Hvem er din ønsketrener?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Boombadila »

Da er det en stor fare for at også neste sesong blir bortkastet.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Frodo Baggins »

etter å ha lest litt på Twitter om det herr Madsen har skrevet, så fremstår han lite smart når det gjelder hvordan man oppfører seg i en organisasjon.

Han står knallhardt på sin mening at TKS er den beste til å overta, men hva skjer hvis det blir noen andre? Hyggelig å jobbe sammen med noen som har forkynt for hele verden at i hans øyne så er du knapt verdig jobben. Madsen er sikkert dyktig på talentarbeidet, men her mener jeg han driter seg ut rett og slett.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Boombadila »

Den som på BI skriver en oppgave om bedriftskultur og Glimt, burde få A med en gang. For her kan han bevise hele pensumet på hva som blir gjort galt.

Kanskje skulle ikke tråden ha hett hvem er din ønsketrener, men heller: Hva er din ønskeadministrasjon?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Kesseboy »

Bidrar ikke nødvendigvis til å svekke inntrykket av klubben som en organisasjon som har litt å jobbe med når det gjelder profesjonalitet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Crazy horse »

Må si jeg blir meget skuffet over Madsen, sånt er selvsagt helt utenfor fornuften. Det å twittre om jobben skal man være veldig forsiktig med, men det virker ikke som om alle har lært det enda.
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Zero »

Husker jeg feil da en del av dere etterlyste åpenhet rundt glimt? :lol: kan like gjerne få alle i styret/administrasjonen sine synspunkter på hvem de vil ha som trener så kan vi se hvor stor uenighet det er der...
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Boombadila »

En ting er åpenhet fra sentralt hold i styret(eller, transparans heter det vel), noe helt annet er nå ansatte er ute og sleiver med kjeften i media, som i verste tilfelle kan føre til at vedkommende får sparken, f.eks fordi styret ikke anser at personen kan stoles på lengre.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Nilzo »

Tviler på at Madsen skriver det han gjør på Twitter for å skape åpenhet i klubben, eller for å få flere følgere på Twitter. Han gjør det selvfølgelig for å bruke den brikken han er i spillet om hvem som skal bli hovedtrener. Om han lykkes? Han skader ihvertfall ikke TKS sitt kandidatur. Blir spennende å se. Finnes det egentlig noen uttalte frister om når hovedtrener skal være på plass? Burde skje noe iløpet av noen dager/en ukes tid.
rpetter
Posts: 70
Joined: Thu May 24, 2012 7:59 pm
Has thanked: 2 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by rpetter »

Er det lov og spørre hvem denne Madsen er?Sitter vedkommende i styre,eller hva?
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by gavharr »

Han er spillerutvikler.
rpetter
Posts: 70
Joined: Thu May 24, 2012 7:59 pm
Has thanked: 2 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by rpetter »

Det er tydeligvis like mange meninger om ny trener,som det er antall medlemmer i klubben.Så dette skal ikke bli lett.Imidlertid ,hvis en på død og liv skal ha ny trener innenfor dagens miljø,kan jeg ikke skjønne hvordan TKS kan rankes foran Bjørkan.Men det er mye jeg ikke skjønner.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Frodo Baggins »

ecke wrote:
Julian Madsen ‏@julianmads1
Jeg skal melde en ting om #Glimt nuh: Tom Kåre Staurvik bør trene klubben i 2013. Hvorfor? Fordi han er den beste kandidaten!
Ser at denne tweeten nå er slettet. En som har oppdaget at det kanskje ikke var det smarteste som er ytret?
negative
Posts: 257
Joined: Sun Dec 09, 2007 10:32 pm
Location: Mo i Rana
Has thanked: 31 times
Been thanked: 13 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by negative »

Å slette tweeten gjør det hele om mulig enda teitere... Har du sagt eller gjort noe dumt får du stå for det, istedenfor et patetisk forsøk på å skjule sine spor ved å slette ting. Syns ikke det var så ille egentlig at Madsen tweetet om trernersituasjonen, men å slette tweeten etterpå? Idiotisk.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Shredd »

For alt vi vet har han fått beskjed om å slette den, så man skal være forsiktige med å konkludere.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Frodo Baggins »

Er vel en rimelig stor sjanse for at noen litt lenger opp i systemet har gitt beskjed om at slik er ikke greit å si når man er del av ett team som skal dra i samme retning. Noe som er helt rett.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Frodo Baggins »

Nå skal man være forsiktig å ta internett avstemninger for god fisk, men AN har en pågående hvor folk kan si hvem de vil ha som ny trener.
Foreløpieg er det kommet inn 2200 stemmer ( altså like man som kjøper billett på Aspmyra) og resultat nå er som følger:
Tom Nordlie 47,4 %
Åsmund Bjørkan 19,9%
Steinar Nilsen 11,3%
Arne Erlandsen 6,5%
Cato Hansen 5,1%
Tom Kåre Staurvik 3,2%
Noen andre 6,7%

Interessant å se at tilliten til TKS ( som jo bl.a Madsen og Børre A. ønsker intenst som ny trener) er på ett lavmål.
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by BørreA »

Nettavisavstemminger er ikke det jeg tror Glimt skal legge aller mest vekt på, men interessant nok.
Og TKS er fortsatt min foretrukne kandidat, om noen skulle tvile! :-)

Mvh BørreA
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by ecke »

Nei, jeg tviler ikke på standpunktet, BørreA! Som BørreA skrev 19.10.2011
"Min mening er kjent for de som leser denne bloggen.Tom-Kåre har vært mitt soleklare førstevalg lenge. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor ikke han har vært trukket inn i klubben for mange år siden."
.

Derfor synes BørreA at det er OK å presenterer feilaktige påstander om arbeidsdeling og ansvar på kommentarplass i AN, derfor synes han det er OK at en arbeidskollega med Staurvik/Hansen går offentlig ut med sin mening om trenervalget, derfor syntes BørreA at styret i B/G var smart da:
"Først ble Tom-Kåre Staurvik brått og uventet ansatt som spillerutvikler i klubben. Alle kjenner jo til Tom-Kåres trenerambisjoner, og Kåre Ingebrigtsen følte nok at dette handlet minst like mye om ham".
9.6.2011.

BørreAs analyser og argumentasjon i trenerspørsmålet har vært sterkt farget av et standpunkt han tok for lenge siden, og da hadde Staurvik bare en kort periode med Harstad i 2. divisjon som trenererfaring og kun en ikke fullført A-lisens. Nå har han i tillegg et mislykket år som trener, og en godkjent A-lisens, så hvorfor skulle BørreA endre standpounkt.

Jeg synes det er grunn til å legge mer vekt på "magefølelsen" til ANs lesere, enn BørreAs stadige forsøk på å finne nye innfallsvinkler til å forsvare et standpunkt han tok for lenge. lenge siden.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Frodo Baggins »

Nå er jeg rimelig sikker på at det er TKS som kommer til å bli ansatt som ny trener all den tid han virker å ha den sterkeste klikken som jobber for seg.

Men at han ses på som en god kandidat med sin cv er for meg ett mysterium:
- Regnes som en fiasko i Harstad
- Giddet ikke levere eksamensbesvarelse etter trenerkurs
- tydeligvis meldt seg ut av trenerteamet i 2012

Kan ikke forestille meg at TKS er den som skal klare å løfte Glimt opp til Tippeligaen. Men her kan det godt hende jeg tar feil.
Men igjen, Glimt er blitt en klubb for gamle helter sloss om posisjoner.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Shredd »

Det der regnes som fiasko i Harstad er jo reint sprøyt. Første sesongen var han genierklært og roset opp i skyene. Så havnet han på kant med ledelsen når de nekta han å kjøpe spillere, et helt klart rett valg med tanke på økonomien, så begynte TKS å oppføre seg som en drittunge og til slutt fikk han sparken. Men regnet som noe fiasko blir jo bare tøv å si.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Boombadila »

Uansett hva han fikk til i Harstad, det er vel ikke akkurat en overbevisende CV full av trofeer som følger med han?
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Shredd »

Men da ryker vel alle kandidatene. Og for å ha det klart, mitt engasjement angående TKS er rent opp mot CH, hvis det skulle stå mellom de to så vil jeg foretrukket TKS. Tar man de andre kandidatene så synes jeg det er mange spennende, men jeg klarer ikke å engasjere meg totalt i dem før man vet at de seriøst vurderes og har samtaler med Glimt. Blir Arne Erlandsen trener frykter jeg at mitt engasjement rundt klubben kommer til å dale kraftig, den type fotball blir jeg forbanna om Glimt begynner med. Bjørkan er en sterk kandidat, men av en eller annen grunn jeg ikke klarer å begrunne så har jeg ikke tro på han, og har følelsen av at styret med Ørjan Berg i spissen tenker slik også. Tom Nordlie forstår jeg lite ut av, mannen har aldri holdt ut i mer enn 2 sesonger i en klubb. Gjort det bra med Odd og Start, og delvis Sandefjord, gjort det horribelt med Start, Vif, Kongsvinger og Fredrikstad. Sluttet selv to ganger når klubbene han styrer ligger på nedrykk, og fått sparken omtrent overalt. Å ansette Nordlie er IKKE å tenke langsiktig.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Frodo Baggins »

Shredd wrote:Det der regnes som fiasko i Harstad er jo reint sprøyt. Første sesongen var han genierklært og roset opp i skyene. Så havnet han på kant med ledelsen når de nekta han å kjøpe spillere, et helt klart rett valg med tanke på økonomien, så begynte TKS å oppføre seg som en drittunge og til slutt fikk han sparken. Men regnet som noe fiasko blir jo bare tøv å si.
Vel, blant fotballfolk så regnes han som en fiasko. Og ut fra din fremstilling, så er han jo det. Barnslig oppførsel f.eks.. Ikke tegn på kvalitet spør du meg.

Og hvis Børre A. har rett i det at han og CH ikke snakket sammen, og TKS stort sett flyttet kjegler på trening. Så bør du faktisk sette laget foran deg selv, og trekke deg slik at klubben kan få inn en trener som fungerer som trener. Og ikke ha en som går rundt å gutter på treningsfeltet.

TKS fremstår som en furten unge. Ikke noe kvalitetstegn for en trener.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Shredd »

Han dreit seg ut siste året ja, men det han gjorde første året bar preg av at han har den autoriteten, strukureringen og planen som trengs i Glimt. Og han er vel eneste treneren i verden som har fått Runar Normann til å oppføre seg. Staurvik var også mannen som oppdaget talentet og gav spilletid til en da 16 år gammel Thomas Kind Bendiksen.

Staurvik har alltid vært en bråkebøtte, men ting tyder på at han har forbedret seg, og hvis han klarer å legge fra seg den delen så har han større potensiale enn både Bjørkan og Cato i mine øyne.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 361 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by poteten »

Hvorfor har ingen tatt opp eller spurt seg hvorfor TKS var på golfferie under Ranheim-Bodø/Glimt?
Post Reply