Hvem er din ønsketrener?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Hvem er din ønsketrener?

Post by Young Gun »

Okei. Glimt har tre alternativer til trenerjobben, kan det virke som. Alle er godt kjent i Glimtkorridorene. Her må vi hjelpe til.. :blå
Skriv ned den eller de trenerne som kunne vært aktuell for jobben i denne tråden, så legger jeg de inn i det første innlegget som en liste.

Kanskje Glimt leser her inne. Kanskje kommer det noen gode forslag frem. Kanskje er denne tråden veldig tullete. Prøv å vær realistisk i det minste.

Trenerforslag sesongen 2013:

Aasmund Bjørkan
Per Joar Hansen
Nils Arne Eggen
Tom Nordlie
Steinar Nilsen
Trond Sollied
Andre Bergdølmo
Lars Tjernås
Jostein Grindheim
Jørgen Ingebrigtsen
Ståle Stensaas
Sture Fladmark
Espen Olafsen
Ivar Morten Normark
Bård Flovik
Bård Wiggen
Ólafur Jóhannesson
Tommy Svensson
Tommy Söderberg
Roland Nilsson
Hans Knutsen
Roar Johansen
Petter Solli
Rune Skarsfjord
Per Brogeland
Arne Erlandsen
Vegard Hansen
Tor Thodesen
Patrik Hansson
Kenneth Storvik
Jan Frode Nordnes
Stig Inge Bjørnebye
Last edited by Young Gun on Wed Nov 21, 2012 7:48 pm, edited 16 times in total.
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Zero »

I mine øyne er det kun Bjørkan som er aktuell av de tre! Men ser helst at det letes etter flere ala Eggen/Perry
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Novi »

En annen enn de tre. Ledelsen har en rekke personer som har jobbet med å finne trenerkandidater over lengre tid, så jeg er skuffet over at navnene som har dukket opp er av type "nevergonnahappen", en som flytter til byen, og to trenere som...faktisk ER våre trenere!

Håper virkelig det kommer informasjon om at det har vært andre kandidater i bildet også, for det der er slett arbeid.
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by ingen87 »

Tom Kåre som trener og Runar Berg som assistent :)
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5648
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 183 times
Been thanked: 354 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by poteten »

1. Tom Nordlie
2. Jose Mourinho
3. Trond Sollied
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Knuta »

1. Tom Nordlie
2. Steinar Nilsen
3. Asmund Bjørkan
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by mortsto »

Jeg håper aldri, ALDRI Runar Berg blir trener i Glimt. Til tross for legendestatusen hans, så fremstår han for meg også som en del av gamle Glimt hvor det er like viktig med fest og moro, som det å trene hardt. Jeg lurer fortsatt litt på hvor vi hadde vært om ikke Runar hadde prioritert partysommer da vi rykka ned i 2009.
Når en ser på div ikke-sportslige hendelser blant unggutta (Berntsen/Robertsen), og også ser hvordan andre spillere blir slanket og slipt til toppspillere (Høgli/Johansen) når de skifter klubb, så synes jeg det er veldig viktig å ha en trener som kan sette spillere på plass, og kreve at de lever som idrettsutøvere for at de skal bli satsa på. Jeg vil ikke ha en trener som inviterer gutta på fest etter et tap. Å ansette Runar som trener vil aldri gå bra, og er det noen jeg ikke vil skal miste den historiske "stjerneglansen", så er det ham. Heldigvis har han vel utlukket at han noen gang skal bli trener, så jeg er ikke nervøs.
Det med å holde masse ung-egoer i ørene og kreve profesjonalitet, kan naturligvis tale for TKS. Av det jeg har hørt, var han en av dem som la ned mest egentrening i de periodene han var i Glimt. Allikevel har han havnet i konflikter omtrent over alt han har vært, og han kan virkelig ikke vise til noe som trener, og jeg mener vi må kreve mer av en klubb med tippeliga-ambisjoner.
Uttalelsene i AN i går "Vi har snakket med tre meget gode kandidater. Vi kan velge mellom tre meget spennende team" får meg til å frykte at det kun er disse tre vi kan velge mellom, og da går jeg for Bjørkan. Fordi han er den med de beste resultatene som trener.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by FSHelgeland »

1 Åssa
2 Sollied
3 Cato
Tippeliga 2015
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Boombadila »

Den virkelige ønsketrenerlista mi ser vel ut som dette:

1) Pep Guardiola
2) Jose Muhriono
3) Alex Ferguson

Men da det er tvilsomt om glimt har kontaktet noen av disse, får jeg vel moderere meg og si følgende:

1) Perry
2) Bjørkan
3) Han gamle lyntreneren som Sven-Rune nevner hele tia.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Shredd »

Felix Magath er jo ledig, det skulle da virkelig fått spillerne i fysisk form om ikke annet.

Andre muligheter:
TKS
Åssa
Jørgen Ingebrigtsen
Ståle Stensaas
Sture Fladmark
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by J I P »

Hmm

Hvis Glimt ville ha Perry og Perry ville til Glimt, da tror jeg at partene hadde vurdert å signere en kontrakt som begynte etter EM for U21-landslaget.
Men, med suksess der, så vil det nok være en hel del andre jobber som frister Perry mere enn Bodø/Glimt.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by gavharr »

1. Andre Bergdølmo

Kan 4-3-3. Har erfaring fra toppnivå i Europeisk fotball, samt flust av landskamper.
I tillegg har han gjort det godt med juniorene til Lillestrøm, og også vært med å snu ting for VIF ser det ut som.
Jeg tror han er klar for større oppgaver, og VET at han ønsker å prøve seg som Hovedtrener for et "skikkelig" lag. (det vet jeg fordi han har fortalt meg det.)

2. Aasmund Bjørkan

Gode resultater med små ressurser. Vinnende personlighet, og et godt ansikt utad.
Tydeligvis en god motivator, og har i tillegg følelser for klubben.
Tror han er en av få kandidater som virkelig brenner for klubben.

3. Trond Sollied

Har vært bra fror Glimt tidligere, og har jo etterhvert bred internasjonal erfaring som trener.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Garrincha »

1. Trond Sollied
2. Andre Bergdølmo
3. Lars Tjernås
4. Jostein Grindheim
5. Cato uten Tom Kåre
6. Bjørkan

Jeg er negativ til Tom Kåre. Men jeg tror det blir Tom Kåre.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Kesseboy »

Sollied er vel totalt urealistisk og Tjærnås vil vel ikke være trener. Men hvis det bare er interne kandidater som pr nå er aktuelle, så vil jeg gå på akkord med noen prinsipper og ønske meg Bergdølmo.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8305
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 229 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Crazy horse »

Tja...ønskertrener handler selvsagt om realisme i vår klubb.
1) Bjørkan
2) Normark
3) En stor (gjerne Trond Sollied)
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Cheese Smirnoff »

Uten at jeg har altfor mye kunnskap om han som trener i praksis syns jeg Espen Olafsen virker som en uhyre spennende fotballtrener, med utdannelse og erfaring på mange forskjellige områder. Om han i det hele tatt har vurdert å bli trener igjen vet jeg ikke, men hadde vært et drømmevalg i mine øyne. Etter hva jeg har lest den siste tiden om hvordan Per Joar Hansen har bygd opp U21-landslaget og sett spillestilen har jeg han som førstevalg. Men så var det det helsikes EM'et da.

1) Per Joar Hansen
2) Espen Olafsen
3) Aasmund Bjørkan (mitt håp når det ser ut til at han bare konkurrerer mot Cato & Tom Kåre)
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Shredd »

Hva med Bård Flovik, u17 treneren. Ser u17 slo Portugal ikveld, med Martin Pedersen som en av målscorerne i 2-1 seieren.

Og Ståle Stensaas har vel hatt hovedansvaret for både RBK 2 og Jr. Elite laget i år, sistnevnte har slått både Borussia Dortmund og Inter i Next serien nylig.
Paradigma
Posts: 592
Joined: Sun Feb 22, 2004 9:01 pm
Location: Trondheim
Been thanked: 12 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Paradigma »

Olav Råstad flytter nordover til jul. Han hadde suksess i Steinkjer etter at han benka seg selv og ledet laget til en 5. plass i serien. Men med en halv sesong erfaring fra 2. divisjonsfotball så er han vel neppe aktuell som assistent i Bodø? Har han trenerkurs?
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Shredd »

Tviler på at han er aktuell, mest pga den 5. plassen var i 3. div, og ikke 2.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by J I P »

Jeg ble litt overrasket nå - av å lese at Arne Erlandsen er ferdig i Ull/Kisa etter 30. november
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/1- ... d=10062886

Teoretisk sett så kan også han lede sitt lag til opprykk for så å måtte gå?
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by RaymondEngmark »

1. Nils Arne Eggen
Autoritær så det holder og sportslig kompetent. Ville fått orden på de sportslige relasjonene i mellom ledelse og fotballen, ville fått orden på samtlige spillere og ville vært et spennende navn for både oss ihuga fans, men også for resten av byen.

2. Trond Sollied
Mye av det samme som Eggen, men har vel litt mere den "Staurvik-faktoren", ikke samme joviale personlighet som Eggen.

3. Øystein Gåre
Et bevis på at interne løsninger har fungert som bare pokker. Skapte engasjement rundt klubben og hadde en ekstrem faglig tyngde, ville garantert ført Glimt opp igjen.

Men de er alle tre like usannsynelige som trener for Glimt nå. Og selvfølgelig kunne jeg tenkt meg Ronny Deila, Jan Jönsson og Sven Göran Ericsson. Felles for dem alle er at de på ett eller annet tidspunkt har vært hvor Aasmund Bjørkan er i dag, og det er en trener vi kanskje kan få. Derfor blir det Bjørkan, og jeg tror han har de riktige fibrene i krobben.

Men neste trener bør uansett minimum få en 3-årskontrakt, samt styret må være ærlige med seg selv og sende de som ikke støtter treneren på hodet ut av klubben.
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by mortsto »

Ang Erlandsen så var det visstnok endel utenomsportslig grums som gjorde at han måtte gå fra HamKam. Bra CV, og med de resultatene han har hatt i Ull/Kisa, så må det nødvendigvis være andre årsaker til at de ikke vil ha ham der.

Edit: Gåre må vel være en dårlig spøk?
Last edited by mortsto on Thu Nov 01, 2012 10:27 am, edited 2 times in total.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5648
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 183 times
Been thanked: 354 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by poteten »

Øystein Gåre er vel død?
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by gavharr »

Ja, det er han. Dette var Raymond-humor :P
Et slags Zeugma...
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Hvem er din ønsketrener?

Post by Young Gun »

Mange gode forslag i lista her nå, men felles for dem alle er vel at de fleste har kjennskap til treneren. Jeg vil tro at Glimt har kontroll over alle navnene på listen, hvis ikke blir jeg overrasket.. eller blir jeg det?
Post Reply