glimt krever de rette spillerne. Hvorfor bruker ikke CH de spillerne som passer denne hvis han er så opptatt av den? Tenker da på Ulrik Berglann og Viljar Nordberg som er mye mer passende enn de som brukes nå.
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 521
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Glimtsupporter »

Håper ikke Glimtstyret jobber ensidig som folk på forumet.
Her er det ikke mange nye spennende navn som dukker opp. Eller: de dukker opp, men blir aldri diskutert.
I stedet bruker man kommentar på kommentar på å synse noe om Tom Nordlie eller Arne Erlandsen.

Kaster ut noen navn her bare for å få en diskusjon rundt litt flere kandidater enn de an kommer opp med.....

Hva med å vurdere Vegard Hansen? Fått mye ut av Mjøndalen.
Tor Thodesen var bl a trener i Brann for noen år siden.
Patrik Hansson var assistenttrener i Brann, men fikk for dårlig kontrakttilbud til at han takket ja.
Kenneth Storvik var aktuell som assistenttrener i Viking.
Jan Frode Nordnes er assistenttrener i Odd.

Noen som forresten vet om status til Stig Inge Bjørneby?

Kjør debatt :)
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Mjh »

Vi hadde vell en diskusjon her tildligere om hvor fristende glimt var som klubb for sørlendinger.. Jeg er glad for at vi har andre treneralternativer enn TKS, Cato og Bjørkan. Etter hvert som treneralternativer har dukket opp, har jo flere her slengt inn navn (Nevnte vell Skarsfjord her tidligere hvis han havner i unøde i Brann)

Akkurat nå har jeg mest tro på at det blir Bjørkan.

Har skjønt at en viss Roberto Di Matteo har blitt arbeidsledig :lol:
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Boombadila »

Og en spanske med navn Guardiola ;)
nordnorgeunited
Posts: 42
Joined: Wed May 04, 2011 9:58 am

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by nordnorgeunited »

Skriver nok et blogginnlegg med mer utdyping, men bare nevner at Espen Olafsen tar A-lisenskurset nå. Har tidligere trent Lyn i Tippeligaen. Mener å huske at det kan gå mot kutt for Norsk Toppfotballsenter, der han jobber nå. En enorm ressurs.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Cheese Smirnoff »

Har diskutert han tidligere her inne, og jeg syns han virker som en perfekt trener for Glimt. Nordlending (i ordets rette forstand), erfaring fra toppfotballen og meget god idrettsutdannelse. Hvis han er lysten på å gå tilbake til treneryrket håper jeg Glimt gjør sitt beste for å lokke han hjem til Nordland.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Shredd »

Olafsen hadde vært særdeles spennende ja.
Glimt1916
Posts: 5650
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 444 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Glimt1916 »

Glimtsupporter wrote:Hva med å vurdere Vegard Hansen? Fått mye ut av Mjøndalen.
Dette er en spennende trener. Jeg tror ikke han er moden nok for Glimt slik situasjonen er akkurat nå, men det kan bli spennende å følge med på utviklingen hans fremover.

Espen Olafsen virker også som et interessant alternativ, uten at jeg helt vet hvilken type fotball han står for. Noen her som vet?
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 521
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Glimtsupporter »

Litt av poenget mitt er at man kan se litt utenom de opplagte kandidatene (Nordmark, Nilsen, Erlandsen) og kanskje finne spennende kandidater andre plasser.
Og da er det kanskje enklest å finne de blant assistenttrenerne til noen av de som har lyktes, eller blant trenere i Adeccoligaen.

Det er vel ikke hvert år det dukker opp en spiller som er på slutten av fotballkarrieren, og kommer inn og blir spillende trener (ref Sollied).

Men jeg håper virkelig Bodø/Glimt vurderer flere enn de kandidatene som har vært nevnt så langt.
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Young Gun »

Begynner å bli en spennende liste av trenere nå. (første innlegg) Si ifra om jeg har glemt noen. Mange som sikkert kunne vært aktuell for Glimt, som Glimt selv ikke nødvendigvis har koll på.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by ecke »

Jendoriluka:
Det meste du skriver er meget bra, Ecke, og det du skriver, blir med rette respektert. Men jeg reagerer på hvor sterkt du er i mot TKS, hvorfor?
Først og fremst er det slik at TKS og Cato har et felles ansvar for det som er blitt årets sesong, og da er det ingen som har vist seg kapabel til å ta laget videre. Dersom man ser på gjennomføring av trening, kampanalyse, sesong- og treningsplanlegging, forhold som har lite med spillestil og formasjon å gjøre, er det "skrekkelig" mye å kritisere begge trenerne for. Jeg var skeptisk til TKS før tilsettingen, nettopp fordi jeg ikke trodde at TKS og Cato ville bli enige om hvordan man skulle spille. En utrolig trenerkonstruksjon etter min mening. Det avgjørende for meg er ellers kompetanse; utdanning, trenererfaring og resultater. Cato mangler mye, men TKS mangler enda mer.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Novi »

Jeg gidder ikke diskutere assistenttrenere til middelmådige TL-lag rett og slett fordi at det er uskrevne blad som vi har hatt nok av. De er sikkert flotte trenere, men sjansen er stor for at de blir formet av (u)kulturen i Glimt. Vi trenger en med erfaring og pondus, og som har vært i medgang og motgang før. Og da med ANSVARET for det. Kåre var flink i medgang og taklet ikke motgang, og CH&TKS gidder jeg ikke diskutere en gang. Bare det at de vurderes er som å pisse supporterne i trynet.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Mjh »

I champions league studioet nevnte de at Dortmund leder 3-0 til pause med 32% possesion.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Shredd »

Og Dortmund er et særdeles interessant eksempel sådan. De har allerede vunnet dødens gruppe i CL, men med gruppens laveste ballpossession snitt. Likevel sitter man med følelsen av de de ble snytt for seier i Manchester og Madrid, at de vant fortjent i Amsterdam og hjemme mot Real. Eneste kampen de var heldige var mot Ajax hjemme. De er ekstremt smarte med ball, når de først har den gjør de få dårlige avgjørelser, og når grunnen til at de ofte har dårlig stats på possession er at de jobber beinhard når de ikke har ballen, slik at motstanderen sliter med å trenge igjennom og har ekstremt mange pasninger i bakre ledd.
Jeg var selv på Westfalenstadion i helgen og så Dortmund med mine egne øyne, og alt den klubben får til imponerer meg. Den tålmodigheten de har når de ikke har ballen, og troen på at ingen trenger igjennom forsvaret deres, til taktskiftet når de vinner ballen. Når de først har ballen kan de spille rundt de fleste, noe de beviste til de grader mot Real Madrid på Westfalenstadion. I helgen gjorde de knapt mer enn de måtte, likevel fikk de Greuther Fürth forsvaret totalt ut av balanse, selv når de lå med 11 mann bak ballen. En ren nytelse å se på. Og selv om statistikken sier noe annet, så er dette et lag som satser på possession. Vel og merke når de først har ballen. De stresser ikke med å få den tilbake, de stoler så blindt på egen defensiv organisering, og det hjelper selvsagt at de har en av europas største talenter i midtforsvaret i Mats Hummels.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Shredd »

Og forøvrig:

Julian Madsen ‏@julianmads1
Jeg skal melde en ting om #Glimt nuh: Tom Kåre Staurvik bør trene klubben i 2013. Hvorfor? Fordi han er den beste kandidaten!
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by ecke »

Julian Madsen ‏@julianmads1
Jeg skal melde en ting om #Glimt nuh: Tom Kåre Staurvik bør trene klubben i 2013. Hvorfor? Fordi han er den beste kandidaten!
Når en ansatt i en organisasjon mener seg berettiget til å gå offentlig i et valg mellom 2 arbeidskolleger før tilsetting, forteller det dessverre mye om en umoden Madsen og arbeidsmiljøet i organisasjonen. Det forteller meg at Madsens evne til å vurdere ledelse. lojalitet og kollegialitet er veldig begrenset, og da er hans utsagn om en mulig framtidig leder lite å stole på. Medarbeiderskap er noe Madsen bør kurses i.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by bjornage »

Enig. Den kommentaren burde han holdt for seg selv.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Mjh »

Merkelig uttalelse. Lurer på om det ligger en slags felles enighet blant de ansatte på Aspmyra om hvem som bør bli trener. Jeg vet jo at vi ofte kødder med at glimt er en kompisbedrift, men... Håper Styret/Styreleder opptrer profesjonelt.
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Thomp »

Det blir sjeldnere og sjeldnere jeg sier noe på dette forumet, men jeg må bare få si noen ord om denne "ønsketråden", for det første må en trener som skal opp til Bodø være tro mot Glimt`s måte å spille på, altså er Erlandsen utelukket. Så kan man ikke stikke under en stol at Bodø blir for langt nord for mange av de foreslåtte trenerne, det skal mye til for å få en "søring" nordover, det kalles penger, og det har ikke Glimt veldig mye av.

Det jeg har tro på er et team med "gamle" glimtgutter, Bjørkan, Staurvik, Aga, som kjenner klubben inn og ut, og som føler seg vel i stivkulingen og rokk å fokk.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Trapattoni »

Bent-Inge Johnsen lanserer vel seg selv i dagens AN når han mener Glimt må ha inn en trener med tyngde?
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Nilzo »

Når noen innad i Glimt kommer med sin ønsketrener, så stoler jeg ikke på at det er fordi han er den beste kandidaten. Når Madsen mener Staurvik er best, så er det ganske naturlig når Madsen driver med spillerutvikling og Staurvik ryktes å ha lyst til å satse på lokale talenter. Kanskje har de jobbet tettere sammen, og speiler at de egentlig bare er bedre venner enn han og Hansen?
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by FSHelgeland »

Hvor ofte har Glimt hatt den luksusen det er at kandidater på høyeste nivå i norge ringer og melder seg interessert i å trene klubben. Vi kan mene mangt og mye om både Erlandsen og Nordlie men de begge har da resultater å vise til og Nordlie har sågar vunnet Kniksenprisen som årets trener. Vi har vel tidligere bare hatt Gåre som har hatt noe tilsvarende å vise til når han ble ansatt, selv om hans meritter kom i Glimt. At man når slike kandidater har meldt seg i tillegg til interne kandidater skal lete veldig mye etter enda flere, ja det finner jeg litt søkt. Vi har både blant de interne kandidatene (Åssa,CH og TKS) og de eksterne kandidatene (Nordlie) trenere som ønsker å spille 4-3-3. Da er det i mine øyne om å gjøre å finne den kandidaten som man har størst tro på vil bringe klubben i den retning man ønsker. Denne treneren bør ansettes rimelig kjapt slik at han så tidlig som mulig kan få sette sitt preg på laget. Når denne treneren er ansatt så bør man få på plass en sportslig leder etc etter modellen som ecke beskriver.
Tippeliga 2015
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by bjornage »

Til papiravisa sier Mini at vi ikke må hente noen utenfra, og at Aassa vil være et godt valg. Hinter også frem til at Staurvik er for sta for jobben, og refererer til de utallige kranglene med Nils Arne Eggen og midtstopperspill i Rosenborg. Mini bryr seg heller ikke om selve kombinasjonen, men at Glimt skal spille hurtig, angrepsvillig og underholdende fotball. Arne Hanssen har sansen for Tom Nordlie og mener forøvrig at Børre Arntzen har et godt poeng ang. den sportslige administrasjonen. Kåre Ingebrigtsen vil ikke gå inn på navn, men mener på generell basis at det skal være en som tør å stå for sitt spill og sin stil. Jakob Klette mener den nye treneren bør få alle med seg, og at alle på aspmyra ikke kan spre sine meninger om spillerstil og trenere.
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by ingen87 »

Med andre ord; ingen er enig og alle har ulike syn på hvem som skal bli trener.

Det jeg tolker som "rød tråd" er dette med tydelig spillestil, men ganske klsjè å fremheve tydelig spillestil som ei forutsetning for ny trener.

Jeg er veldig spent på hvem som leder Glimt neste år, og håper mest på noen utenfra. Min favoritt vil nok være Roar Johansen, som har tatt Sarpsborg 08 til Tippeligaen to ganger. I 2010 greide han det med lite ressurser og kun halvproffer. I år med betydelig mer i budsjett, med ca. like mye midler som Glimt. Dette med et lag med kun halvproffer. Han står for en tydelig spillestil, som minner mye om slik Glimt ønsker å spille..
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Frodo Baggins »

tåpelig uttalelse fra Madsen, og når man ser hva Kåre I sier i dagens AN, så kan man jo enkelt konkludere med at organisasjonen i Glimt består av klikker som drar i hver sin retning. Har før vært innom dette med sprikende staur her..

Når det er sagt, så tror jeg at TKS blir hovedtrener, all den tid det virker som at han har den sterkeste lobbyen som jobber for han.
Post Reply